AndroidHealthClinic

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Na twee weekjes rust, zijn de klachten in mijn knie wel minder, maar nog totaal niet weg. Is ****ed up, maarja geen excuus natuurlijk, en zo heb ik het wel gebruikt. Feit is dat ik vaak de motivatie neit kan opbrengen om goed te eten, en als gevolg daarvan ga ik ook maar niet trainen, want dan denk ik: what's the use.
Nu vroeg een maatje van mij of ik volgende week mee ga naar Kreta, daar zeg ik natuurlijk geen nee op. Dit geeft mij wel weer motivatie om ff voluit te gaan knallen nog dit weekje, zodat ik nog een beetje een goed gevoel heb als ik daar over het strand loop.

Dinsdag:

Incline db press:
12x 14kg
6x 20kg
8x 18kg

Benchpress:
8x 40kg
8x 40kg
8x 30kg

Cable cross:
12x 10kg
4x 20kg
8x 15kg
12x 7,5kg

seated db curl:
10x 10kg
8x 10kg
8x 10kg

bb curls met EZ-bar (gewichten excl. stang):
12x stang
8x 10kg (****ing pijn aan onderarm)
12x 5kg

Dips:
8x BW
6x BW
4x BW

Overhead rope pull:
12x 15kg
10x 15kg
10x 10kg
15x 5kg

Heb het rustig aan gedaan met de gewichten, maar wel veel oefeningen gedaan. Ben benieuwd naar de spierpijn morgen.

Ga je volgende week naar Kreta? wat een ter***lijer ben je!

Kan je lekker bijkomen van Awake!

Donderdag:

RC-oefeningen

Chins:
10x BW
8x BW
6x BW

Cable row:
12x 30kg
8x 45kg
10x 40kg

Pull down:
10x 30kg
8x 40kg
12x 20kg

Shoulder db press:
12x 12kg
8x 14kg
8x 14kg

Side raises
3x 10x 6kg

hanging leg raises:
2x 10

Crunches
2x 20

Had nog spierpijn van dinsdag, dus werd daar lichtjes door afgeremd

Morgen eindelijk klaar, na 10 maanden, met mijn stage. Dit wordt dus bruut gevierd. Ik zal voor het eerst in 5 maanden weer een pintje pakken, of 2...of 3. Ik quote mijzelf nog even van een paar maanden terug:
Verder heb ik mezelf voorgenomen om tijdens deze stage, dat is dus de komende vijf maanden geen alcohol of ander soorten drugs te nuttigen. Hier heb ik verschillende redenen voor, o.a. het trainen dus waar ik vol voor wil gaan. En om even te bewijzen tegen mezelf om ook lol te kunnen hebben zonder drugs. Wish me luck..

En dan heb ik zaterdag awakenings, wat een minder officiele viering van het einde van mijn stage is, maar dat betekent zeker niet dat dit niet minstens even bruut gevierd gaat worden.
Ik zal proberen maandag en dinsdag nog te gaan trainen, maar ben bang dat ik daar dan niet toe in staat ben. Jullie horen het wel.

5 maanden zonder biertje:eek:
Mooie prestatie!
Dan heb je ook wel een goed feestje verdiend:klink:

Dit weekend lekker gefeest. Eindelijk vakantie. Vrijdag natuurlijk gelijk weer teveel gezopen, na 5 maanden geheel onthouding. Zaterdag zwaar lopen spacen op Awakenings, mooi feesje was dat. Gister een dip, dus kon me er niet toe zetten om te gaan trainen.
NU weer tijd voor serious bussiness:

Dinsdag

Incline db press:
12x12 kg
8x 20kg
10x 18kg

Benchpress:
3x8x 40kg

Cable cross:
10x 15kg
10x 20kg
12x 10kg

bb curl met ez-bar (gewicht excl. bar):
12x 5kg
10x 10kg
10x 15kg
10x 10kg

db curl (zonder rust tussen setjes):
8x 10kg
8x 8kg
8x 6kg

Dips:
8x BW
7x BW
4x BW

Overhead rope pull:
12x 15kg
8x 20kg
10x 10kg
15x 5kg

Wel lekkere training. Bij bb curl wel weer last van mijn onderarm, maar minder als normaal, die ez-bar helpt wel dus.

Netjes dat je toch ben wezen trainen ouwe, ik kon me er niet toe zetten.

Veel plezier op Kreta, ga ff lekker los. En als je terug bent is het tijd om serieus massa te pakken, gaan we af en toe wel samen trainen. Neem ik tiger4evah ook wel mee dan gaan we af en toe in All Inn of bij mij trainen.

Netjes dat je toch ben wezen trainen ouwe, ik kon me er niet toe zetten.

Veel plezier op Kreta, ga ff lekker los. En als je terug bent is het tijd om serieus massa te pakken, gaan we af en toe wel samen trainen. Neem ik tiger4evah ook wel mee dan gaan we af en toe in All Inn of bij mij trainen.

thnx bro. gaat helemaal goed komen, gaan we ff knallen.

Vanavond inderdaad op het vliegtuig naar Kreta. Maar vanmiddag nog even een training afgewerkt:

Woensdag:

Deadlift:
3x8x 50kg (nog beetje last van mijn knie)

Chins:
8x BW
6x BW
5x BW

Cable row:
12x 30kg
8x 50kg (cheated as hell)
10x 40kg

Shoulder press, met db's:
12x 10kg
10x 12kg
9x 12kg (10e rep fail)

Bent over lateral raise:
12x 4kg
8x 6kg
10x 4kg

Crunches:
2x 15 recht
2x 15 schuin

lekker man!

Zo daar ben ik weer.
Ben nu een weekje terug van Kreta. Heb het daar super naar mn zin gehad. Elke dag zon, zee en strand. Tussendoor nog een beetje cultuur gehapt. Bergen beklommen, watervalletjes bekeken enz. enz.

Heb daar echter na twee dagen uitslag opgelopen, begon op mn voet, maar spreide zich al snel uit over de rest van mn lichaam. Gelukkig is mn mooie hoofd bespaard gebleven.
Jeukte als de nete, heb mezelf dus flink lopen open krabben, en daardoor is het gaan ontsteken. Dus nu flink aan de antibiotica.

Ben gister wel weer gaan trainen:

Rug:
Deadlift:
3x6x 60kg

Close grip pull down:
3x12x 35kg

Triceps:
Dips:
10x BW
8x BW
6x BW

Overhead rope pull:
3x10x 15kg

Ging ****ed up. Na het deadliften was ik al super misselijk en duizelig. Heb daarna mijn training maar rustig af gemaakt, maar het was wel duidelijk dat ik niet mijn normale trainingsintensiteit kon halen.
Eenmaal thuis gekomen kon ik niks meer uitbrengen, en heb een uur op de bank gelegen, misselijk en duizelig. Daardoor na de training ook niks kunnen eten.
Weet niet waar het aan ligt, misschien moet mijn lichaam nog gewoon herstellen van die bacterie.
Ik ga vandaag wel weer proberen te trainen, kijken of het beter gaat.

Woensdag:

Borst:
incline db press:
12x 12kg
2x10x 16kg

Benchpress:
3x10x 30kg

Cable cross:
3x12x 10kg

Biceps:
Standing bb curls:
3x10x 10kg

Seated hammer curls:
3x10x 8kg

Ging wel wat beter, maar heb het ook stukken rustiger aan gedaan dan gister. Voelde wel goed.

Heb me trouwens nog gewogen, ben gezakt naar 64kg, erg treurig.

Zo. De vakantieperiode zit er op.
Mooie tijden gehad, op respectievelijk Awakenings, Rock-it, Kreta en Noord-Frankrijk.
Veel drank en drugsgebruik hebben ervoor gezorgd dat ik toch een dikke 4 kg ben afgevallen.
Het wordt dus weer eens tijd om flink te gaan knallen. Om dit te bereiken heb ik een nieuw voedings- en trainingsschema gemaakt.
Aan jullie de eer om hier commentaar op te leveren:

Voedingsschema:

09.00 uur:
0,5 liter melk
Brinta

11.30 uur:
4 boterhammen
4 eieren
1 glas melk
1 stuk fruit

13.00 uur
Trainen

14.30 uur
150 gram rijst
1 blik tonijn
1 glas melk

17.00 uur
2 boterhammen
0,5 pakje kipfilet
2 eieren
1 glas melk
1 stuk fruit

19.30
100 gram rijst
150 gram kipfilet/rundvlees/vis
200 gram groente
2 glazen melk

22.00 uur
500 gram magere kwark

Trainingsschema:

Maandag (rug/triceps):
Deadlift
BOR
cable row
parallel chins

Dips
Overhead rope pull
push down

Dinsdag (Benen):
Leg press
Lunges
Leg extension
Leg curl
Standing calve raises

Woensdag (Borst/biceps):
Incline db press
Bench press
Incline flys
Cable cross

Standing bb curl
Seated hammer curl
cable curl

Donderdag (benen):
Leg press
Lunges
Leg extension
Leg curl
Standing calve raises

Vrijdag (schouders/buik):
Db press
Side raises
Bent over lateral raises
Cable front raises

Crunches
hanging leg raises

Heb er twee keer benen in staan, met wat vreemde oefeningen. Dit is omdat ik 2 maanden terug mijn rechter knie heb verdraaid en daar nog steeds last van heb. Dus wil die spieren wel flink aanpakken, maar minder zwaar. En de schaatssprongen zijn om mijn stabiliteit te verbeteren.

Laatst bewerkt:
4kg is best veel. Maarja goed dat je weer begint:thumbs:

Zie alleen geen Whey shakes?
Vooral in de ochtend en voor/na training wel belangrijk.
Voor de rest ziet het er volgens mij wel goed uit.

Trainingsschema ziet er leuk uit.
Jammer dat je je benen niet full kan trainen.
Toch goed dat je ze 2 keer per week aanpakt.

Laat de trainingen maar komen. Ben benieuwd wat je ervan maakt:cool:

Zo. De vakantieperiode zit er op.
Mooie tijden gehad, op respectievelijk Awakenings, Rock-it, Kreta en Noord-Frankrijk.
Veel drank en drugsgebruik hebben ervoor gezorgd dat ik toch een dikke 4 kg ben afgevallen.
Het wordt dus weer eens tijd om flink te gaan knallen. Om dit te bereiken heb ik een nieuw voedings- en trainingsschema gemaakt.
Aan jullie de eer om hier commentaar op te leveren:

Voedingsschema:

09.00 uur:
0,5 liter melk
Brinta

11.30 uur:
4 boterhammen
4 eieren
1 glas melk
1 stuk fruit

13.00 uur
Trainen

14.30 uur
150 gram rijst
1 blik tonijn
1 glas melk

17.00 uur
2 boterhammen
0,5 pakje kipfilet
2 eieren
1 glas melk
1 stuk fruit

19.30
100 gram rijst
150 gram kipfilet/rundvlees/vis
200 gram groente
2 glazen melk

22.00 uur
500 gram magere kwark

Trainingsschema:

Maandag (rug/triceps):
Deadlift
BOR
cable row
parallel chins

Dips
Overhead rope pull
push down

Dinsdag (Benen):
Lunges
schaatssprongen - doe je aan schaatsen oke , anders eruit gooien:D
Leg press 1 e oefening van maken
Leg extension
Leg curl
Standing calve raises
# ik zou de deadlift bij de benen gooien en gewoon 1 x trainen

Woensdag (Borst/biceps):
Incline db press
Bench press
Incline flys
Cable cross

Standing bb curl
Seated db curl
Concentration curl

Donderdag (benen):
Lunges
Schaatssprongen
Leg press
Leg extension
Leg curl
Standing calve raises

Vrijdag (schoduers/buik):
Db press of mill press
Side raises
Bent over lateral raises
# nog een oefening een cable bijv
Crunches
hanging leg raises

Heb er twee keer benen in staan, met wat vreemde oefeningen. Dit is omdat ik 2 maanden terug mijn rechter knie heb verdraaid en daar nog steeds last van heb. Dus wil die spieren wel flink aanpakken, maar minder zwaar. En de schaatssprongen zijn om mijn stabiliteit te verbeteren.

voor de rest wel aardig;)

Zag idd ook al dat hij leg press niet als eerste oefening doet.
Maar denk dat dit komt omdat hij zijn knieen eerst goed wil opwarmen voor ze zwaar te belasten. Een korte opwarming kan te weinig zijn als je last van je knieen hebt.
Al dit niet het geval is, dan natuurlijk wel de zwaarste oefeningen als eerste.

je kan de warming up ook met de leg press doen toch;)

Mooie trainingne kerel!TOP

Ik doe lunges als eerste oefening, omdat dit een goeie oefening is voor de stabiliteit van mijn benen. Ik wil niet eerst mijn motoriek vernken door mijn benen te vermoeien bij leg press. Schaatssprongen gooi ik er wel uit denk ik inderdaad, vind de oefening gay, dus misschien dat ik ze thuis ff ga doen.
Hoezo zou ik mijn benen niet 2x in de week pakken? Ik kan ze echt niet zwaar pakken. En wil gewoon goed revalideren, want wil volgend seizoen ook weer gaan voetballen, en daarvoor moet mijn knie wel optimaal zijn.

Whey gooi ik er misschien in .'s Ochtends en na de training. maar vind het beetje duur, en toch wel lichtelijk overrated.

Verder thnx voor de opmerkingen allemaal.

maandag:

Deadlift:
3x6x 60kg

BOR (1e keer):
12x 20kg
2x10x 30kg

Cable row:
2x10x 40kg
8x 50kg

Chins:
2x6x BW

Dips:
10x BW
8x BW
8x BW

Overhead rope pull:
2x10x 15kg
12x 10kg

Push down (1e keer):
12x 10kg
2x10x 15kg
12x 10kg

Kreeg licht pijn aan mijn linker schouder bij push down.
Verder deed ik de BOR en de push down voor het eerst, was dus even aftasten met de gewichten. Wel een lekkere oefening BOR, maar waar trek je de bb naar toe? naar je bors? of buik?

Laatst bewerkt:
Ik doe lunges als eerste oefening, omdat dit een goeie oefening is voor de stabiliteit van mijn benen. Ik wil niet eerst mijn motoriek vernken door mijn benen te vermoeien bij leg press. Schaatssprongen gooi ik er wel uit denk ik inderdaad, vind de oefening gay, dus misschien dat ik ze thuis ff ga doen.
Hoezo zou ik mijn benen niet 2x in de week pakken? Ik kan ze echt niet zwaar pakken. En wil gewoon goed revalideren, want wil volgend seizoen ook weer gaan voetballen, en daarvoor moet mijn knie wel optimaal zijn.

Whey gooi ik er misschien in .'s Ochtends en na de training. maar vind het beetje duur, en toch wel lichtelijk overrated.

Verder thnx voor de opmerkingen allemaal.

tuurlijk kan je 2 x per week je benen trainen - je verdoet je motoriek niet bij het legpressen of andere zware oefening alleen je bent wat meer voorvermoeit , dat is geen probleem t.a.v de lunges want die pak je dan gewoon met iets minder gewicht:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven