Fitness Seller

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Jij ook voor hst? ten opzichte van split? Wat zijn jouw ideeën hierover dan? Waar zou HST beter werken dan split?

hst, bill starr, rippetoe, ... Je kan het imo allemaal eens doen. Je wordt er veel sterker van, je pakt er een goede basis mee op, je gaat goed vooruit en blijft gemotiveerd door een vast schema, het daagt jij uit zwaar te trainen, ... .

Met split is niets verkeerd maar je focust je nu gewoon beter op enkele zware compounds. Of daar isolatie bij komt kijken of niet maakt weinig uit. Ik zou zeggen doe ze er lekker bij, knal er alles uit wat erin zit. ;)

Ik vind mijn fysiek op de foto's erg tegenvallen. Als ik in de spiegel kijk ben ik meer tevreden, maar goed ik wil het niet op een excuus gooien.
Ik train af en aan zo'n twee jaar. Maar toen ik vorig jaar terugkwam van de zomervakantie woog ik nog maar 62 kg.
Ben er ook meerdere malen een half jaartje uit geweest vanwege persoonlijke omstandigheden, maar zie dat nu niet meer zo snel gebeuren.

Ja bf schat ik nu zo rond de 15%, wat jij?
Thnx!

In de spiegel lijk ik ook gewoon 90kg te wegen, perfect ronde schouderkoppen te hebben, een symmetrie om u tegen te zeggen en verhoudingen waar Zeus himself jaloers op zou zijn. Helaas bedriegt de spiegel verschrikkelijk door gewoonte (je verdraait de realiteit uit gemakszucht voor de verwerking vd ogen naar de hersenen, zoiets althans :rolleyes:). Foto's geven mij ook vaak geen optimaal beeld, omdat je vaak een verkeerde hoek en belichting hebt. Het beste vergelijkingsmateriaal is in principe een filmpje.

Je bf schat ik iets hoger in, maar dat is misschien gewoon omdat ik het mijne rond de 13% inschat en je wel gewoon mn bovenste 4 abs goed kan zien. Veel zal het alleszins niet schelen. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ja van jouw lichaam valt zeker wat te maken, HST is inderdaad geen slecht programma, maar ik zou de isolatieoefeningen grotendeels achterwege laten als ik jou was. Het lichaam is als een huis, je kan het niet bouwen zonder funderingen, het zijn de compounds die de funderingen leggen.
Concentreer je op Bench, incline bench, deads, BOR, squats, overhead press. Doe er nog wat chins of lat pulls to chest, dips, side laterals bij en klaar is kees. Jonge gasten trainen ook graag hun armen apart en je kan dus nog ez curls en close grip benchen doen, hoewel dat eigenlijk niet echt nodig is maar als je het aantal sets beperkt kan het ook geen kwaad.
Laat de andere oefeningen achterwege en je zal beginnen groeien.
Thnx. Ik denk inderdaad dat hst mijn volgende schema gaat worden. Dan laat ik split nog even voor wat het is.
Ik was al aan het twijfelen tussen plit of fb. En uit gewoonte pak ik dan toch weer split op.

Hey kerel. Je bent niet de enige die een ongevormd lichaam heeft en al sinds 2007 lid is. :o gelukkig ben ik dus niet de enige.

Maar als ik het goed begrijp train je ook al sinds 2007?
Of wat is er voorgavellen?

Trainse kerel!
Tsja, heb veel tijd gekloot (zie pm).

dus dit is het lichaam achter de internetdude met een grote mond. Zou nu zoooo makkelijk zijn je op je plaatst te zetten, maar dat heeft ook absoluut zero nut. Je hebt een hoop werk voor de boeg, maar dat weet je zelf ook. Je vet% is hoog, spiermassa...... nouja.... waar het zit weet ik niet. Je hebt aanleg voor een dikke v-shape, dat zeker. de rest moet gewoon nog veel werk aan zitten. Nouja, je kent Loo persoonlijk, dus daar heb je alle kennis die nodig is. plus je traint serieus.. Gewoon je best doen en GEDULD hebben, dan kom je er wel
Komt ie weer hoor....Degene met de grootste mond ben jij nog steeds hoor, daar kan niemand tegenop lullen. Overigens heb ik over mijn fysiek of stats nooit een grote mond gehad. Dat ik over de anatomie meer kennis heb dan sommigen kan ik dan verder ook niks aan doen.
Mijn vet% hoog? Ja, redelijk, maar als de mijne hoog is, wat is er met de jouwe aan de hand dan?

Maar goed, voor de rest bedankt. Er wordt inderdaad serieus getraind, en voeding gaat ook weer omhoog, en schoner. Dus gaat helemaal goed komen.

hst, bill starr, rippetoe, ... Je kan het imo allemaal eens doen. Je wordt er veel sterker van, je pakt er een goede basis mee op, je gaat goed vooruit en blijft gemotiveerd door een vast schema, het daagt jij uit zwaar te trainen, ... .

Met split is niets verkeerd maar je focust je nu gewoon beter op enkele zware compounds. Of daar isolatie bij komt kijken of niet maakt weinig uit. Ik zou zeggen doe ze er lekker bij, knal er alles uit wat erin zit. ;)
Oke thnx, hst gaat gebeuren denk ik, heb seagal en impo al pm's gestuurd, dus heb er wat kennis over op gedaan. Schema plaats ik binnenkort.

In de spiegel lijk ik ook gewoon 90kg te wegen, perfect ronde schouderkoppen te hebben, een symmetrie om u tegen te zeggen en verhoudingen waar Zeus himself jaloers op zou zijn. Helaas bedriegt de spiegel verschrikkelijk door gewoonte (je verdraait de realiteit uit gemakszucht voor de verwerking vd ogen naar de hersenen, zoiets althans :rolleyes:). Foto's geven mij ook vaak geen optimaal beeld, omdat je vaak een verkeerde hoek en belichting hebt. Het beste vergelijkingsmateriaal is in principe een filmpje.
De verlichting op deze foto's is sowieso k*t, recht op mijn rug, dat doet het niet goed.
Daarnaast zegt ook mijn vriendin dat de foto's me geen recht aan doen, maar dat is ook niet echt objectief.
Ik wil geen excuses verzinnen, anders had ik deze foto's niet geplaatst, dan had ik eerst nog een aantal jaartjes door getraind.

Je bf schat ik iets hoger in, maar dat is misschien gewoon omdat ik het mijne rond de 13% inschat en je wel gewoon mn bovenste 4 abs goed kan zien. Veel zal het alleszins niet schelen. ;)
ach, ik weet het niet. Het maakt me ook neit veel uit. Maar veel mag het niet meer stijgen. En volgend jaar zomer sta ik droog.

Komt ie weer hoor....Degene met de grootste mond ben jij nog steeds hoor, daar kan niemand tegenop lullen. Overigens heb ik over mijn fysiek of stats nooit een grote mond gehad. Dat ik over de anatomie meer kennis heb dan sommigen kan ik dan verder ook niks aan doen.
Mijn vet% hoog? Ja, redelijk, maar als de mijne hoog is, wat is er met de jouwe aan de hand dan?

ja je hebt gelijk het is niet zozeer hoog, er zit gewoon niks toonbaars onder tot nu toe. Maar je doet je ding en dat respecteer ik. dus gaat zo voort. Mijn vet% is misschien in getal hoger, kwa zien lijk ik veel droger dan jij, mijn laatste foto's zijn nu al niet goed meer. en had het niet zozeer over je mond, maar je weerwoord, wat dat betreft, i rest my case :cool::cool:

Loo's evaluatie op beginnerbb's bodybuilding carriëre tot op heden;

Beginnerbb stond als über ecto aan het begin van zijn reis naar de ultieme fysiek.
Hij stond aan het begin van het pad, en hij keek naar de verte. Het einde was niet eens in zicht, en de weg zat vol obstakels en hindernissen. En dat wist hij.
Maar beginnerbb had 1 groot voordeel, hij had een rugzak. En in die rugzak had hij al veel kennis. Kennis die hem zou helpen bij zijn reis.
Alvorens beginnerbb namelijk ook maar 1 voet in de sportschool had gezet, had hij zich al verdiept in de route.
Hij heeft, vaak met plezier maar soms tegen wil en dank, gezien en gehoord hoe het moest. Loo, en een andere psycho met een zeer respectabele fysiek, brachten five days a week met beginnerbb door. En beginnerbb heeft het gezien; de maaltijden om de twee uur, elke dag, elke week, elke maand, elk jaar. En beginnerbb heeft het gehoord; naast alle andere relevante dingen in het leven (drank, drugs, vrouwen, geld) hoe het moet.
En beginnerbb heeft het gevraagd; omdat deze ecto diep van binnen, misschien onderbewust, de dringende behoefte om uit de schaduw te stappen en zich te gaan profileren als een god made macho man.

En zo begon beginnerbb aan zijn reis, vol goede moed en hoop.
Loo had er vertrouwen in, immers, een goed begin is het halve werk en met de juiste kennis en inzet kunnen er in korte tijd grote hoogtes bereikt worden. Tiger4evah is hiervan het juiste voorbeeld.

Nu staan we hier, twee jaar verder, en kijken we allen even mee op de routekaart van beginnerbb. We proberen hem in de juiste richting te wijzen.
Heeft beginnerbb de juiste weg gevolgd, in het juiste tempo, zonder te lang oponthoud bij obstakels.
Na deze overdreven inleiding mijn mening;

Respect dat je foto's post. Zouden meer members een voorbeeld aan moeten nemen.
Bodybuilding draait om het maken van progressie en zonder foto's is er geen visuele progressie te meten. Goede actie van je.

Je fysiek is vooruit gegaan, je was vel over bot in dat opzicht heb je jezelf natuurlijk ge-upgraded naar een betere fysiek. Je rug begint massa te vertonen, duidelijk een v te zien. Je front delts beginnen te ronden, je traps beginnen er op te liggen. Je armen hebben tijd nodig om te vormen.
Je borst is ****ed up. Te weinig massa.

Overal gezien heb je mijn inziens wel wat weinig massa gepakt, gezien de kennis die je bezit. Je weet hoe je moet eten, ik ga er vanuit dat je de theorie in praktijk toepast.
Je weet hoe je moet trainen, ik ga er vanuit dat je volledige ROM's maakt, mind muscle connection, hersteltijd, etc.etc. basic bullshit. Ik heb het gezien toen ik samen met je heb getraind, gewoon nette uitvoeringen.

Echter...wat mij toen opviel is dat er weinig power uit die concentrische kwam. We hebben het daar al eens over gehad. Ik probeer elke concentrische met zo'n intensiteit uit te voeren dat een kernbom explosie erbij in het niets valt. BAM alle power ineens eruit, maximale recrutering van spiervezels. Dat miste ik toen bij jou. Misschien heb je het verbeterd, misschien heb ik het verkeerd gezien. Misschien heb ik gelijk....

En trainen tot failure, ga je echt tot failure. Dat moet je je zelf afvragen. Dat is lastig als je in je eentje traint. Iedereen heeft zijn eigen gedachten en hecht zijn eigen waarden aan tot failure trainen. Bij sommige jongens denk ik; jij kan makkelijk nog twee reps pakken. Hoe diep ga jij....

Dat zijn twee punten waarvan ik denk; misschien valt daar nog een en ander mee te winnen. Voor de rest heb ik vertrouwen in dat je alles goed doet.
Je hebt het pad der bodybuilding natuurlijk niet continu bewandeld. Je hebt periodes gehad waarin je niet of nauwelijks trainde. Misschien hebben die je belemmerd in het behalen van een wat meer acceptabele winst.
Tuurlijk je fysiek is al zoveel beter dan dat het was, maar er had meer in gezeten, de vraag is alleen; aan welke factor ligt dat....

See you at the next checkpoint.

damn dude.

Had adhv je posts absoluut een ander fysiek voorgesteld. Probeer dit iig als basis te zien en op te bouwen. Blijkbaar heb je 3 jaar lang gekloot dus probeer er vanaf nu echt wat aan te doen. Want ik denk dat je zelf ook ziet dat gewoon niets is.

Ik zal je logje volgen om je om de zoveel tijd hopelijk wat pointers te kunnen geven. Succes ermee!

Goede post Loo!
Laatste zinsnede aan welke factor het heeft gelegen dat er -nog - niet het maximale resultaat uit is gehaald is wellicht goed om ook nu te evalueren. Zodat de komende periode -next level - niet dezelfde fout meer gemaakt kan worden.
Why?

ja je hebt gelijk het is niet zozeer hoog, er zit gewoon niks toonbaars onder tot nu toe. Maar je doet je ding en dat respecteer ik. dus gaat zo voort. Mijn vet% is misschien in getal hoger, kwa zien lijk ik veel droger dan jij, mijn laatste foto's zijn nu al niet goed meer. en had het niet zozeer over je mond, maar je weerwoord, wat dat betreft, i rest my case :cool::cool:
Ik heb alleen tegen jou zo'n weerwoord Marc, mischien dat er verband ligt. Als je mij gewoon op een normale toon aanspreekt, dan zal ik ook normaal reageren. iedereen die in mijn log komt lopen b**chen zal ik wat van zeggen.
Maar meot zeggen dat je grove kritiek wel gewaardeerd wordt hoor, het motiveert mij zeker in de gym.
Voor de rest: thnx voor de comment.

Zitten zeker punten van waarheid in, die explosiviteit heb ik terug proberen te brengen in mijn training en daar ga ik nu ook mee door.
Over tot failure trainen, ik ga nu een trainingsschema doen zonder al te veel tot failure trainen, maximaal 1x in de week.

Verder thnx voor de opbouwende kritiek.

damn dude.
Had adhv je posts absoluut een ander fysiek voorgesteld. Probeer dit iig als basis te zien en op te bouwen. Blijkbaar heb je 3 jaar lang gekloot dus probeer er vanaf nu echt wat aan te doen. Want ik denk dat je zelf ook ziet dat gewoon niets is.
Ik zal je logje volgen om je om de zoveel tijd hopelijk wat pointers te kunnen geven. Succes ermee!
Hoe bedoel je adhv mijn posts? Te brutaal? Of veel kennis?:cool:
Maar je hebt gelijk, mijn fysiek is op dit punt nog klote.
Maar 3 jaar kloten is overdreven, ik ben 2 jaar geleden begonnen emt trainen, waarbaij ik zeker 1-1,5 jaar flink heb verkloot.
Maar vergeet niet dat ik afgelopen jaar bijna 16 kilo ben aangekomen, dat daar een aantal procentjes vet bij zitten is moeilijk te voorkomen.

Goede post Loo!
Laatste zinsnede aan welke factor het heeft gelegen dat er -nog - niet het maximale resultaat uit is gehaald is wellicht goed om ook nu te evalueren. Zodat de komende periode -next level - niet dezelfde fout meer gemaakt kan worden.
Why?
Zoals hierboven, ben ik afgelopen jaar bijna 16 kilo aangekomen, dus het gaat nu zeker de goede richting in.
De problemen liggen daarvoor en zijn nu zo goed als verleden tijd.

Ik heb alleen tegen jou zo'n weerwoord Marc, mischien dat er verband ligt. Als je mij gewoon op een normale toon aanspreekt, dan zal ik ook normaal reageren. iedereen die in mijn log komt lopen b**chen zal ik wat van zeggen.
Maar meot zeggen dat je grove kritiek wel gewaardeerd wordt hoor, het motiveert mij zeker in de gym.
Voor de rest: thnx voor de comment.

das alles wat ik wil... ik weet waar je vanaf komt, hebben we allemaal gehad. en hoe lang die weg soms lijkt. persistence is the key, always has been!:cool:

Vandaag begonnen met mijn volgende schema. Op advies ben ik begonnen met een HST schema.

Het is als volgt:

Squat of Deadlift (afgewisseld)
Bench
BOR
MP

Dips of curls (afgewisseld)
Seated Bent over side raises
Standing calve raises

Dit 3 maal in de week (ma, wo, vrij) en zes weken lang. Eerste 2 weken 2x15, 3-4e week 2x10, 5-6 week 2x5.

Vandaag begonnen met mijn volgende schema. Op advies ben ik begonnen met een HST schema.

Het is als volgt:

Squat of Deadlift (afgewisseld)
Bench
BOR
MP

Dips of curls (afgewisseld)
Seated Bent over side raises
Standing calve raises

Goed programma, alleen begrijp ik die seated bent overs niet goed, de achterkant schouders word al zeer goed getraind met de rug, beter zou zijn imo om gewone side raises te doen.

Jij gaat knallen kerel!
Train als een mother****er, geef alles maar dan ook alles! Ram alles naar de klote en het komt goed!

Trust me!

EDIT:

Zie het al.

Goed programma, alleen begrijp ik die seated bent overs niet goed, de achterkant schouders word al zeer goed getraind met de rug, beter zou zijn imo om gewone side raises te doen.

Eens, persoonlijk zou ik de BOR vervangen voor chinups.

Je pakt al voldoende dikte met DL.

Daarbij zou ik rear en side raises afwisselen.

Eerste training gehad. 15 reppers viel erg tegen.

Squat:
2x15x 50kg

Benchpress:
2x15x 40kg

BOR:
2x15x 40kg

MP:
1x15x 25kg.
1x15x 20kg

Dips:
1x15x BW (viel vies tegen, maar gestopt, widle nog niet all out gaan).

Seated bent over side raises:
2x15x 6kg

Standing calve raises:
1x15x 90kg
1x15x 105kg

Zoals eerder al gezegd viel dat 15 reppen erg tegen, vooral de MP was erg zwaar. De rest kan wel allemaal verhoog worden volgende keer denk ik.

Eens, persoonlijk zou ik de BOR vervangen voor chinups.

Je pakt al voldoende dikte met DL.

Daarbij zou ik rear en side raises afwisselen.

Ik heb zitten twijfelen tussen chins en BOR's. Maar 15 reps chinnen gaat me nooit lukken, met BOR's is het makkelijker om 15 reps te pakken, vandaar daarvoor gekozen.

Ik heb zitten twijfelen tussen chins en BOR's. Maar 15 reps chinnen gaat me nooit lukken, met BOR's is het makkelijker om 15 reps te pakken, vandaar daarvoor gekozen.

Mooi dat de training tegen viel. Dan gaat het vast zijn werk doen!:D

Je zult zien dat het elke training beter gaat.

Begrijp je keuze van de BOR. Je zou de chins ook assisted kunnen doen. Of je dat 5 reps, 10 sec rust en weer 5 etc.

Ik had er in het begin ook moeite mee. In week 2 kon 15 reps aan 1 stuk.

Maar goed, BOR is ook zeker niet verkeerd!

Keep it up

BOR moet je niet pakken met als uitgangspunt dikte, mar met uitgangpunt wijdte. dus zo breed als maar kan en zo parallel als maar kan. IMO superieur aan chins

Ja, denk dat ik rear laterals af ga wisselen met side laterals.
Maar de achterkant van de schouder is meestal zwakker dan de voorkant, waardoor vaak schouderklachten kunnen ontstaan, dit wil ik tegen gaan dmv rear laterals.

BOR moet je niet pakken met als uitgangspunt dikte, mar met uitgangpunt wijdte. dus zo breed als maar kan en zo parallel als maar kan. IMO superieur aan chins

Volgens mij is het breed pakken voor een bredere rug al lang bewezen dat het niet klopt.
Ik pak de BOR nu ongeveer op schouderbreedte en dan pak ik em langs mijn lichaam, zodat ik mijn rear delts zoveel mogelijk uitschakel.

Volgens mij is het breed pakken voor een bredere rug al lang bewezen dat het niet klopt.
Ik pak de BOR nu ongeveer op schouderbreedte en dan pak ik em langs mijn lichaam, zodat ik mijn rear delts zoveel mogelijk uitschakel.[/QUOTE]

Inderdaad beginner, wat Marc j zegt klopt niet, een bredere rug krijg je vooral door lat pulls en chins en heeft met de greep weinig of niets te maken. Bent overs e.a. oefeningen zijn meer voor de dikte maar werken uiteraard ook voor de breedte, daar zijn het natuurlijk compounds voor. Een ideale rugtraining voor BB'ers heeft imo niets meer nodig dan Deads, een roeibeweging met barbell of dumbbell en lat pulls of chins.
Een opmerking nog, je moet met een compound niets proberen uit te schakelen, doe ze op die manier dat je het meeste gewicht kan verplaatsen, dat is altijd het beste.

Whoow dikke reps hoor..15 :O Warom kies je voor zoveel reps? Heb ik wat gemist.. sorry?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven