MuscleMeat

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Naar mijn weten is er geen verschil, de side laterals voor het lichaam laten komen is gewoon een vorm van cheaten.

Een met den dessed, Als ik hem voorlang laat gaan, kan ik meer kracht zetten en dus hoger pakkken, doe je hem geconcentreerd, rustig alleen naast je is deze veel zwaarder..

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
bij een lateral raises hou je de db's voor je lichaam en pak je de voorkant schouder aan , bij een side raises , hou je de db naast je lichaam en pak je de zijkant schouder aan , echt een wereld van verschil in beweging

allleen al de verschillende bewegingen uitvoeren geeft gelijk al het verschil aan , stel je pakt een lateral raises met 15 kg ( dit is ook je top ) die je dus voor je lichaam houdt - no way dat je deze zelfde oef met hetzelfde gewicht ook side kunt doen

tuurlijk pak je wel wat voorkant mee met deze oef , maar hoofdzakelijk is dit een iso-oef voor je zijkant schouders

nee ik haal niks door elkaar - front raise is weer een andere beweging - het gaat hier om de stand van de handen - hou je die voor je lichaam , of hou je die naast je lichaam - probeer het eens uit zou ik zeggen

Nu begrijp ik er niks meer van.

Mar ik denk dat je bedoelt dat je met lateral raises de dumbbell voor je lichaam langs laat komen. Op deze manier kan je een groter moment creëeren en zodoende meer gewicht pakkken.
Dit is opzich geen slechte oefening lijkt me. Want hoe meer gewicht hoe meer MU's, en zodoende meer spierfacilitatie. Dus misschien dat ik hem in mijn volgende trainingsschema er wel in gooit. En om verwarring te voorkomen zal ik hem dan lateral raises noemen;)

Je haalt lateral raises en front raises door elkaar groteman.

Bij front raises train je inderdaad de voorkant van de schouder. Zoals de naam al zegt.

Lateral raises train je de zijkant van de schouder. Zoals wederom de naam zegt.

Maar om nog even op mijn oefening terug te komen. Het zijn side raises en met gestrekte armen. Zo'n 80 graden.

Nu begrijp ik er niks meer van.

Mar ik denk dat je bedoelt dat je met lateral raises de dumbbell voor je lichaam langs laat komen. Op deze manier kan je een groter moment creëeren en zodoende meer gewicht pakkken.
Dit is opzich geen slechte oefening lijkt me. Want hoe meer gewicht hoe meer MU's, en zodoende meer spierfacilitatie. Dus misschien dat ik hem in mijn volgende trainingsschema er wel in gooit. En om verwarring te voorkomen zal ik hem dan lateral raises noemen;)

oke nog 1 keer dan ;)

bij de lateral raise - hou je db voor je lichaam en maak je de beweging - bij de side raise hou je de db naast je lichaam en maak je de beweging - verschil bij de side raises is dat je je armen ook naast je lichaam houdt in de beweging en dus meer je zijkant traint

laatste keer hoor B:D ik hou er nu mee op , het zal wel aan mijn uitleg liggen - maar echt probeer het eens uit , je merkt echt het verschil

Volgens mij zijn side raises en lateral raises toch echt hetzelfde. Ik begrijp je wel hoor GM, maar de dumbbells voor je houden, of aan de zeikant houden, die 2 kleine dingen maken het toch geen 2 verschillende oefeningen?

Ik ben het helaas helemaal niet eens met grote deze keer, als je de armen voor je lichaam laat zwaaien kan je beter de rug inzetten en zo de armen als het ware zijwaarts laten zwiepen met een explosieve beweging . De armen voor het lichaam en er naast is dus gewoon dezelfde oefening (noem ze side laterals of side raises, alle twee de namen zijn goed) met dat verschil dus dat je bij het eerste gewoon meer gewicht op de zijkant schouders kan zetten, je boet dan uiteraard de stricte vorm in maar dat is in dit geval zeker ondergeschikt aan het feit dat je gewoon met zwaardere gewichten kan werken.

De armen voor het lichaam en er naast is dus gewoon dezelfde oefening (noem ze side laterals of side raises, alle twee de namen zijn goed)

+1

Ik heb het net even nagelezen in het boek 'krachttraining' van Frederic Delavier. De dumbbells voor het lichaam of achter het lichaam zijn slechts varianten van de oefening side raise of lateral raise. Side raise en lateral raise betekend hetzelfde, lateraal (latus) betekend zijde/zijkant.

Het is wel dezelfde oefeninge, enkel met de LatRaises ga je eerder cheaten en je gewicht/swing-ding erin gooien om het gewicht omhoog te krijgen, daar je dat met side raises veel minder hebt..

Het is wel dezelfde oefeninge, enkel met de LatRaises ga je eerder cheaten en je gewicht/swing-ding erin gooien om het gewicht omhoog te krijgen, daar je dat met side raises veel minder hebt..

Neen Henk het is gewoon identiek dezelfde oefening die twee benamingen heeft, er is dus geen verschil tussen side of lateral raises. Nogmaals, als je de armen voor het lichaam laat komen kan je beter de kracht van je rug inschakelen en is het mogelijk om met een krachtige zwaaibeweging meer gewicht te verzetten.
Zoals Jeffa al zei betekent latus (lateraal) ook zijkant (net zoals side).
Het is ook helemaal niet waar dat de side laterals de voorkant schouders bewerken, in die zin dat het niet het hoofddoel is want bij elke oefening train je natuurlijk wel meerdere spieren. Of zoals Impo het zo mooi (en juist) zegt er bestaan geen zuivere isolatieoefeningen, elke oefening traint wel andere spieren mee naast de op de voorgrond geplaatste spier.

Laatst bewerkt:
Neen Henk het is gewoon identiek dezelfde oefening die twee benamingen heeft, er is dus geen verschil tussen side of lateral raises. Nogmaals, als je de armen voor het lichaam laat komen kan je beter de kracht van je rug inschakelen en is het mogelijk om met een krachtige zwaaibeweging meer gewicht te verzetten.
Zoals Jeffa al zei betekent latus (lateraal) ook zijkant (net zoals side).
Het is ook helemaal niet waar dat de side laterals de voorkant schouders bewerken, in die zin dat het niet het hoofddoel is want bij elke oefening train je natuurlijk wel meerdere spieren. Of zoals Impo het zo mooi (en juist) zegt er bestaan geen zuivere isolatieoefeningen, elke oefening traint wel andere spieren mee naast de op de voorgrond geplaatste spier.

Mee eens, maar je maakt de cheat van het gewicht in de strijd gooien sneller als je voorlangs gaat, omdat je dan de 'optie' hebt vaart te maken..

• #1.111
Ik heb nog even de macronutriënten van dit voedingsschema uitgerekend:

Voedingsschema waar ik aan denk:
1. 500ml melk, brinta tot een hard papje, whey.
2. 4 boterhammen, kipfilet, 2 eieren.
3. Vlak voor trainen handje rozijnen
4. PWO: Whey met water.
5. 125 gr rijst, blikje tonijn.
6. 75-100 gr pasta, eiwitbron(gehakt, kip, steak, vis enz enz.), groente.
7. 500 gram kwark.

Ik kom uit op het volgende:
Kcal: 3101
Eiwit: 291.2
Carbs: 318.9
Vet: 71.3

Dit valt mij eerlijk gezegd een beetje tegen.
Ik denk dat ik voor het slapen nog een handje cashewnoten toe ga voegen. En na het trainen nog wat dextrose. Dan zou ik toch rond de 3500 moeten uitkomen. En meer vet en carbs. Wat denken jullie?

Ik heb nog even de macronutriënten van dit voedingsschema uitgerekend:

Ik kom uit op het volgende:
Kcal: 3101
Eiwit: 291.2
Carbs: 318.9
Vet: 71.3

Dit valt mij eerlijk gezegd een beetje tegen.
Ik denk dat ik voor het slapen nog een handje cashewnoten toe ga voegen. En na het trainen nog wat dextrose. Dan zou ik toch rond de 3500 moeten uitkomen. En meer vet en carbs. Wat denken jullie?

Ik ga me er niet mee bemoeien.. Je zegt zelf constant dat ik op 3500 moet gaan zitten en ik ben 10 kilo lichter..

Overgens zij die noten savonds wel dik in orde.. Doe dit zelf ook!

Ik heb geen idee wat je wil zeggen met macronutriënten, maar ik kan er mij wel iets bij voorstellen, OT: ja verhogen tot zo'n 3500 calorieen lijkt me wel goed, voor de rest zit jouw schema goed in elkaar hoor.
PS: neem elke dag wat bananen, die zijn zeer goed voor de energie en 1 gemiddelde banaan is al snel 120 calorieen.

• #1.114
Ik ga me er niet mee bemoeien.. Je zegt zelf constant dat ik op 3500 moet gaan zitten en ik ben 10 kilo lichter..

Overgens zij die noten savonds wel dik in orde.. Doe dit zelf ook!

Jongen, begrijp je het nou nog niet. Als ik zeg dat jij op 3500 moet gaan zitten betekent niet dat iedereen dat gelijk moet doen.
Ik gainde als een mother****er op mijn voedingsschema. Jij bent steeds degene die loopt te janken dat hij niet aankomt.

Ik heb geen idee wat je wil zeggen met macronutriënten, maar ik kan er mij wel iets bij voorstellen, OT: ja verhogen tot zo'n 3500 calorieen lijkt me wel goed, voor de rest zit jouw schema goed in elkaar hoor.
PS: neem elke dag wat bananen, die zijn zeer goed voor de energie en 1 gemiddelde banaan is al snel 120 calorieen.

****. ben ik weer vergeten het fruit te noemen in mijn voedingsschema. Maar inderdaad een banaan is een goed idee. Ik neem vaak in de ochtend wel een kiwi en een sinasappel.

Ik vraag mij af hoe je op zoveel eiwitten komt. Eet je een halve kilo tonijn of iets dergelijks?
De reden dat ik hier aan twijfel is dat ik veel meer eet dan jij (sowieso al een halve kilo kipfilet) en maar op 330gram eiwitten uitkom. Verder ziet het er netjes uit hoor.

Ik heb een tijdje je log niet bijgehouden, dus vergeef me deze vraag. Hoeveel is je vp op het moment? Wil je niet gaan cutten voor de zomer?

De verhouding vind ik prima. Mocht je willen cutten, toch wat meer eiwitten toevoegen gok ik dan.

Ik raad je overigens aan niet de eeuwenoude tabel op DBB te gebruiken maar gewoon de verpakking.

Ik ben het helaas helemaal niet eens met grote deze keer, als je de armen voor je lichaam laat zwaaien kan je beter de rug inzetten en zo de armen als het ware zijwaarts laten zwiepen met een explosieve beweging . De armen voor het lichaam en er naast is dus gewoon dezelfde oefening (noem ze side laterals of side raises, alle twee de namen zijn goed) met dat verschil dus dat je bij het eerste gewoon meer gewicht op de zijkant schouders kan zetten, je boet dan uiteraard de stricte vorm in maar dat is in dit geval zeker ondergeschikt aan het feit dat je gewoon met zwaardere gewichten kan werken.
Ben ik het niet mee eens. Ik vind dat bij elke oefening, welke dan ook, je strikt aan de oefening houden voorop staat. Tenzij, je al een tijdje op een bepaald gewicht vast zit en dit de enige manier is om qua gewicht nog vooruit te komen.
De oefening strikt uitvoeren is in mijn opinie nog altijd het belangrijkst.

Ik vraag mij af hoe je op zoveel eiwitten komt. Eet je een halve kilo tonijn of iets dergelijks?
De reden dat ik hier aan twijfel is dat ik veel meer eet dan jij (sowieso al een halve kilo kipfilet) en maar op 330gram eiwitten uitkom. Verder ziet het er netjes uit hoor.

Ik heb een tijdje je log niet bijgehouden, dus vergeef me deze vraag. Hoeveel is je vp op het moment? Wil je niet gaan cutten voor de zomer?

De verhouding vind ik prima. Mocht je willen cutten, toch wat meer eiwitten toevoegen gok ik dan.

Ik raad je overigens aan niet de eeuwenoude tabel op DBB te gebruiken maar gewoon de verpakking.

Ben ik het niet mee eens. Ik vind dat bij elke oefening, welke dan ook, je strikt aan de oefening houden voorop staat. Tenzij, je al een tijdje op een bepaald gewicht vast zit en dit de enige manier is om qua gewicht nog vooruit te komen.
De oefening strikt uitvoeren is in mijn opinie nog altijd het belangrijkst.

Niet akkoord, maar daar heeft natuurlijk ieder zijn eigen mening over!

Eens EN Oneens met Angino..

Ik heb eens gelezen dat Arnold het meeste baat bij had met groei d.m.v CHEATCurls uit te voeren (Barbell) Dus waarscheinlijk zal je het moeten afwisselen!

• #1.118

Ik heb alles van:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?q=K&p=6

Vet percentage zal 15-18 zijn. Ik weet het niet precies nooit gemeten.
Ik ben van mening dat ik nog te weinig spiermassa heb om te gaan cutten. Als ik nu echt ga cutten dan blijft er weinig VVM over ben ik bang. Vandaar dat ik me heb voorgenomen om verder te gaan bulken tot de zomer van 2010.
Ik wil alleen niet dat mijn vetpercentage meer ver voorruitgaat, ook omdat mijn lichaam niet zo heel blij is met hele snelle gewichtstoename.

Welke tabel?
De verpakkingen vind ik wel veel gedoe. Ook omdat ik de inhoud eigenlijk niet zo heel belangrijk vind. 10 gram meer of minder van het een of ander zal imo weinig verschil uitmaken.
Uiteindelijk houd ik de simpele regel aan van:
gain je niet, dan meer eten. Gain je wel dan eet je genoeg.

Niet akkoord, maar daar heeft natuurlijk ieder zijn eigen mening over!
Nice dat je 't opvat zoals 't bedoeld was, niet aanvallend dus ;)

Eens EN Oneens met Angino..

Ik heb eens gelezen dat Arnold het meeste baat bij had met groei d.m.v CHEATCurls uit te voeren (Barbell) Dus waarscheinlijk zal je het moeten afwisselen!
Heb ik inderdaad ook gelezen, maar helaas mag ik mijzelf nog steeds niet met Arnold vergelijken :(

Ik heb alles van:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?q=K&p=6

Vet percentage zal 15-18 zijn. Ik weet het niet precies nooit gemeten.
Ik ben van mening dat ik nog te weinig spiermassa heb om te gaan cutten. Als ik nu echt ga cutten dan blijft er weinig VVM over ben ik bang. Vandaar dat ik me heb voorgenomen om verder te gaan bulken tot de zomer van 2010.
Ik wil alleen niet dat mijn vetpercentage meer ver voorruitgaat, ook omdat mijn lichaam niet zo heel blij is met hele snelle gewichtstoename.
Aah, zo. Inderdaad verstandiger dan.

Welke tabel?
De verpakkingen vind ik wel veel gedoe. Ook omdat ik de inhoud eigenlijk niet zo heel belangrijk vind. 10 gram meer of minder van het een of ander zal imo weinig verschil uitmaken.
De kcal tabel die in 1 van de stickies staat. Ik ben het met je eens, alleen bij mij scheelde het 50 gram :P

Uiteindelijk houd ik de simpele regel aan van:
gain je niet, dan meer eten. Gain je wel dan eet je genoeg.
That's the spirit :D

bij een lateral raises hou je de db's voor je lichaam en pak je de voorkant schouder aan , bij een side raises , hou je de db naast je lichaam en pak je de zijkant schouder aan , echt een wereld van verschil in beweging
Hoe je deze het best kan uitvoeren is hoe ze het best aanvoelen.
Manier waarop je het meeste effect van de oefening hebt is niet door de db's vanaf de zijkant omhoog te trekken.
Daarnaast denk ik dat de meesten de db's voor zich houden omdat de beweging dan natuurlijker aanvoelt.

Je hoeft je overigens niet snel druk te maken om de voorkant.
Alle vormen van presses trainen de voorkant, en alle vormen van front raises trainen de voorkant.
Ik ken maar weinig mensen bij wie de voorste kop achterblijft, bij de meesten loopt deze juist voor ten opzichte van de andere delen van de schouder.

Degene die het probleem had dat de voorste kop wat achterliep had er ook een goeie oplossing voor: de Arnold press. Als hij een klassieke db press deed liet hij die maar zakken tot bovenarmen op 90 graden waren en bewoog dan de ellebogen naar elkaar. Omdat het voorste en achterste hoofd vanuit 90 graden anteflexie ook horizontale ab- en adductie veroorzaken.

Omdat vaak barbells worden gebruikt bij schouder/ borst oefeningen en ons hoofd in de weg zit, is de oriëntatie van deze bewegingen vaak iets naar voren gericht.
Hierdoor accentueren ze meer de pars clavicularis. Bij Presses moet zoveel mogelijk gekozen worden voor db's: minder obstakels en meer activiteit van stabiliserende spieren.

Hou in gedachten dat:

• Zodra je bovenarmen naar voren bewegen je de voorste kop er meer bij gaat betrekken

• Zodra je handen (het gewicht) hoger komen als je bovenarmen je de bovenarm aan het roteren bent waardoor de voorste kop meer gaat doen

• De schouder spier bij lateral raises de bovenarm niet hoger kan trekken als net onder horizontaal en dat hoger gaan betekent dat de traps de beweging overneemt en je hele schouder omhoog aan het halen is

Voor de rest:
Gewichten naast je, voor je, gebogen armen, gestrekte armen en dergelijke zijn allemaal zaken die in combinatie gaan met meer/ minder gewicht maar voor de spier zelf niet zoveel uitmaken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven