XXL Nutrition

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
****ed up van je knie man, ik zit met hetzelfde probleem ben benieuwd hoe mijn been-training gaat vandaag. Beter niet meer hardlopen voorlopig...

hardlopen= geen goede sport veel te veel belasting van knieene misschien eens proberen op zand of gras te lopen omdat dit de schokken wat meer opvangt?

• Topic Starter Topic Starter
Was op gras. Maar je hebt gelijk, hardlopen is niet best voor je knieen, maarja ik dacht dat ik er al vanaf was, viel ff vies tegen natuurlijk.

Gister dagje naar Walibi world geweest. Wel lache, maar daarom niet kunnen trainen en slecht gegeten. Maar vandaag mn eten en trainen weer opgepakt:

Donderdag:

Incline db press:
12x 14kg
10x 20kg
8x 22kg
10x 18kg

Kwarm er een gast binnen. Die legde eerst zijn handdoek op de benchpress, en ging daarna ff een kwartier staan bellen. Kon ik dus niet bankdrukken, heb dus maar eerst flys gedaan.

Flys:
12x 8kg
8x 12kg
10x 10kg

Benchpress:
8x 40kg
10x 40kg
10x 30kg

Cable cross:
12x 20kg
12x 15kg
10x 10kg

Standing barbell curl (gewichten excl. EZ-bar):
12x 5kg
10x 10kg
8x 15kg (****ing pijn aan mijn onderarm)

Hammer curls:
8x 8kg
8x 7kg
10x 6kg

Cable curls:
12x 20kg
10x 20kg
10x 15kg
10x 10kg

Die pijn in mijn onderarm wordt steeds heftiger bij bb curls. Vet klote, probeer er alles aan te doen: ez-bar, rustig los laten. Werkt allemaal niet, iemand nog suggesties?

nice training, volgende keer gewoon zn handdoek eraf fl*kkeren, heb ik zo'n hekel aan van die gasten die iets bezet houden en dan gaan bellen of met iemand een half uur gaan lullen.

Mooie traininig. Opteer anders gewoon voor dumbbell's de volgende keer. Doe ze dan alternating, heb je misschien minder last?

Waarschijnlijk krijg je kramp omdat je zo hevig pitst in de baar tijdens de training.

mooie training, jammer van die pijn.

Ik zou toch maar een tijdje met dumbbells trainen, of iig oefeningen doen waarbij je geen last hebt. Desnoods met barbell maar dan lichter pakken en meer reps.
Voor je het weet heb je een chronische blessure, zoals ik had...
Niet forceren bro.
Wat ik vaak deed; barbell curls als laatste oefening pakken; dan zijn je biceps al voorvermoeid en kan je niet zo zwaar pakken = minder belasting op onderarm.

ik zou doen wat loo zegt :D

nice training, volgende keer gewoon zn handdoek eraf fl*kkeren, heb ik zo'n hekel aan van die gasten die iets bezet houden en dan gaan bellen of met iemand een half uur gaan lullen.

Ik vind zowiezo dat mobiele telefoons verboden moeten worden in de gym man.
Moet zeggen dat het bij ons best meevalt. Maar ik erger me er al aan als mensen er 1 bij zich hebben, je kan toch wel een uurtje zonder.

Mooie traininig. Opteer anders gewoon voor dumbbell's de volgende keer. Doe ze dan alternating, heb je misschien minder last?

Waarschijnlijk krijg je kramp omdat je zo hevig pitst in de baar tijdens de training.

hier begrijp ik echt niks van bro. maar dumbbells vind ik wel een goed plan inderdaad, dat zal wel schelen.

mooie training, jammer van die pijn.

Ik zou toch maar een tijdje met dumbbells trainen, of iig oefeningen doen waarbij je geen last hebt. Desnoods met barbell maar dan lichter pakken en meer reps.
Voor je het weet heb je een chronische blessure, zoals ik had...
Niet forceren bro.
Wat ik vaak deed; barbell curls als laatste oefening pakken; dan zijn je biceps al voorvermoeid en kan je niet zo zwaar pakken = minder belasting op onderarm.

Ja, denk dat ik over stap op dumbbells, want de pijn in mn onderarm wordt steeds heftiger, het begon licht, maar schiet nu echt niet op.

Vrijdag:

Db shoulder press:
12x 10kg
12x 10kg
10x 12kg
10x 12kg

Side raises:
10x 6kg
10x 5kg
10x 5kg
10x 4kg

Bent over side raises (zittend):
10x 4kg
10x 4kg
10x 5kg
10x 5kg

Cable front raises:
12x 15kg
10x 15kg
10x 10kg
10x 5kg

Hanging leg raises:
2x 10 schuin
2x 10 recht

Crunches:
2x 20 schuin
2x 20 recht

Ging lekker. Schouders blijven erg zwak.

schouders komen wel hoor keep it up!

Waarom bouw je soms af in gewicht? Je zou eerder andersom verwachten. Geen progressive overload?

Omdat ik dan omlaag moet in de reps. Wil het toch wel tussen de 8-12 houden.
OF als ik het idee heb dat ik te veel cheat, dan verlaag ik het gewicht ook nog wel eens.

je schouders pak je natuurlijk al mee met je borst en rug - misschien een upright row wide gripp erin zetten - is ook een goeie voor voorkant schouders - voor de rest gewoon doorgaan , je pakt in iedergeval wel de goeie oefeningen

Goed bezig alleszins.

Maandag:

Deadlift:
10x 50kg
5x 70kg
5x 70kg
5x 70kg

BOR:
12x 30kg
8x 40kg
8x 40kg (makkelijk, volgende keer zwaarder)

Chins, hammer grip:
6x BW
6x BW

Cable rows:
12x 40kg
8x 50kg
8x 50kg

Dips:
12x BW
12x BW
10x BW

Overhead rope pull:
10x 15kg
8x 15kg
10x 10kg

Triceps machine:
12x 5kg
8x 10kg
10x 12,5kg

Ging lekker. Redelijk makkelijk. Volgende week deadlift en BOR verzwaren. En binnenkort maar eens overstappen op weighted dips.

als die BOR's makkelijk gingen, waarom deed je niet wat extra reps dan?

als die BOR's makkelijk gingen, waarom deed je niet wat extra reps dan?

Ik was niet echt aan het nadenken. Legde de bar al terug, toen dacht ik: dit was easy. Had nog wel een extra setje kunnen doen, maar moest nog 2 oefeningen, dus heb het hier maar bij gelaten.

Ik was niet echt aan het nadenken. Legde de bar al terug, toen dacht ik: dit was easy. Had nog wel een extra setje kunnen doen, maar moest nog 2 oefeningen, dus heb het hier maar bij gelaten.

haha, daar zijn spotters voor;

Kooooom op potverdomme nog 2 minimaal!!!:whip:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven