AndroidHealthClinic

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
gaat goed hier :)

mooie training keep it up!

• Topic Starter Topic Starter

Dinsdag

Leg press:
20x 50kg
12x 80kg
12x 80kg
15x 60kg

Lunges:
3x12x 20kg

leg curl:
15x 20kg
12x 35kg
12x 40kg

Leg extension:
15x 30kg
12x 45kg
12x 40kg

Standing calve raises:
3x 90kg

Ging wel lekker. Heb een setje geprobeerd om lunges met gewicht te doen, maar ging echt niet, ging alle kanten op en deed pijn aan mijn knie. Dus hou hem nog maar even zo.

Laatst bewerkt:
goede training ;) ga zo door ;)

Woensdag:

Incline db press:
12x 16kg
10x 20kg
8x 18kg
8x 18kg

Benchpress:
10x 40kg
8x 40kg
12x 30kg

Flys:
12x 8kg
8x 12kg
10x 10kg

Cable cross:
12x 20kg
8x 20kg
12x 15kg
10x 10kg

bb curls (gewicht excl. stang):
12x 10kg
8x 15kg
12x 10kg
12x 5kg

hammer curls:
8x 8kg
10x 6kg
10x 6kg

Cable curls:
Gewichten vergeten:o

Kreeg tijdens de barbell curl advies om de EZ-bar smal te pakken, zodat ik mijn ellebogen in mijn zij kon houden, en zo dus minder cheat. Ook zei hij dat ik niet volledig mijn hand naar mijn schouder meot bewegen, maar ruimte er tussen laten, om zo continu spanning op de spier te houden.
Wat zijn jullie gedachten hierover?

mooie training en ik ben ook voor de ez bar!

tja , ik pak de ez-bar meestal ( minder belastend voor de pols ) ik pak hem vaak breed , en ik maak de beweging rond ( spierspanning + ik stop ongeveer 20 cm voor mijn schouders ) - nette training by the way

Laatst bewerkt door een moderator:
Vrijdag:

Shoulder press:
12x 10kg
7x 14kg
10x 12kg

Side raises:
12x 4kg
10x 5kg
10x 5kg

Bent over side raises (zittend):
10x 4kg
10x 4kg
8x 5kg

Cable front raises:
12x 10kg
8x 17,5kg
10x 12,5kg
10x 7,5kg

Crunches:
2x15x recht
2x15x schuin

Hanging leg raises:
2x10x recht
2x10x schuin

Ging lekker.
Heb me tijdens het trainen gewogen. Ik kwam uit op 67kg, dat is ruim 2 kg zwaarder dan 2 weken geleden na mijn vakantie. Ik vind dit wel erg snel gaan. Denk dat er veel vocht bij zit, van de kh enzo, of niet?

Mooi getraind!

Gaat weer goed hier :thumbs: Lekker blijven doorknallen!

Je moet je trouwens altijd s'ochtend wegen. Op deze manier heb je zo min mogelijk verschillen. Nu had je waarschijnlijk ook al aardig wat gegeten. Dit kan zo 2 kilo schelen, middag/avond.

Thnx jongens :thumbs:

Gaat weer goed hier :thumbs: Lekker blijven doorknallen!

Je moet je trouwens altijd s'ochtend wegen. Op deze manier heb je zo min mogelijk verschillen. Nu had je waarschijnlijk ook al aardig wat gegeten. Dit kan zo 2 kilo schelen, middag/avond.

Ja klopt, maar ik heb thuis geen weegschaal, dus weeg me altijd in de gym. Vorige keer trouwens ook, en toen was ik ook al begonnen met mijn voedingsschema, dus had op die dag hetzelfde gegeten.
Maar ik hecht er ook nog neit teveel waarde aan, aan die 2 kilo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goede trainingen ouwe.

Om nog ff terug te komen op ez-bar versus rechte stang.
Persoonlijk geef ik een rechte stang de voorkeur, imo leg je daarmee meer nadruk op je biceps.Ik kan het het beste als volgt uitleggen;

Doe je elleboog in je zij, en zorg ervoor dat je duim omhoog wijst.
Draai nu je vuist/duim volledig naar links. Dan voel je dat je biceps meer opbolt.
Zo is het met een ez versus recht ook. Er zit wel degelijk verschil in.

En dat ellebogen in je zij verhaal is onzin, met een rechte stang kun je je ellebogen net zo goed in je zij houden. Probleem met een rechte stang is dat je je pols en onderarm veel meer belast. Maar zolang je daar geen last van hebt zou ik zeker een gewone barbell pakken.

Arnold houdt z'n ellebogen ook gewoon in z'n zij;

9u2jxj.jpg

Maandag:

Deadlift:
8x 50kg
8x 60kg
8x 60kg

BOR:
12x 30kg
8x 40kg
8x 40kg

Cable rows:
12x 40kg
8x 50kg
8x 50kg

Chins vergeten.

Dips:
12x BW
10x BW
8x BW

Overhead rope pullls:
10x 15kg
12x 10kg
10x 10kg

Push down:
15x 20kg
12x 30kg
10x 30kg

Opnieuwd pijn in mijn linker schouder bij push downs. Op advies van Loo heb ik deze keer wat meer over de stang heen gehangen, het hielp iets, maar bleef pijn doen. Deze oefening gaat er definitief uit. Ik vervang em door een triceps machine.

dips tussen bankjes of dips tussen twee stangen ( dit kan wel eens de boosdoener zijn want doe je deze verkeerd dan ben je teveel met je schouders bezig ) goeie training by the way

dips tussen bankjes of dips tussen twee stangen ( dit kan wel eens de boosdoener zijn want doe je deze verkeerd dan ben je teveel met je schouders bezig ) goeie training by the way

Ik heb geen last bij dips bro. Alleen bij push downs, dips gaan juist super lekker.

oke dan , nou sterkte ermee en laten we hopen dat het zich snel herstelt

mooie training!

Dinsdag

Leg press:
15x 50kg
15x 60kg
15x 60kg

Lunges:
3x12x 20kg

Leg curl:
15x 20kg
12x 40kg
15x 30kg

Leg extension:
12x 20kg
12x 30kg
12x 30kg

Standing calve raises:
2x12x 105kg

Heb Dit weekend hard gelopen. maar dat was niet zo verstandig. Had daarna gelijk weer last van mij knie, en nu dus nog steeds. Kon daardoor niet voluit trainen. Ik ga binnenkort even een afspraak met mij huisarts maken, om te kijken wat het precies is.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven