Fitness Seller

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Maandag:

Deadlift:
12x 40kg
6x 60kg
6x 60kg
6x 60kg

BOR:
12x 30kg
8x 50kg
8x 50kg

Cable row:
12x 40kg
8x 50kg
8x 50kg

Chins:
2x5x BW

Dips:
12x BW
12x BW
12x BW

Overhead rope pull:
12x 15kg
6x 20kg
10x 10kg

Triceps machine:
12x 5kg
8x 10kg
12x 7,5kg

Heb afgelopen zaterdag een festival gehad. Hier weer de nodige MDMA gebruikt. Daardoor was ik vandaag nog gaar en moe. Na het tweede setje deadliften draaide de hele zaal al om me heen en zat ik flink uit te hijgen.
Wel mijn training afgemaakt en ben uiteindelijk tevreden over mij gewichten.
Ga proberen de hele week gewoon te trainen, zal nog lastig worden, maar ik hou jullie posted.

wat is je irm op de deadlift ? ik vind het zo weining voor iemand van 22 , daar bedoel ik niks mee , maar ik zie ook wel eens post van mensen die jonger zijn en al veel meer pakken ( 100 en meer )???

• Topic Starter Topic Starter
toch niet verkeerd na dat bruut katabole weekend...
:thumbs:
Mooi feestje was het wel.

wat is je irm op de deadlift ? ik vind het zo weining voor iemand van 22 , daar bedoel ik niks mee , maar ik zie ook wel eens post van mensen die jonger zijn en al veel meer pakken ( 100 en meer )???

Ik heb geen idee wat mijn 1rm is op de deadlift. Ik test mijn 1rm's eigenlijk nooit. Ik denk dat ik wel stuk zwaarder kan dan 60 kilo. Zie ook mijn vorige training, waar ik zei dat ik de deadlift zwaarder zou pakken. Dit ging echter niet, omdat ik zwaar duizelig en misselijk werd deze training. Volgende keer ga ik em wel op 80 kilo proberen.
Weet ook dat ik pas een paar maanden deadlift in mijn schema heb. Hierdoor wil ik ook nog erg op mn uitvoering letten, dit gaat wel ten koste van het gewicht dat ik gebruik.
Is het gewicht ook laag in vergelijking met andere oefeningen?

:thumbs:
Mooi feestje was het wel.

Ik heb geen idee wat mijn 1rm is op de deadlift. Ik test mijn 1rm's eigenlijk nooit. Ik denk dat ik wel stuk zwaarder kan dan 60 kilo. Zie ook mijn vorige training, waar ik zei dat ik de deadlift zwaarder zou pakken. Dit ging echter niet, omdat ik zwaar duizelig en misselijk werd deze training. Volgende keer ga ik em wel op 80 kilo proberen.
Weet ook dat ik pas een paar maanden deadlift in mijn schema heb. Hierdoor wil ik ook nog erg op mn uitvoering letten, dit gaat wel ten koste van het gewicht dat ik gebruik.
Is het gewicht ook laag in vergelijking met andere oefeningen?

ik las inderdaad dat je last van duizelingen had , en terecht dat je bij deze oefening goed op je techniek let , maar ik koppelde jouw leeftijd even aan gewicht en vergeleek het even met mede dbb's , dus vandaar mijn vraag - zet je hem naast de bor en cable row dan blijft hij wel laag inderdaad - ach ik ben ook ooit begonnen met alleen de stang en het duurde toen ook even voordat ik zwaarder durfde;)

Dinsdag:

Net-iets-boven-parallel-Squat:
12x 40kg
10x 50kg
8x 50kg (laatste rep pijnscheut in mijn knie)

Leg press:
15x 40kg
12x 70kg
12x 70kg
12x 70kg

Lunges:
12x 20kg
12x 30kg
12x 20kg

Leg curl:
15x 25kg
12x 45kg
12x 40kg

Leg extensions overgeslagen ivm pijn in knie

Standing calve raises:
15x 105kg
12x 135kg
12x 135kg

Weer geprobeerd te squatten. Ging wel prima, tot de laatste rep, die was net iets te explosief. Ik hou hem er wel in, met weinig gewicht en gecontroleerd uitgevoerd.

Laatst bewerkt:
vette calve raise!

waarom laat je benen niet eens twee weken vallen , en concentreer je je op de bovenkant , dat t.a.v je klachten

waarom laat je benen niet eens twee weken vallen , en concentreer je je op de bovenkant , dat t.a.v je klachten

Of zoals ik doe, rond de 15 reps gaan zitten, dan kan er weinig fout gaan.
Heb trouwens het idee dat ze daar ook goed van groeien, zeker bij jou als "beginnend bodybuilder".

Het is belangrijk, juist t.a.v. de klachten om mijn kracht in stand te houden.
Echter wil ik geen pusywieghts gaan gebruiken, dus overbelast ik mijn knie snel.
Ook heb ik wel enig idee wat er met mijn knie aan de hand is. Als ik gelijk krijg zal ik er aan geopereerd moeten worden, ook dit is een reden om mijn kracht te behouden.
Maar ik denk wel dat ik nog wat ga zakken in de gewichten, en zo rond de 15-20 reps ga zitten met lichte gewichten.

Het is belangrijk, juist t.a.v. de klachten om mijn kracht in stand te houden.
Echter wil ik geen pusywieghts gaan gebruiken, dus overbelast ik mijn knie snel.
Ook heb ik wel enig idee wat er met mijn knie aan de hand is. Als ik gelijk krijg zal ik er aan geopereerd moeten worden, ook dit is een reden om mijn kracht te behouden.
Maar ik denk wel dat ik nog wat ga zakken in de gewichten, en zo rond de 15-20 reps ga zitten met lichte gewichten.

Gewoon 15 reps houden, desnoods met een 1sec hold onderin tijdens squat om hem zwaarder te maken.
Valt nog tegen hoor...

Of zoals ik doe, rond de 15 reps gaan zitten, dan kan er weinig fout gaan.
Heb trouwens het idee dat ze daar ook goed van groeien, zeker bij jou als "beginnend bodybuilder".

met 15 reps je setjes maken is zeer zeker een slopende mannier van trainen , maar ik dacht vanwege zijn aanhoudende klachten om benen is even achterwege te laten - heb je er daarna nog steeds last van - tja dan denk ik toch even een dokter raadplegen

met 15 reps je setjes maken is zeer zeker een slopende mannier van trainen , maar ik dacht vanwege zijn aanhoudende klachten om benen is even achterwege te laten - heb je er daarna nog steeds last van - tja dan denk ik toch even een dokter raadplegen

Ik dacht dat ik het al in mijn log had verteld, ik ben al langs mijn huisarts geweest. maar zoals een echte huisarts zei die: we kijken het even 4 weken aan en als het dan nog niet over is stuur ik je door naar de orthopeed.
En dat was 2 weken geleden, dus nog 2 weken en dan ga ik weer terug.

oke dan dit stukje heb ik dan gemist

@ groteman: Kan ook zijn dat ik het vergeten ben te typen. Geen zin om het terug te zoeken:p

Anyway, er is weer getraind:

Woensdag:

Benchpress:
12x 30kg
8x 50kg
8x 50kg

Incline db press:
12x 16kg
6x 22kg
6x 22kg
8x 20kg

Flys:
12x 8kg
8x 12kg
10x 10kg

Cable cross:
12x 15kg
12x 20kg
6x 25kg

Standing db curls:
12x 8kg
10x 10kg
8x 10kg

Seated hammer curls:
10x 8kg
10x 8kg
10x 8kg

Cable curls:
12x 10kg
12x 15kg
12x 20kg

Ging wel lekker. Benchpress gaat op het moment elke week omhoog in gewicht, dat voelt goed.

mooi dat de gewichten omhoog gaan! :hedbang:

de incline is ook zeer goed , netjes

incline db press is al aardig!

Na gister met een kater op bed te hebben gelegen moest ik nog een training inhalen. Bij deze:

Zaterdag

Db shoulder press:
12x 10kg
10x 14kg
10x 16kg

Side raises:
12x 4kg
10x 6kg
10x 6kg

Bent over side raises (zittend):
12x 4kg
10x 6kg
8x 6kg

Cable front raises:
12x 10kg
10x 20kg
8x 20kg

Hanging leg raises:
2x10 recht
2x10 schuin

Crunches:
2x15 recht
2x15 schuind

Schouders bljven zwak.

JE hebt ze goed ingehaald! Goed eten en schouders misschien wat extra aandacht geven?

Waar ben je uit geweest?

Bel mij volgende keer, ik heb toch geen fl**ker te doen op donderdag, ff nieuwe studentjes checken :P

JE hebt ze goed ingehaald! Goed eten en schouders misschien wat extra aandacht geven?

Thnx

Waar ben je uit geweest?

Bel mij volgende keer, ik heb toch geen fl**ker te doen op donderdag, ff nieuwe studentjes checken :P

Had een verjaardag van een wijfie uit konze klas begrijp niet dat jij niet bent uitgnodigd :P.

Had vanavond de verjaardag an Pien, maar ben te kort om binnen gelaten teworden.
t*ring ik ben kort, ik kan moeilijk typen zneer spelfouyten

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven