Fitness Seller

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Maandag:

Bench:
1x5x 60kg
2x5x 65kg
1x4,25x 70kg
1x5x 60kg

BOR:
1x5x 60kg
2x5x 65kg
2x5x 70kg (cheated)

Seated db shoulder press:
2x8x 16kg
1x8x 18kg

Dips:
2x12x BW
1x10x BW

Gaat wel lekker, geen nieuwe Pr's helaas. Zal ook wel minder snel gaan nu. BW gaat wel gestaag omhoog, niet te snel, niet te langzaam.

Kan niet elke week feest zijn met PR~s.
Dit is ook een soort van progressie je kracht past zich aan dit niveau zodat je straks weer sterker gaat worden....

O je en we doen aan bodybuilden remember.
Word imo wel eens vergeten hier op dit forum. Gaat mij te veel over pr`s en daarbij behorende kg`s.

Goede workout

Wanneer krijgen we foto's te zien?

Dit is ook een soort van progressie je kracht past zich aan dit niveau zodat je straks weer sterker gaat worden....

Word imo wel eens vergeten hier op dit forum. Gaat mij te veel over pr`s en daarbij behorende kg`s.

Goede workout

Precies, het loopt vol met krachtgeilende krachtpatsers die eruit zien als Eric Cartman.

Laatst bewerkt:
Gaat nog steeds lekker hier zo te zien.

Nu je langzaam uit de beginnershoek komt richting the real deal is het misschien verstandig om straps aan te schaffen, ik heb ook moeite met 100kg dl zonder straps.
Het traint een stuk fijner met straps. Je moet ze alleen niet te vaak gebruiken want dan verloeder je je onderarmen.

straps zijn echt niet nodig voor deze man

Ja dat is wel zo maar hoezo geen mixed grip bij dl?

@beginnerbb wat vind jij zelf van mixed grip?

Goede workout
Ja, je hebt gelijk. Het gaat uiteindelijk om het fysiek, en wat dat betreft zie ik wel vooruitgang.
Maar dit schema heb ik ook wel gekozen om te stijgen wat kracht betreft.

Wanneer krijgen we foto's te zien?
Als ik 80 kg droog ben.

Precies, het loopt vol met krachtgeilende krachtpatsers die eruit zien als Eric Cartman.
Cartman dat is die dikke toch? Haha

Nu je langzaam uit de beginnershoek komt richting the real deal is het misschien verstandig om straps aan te schaffen, ik heb ook moeite met 100kg dl zonder straps.
Het traint een stuk fijner met straps. Je moet ze alleen niet te vaak gebruiken want dan verloeder je je onderarmen.
Ja, mijn onderarmen zijn ****ing skinny, dus wil die ook wel zwaar belasten. Maar goed ga nu denk ik voor de topsetjes mixed grip gebruiken.

straps zijn echt niet nodig voor deze man
Hardcore RAW

ik hou niet van mixed grip bij DL of shrugs, dan ben je rond de 120kg toch wel uitgelult met supinated grip.

???het is mixed, niet supinated. Maar idd, ooit zal ik wel overstappen op straps, maar ik vind de gewichten nog te p*ssy eigenlijk.

+1

Voor het deadliften ben ik ze ook gaan gebruiken na 120+. En je merkt ook echt dat ze werken. Gebruik ze eigenlijk alleen als ik ga deadliften.

Ja dat is wel zo maar hoezo geen mixed grip bij dl?

@beginnerbb wat vind jij zelf van mixed grip?

Ik heb een tijdje alle setjes mixed grip gedaan, omdat ik dacht dat dat zo hoorde. Maar toen heb ik een paar filmpjes gezien van biceps tears, dus ben ik overgestapt op pronated grip en moet zeggen dat het wel lekker voelt, alleen ik voel mijn grip nu gewoon falen.

Dinsdag:

Squat:
1x5x 70kg
1x5x 75kg
1x5x 80kg
2x5x 85kg (volume PR)

Rom. Deadlift:
1x5x 70kg
2x5x 80kg
2x5x 85kg (volume PR)

Seated calve raises:
1x15x 35kg
1x15x 40kg
1x15x 45kg

Ging wel lekker. Alle gewichten gingen redelijk makkelijk omhoog.

j/k right? :eek:

Maar ik vind straps k*t met reversed grip bij deadlift, dan zitten die dingen meer in de weg dan wat anders. En bij normal grip met straps ben ik de houding dan weer niet gewoon.

Nette training beginnerbb. :) Proficiat met die volume prs op squats. Volgens mij moet je deadlift wel hoger kunnen, zeker als die rom. is.

j/k right? :eek:

Maar ik vind straps k*t met reversed grip bij deadlift, dan zitten die dingen meer in de weg dan wat anders. En bij normal grip met straps ben ik de houding dan weer niet gewoon.
Wat bedoel je met reversed grip?

Nette training beginnerbb. :) Proficiat met die volume prs op squats. Volgens mij moet je deadlift wel hoger kunnen, zeker als die rom. is.
Rom. is afkorting voor romanian he, moet die hoger kunnen?

Mijn normale deadlift moet ook omhoog kunnen die is nu 3x105, vind ik eigenlijk erg zwak, maar weet neit goed waar het aan ligt.

Nee sorry, ik wist dat je romanian bedoelt met rom. maar ik zat met sumo in mijn hoofd. Voor een romanian is het wel oké. :D Maar je normaal deadlift zou ik dan toch ook iets hoger schatten in verhouding.

Reversed grip is met je ene hand naar je toe en het andere weg van je, teminste dat versta ik er onder. Dus de manier waarop je een baseballbat zou vastnemen, maar dan in deadlifthouding uiteraard. :p

Donderdag:

Incline benchpress:
2x5x 50kg
2x5x 55kg
1x5x 60kg (PR!)

Chins:
3x6x BW

MP:
2x5x 35kg
3x5x 60kg

db curls:
1x10x 10kg
2x10x 12kg

Zag vandaag dat ze allemaal freeweight spullen in de verkoop doen (incline bnch, bench, powerrack, en heel veel benches). En bij de entree zag ik dat ze veel plate loaded machines gaan kopen. Volgende week gaan ze verbouwen, maar ik hoop toch niet dat ze de freeweights gaan omruilen voor plate loaded crap.

+1

Voor het deadliften ben ik ze ook gaan gebruiken na 120+. En je merkt ook echt dat ze werken. Gebruik ze eigenlijk alleen als ik ga deadliften.

Ik heb een tijdje alle setjes mixed grip gedaan, omdat ik dacht dat dat zo hoorde. Maar toen heb ik een paar filmpjes gezien van biceps tears, dus ben ik overgestapt op pronated grip en moet zeggen dat het wel lekker voelt, alleen ik voel mijn grip nu gewoon falen.

Ik raad echt aan om magnesium te gebruiken ik deadlifte eerst ook altijd met straps
en dan vooral met de zware setjes. Maar nou ik magnesium heb aangeschaft heb ik
mijn straps geen eens meer nodig.
Het voordeel van magnesium is dat je veel meer controle over de bar hebt en je bouwt
kracht in je onderarmen op. Terwijl als je straps gebruikt je grip verslechterd.

Heb zo'n blokje bij een sportzaak in de buurt gekocht 3 euro dus voor het geld hoef je
het niet te laten ;)

Ik raad echt aan om magnesium te gebruiken ik deadlifte eerst ook altijd met straps
en dan vooral met de zware setjes. Maar nou ik magnesium heb aangeschaft heb ik
mijn straps geen eens meer nodig.
Het voordeel van magnesium is dat je veel meer controle over de bar hebt en je bouwt
kracht in je onderarmen op. Terwijl als je straps gebruikt je grip verslechterd.

Heb zo'n blokje bij een sportzaak in de buurt gekocht 3 euro dus voor het geld hoef je
het niet te laten ;)

Dit klinkt interssant. Ik had van die pads maar die gingen kapot bij een 200 kg DL. Werkt het echt? Is dat gewoon wit poeder of zo op je handen oid?

Magnesium idd geen straps of pads. Je handen worden er alleen erg droog van (eelt scheurt eraf :D). Ben blij dat in mijn gym een emmer vol magnesium staat.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven