Fitness Seller

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.381
Heb voorheen ook madcow 5x5 gedaan, en ben vanplan om dat volgende week weer te gaan doen. Lekkere manier van trainen, wat op een gegeven moment wel een beetje repetitief kan worden.

Beginner, nog een reden waarom jij de incline bench heb gekozen ipv de Military press?

Ja, had al een paar maanden achter elkaar de MP in mijn schema zitten. En is maar serieus 5-7,5kg vooruit gegaan ofzo. Dus mijn plan was om de belasting iets anders te verdelen.
Daarbij gaat de groei van mijn borst super traag.
Dus 1+1=2 in dit geval.

Volgende schema zal de MP weer terug te vinden zijn.

---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:23 ----------

Op maandag en dinsdag pak je toch de zelfde gewichten op squat en bench?

Ik heb gister een hele rustige beentraining gedaan en ik begin nu al goed spierpijn te krijgen, ik ben nog geen 24 uur verder. Daarom is het voor mij totaal onlogisch om vanavond of morgen weer benen te gaan pakken, dat druist echt tegen mijn gevoel in.

Borst idem. En als je met een incline je voorste schouderkoppen aan het trainen bent dan ben je in principe niet goed bezig...

Snap je een beetje wat ik bedoel, ik snap de logica niet van een herstellende spiergroep weer op z'n fl**ker geven...

Ik geef de herstellende spiergroep niet op zijn fl**ker. Het is een hersteltraining, juist om de doorbloeding weer aan te zetten.
Overigens train ik niet 2 dagen achter elkaar, heb ik ook al aan Marc uitgelegd.

Als je 3 keer in de week squat zul je zien dat de spierpijn veel minder is dan wanneer je 1x in de week squat. Daarbij heeft spierpijn niks met herstel of spiergroei te maken.

Vergeef me voor mijn luiheid, maar heb geen zin om een heel topic door te spitten om te kijken in welke week je zit. Je volgt het excell bestandje echt EXACT? dus dat betekend dat je je echt houdt aan de +2.5kg in de week? Heb ik de vorige keer ook gedaan, maar had het gevoel dat het verhogen soms echt wel ff wat sneller kon. Dat was dus een pré bij rippetoe, lekker 2.5 erop bij elke training

• #1.383
Vergeef me voor mijn luiheid, maar heb geen zin om een heel topic door te spitten om te kijken in welke week je zit. Je volgt het excell bestandje echt EXACT? dus dat betekend dat je je echt houdt aan de +2.5kg in de week? Heb ik de vorige keer ook gedaan, maar had het gevoel dat het verhogen soms echt wel ff wat sneller kon. Dat was dus een pré bij rippetoe, lekker 2.5 erop bij elke training

Ja, volg het exact. Zit nu in de derde week.
Maar door te weinig eten, en weinig energie is het verhogen wat mij betreft prima.

Maar ga volgende week een week op vakantie. Zal daarna nog een keer de derde week pakken denk ik.

Sorry bro ik zat weer eens verkeerd te kijken; ik dacht dat je afgelopen maandag en dinsdag exact dezelfde training had gedaan, ik snapte er al geen k*t van.
Maar dat was maandag de 10e en dinsdag de 18e was pas weer je volgende training.
Yo einde discussie.

Ja, volg het exact. Zit nu in de derde week.
Maar door te weinig eten, en weinig energie is het verhogen wat mij betreft prima.

Maar ga volgende week een week op vakantie. Zal daarna nog een keer de derde week pakken denk ik.

als dit niet goed is kun je beter direct stoppen. het 5x5v is eigenlijk vooral kracht maar ALLEEN door goede voeding verhoog je ook je spiermassa, anders ga je wel in kracht omhoog en blijft de hypertrofie van de spier achter..... dus vreten kreng

als dit niet goed is kun je beter direct stoppen. het 5x5v is eigenlijk vooral kracht maar ALLEEN door goede voeding verhoog je ook je spiermassa, anders ga je wel in kracht omhoog en blijft de hypertrofie van de spier achter..... dus vreten kreng

Maar als je de laatste paar pagina's van mijn log hebt gelezen dan kan je teruglezen dat ik weinig energie heb (zowel in Kcal, als daadwerkelijk energie) daarom vind ik het prettig om binnen een half uurtje de gym weer te verlaten. Want hoe minder tijd ik in de gym spendeer hoe minder kcal ik verbruik.

Om op Loo zijn vraag terug te komen. Waarom ik BS gebruik? Omdat ik me nu wil focussen op kracht. Ik vind mijn stats zwaar magertjes. En ik ben er van overtuigd dat hoe meer gewichten je verplaatst hoe meer MU's je recruteert. hoe meer Mu's je recruteert hoe meer massa je aanzet.
Maar goed emt zo weinig oefeningen zal het altijd wat eentonig zijn. De spieren die je het meest gebruikt met de oefeningen zullen dus ook het hardst groeien. Maar dat neem ik op dit punt even op de koop toe.
Later als ik weer wat meer tijd/zin heb zal ik me gaan focussen op een split, zodat ook de kleinere spieren hard kunnen worden aangepakt.
.

yo

Neemt niet weg dat goede voeding niet onderschat moet worden natuurlijk, ook als (enkel) krachtsopbouw je doel is.

Ja, ik merkte dat pas toen ik wat meer begon te eten lekker vooruit begon te gaan, daarvoor lag ik een poosje stil.

• #1.389
yo

Neemt niet weg dat goede voeding niet onderschat moet worden natuurlijk, ook als (enkel) krachtsopbouw je doel is.

Akkoord.
Dat zeg ik ook helemaal niet.

Op de meeste werkdagen zit ik wel zo rond de 3000kcal. Maar om echt te gainen moet ik toch richting de 4000 gaan, en dat is wel gewoon ontzettend veel.

Ik vind die incline bench best netjes man
Succes ook met dit schema

Ram tussendoor een bak kwark, handje noten en banaan er doorheen.

Is bij elkaar al snel goed voor zo'n dikke 500kcal. en binnen 10 minuten weg.

Yo waar blijft die training, de week is al weer bijna voorbij?
Succes deze maand beest, ik wil 4 x 3 = 12 trainingen zien als ik terug ben van vakantie.
En een brutaal weekendverslag van Lief-festival.... :D
Laat maar lekker lossssss! Later.

• #1.393
ben weekje naar het zonige Griekenland geweest, dus niet kunnen trainen. Wel veel gegeten, dus denk dat de schade beperkt is gebleven.
Als ik foto's binnen heb zal ik eens wat vakantiekliekjes plaatsen.

Vrijdag zal de eerste training weer volgen. Vanwege mijn werk heb ik bedacht om de dagen iets om te gooien. Het zal worden: vrij-zon-dins, ipv ma-wo-do. Dit omdat ik de maandag en donderdag avond zal gaan werken.

voor zover deze update, groetjes.

Kijk naar de squat. Dit is een herstel training.
En incline legt de belasting toch heel anders dan vlak bankdrukken. helemaal omdat een incline bench wel op 40-50 graden staat ofzo. Is imo meer voor de voorste schouderkop dan voor de borst.
En sowieso zit ik nog wel redelijk onder failure ja. Ik squat en bench trouwens 3x in de week.

Ik zie de incline bench integendeel als de allerbeste borstoefening, imo een stuk beter voor borstontwikkeling dan de vlakke bank. Een bijkomend voordeel is dan inderdaad dat deze oefening ook de schouders een goede beurt geeft.
Geen overhead press doen is evenwel een capitale fout die je massa in de schouders kost, een optimaal programma moet minimaal een bench, bent over, squat en een overhead press hebben.
Dat je minimaal vooruitgang boekt op de military press is geen reden om deze overboord te gooien, dan wissel je gewoon in rep range voor deze oefening, kan je nog je programma volgen met 5 reppers voor de andere oefeningen, maar doe er een paar setjes met een wisselende rep range bij voor de military en/of doe al eens dumbbell press voor de schouders.

• #1.395
Ik zie de incline bench integendeel als de allerbeste borstoefening, imo een stuk beter voor borstontwikkeling dan de vlakke bank. Een bijkomend voordeel is dan inderdaad dat deze oefening ook de schouders een goede beurt geeft.
Geen overhead press doen is evenwel een capitale fout die je massa in de schouders kost, een optimaal programma moet minimaal een bench, bent over, squat en een overhead press hebben.
Dat je minimaal vooruitgang boekt op de military press is geen reden om deze overboord te gooien, dan wissel je gewoon in rep range voor deze oefening, kan je nog je programma volgen met 5 reppers voor de andere oefeningen, maar doe er een paar setjes met een wisselende rep range bij voor de military en/of doe al eens dumbbell press voor de schouders.

He dressed.
welcome back man, we hebben je een tijdje moeten missen.

Ik begrijp je advies en ben het er ook zeker mee eens. Maar ik maak nu even dit schema af en zal bij het volgende schema weer als vanzelf een overhead press er in doen.
Misschien kom ik na een tijdje rust wel sterker terug op de overhead;)

Groet.

He dressed.
welcome back man, we hebben je een tijdje moeten missen.

Ik begrijp je advies en ben het er ook zeker mee eens. Maar ik maak nu even dit schema af en zal bij het volgende schema weer als vanzelf een overhead press er in doen.
Misschien kom ik na een tijdje rust wel sterker terug op de overhead;)

Groet.

Ok dan, succes!

• #1.397
Eerste training na de vakantie.
Heb voor de verandering eens een prw-WO supplement aangeschaft: NO-Xplode. Gewoon om eens te kijken hoe, en of het werkt. Nou ik merkte er wel wat van, maar eigenlijk te weinig. Mijn focus was wel beter, liep er beetje aggresief rond. Maar dit kan ook toegeschreven worden aan placebo.
Ik heb me deze keer niet echt aan de gebruiksaanwijzing gehouden. Volgende keer zal ik 2 uur wachten na het eten van mijn maaltijd en pas na 45 minuten na het innemen gaan trainen, misschien dat het wat helpt.

De training:
Vrijdag:

Squat:
5x 50kg
5x 57,5kg
5x 65kg
5x 75kg
5x 82,5kg

BP:
5x 40kg
5x 47,5kg
5x 55kg
5x 60kg
5x 67,5kg

BOR:
5x 40kg
5x 47,5kg
5x 55kg
5x 60kg
5x 67,5kg

4 sets weighted crunches. 12 reps.

Ging wel lekker. Niet heel erg zwaar. Denk dat mijn pr's volgende week ook wel zullen gaan lukken.

ah, ook aan de xplode! Get ready 4 a bumpy ride, makker!
Tis absoluut van belang dat je enkele uren niet hebt gegeten. Anders word het geabsorbeert, en dan helpt het niet meer of veel te laat. Daarna 30 min., wachten en dan knallen.

Lekkere training maat!

En nu weer knallen! Begin is in elk geval goed!

Zeker geen slechte training na je vakantie. Rust heeft je goed gedaan.
Ik hou je aan die pr belofte.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven