MuscleMeat

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.161
front squats zijn belastender voor je onderrug dan gewone squats bro.

:no:
Misschien zorgen ze voor meer spieractiviteit, vanwege stabiliteit. Maar ik had het overbelastender als in tussenwervelschijven en dergelijke.

front squats zijn belastender voor je onderrug dan gewone squats bro.

huh, dat is ook dat ik dat voor het eerst hoor..
ik dacht juist dat front squats worden gedaan als afwisseling als je 3 keer per week zwaar squat bijvoorbeeld om de onderrug wat minder te belasten juist.

huh, dat is ook dat ik dat voor het eerst hoor..
ik dacht juist dat front squats worden gedaan als afwisseling als je 3 keer per week zwaar squat bijvoorbeeld om de onderrug wat minder te belasten juist.

moet je eens met 100kg gaan backsquatten en daarna met 100kg gaan front squatten, kijken wat je meer in je onderrug voelt.

Front squat is veel zwaarder voor je onderrug (spieractiviteit) en doordat het zwaarder is ga je eerder falen in die regio cq een slordige uitvoering maken door instabiliteit en instabiliteit geeft op zijn beurt weer verhoogde kans op blessures e.d

het is toch ook logisch G - kijk alleen al naar je houding/beweging van beidde squatvarrianten , en dan weet je genoeg

• #1.165
het is toch ook logisch G - kijk alleen al naar je houding/beweging van beidde squatvarrianten , en dan weet je genoeg

Ja inderdaad.
Als je de bewegingen ziet dan is het duidelijk dat de frontsquat minder belastend is voor de rug.
En wel om 2 redenen:

1. Je gebruikt minder gewicht. Dit zorgt voor een lagere load op je lichaam en dus ook op je wervelkolom. Met minder axiale druk wordt de druk op de tussenwervelschijven ook kleiner.

2. Bij een front squat squat je rechter op. Doordat je minder voorover hoeft te buigen om de bar in een rechte lijn naar beneden te brengen, wordt de lastarm kleiner. Hierdoor zal je lage rug en je SI-gewricht minder hoeven te dragen.

Het is evident dat de front squat voor meer spieractiviteit zorgt, omdat het nou eenmaal moeilijk is om stabiel te blijven staan bij een front squat. Maar dit betekent niet dat het ook belastender is voor de rug.

• #1.166
Ben blij om te zien dat ik in gewicht niet te veel gedaald ben.

Maandag:

CGBP:
12x 40kg
10x 50kg
10x 50kg

Dips:
12x BW
12x BW
8x BW

Overhead rope pull:
12x 15kg
12x 15kg
15x 10kg

Seated hammer curls:
12x 10kg
10x 12kg
8x 12kg

Standing db curls:
10x 8kg
8x 8kg
8x 6kg (helemaal vol :o)

Scott cable curl:
Was bezet, gelaten voor wat het is.

Static holds:
20 sec. 60kg
15 sec. 80kg
10 sec. 90kg
10 sec. 90kg

Pinches (rubber plates):
2x 5kg:
L: 20 sec.
R: 20 sec.

2x 10kg
L: 6 sec, 9 sec, 10sec.
R: 10 sec, 10 sec, 9 sec.

Lekkere training. M'n armen zijn best kapot. Maar niet TE kapot, dus voelt wel lekker.

Goede workout hoe beviel je splittraining t.o.v. HST?

Vraagje wat zijn pinches?

• #1.168
Zeer nette CGBP, je zal al wel flinke Tri's hebben..

BeginnerBB, wat zijn nu jouw persoonlijke conclusies over HST ?

Proficiat op voorhand met je geen herexamens en je diploma.

• #1.171
Zeer nette CGBP, je zal al wel flinke Tri's hebben..
Thnx Spank.
Heb nog wel rustig aan gedaan.
Voelt niet echt goed in mijn polsen.

BeginnerBB, wat zijn nu jouw persoonlijke conclusies over HST ?

Proficiat op voorhand met je geen herexamens en je diploma.

HST is zwaar. Misschien wel iets te zwaar. 3 maal in de week zwaar squatten en deadliften is heavy. Helemaal bij de 15 reppers moet je er oppassen op blessures.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik maar 3 weken echt HST heb gedaan, daarna kwam ik er niet meer aan toe en heb ik het gestaakt. Dus de 5 reppers heb ik niet meer gedaan. Dus wat kracht en massa betreft kan ik er niet echt een conclusie aan verbinden.
Misschien dat ik het ooit nog wel eens helemaal afmaak en dan kan ik beter zien of ik het een goed massa schema is.

Jeb bbb, dit heb ik ook bij de CG,niet bij de gwone bench, bij de GG ga ik vaak licht draaien met mijn polsen gek genoeg..

• #1.173
Dinsdag:

Front squat:
12x 40kg
10x 50kg
10x 55kg

Leg press:
12x 80kg
12x 110kg
12x 130kg

Lunges:
10x bb
10x bb
10x 25kg

Standing calve raises (1-benig, zonder pauze):
20x 45kg
20x 52,5kg
15x 60kg

Cardio:
Beetje lopen.

Ging wel lekker. Zweten als een rund.
Front squat kan zwaarder, maar moet eerst weer even het motorisch plaatje in mn hersens graveren voordat ik echt kan verhogen.

Is bill starr niet iets voor je?

Zal je kracht zeker ten goede komen.

Aardig intense trainingen trouwens, niet gek dat je als een malle zweet hehe.

• #1.175
Is bill starr niet iets voor je?

Zal je kracht zeker ten goede komen.

Aardig intense trainingen trouwens, niet gek dat je als een malle zweet hehe.

Jep, ik ga even 5-6 weken splitten. Vind ik even lekker, moet ook leuk blijven he.
En daarna ga ik inderdaad beginnen aan bill starr (madcow versie). En daar gaat het inderdaad vooral om kracht.

Jep, ik ga even 5-6 weken splitten. Vind ik even lekker, moet ook leuk blijven he.
En daarna ga ik inderdaad beginnen aan bill starr (madcow versie). En daar gaat het inderdaad vooral om kracht.

Ja zag een paar pagina's terug al dat je het er over had gehad.

Na 3 jaar nog steeds squatten met zulke gewichten moet echt een stuk beter kunnen.

• #1.177
Ja zag een paar pagina's terug al dat je het er over had gehad.

Na 3 jaar nog steeds squatten met zulke gewichten moet echt een stuk beter kunnen.

Ik squat 1,5 jaar. Los dan.

Daarnaast heb ik een jaar geleden mn meniscus gescheurd. EN ben afgelopen december daaraan geopereerd, in die tijd durfde ik niet hoger dan 70-80 kg te squatten.
Zelf nu heb ik nog veel last van mijn knie, en ben ik nog bezig met rehab.

Maar neemt niet weg dat ik veel meer zou moeten squatten inderdaad. Net als alle andere gewichten trouwens.

Ook meot ik erbij zeggen dat ik niet echt leef voor deze sport. Het is leuk en het moet vooral leuk blijven. IMO heeft het geen zin om mezelf te dwingen.
Voetbal is mijn numer uno sport. Net als bij jou denk ik?

Potverdorie goede training zit prima in elkaar.

Frontsquat
Ik vind die frontsquat ook leuk en effectief om te gaan proberen als mijn knie wat beter voelt. Vorige keer had ik zoveel moeite om de juiste techniek te vinden. Volgens mij moet je inderdaad doorzetten. Wat voor grip hanteer je ?

• #1.179
Potverdorie goede training zit prima in elkaar.

Frontsquat
Ik vind die frontsquat ook leuk en effectief om te gaan proberen als mijn knie wat beter voelt. Vorige keer had ik zoveel moeite om de juiste techniek te vinden. Volgens mij moet je inderdaad doorzetten. Wat voor grip hanteer je ?

Gewoon. Olympische grip heet het geloof ik.
Niet gekruist, dat is echt niet te doen.

Ik squat 1,5 jaar. Los dan.

Daarnaast heb ik een jaar geleden mn meniscus gescheurd. EN ben afgelopen december daaraan geopereerd, in die tijd durfde ik niet hoger dan 70-80 kg te squatten.
Zelf nu heb ik nog veel last van mijn knie, en ben ik nog bezig met rehab.

Maar neemt niet weg dat ik veel meer zou moeten squatten inderdaad. Net als alle andere gewichten trouwens.

Ook meot ik erbij zeggen dat ik niet echt leef voor deze sport. Het is leuk en het moet vooral leuk blijven. IMO heeft het geen zin om mezelf te dwingen.
Voetbal is mijn numer uno sport. Net als bij jou denk ik?

Ah ja knie kanker kan je progressie echt flink in de weg staan, sucks.

Voetbal staat hier idd ook op nummer 1, al neem ik krachtsport net zo serieus als voetbal. "Probleem" is dat als je een sport als voetbal erbij doet je niet gigantisch zwaar kan bulken, omdat je dan op het veld niks meer waard bent.
Ik ben afgelopen jaar 20kg zwaarder geworden en dat merk ik toch wel op het veld. Vooral mn gewrichten vinden het niet zo leuk.

Ben gewoon benieuwd hoe sterk ik kan worden en toch nog blijven voetballen :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven