AndroidHealthClinic

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Misschien moet je je iets meer verdiepen in de materie. :o
3 x per week squatten gaat gemakkelijk. Zeker voor beginners.

Ik geloof niet dat ik degene ben die me in de materie moet verdiepen.

Die herstel periodes zijn een feit. Als de dat ondermijnd door overmatig de speirgroep te trainen werk jij je progressie tegen, dat lijkt me meer dan duidelijk.

Denk eerst ff na voordat je dergelijke uitspraken doet ;)

3x per week squatten maximaal gaat niet. Het zou wel kunnen maar dan bijvoorbeeld 1x licht 1x medium en 1x heel zwaar qua % van 1rm.
Met de juiste intensiteit en 3x per week squatten zijn je knokige pootjes zo geblesseerd.

Je hebt gelijk, alleen als beginner is het mogelijk om 3 x maximaal te squatten. :) Maar daar ging het niet over, het ging of het mogelijk is om 3x per week te squatten. En jij geeft ook aan dat het kan.

Ik geloof niet dat ik degene ben die me in de materie moet verdiepen.

Die herstel periodes zijn een feit. Als de dat ondermijnd door overmatig de speirgroep te trainen werk jij je progressie tegen, dat lijkt me meer dan duidelijk.

Denk eerst ff na voordat je dergelijke uitspraken doet ;)

Zie de mooie reply van Xtralarge. 3x per week squatten is mogelijk, ik heb ook nergens over maximaal gepraat. (Behalve voor beginners dan, denk aan Rippetoe)

Dus ik ben nu helemaal verkeerd bezig met telkens de squatten? :O Zie anders mijn log, waar ik elke training squat.

Dus ik ben nu helemaal verkeerd bezig met telkens de squatten? :O Zie anders mijn log, waar ik elke training squat.

Zie je eigen log, ik denk dat we daar beter de discussie voort kunnen zetten. :)

@ Xtra

Voor beginners is het herstelvermogen veel hoger, omdat zij nog niet relatief zware gewichten pakken. Daar schaar ik mezelf overigens ook onder. ;)

Over het algemeen kun je zolang je nog onder je BW x 1,5 squat elke training verhogen, mits je 5x5 of 3 x 5 doet..

Er is een squatrel in beginnerbb zijn logje............:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.267
YESSSS!! Eindelijk een rel in mijn log. helaas maar van korte duur. En bij deze ga ik het ook gelijk helemaal afkappen.
Aangezien het goede antwoord al is gegeven door Xtra:

3x per week squatten maximaal gaat niet. Het zou wel kunnen maar dan bijvoorbeeld 1x licht 1x medium en 1x heel zwaar qua % van 1rm.
Met de juiste intensiteit en 3x per week squatten zijn je knokige pootjes zo geblesseerd.

Dat is nou precies het principe van Bill Starr.
:thumb:

• #1.268
Heb vandaag getraind. Maar ging als een mother****er.
Weinig puf, te veel aan mijn hoofd.

Maar goed, toch nog een pr gezet.

Incline db press:

8x 28kg
10x 26kg

Verder ging het dus niet zo. maar ben hier opzich ook wel tevreden mee.
had wel meer gekund denk ik, als het in positie brengen van de gewichten beter zou gaan.

p*ssy! en post je training eens man we moeten je wel kunnen bashen als je geen progressie maakt;)

Goed weekend

die incline db press is veel te sterk voor jou! :mad: ;)

Ik had gisteren 6x34kg, ook pr.

In positie brengen is idd serieus k*t, had gisteren spotter nodig of ging mn polsen vernken.

• #1.271
p*ssy! en post je training eens man we moeten je wel kunnen bashen als je geen progressie maakt;)

Goed weekend
Haha, ach die training was ****ed. Geen nut om het op te schrijven.

die incline db press is veel te sterk voor jou! :mad: ;)

Ik had gisteren 6x34kg, ook pr.

In positie brengen is idd serieus k*t, had gisteren spotter nodig of ging mn polsen vernken.

Die db press loopt lekker inderdaad.
Ik zat er nog over te denken om de 30kg te pakken en iemand te vragen om te spotten. Maar mijn social disorder kreeg toch de overhand. Dus maar een stapje terug gezet.
Even leek het wel of ik mijn schouder ging blessure bij het in positie brengen. maar als ie dan eenmaal omhoog gaat dan gaat het wel lekker.

Voor de komende tijd zal ik Bill starr gaan volgen.
Ik heb het excel bestand van madcow ingevuld:

Bijlagen

Succes beginner!
Volg zelf precies hetzelfde schema, ga er lekker op.
Volg het nu zo'n 2 á 3 maand.

Die db press loopt lekker inderdaad.
Ik zat er nog over te denken om de 30kg te pakken en iemand te vragen om te spotten. Maar mijn social disorder kreeg toch de overhand. Dus maar een stapje terug gezet.

:roflol:

Ik ben altijd zo'n kl***zak die onbekenden aan de andere kant van de gym even gaat vragen om te komen spotten terwijl ze duidelijk druk bezig zijn met praten/rusten tussen snelle setjes. :o Maar ja, je moet wat he...

Bill Starr is relaxed, heb je hem al eerder gedaan? Werd er voornamelijk sterker van maar vond de trainingen vaak wat te licht, zeker in de beginperiode durfde ik nogal wat assistance extra toevoegen.

• #1.274
Succes beginner!
Volg zelf precies hetzelfde schema, ga er lekker op.
Volg het nu zo'n 2 á 3 maand.
Thnx junior.
2-3 maanden?
Respect voor je dat je het volhoudt. Ik ben snel verveeld, dus ik kijk wel hoe lang ik het volhoud. Zolang er PR's gezet kunnen blijven worden zal het nog wel leuk zijn.

:roflol:

Ik ben altijd zo'n kl***zak die onbekenden aan de andere kant van de gym even gaat vragen om te komen spotten terwijl ze duidelijk druk bezig zijn met praten/rusten tussen snelle setjes. :o Maar ja, je moet wat he...

Bill Starr is relaxed, heb je hem al eerder gedaan? Werd er voornamelijk sterker van maar vond de trainingen vaak wat te licht, zeker in de beginperiode durfde ik nogal wat assistance extra toevoegen.

Nee, is de eerste keer dat ik het doe.
Dat het licht begint heb ik vaker gehoord inderdaad. EN ik heb het excel bestandje ook nog eens licht ingevuld, maar goed.
Het kome me eigenlijk wel goed uit, want begin maandag met werken en zal gelijk full time aan de bak moeten. Dus als ik dan 's avonds een lichte training kan afwerken ben ik alleen maar blij.
Daarnaast zal ik ook nog wel cardio gaan toevoegen als ik puf heb.

Over cardio gesproken. Vanochtend even een uurtje pre breakast gefietst op mn nieuwe bike:

2ihl3z7.jpg

goeie bike. Enkel nog spatbord toevoegen vanachter of je hebt zo'n klotestreep op je rug!
Heb u schema eens bekeken, ziet er wel leuk uit. Maandag lijkt wel maar 2 zware setjes squat?
Ksnap het tonnage gedeelte wel niet dus even u trainingen afwachten. Good luck.

• #1.276
Eerste dag Bill Starr.
Ik had vanmdaag mijn eerste werkdag en moest gelijk een volle dag aan de bak.
Thuis gekomen was ik helemaal kapot, en daardoor waren de gewichten denk ik ook wel een stuk zwaarder dan je zou verwachten van een eerste week bill starr.

Maandag:

Squat:
5x 47,5kg
5x 55kg
5x 62,5kg
5x 70kg
5x 77,5kg

Bench:
5x40kg
5x 45kg
5x 52,5kg
5x 57,5kg
5x 65kg

BOR:
5x 40kg
5x 45kg
5x 52,5kg
5x 57,5kg
5x 65kg

Hanging leg raises:
2x15

Hyperextensions:
K*toefening.

Ging wel prima. Gewichten vielen me tegen, maar goed, we gaan gewoon door.

Je moet er ook gewoon ff aan wennen, komt vanzelf in balans, toch netjes maat! ;)

Goed getraind Beginner.
Zou je in het kort kunnen uitleggen wat precies het principe is ....
Ga je elke week verhogen of zo?

• #1.279
Je moet er ook gewoon ff aan wennen, komt vanzelf in balans, toch netjes maat! ;)
Thnx kwark.

Goed getraind Beginner.
Zou je in het kort kunnen uitleggen wat precies het principe is ....
Ga je elke week verhogen of zo?

Bill starr gaat uit van een high, medium en low intensity dagen.
maandag is high, woensdag low en vrijdag medium.

Op de maandag en woensdag doe je alles 5x5.
Op de vrijdag doe je 4x5, 1x3, 1x8.
En de 1x3 is dan het gewicht dat je de maandag erop als 5 RM max hebt.

Dat is het in een notendop.

@ beginner, goed getraint! Maar woensdag is:
4 x 5, eerste 3 sets zelfde gewicht als de eerste 3 sets op maandag, de 4e set hetzelfde gewicht het zelfde als de derde set.

Maandag:
5 x 20
5 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 60

Woensdag:
5 x 20
5 x 30
5 x 40
5 x 40

Edit;
En die 1 x 8 op vrijdag is hetzelfde gewicht als de 3e set van 5 op vrijdag.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven