MuscleMeat

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat heb je goed gezien DB. Alles wordt zo relatief.
Ik zou met alle liefde 20 kg VVM inleveren voor een leven van een vriend, zonder over na te denken.

Jep zulke dingen plaatsen alles weer even in perspectief... Sterkte ermee.

Met je trainingen ook natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.082
Vannacht 4 uurtjes geslapen. De hele ochtend al misselijk, en te weinig gegeten. Met gevolg een k*ttraining. Halverwege de training begon ik al honger te krijgen.

Maandag

Squat:
Bij het opwarmen sloeg het noodlot toe, het schoot in mijn rechter quadricepspees. Ik weet dat het maar van korte duur is en ik vrijdag gewoon weer kan squatten, maar voor nu is het wel k*t.

Bench:
2x10x 55kg

BOR:
2x10x 55kg

MP:
2x10x 25kg

Dips:
2x10x BW

Bent over side raises:
1x10x 8kg
1x10x 9kg

Paupertraining.
Better luck next time.

• #1.084
Woensdag:

Deadlift:
2x10x 75kg

Benchpress:
1x10x 55kg
1x10x 57,5kg

Chins:
1x10x BW
1x10x BW (1x6 + 1x4)

MP:
1x10x 25kg
1x10x 27,5kg

Curls:
2x10x 10kg

Seated side raises:
2x10x 8kg

Cardio:
20 min. @6%, 5,5km/u.

Ging lekker. Alles voelt redelijk makkelijk, behalve het benchen, dat gaat iets lastiger, maar ik heb het gehaald, dus mag niet klagen. Volgende week gewoon weer verhogen.
Ik kom al een week ofzo niet meer aan, dus denk dat ik vanaf volgende week weer mijn voeding omhoog ga gooien.

Voedingsschema waar ik aan denk:
1. 500ml melk, brinta tot een hard papje, whey.
2. 4 boterhammen, kipfilet, 2 eieren.
3. Vlak voor trainen handje rozijnen
4. PWO: Whey met water.
5. 125 gr rijst, blikje tonijn.
6. 75-100 gr pasta, eiwitbron(gehakt, kip, steak, vis enz enz.), groente.
7. 500 gram kwark.

Goed getraind kerel, netjes.

Wat is je onderhoud en hoeveel kcal eet je nu?

• #1.086
Goed getraind kerel, netjes.

Wat is je onderhoud en hoeveel kcal eet je nu?

Mijn onderhoud weet ik eigenlijk niet precies. Ik hou altijd 3000 kcal aan om te eten, maar dat is eigenlijk alweer van paar maanden terug. Dus misschien ligt het ondertussenw el rond de 3500.

En wat ik nu eet is ongeveer dit:
1. Bak brinta, whey, kiwi
2. 4 boterhammen kipfilet
3. PWO: Whey
4. 1 beker rijst, blikje tonijn
5. pasta, eiwitbron

That's it. Moet eerlijk bekken dat ik al tijden het voedingsschema heb wat onder mijn trainingen staat, maar ik heb gewoon moeite om er aan te houden. Daarom is maaltijd 5 ook vaak een junkmaaltijd.
Ik wil dit stoppen en weer strikter gaan eten, en zodoende meer aankomen.

Yo man, je gaat goed.
Jammer van je pees afgelopen maandag.
Gaat het nu al beter ?

Woensdag:

Deadlift:
2x10x 75kg

Benchpress:
1x10x 55kg
1x10x 57,5kg

Chins:
1x10x BW
1x10x BW (1x6 + 1x4)

MP:
1x10x 25kg
1x10x 27,5kg

Curls:
2x10x 10kg

Seated side raises:
2x10x 8kg

Cardio:
20 min. @6%, 5,5km/u.

Ging lekker. Alles voelt redelijk makkelijk, behalve het benchen, dat gaat iets lastiger, maar ik heb het gehaald, dus mag niet klagen. Volgende week gewoon weer verhogen.
Ik kom al een week ofzo niet meer aan, dus denk dat ik vanaf volgende week weer mijn voeding omhoog ga gooien.

Voedingsschema waar ik aan denk:
1. 500ml melk, brinta tot een hard papje, whey.
2. 4 boterhammen, kipfilet, 2 eieren.
3. Vlak voor trainen handje rozijnen
4. PWO: Whey met water.
5. 125 gr rijst, blikje tonijn.
6. 75-100 gr pasta, eiwitbron(gehakt, kip, steak, vis enz enz.), groente.
7. 500 gram kwark.

Je eten blijft toch een beetje magertjes vind ik, ik zou hier en daar toch nog zien dan je wat meer snelle koolhydraten naar binnen gilt, dan heb je ook wat power om je training een tandje bij te zetten ;)

ik vind je side raises erg sterk in vergelijk met de mp - zijn ze strict , of haal je ze voorlangs omhoog

• #1.090
Yo man, je gaat goed.
Jammer van je pees afgelopen maandag.
Gaat het nu al beter ?
Ja, denk het wel. We zien morgen wel of ik weer kan squatten.

Je eten blijft toch een beetje magertjes vind ik, ik zou hier en daar toch nog zien dan je wat meer snelle koolhydraten naar binnen gilt, dan heb je ook wat power om je training een tandje bij te zetten ;)
Ja, misschien dextro toevoegen na mijn training. Voor mijn training heb ik rozijnen, zijn ook redelijk snelle koolhydraten.
En ik ben vergeten het fruit erbij te zetten. bij de brinta eet ik vaak ook nog een kiwi, en de maaltijd daarna vaak nog iets van een sinasappel.

Behalve rondom de training zijn snelle carbs onnodig imo.

ik vind je side raises erg sterk in vergelijk met de mp - zijn ze strict , of haal je ze voorlangs omhoog

Ze zijn zelfs zittend. Ik weet niet hoe ik daarmee zou moeten cheaten?
En wat bedoel je met voorlangs omhoog halen?

met side raises doe je idd stricte raises , zijkant schouders - superzware-oef - veel verwarren ze nog wel eens met de lateral raises - aan de gewichten te zien bij jou doe jij ze idd side , maar dan moet je meer kunnen op de mp , of heb ik dat mis - ik zit nl qua side raise niet veel hoger dan jij , maar mijn mp is dan wel weer veel hoger

• #1.092
met side raises doe je idd stricte raises , zijkant schouders - superzware-oef - veel verwarren ze nog wel eens met de lateral raises - aan de gewichten te zien bij jou doe jij ze idd side , maar dan moet je meer kunnen op de mp , of heb ik dat mis - ik zit nl qua side raise niet veel hoger dan jij , maar mijn mp is dan wel weer veel hoger

Ik zie ook het verschil tussen lateral en side raises niet. Bij beiden pak je je laterale gedeelte van de delts.

Ja, mijn MP is k*t. Ik vind het een klote oefeningen. Maar het kan nog wel een stuk zwaarder hoor. De MP ga ik de komende trainingen wel verhogen, van de side raises weet ik dat nog zo net niet.

bij een lateral raises hou je de db's voor je lichaam en pak je de voorkant schouder aan , bij een side raises , hou je de db naast je lichaam en pak je de zijkant schouder aan , echt een wereld van verschil in beweging

Wat is het verschil tussen side raises en lateral raises? Lateral raises = nagenoeg ellebogen gestrekt, side raises ellebogen 90 graden?

bij een lateral raises hou je de db's voor je lichaam en pak je de voorkant schouder aan , bij een side raises , hou je de db naast je lichaam en pak je de zijkant schouder aan , echt een wereld van verschil in beweging

Hier zou je eens een topic over moeten openen of dit wel waar is, als je de side laterals voor je lichaam laat komen gaan ze ook weer omhoog (aan de zijkant dus) en train je echt wel de zijkant schouders. Het is gewoon een manier van cheaten die je toelaat meer gewicht te pakken omdat je er een zwaaibeweging van kan maken waarbij je ook nog eens goed je rug kan inzitten (ik doe ze steeds zo).
Uiteraard zijn de stricte sides diegene waarbij je stopt aan de zijkant van je lichaam en voor ze je lichaam raken.

• #1.097

Je haalt lateral raises en front raises door elkaar groteman.

Bij front raises train je inderdaad de voorkant van de schouder. Zoals de naam al zegt.

Lateral raises train je de zijkant van de schouder. Zoals wederom de naam zegt.

Maar om nog even op mijn oefening terug te komen. Het zijn side raises en met gestrekte armen. Zo'n 80 graden.

allleen al de verschillende bewegingen uitvoeren geeft gelijk al het verschil aan , stel je pakt een lateral raises met 15 kg ( dit is ook je top ) die je dus voor je lichaam houdt - no way dat je deze zelfde oef met hetzelfde gewicht ook side kunt doen

tuurlijk pak je wel wat voorkant mee met deze oef , maar hoofdzakelijk is dit een iso-oef voor je zijkant schouders

allleen al de verschillende bewegingen uitvoeren geeft gelijk al het verschil aan , stel je pakt een lateral raises met 15 kg ( dit is ook je top ) die je dus voor je lichaam houdt - no way dat je deze zelfde oef met hetzelfde gewicht ook side kunt doen

tuurlijk pak je wel wat voorkant mee met deze oef , maar hoofdzakelijk is dit een iso-oef voor je zijkant schouders

Daarom is ze voor het lichaam laten komen ook de cheat vorm van de side laterals (of side raises zoals je ze ook kan noemen).

Je haalt lateral raises en front raises door elkaar groteman.

Bij front raises train je inderdaad de voorkant van de schouder. Zoals de naam al zegt.

Lateral raises train je de zijkant van de schouder. Zoals wederom de naam zegt.

Maar om nog even op mijn oefening terug te komen. Het zijn side raises en met gestrekte armen. Zo'n 80 graden.

nee ik haal niks door elkaar - front raise is weer een andere beweging - het gaat hier om de stand van de handen - hou je die voor je lichaam , of hou je die naast je lichaam - probeer het eens uit zou ik zeggen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven