Zo het jaar zit er weer op, dus tijd voor een korte review. Aan het begin van het jaar hard getraind om statisch wat sterker te worden. Ook heb ik aan het begin van het jaar in korte tijd behoorlijke gains gemaakt op de events. Ondanks een goede voorbereiding verliep het afgelopen sportjaar voor mij behoorlijk wisselend.
De eerste tegenslag was een sportieve, namelijk de sterkste Limburger. T.g.v. een matige conditie en wat domme fouten heb ik hier niet kunnen laten zien wat ik wilde laten zien. De mindere klassering op deze wedstrijd, 6de, had ook een trainingsdip tot gevolg.
De trainingsdip, gelukkig van korte duur, heb ik uiteindelijk kunnen omzetten in een positieve trainigsimpuls. Ik ben keihard gaan trainen om te kunnen knallen op de overige wedstrijden die ik nog op het programma had staan. De eerstvolgende wedstrijd was de International Newcoumerscup in Zwitserland. Ik was gebrand om deze wedstrijd op een positieve manier af te sluiten en wat heet. Na een constante wedstrijd werd ik aldaar tweede in de +105kg klasse. Dat was een behoorlijke mentale impuls om ook met een goed gevoel naar Vlaanderen af te reizen. Ook deze wedstrijd verliep voor mij naar verwachting. In een sterk deelnemersveld werd ik uiteindelijk 6de.
De kers op de taart zou de wedstrijd op Haeflandsport moeten worden, echter een scheurtje in biceps gooide roet in het eten. Naast deze biceps blessure zijn er dit jaar nog wel enkele fysieke problemen geweest die ervoor hebben gezorgd dat ik niet het optimale rendement uit mijn trainingen heb kunnen halen. Op dit moment kamp ik al een zestal weken tegen een schouderblessure. Merk wel dat er een progressie in mijn schouder is, maar voel ook dat een volledig herstel nog een poosje zal duren.
Door het wisselvallig kunnen trainen t.g.v. redelijk wat blessureleed zijn mijn sportschoolstats dit jaar maar minimaal gestegen:
-Squat: 230kg -> 240kg.
-Deadlift: 260kg -> 270kg.
-18" Deadlift: 280kg -> 300kg.
-IFSA log: 110kg -> 120kg.
-M.p: 100kg -> 115kg.
-Push press: 125kg -> 130kg.
-Bench press: 150kg.
-Small bench press: 130kg -> 145kg.
-Incline bench press: 120kg -> 140kg.
Wel is mijn lichaamsgewicht dit jaar behoorlijk toegenomen. Aan het begin van dit jaar zat ik nog rond de 113kg. Enkele weken terug zat ik op 124,5 kg. Heb dit nu weten te reduceren tot 117,5 kg.
Voor het komende jaar hoop ik dat ik weer 100% hersteld ben en me optimaal kan voorbereiden op de komende wedstrijden. Ook hoop ik dat we de ingeslagen weg bij team Limburg kunnen volhouden en elkaar tot grotere prestaties kunnen motiveren.