MuscleMeat

Beginner (6 maanden ervaring), amper 20-25kg bench press, is dat normaal?

hoe ziet je trainings schema er uit? Als je doel is om krachtier te worden moet je minder reps doen (5x5 bijvoorbeeld ipv 4x10). Ook helpt het om met een progressive overload te werken, dat zorgt voor de constante gains.

• Topic Starter Topic Starter
Gaat het om gekookte of ongekookte zilvervlies rijst? Verder ziet het er inderdaad niet direct naar uit dat dit je fout is, how about je routine?

Het gaat om ongekookte zilvervliesrijst, 2 x zakjes van 125 gram (ongekookt) eet ik dan gekookt, mijn trainingsschema ga ik vanavond posten, moet nu vertrekken...

By the way, ik heb me vandaag nog eens gewogen om om exact te zijn weeg ik 69,9kg (gewogen op nuchtere maag)

---------- Toegevoegd om 08:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:19 ----------

hoe ziet je trainings schema er uit? Als je doel is om krachtier te worden moet je minder reps doen (5x5 bijvoorbeeld ipv 4x10). Ook helpt het om met een progressive overload te werken, dat zorgt voor de constante gains.

Wat bedoel je exact met "progressive overload" ?

Het gaat om ongekookte zilvervliesrijst, 2 x zakjes van 125 gram (ongekookt) eet ik dan gekookt, mijn trainingsschema ga ik vanavond posten, moet nu vertrekken...

By the way, ik heb me vandaag nog eens gewogen om om exact te zijn weeg ik 69,9kg (gewogen op nuchtere maag)

---------- Toegevoegd om 08:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:19 ----------

Wat bedoel je exact met "progressive overload" ?

bij wijze van spreken iedere keer dat je traint 2.5 kilo toevoegen aan het gewicht waar mee je werkt. (dus van te voren al je gewicht vast hebben staan ipv dit te laten af hangen van hoe sterk je voelt, werkt goed voor mij). Kan ook minder of meer, maar in ieder geval constant per keer dat je traint of per week het gewicht verhogen.

Trainen en eten als een beest!

minder herhalingen gaan doen. 5x5 ipv 4x10 en dan elke training 2,5 erbij proberen te doen.

70kg @ 1.81 mtr en je totaal = 2745kcal , lijkt me te weinig. Zou persoonlijk het aantal KCAL verhogen naar 3500 kcal of meer. Goed trainings schema + voldoende rust en geen vooruitgang is simpelweg meer eten.

70kg @ 1.81 mtr en je totaal = 2745kcal , lijkt me te weinig. Zou persoonlijk het aantal KCAL verhogen naar 3500 kcal of meer. Goed schema + voldoende rust en geen vooruitgang is simpelweg meer eten.

Ik heb een hoog vetpercentage, voornamelijk op de abdomen, daarom doe ik cleanbulken...

---------- Toegevoegd om 12:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:13 ----------

minder herhalingen gaan doen. 5x5 ipv 4x10 en dan elke training 2,5 erbij proberen te doen.

Thanks voor de tip, dit ga ik vanaf vanavond uitproberen:thumb:

Ik heb een hoog vetpercentage, voornamelijk op de abdomen, daarom doe ik cleanbulken...

---------- Toegevoegd om 12:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:13 ----------

Thanks voor de tip, dit ga ik vanaf vanavond uitproberen:thumb:
Wat denk jij waar cleanbulken voor staat? Dat staat voor +300-500 kcal, waar je nu waarschijnlijk niet op zit. Dus ga of cutten of ga bulken, anders ga je amper vooruit.

Wat denk jij waar cleanbulken voor staat? Dat staat voor +300-500 kcal, waar je nu waarschijnlijk niet op zit. Dus ga of cutten of ga bulken, anders ga je amper vooruit.

Cleanbulken betekent +200kcal boven je onderhoud, binnenkort ga ik beginnen met cutten.

Cleanbulken betekent +200kcal boven je onderhoud, binnenkort ga ik beginnen met cutten.

met 70kg cutten, dan blijft er helemaal niks over. Je kracht gaat dan ook nog eens achteruit.

Je kan beter een progressief schema gaan volgen tot je sterk bent en dan eens gaan kijken of je gaat cutten.

met 70kg cutten, dan blijft er helemaal niks over. Je kracht gaat dan ook nog eens achteruit.

Je kan beter een progressief schema gaan volgen tot je sterk bent en dan eens gaan kijken of je gaat cutten.

Dit. Er zal dan wat... 62kg, of zelfs minder, overblijven op 1.81m.

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:49 ----------

200kcal moet je als een richtlijn nemen, het kan goed zijn dat het voor jou meer of zelfs minder is.
Daarnaast, zoals eerder aangehaald door anderen, niet cutten. Ga een goede fullbody 5x5 doen.

Aangezien je op 19% staat kun je heel goed vet verliezen terwijl je aan kracht en massa wint. Onthoud dat een toename van droge massa ervoor zorgt dat je vet %, kwa verhouding, afneemt.

Zoals beloofd mijn huidige trainingsschema...

Maandag (Rug)
Zie 1ste afbeelding

Woensdag (Schouders & benen)
Zie 2de afbeelding

Vrijdag (Borst, biceps & triceps)
Zie 3de afbeelding

Aangezien ik heel lange tijd gesukkeld heb met mijn rug doe ik geen deadlifts, ook de fysio's bij wie ik in behandeling was hebben dit afgeraden, voorlopig geen deadlifts dus...

Zou ik toch overgaan naar een Fullbody schema 5x5?

TS01.jpg

TS02.jpg

TS03.jpg

Heel matig schema, te weinig compounds en dat in een 1x per week split. Verre van gunstig.
Je kan idd veeeeel beter een fullbody gaan doen(5x5 bv). Maar hoe bedoel je gesukkeld met je rug?

Heel matig schema, te weinig compounds en dat in een 1x per week split. Verre van gunstig.
Je kan idd veeeeel beter een fullbody gaan doen(5x5 bv). Maar hoe bedoel je gesukkeld met je rug?

Yep, binnenkort zal ik mijn aangepaste schema posten, hoop op goede feedback van jullie:)

Wel, ik heb een lichte vorm van scoliose (omgekeerde S vorm) en met deadlifts krijg ik ontzettend veel pijn, de andere oefeningen kan ik prima doen...

Wel, ik heb een lichte vorm van scoliose (omgekeerde S vorm) en met deadlifts krijg ik ontzettend veel pijn, de andere oefeningen kan ik prima doen...

Ik heb ook een lichte scoliose, ondertussen deadlift ik vrolijk 250 zonder klachten. Je onderrug versterken is altijd een goed idee, met of zonder scoliose. Ook mensen zonder scoliose ervaren vaak pijn met de deadlift, dit heeft te maken met een stukje techniek. Iets waar je juist met een scoliose extra aandacht aan moet geven.

Je squat overigens wel, dat in geval van rugklachten en scoliose niet veel beter is dan een deadlift.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een lichte scoliose, ondertussen deadlift ik vrolijk 250 zonder klachten. Je onderrug versterken is altijd een goed idee, met of zonder scoliose. Ook mensen zonder scoliose ervaren vaak pijn met de deadlift, dit heeft te maken met een stukje techniek. Iets waar je juist met een scoliose extra aandacht aan moet geven.

Je squat overigens wel, dat in geval van rugklachten en scoliose niet veel beter is dan een deadlift.

Weighted Hyperextensions zijn toch ook goed?

Hodgetwins doen ook geen deadlifts, hebben toch ook een sterk postuur/core?

Welke voordelen heeft deadlift ten op zichte van weighted hyperextensions?

Jij moet wel echt absurd slechte genen hebben zeg. Na een half jaar trainen met toch een degelijk eet schema voor een beginner 28kg bankdrukken wtf man. Kan het me haast niet voorstellen op 70kg ook.
Toen ik voor het eerst de sportschool in liep als schraal mannetje van 57kg begon ik met 40kg setjes ofzo dat ik me herinner en ik was absoluut niet sterk ofzo..

kan niet geloven dat je een half jaar lang gewoon goed je best hebt gedaan in de sportschool en je aan dat voedingsschema hebt gehouden

Jij moet wel echt absurd slechte genen hebben zeg. Na een half jaar trainen met toch een degelijk eet schema voor een beginner 28kg bankdrukken wtf man. Kan het me haast niet voorstellen op 70kg ook.
Toen ik voor het eerst de sportschool in liep als schraal mannetje van 57kg begon ik met 40kg setjes ofzo dat ik me herinner en ik was absoluut niet sterk ofzo..

kan niet geloven dat je een half jaar lang gewoon goed je best hebt gedaan in de sportschool en je aan dat voedingsschema hebt gehouden

Dat zegt genoeg over hoe slecht je je herinnert, maar toch bedankt voor je kritiek;)

PS: ik schakel over naar 3x/week fullbody 5x5 schema zoals eerder al geadviseerd is en zal wekelijks 1,25kg aan toevoegen; op een maand zijn dat er 5 en na een jaar zijn dat er 60kg er bovenop...

Ik denk dat het vooral een kwestie van niet goed trainen is. Neem zwaarder met de bench en zorg ervoor dat er iemand achter je staat om je desnoods te helpen je laatste reps te doen. Als ik bench, doe ik niet gewoon mijn sets maar het gewicht moet zo hoog zijn dat je eigenlijk je setjes niet alleen kan afmaken. Wat je rug betreft. Neem in het begin weinig gewicht maar zorg ervoor dat je de squat en dealift vooral correct uitvoert en geen bolle rug maakt. Na een tijdje ga je voelen dat je zwaarder kan omdat je geen last meer hebt aan je rug. En doe een paar keer per dag een plankhouding ipv crunches. Dat gaat je core versterken en niet enkel je buikspieren. Ook weer iets dat dus enkel voordelen heeft voor je rug. Doe die plankhouding wel deftig. Vraag desnoods in het begin aan iemand om te zien of je houding wel goed is en dat je niet doorgezakt bent.

wat een gedoe met voeding zeg.
het heeft ook alles te maken met je genen. Toen ik begon met krachttraining deed ik 100kg squats voor 5 en deadlifts met 120kg max en benches met 50kgx10. ik woog toen zon 73kg. Ik eet nu +-1500kcal per dag en 1 of 2 shakes en boek er goedee vooruitgang mee. (88kg) 180kg deadlift 110kg bench press.)) punt is gewoon doen wat goed voor je is dus 3000kcal eten als je die nodig hebt en 2000kcals eten als je dat nodig hebt. verder kan ik je aanraden om iets meer sets te maken per spiergroep. je doet nu bijvoorbeeld maar 5 sets voor onderrug.
hoe ziet je voedingsschema er nou uit?
als ik het goed zie is er weinig mis met je training, met je voedingschema, en met jezelf. Gewoon vrolijk door blijven gaan en dan zie je wel waar je uitkomt. iedereen is anders

Terug
Naar boven