Fitness Seller

Beginner (6 maanden ervaring), amper 20-25kg bench press, is dat normaal?

• Topic Starter Topic Starter
wat een gedoe met voeding zeg.
het heeft ook alles te maken met je genen. Toen ik begon met krachttraining deed ik 100kg squats voor 5 en deadlifts met 120kg max en benches met 50kgx10. ik woog toen zon 73kg. Ik eet nu +-1500kcal per dag en 1 of 2 shakes en boek er goedee vooruitgang mee. (88kg) 180kg deadlift 110kg bench press.)) punt is gewoon doen wat goed voor je is dus 3000kcal eten als je die nodig hebt en 2000kcals eten als je dat nodig hebt. verder kan ik je aanraden om iets meer sets te maken per spiergroep. je doet nu bijvoorbeeld maar 5 sets voor onderrug.
hoe ziet je voedingsschema er nou uit?
als ik het goed zie is er weinig mis met je training, met je voedingschema, en met jezelf. Gewoon vrolijk door blijven gaan en dan zie je wel waar je uitkomt. iedereen is anders

Mijn huidige voedingsschema:

4 sneetjes volkorenbrood met banaan (380 kcal - 11g ew - 70g kh - 3g vet)
160 gram makreelfilet (390 kcal - 38g ew - 0g kh - 27g vet)
200 gram kipfilet (314 kcal - 60g ew - 0g kh - 8g vet)
250 gram zilvervliesrijst (900 kcal - 19g ew - 188g kh - 6g vet)
400 gram groentenmix (+- 100 kcal en +- 28g kh)
50 gram hazelnoten (334 kcal - 7g ew - 5g kh - 31g vet)
25 gram amandelen (152 kcal - 5g ew - 2,5g kh - 13g vet)
Eiwitten shake (+- 175 kcal, 30g ew - 10g kh - 3g vet)

Dit is wat ik min of meer eet op een dag...

TOTAAL (+-) 2745kcal - 164g ew - 303g kh - 91g vet

ziet er wel goed uit. maar eet je dat alleemaal in een keerofzo :P? of 3 keer?

veel succes in ieder geval

het heeft ook alles te maken met je genen. Toen ik begon met krachttraining deed ik 100kg squats voor 5 en deadlifts met 120kg max en benches met 50kgx10. ik woog toen zon 73kg. Ik eet nu +-1500kcal per dag en 1 of 2 shakes en boek er goedee vooruitgang mee. (88kg) 180kg deadlift 110kg bench press.)) punt is gewoon doen wat goed voor je is dus 3000kcal eten als je die nodig hebt en 2000kcals eten als je dat nodig hebt. verder kan ik je aanraden om iets meer sets te maken per spiergroep. je doet nu bijvoorbeeld maar 5 sets voor onderrug.
als ik het goed zie is er weinig mis met je training, met je voedingschema, en met jezelf. Gewoon vrolijk door blijven gaan en dan zie je wel waar je uitkomt. iedereen is anders

:roflol:

Beste Dbb,

ik train nu al 6 maanden, voordien trainde ik zo af en toe eens maar sinds 6 maanden train ik routinematig;

Ik ben begonnen met 10kg bench press (4x10) en ondertussen is dat verhoogd naar 20-25kg (4x10), ik heb de indruk dat dit ontzettend laag/weinig is voor mijn stats en vroeg mij af of dit kan komen door een hormoon-tekort of iets dergelijks?

Mijn IGF-1 en testosteron niveau's zijn net boven de gemiddelde waarden maar volgens de artsen is dat geen probleem...

Aangezien ik jaren gevoetbald heb zijn mijn benen daarentegen wel sterker, ik begon met 30kg Squat en ondertussen is dat verhoogd naar 60kg, ik doe 6 reeksen (12x30kg, 10x40kg, 10x40kg, 8x50kg, 8x50kg en als laatst 6x60kg), ontwikkeling van mijn benen gaat redelijk goed vooruit maar heb de indruk dat ik weinig kracht heb bij het bankdrukken, wat denken jullie daar van?

Of is het gewoon kwestie van tijd?

20-25 kg per kant of totaal?

Ik zou gewoon een paar weken op minimaal 3200 kcal per dag gaan zitten. je merkt het effect vanzelf.

Beste Dbb,

ik train nu al 6 maanden, voordien trainde ik zo af en toe eens maar sinds 6 maanden train ik routinematig;

Ik ben begonnen met 10kg bench press (4x10) en ondertussen is dat verhoogd naar 20-25kg (4x10), ik heb de indruk dat dit ontzettend laag/weinig is voor mijn stats en vroeg mij af of dit kan komen door een hormoon-tekort of iets dergelijks?

Mijn IGF-1 en testosteron niveau's zijn net boven de gemiddelde waarden maar volgens de artsen is dat geen probleem...

Aangezien ik jaren gevoetbald heb zijn mijn benen daarentegen wel sterker, ik begon met 30kg Squat en ondertussen is dat verhoogd naar 60kg, ik doe 6 reeksen (12x30kg, 10x40kg, 10x40kg, 8x50kg, 8x50kg en als laatst 6x60kg), ontwikkeling van mijn benen gaat redelijk goed vooruit maar heb de indruk dat ik weinig kracht heb bij het bankdrukken, wat denken jullie daar van?

Of is het gewoon kwestie van tijd?

Weet niet of het al gezegd is zoja , mijn excuses i just cant give a shit about reading it.

Maar als je voorruit gaat met bench press etc is het toch nergens om over te zeiken.

Zolang je maar voorruit gaat.
je traint als het goed is naturel en dat neemt eenmaal tijd.
Zolang er progess is mag je blij wezen,

---------- Toegevoegd om 15:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

Dude, qua leeftijd en qua tijd dat je nu al consistent traint is het gewicht wat je pakt met bankdrukken en squatten wel heel weinig! Je moet sowieso met jouw lengte en gewicht gewoon dirty bulken..dan zie je het snelste resultaat qua kracht en fysiek! Tenzij je het type bent die perse elke zomer een six-pack wil hebben op het strand...;) Succes!!

dirty bulk wanneer ze vetprecentage al 19% is?

Wat is dit nou voor antwoord? Hij had zijn voeding schema al op de eerste pagina gezet.

Voeding is even belangrijk als een goed training schema.
Dus het aantal kcal is erg van belang.

Het gaat er om dat hij progressie boekt met gewichten of je nou met 20kg begint of met 80kg, dat doet er niet toe.
Zeker in de begin periode moet er bij iedereen duidelijke lijn van gewichtverhoging zijn.

Misschien 2x gaan banken per week ?

week 1:
3x3x40
3x5x40

week 2:
3x3x42.50
3x5x42.50

week 3:
3x3x45
3x5x45

Misschien een optie om het zo te gaan doen ? of gewoon 3x5 houden en elke training 2.5 kilo erbij doen ?

spreek een vriend aan die al een tijdje meedraait in de fitness (met succes) en train 4 weekjes met hem mee op zijn schema, indien mogelijk natuurlijk. misschien is je techniek niet geweldig, zit er teveel dagen rust tussen het trainen van spiergroepen. 6 dagen is namelijk wat lang, dit heeft mij flink geremd in het begin :(

ik ben benieuwd naar je aangepaste schema!

Probeer anders een andere rep range misschien helpt 4 x 10 niet voor jou probeer 5 x 5 te doen misschien dat dat helpt

• Topic Starter Topic Starter
Misschien 2x gaan banken per week ?

week 1:
3x3x40
3x5x40

week 2:
3x3x42.50
3x5x42.50

week 3:
3x3x45
3x5x45

Misschien een optie om het zo te gaan doen ? of gewoon 3x5 houden en elke training 2.5 kilo erbij doen ?

Zo ben ik nu bezig, squats heb ik inmiddels opgetrokken naar 70kg + 8kg halter en inderdaad 2x per week bankdrukken, nogmaals thanks voor de tips...

Nou, ik ben ook een amateur, 6 maand bezig, ik woog 90 kg toen ik begon ( 1m89 ) redelijk buikje .. Maar nu weeg ik 101 kg, ik kan 70 kg 3 reeksen van 12 doen, ik neem niets van supplementen en let ook niet op eten :P ( wat ik nu wel ga doen )

Ik denk dat je het best gewoon 3 reeksen van 45 kg ofzo doet en dat een weekje lang, daarna opbouwen ..

Terug
Naar boven