- Waardering
- 410
Heb voorheen ook madcow 5x5 gedaan, en ben vanplan om dat volgende week weer te gaan doen. Lekkere manier van trainen, wat op een gegeven moment wel een beetje repetitief kan worden.
Beginner, nog een reden waarom jij de incline bench heb gekozen ipv de Military press?
Ja, had al een paar maanden achter elkaar de MP in mijn schema zitten. En is maar serieus 5-7,5kg vooruit gegaan ofzo. Dus mijn plan was om de belasting iets anders te verdelen.
Daarbij gaat de groei van mijn borst super traag.
Dus 1+1=2 in dit geval.
Volgende schema zal de MP weer terug te vinden zijn.
---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:23 ----------
Op maandag en dinsdag pak je toch de zelfde gewichten op squat en bench?
Ik heb gister een hele rustige beentraining gedaan en ik begin nu al goed spierpijn te krijgen, ik ben nog geen 24 uur verder. Daarom is het voor mij totaal onlogisch om vanavond of morgen weer benen te gaan pakken, dat druist echt tegen mijn gevoel in.
Borst idem. En als je met een incline je voorste schouderkoppen aan het trainen bent dan ben je in principe niet goed bezig...
Snap je een beetje wat ik bedoel, ik snap de logica niet van een herstellende spiergroep weer op z'n fl**ker geven...
Ik geef de herstellende spiergroep niet op zijn fl**ker. Het is een hersteltraining, juist om de doorbloeding weer aan te zetten.
Overigens train ik niet 2 dagen achter elkaar, heb ik ook al aan Marc uitgelegd.
Als je 3 keer in de week squat zul je zien dat de spierpijn veel minder is dan wanneer je 1x in de week squat. Daarbij heeft spierpijn niks met herstel of spiergroei te maken.