- Waardering
- 12.240
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 79kg
1 van de 2Is het de bedoeling dat je met dit schema dat je 'hanging leg raises' en 'lying leg raises' allebei doet of is het OF (dus 1 van de 2)?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
1 van de 2Is het de bedoeling dat je met dit schema dat je 'hanging leg raises' en 'lying leg raises' allebei doet of is het OF (dus 1 van de 2)?
Je begint eerst met de lying leg raise. Als je deze helemaal beheerst begin dan met de hanging leg raise.Is het de bedoeling dat je met dit schema dat je 'hanging leg raises' en 'lying leg raises' allebei doet of is het OF (dus 1 van de 2)?
Komt daar niet nog hanging knee raises tussen?Je begint eerst met de lying leg raise. Als je deze helemaal beheerst begin dan met de hanging leg raise.
Hanging leg raise gaat me goed af, zwaar maar een hele goede oefening. Als je in ieder geval je benen niet terug laat bungelen. Maar juist gecontroleerd, continu spanning houd op je core.Je begint eerst met de lying leg raise. Als je deze helemaal beheerst begin dan met de hanging leg raise.
Ik kan lying leg raises niet best maar hanging knee raises weer wel.Je begint eerst met de lying leg raise. Als je deze helemaal beheerst begin dan met de hanging leg raise.
Het schema is zo compact gemaakt, omdat beginners vaak te veel oefeningen doen. Het volume wat hier gehanteerd is voldoende voor spiermassa op te bouwen. Meer oefeningen noemen ze ook wel junkvolume.Hoe zou je kunnen bepalen of je meer sets nodig hebt? Bijvoorbeeld een extra set voor biceps / triceps.
Wat @Alincane hierboven zegt.Hoe zou je kunnen bepalen of je meer sets nodig hebt? Bijvoorbeeld een extra set voor biceps / triceps.
Je kunt hem afwisselen. Maar stel je wilt jezelf verbeteren, dan doe ik alle 2 de workouts lat pulldown.In het schema staat pulldown of chinups. Kun je dan bijvoorbeeld bij de eerste UB dag chins doen en de volgende UB dag een pulldown of kun je beter op beide dagen dezelfde oefening doen?
Dat is denk ik best een goed idee, hangt ook af van hoeveel chins je kan.In het schema staat pulldown of chinups. Kun je dan bijvoorbeeld bij de eerste UB dag chins doen en de volgende UB dag een pulldown of kun je beter op beide dagen dezelfde oefening doen?
Dan zou ik eerder aanvullen met banded chin ups zodat je uiteindelijk weer meer chins kan.Dat is denk ik best een goed idee, hangt ook af van hoeveel chins je kan.
Opties:
LPD met verschillende grepen op A en B;
A met chins (aangevuld met LPD indien re weinig reps),
Dit maakt echt allemaal geen reet uit. Gewoon de form pakken die voor jou comfortabel is.Hoe zit het qua grip width met de barbell row en de lat pulldown hier?
Ik heb namelijk met de wide grip barbell row (elleboog 45 graden) namelijk snel last van spieren richting mn nek. Heb hier etc. ook fysio voor gehad, lang verhaal, maar wil deze specifieke uitvoering dus graag vermijden. Ik focus dan ook liever op de meer lat-georienteerde barbell row of een alternatief zoals de T-bar row. Is dit een probleem? En als ik dit doe, moet ik dan de lat pulldown met een iets meer narrow grip pakken, omdat je anders praktisch 2x een meer lat dominant uitvoering hebt, en wat minder de rhomboids / traps mee pakt?
Proberen zoveel mogelijk gewicht te houden zodat je die spieren de prikkel geeft om nog te werken want in een cut kan je heel moeilijk in gewicht omhoog gaan en als je echt een tijdje stil staat op de been oefeningen 10kg omlaag en borst 5kg omlaag en proberen weer op te bouwen maar dat zal moeilijk gaanBen nu een tijdje aan het bulken met dit schema gaat allemaal de goede kant op, alleen vroeg ik mij af: als ik over een tijdje ga cutten wat is dan wijsheid. Vaak hoor je dat je je totale volume moet verlagen wat betekent dat precies en is dat echt nodig. Het is logisch dat ik straks wat kracht ga verliezen dus zouden jullie dan aanraden dat ik bijvoorbeeld op de hoofd oefeningen aan het begin van de cut 5-10kg om laag ga en dan vanuit daar weer probeer op te bouwen?
Of gewoon zoveel mogelijk gewicht behouden en als ik dan niet het gewenste aantal reps haal 2.5kg er
Gewoon trainen blijven zoals in de bulk. Vaak houd je dit verrassend lang vol. Mocht dat niet meer gaan, volume omlaag. Probeer zo zwaar mogelijk te blijven trainen, liever een setje minder dan minder gewicht op de bar.Ben nu een tijdje aan het bulken met dit schema gaat allemaal de goede kant op, alleen vroeg ik mij af: als ik over een tijdje ga cutten wat is dan wijsheid. Vaak hoor je dat je je totale volume moet verlagen wat betekent dat precies en is dat echt nodig. Het is logisch dat ik straks wat kracht ga verliezen dus zouden jullie dan aanraden dat ik bijvoorbeeld op de hoofd oefeningen aan het begin van de cut 5-10kg om laag ga en dan vanuit daar weer probeer op te bouwen?
Of gewoon zoveel mogelijk gewicht behouden en als ik dan niet het gewenste aantal reps haal 2.5kg er af?
Doe ik momenteel ook en heb t gevoel dat t zn vruchten afwerpt (minimaal dan want mn kuiten zijn nog steeds smoll af)Is het oké om calves elke dag te trainen? Ik pak nu UB/LB en dit schema als uitgangspunt. De routine bevalt me , probeer alleen mijn calves maximaal te forceren. Die groeien tergend langzaam. Pa en zijn vader hadden ook belachelijke kalfjes , kut genen.