AndroidHealthClinic

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Zit nu zelf op 20mg per dag, klein beetje last van drogere lippen en droge ogen sinds paar dagen ???

Welk lichaamsgewicht had je toen je begon? Uiteindelijke dus zo'n half jaar er mee bezig geweest?

Ik ben bang dat ik ook vaak last ga krijgen van bloedneuzen, aangezien ik in het verleden al regelmatig bloedneuzen heb gehad om niks, denk dat 3 keer een gebroken neus ook niet echt mee helpt :rolleyes:

Wat doen jullie trouwens met de aankomende zomer, flink insmeren met factor 15+ en zon vermijden tussen 12 en 3? En de overheerlijke koude :bierbang: vermijden of minderen?

Ehhh, 90+ kg dacht ik. Inderdaad 'n half jaartje geslikt.

Ik was ook vreselijk bang voor bloedneuzen omdat ik in mijn jonge jaren perioden had dat ik at random meermaals per dag 'n flinke bloedneus had. Maar het is uiteindelijk bij die ene bloedneus gebleven.

In de zomer gewoon flink gesmeerd, maar factor 15 is te laag, of je moet een n*ger zijn. Zon vermijden deed ik niet echt aan. Heb de koude laten staan gedurende de hele kuur.

Ehhh, 90+ kg dacht ik. Inderdaad 'n half jaartje geslikt.

Ik was ook vreselijk bang voor bloedneuzen omdat ik in mijn jonge jaren perioden had dat ik at random meermaals per dag 'n flinke bloedneus had. Maar het is uiteindelijk bij die ene bloedneus gebleven.

In de zomer gewoon flink gesmeerd, maar factor 15 is te laag, of je moet een n*ger zijn. Zon vermijden deed ik niet echt aan. Heb de koude laten staan gedurende de hele kuur.

Stond ook 15+ ;)

Heb jij/jullie ook last gehad van warme/rode wangen, ik stond vanmorgen op en het lijkt wel of mijn gezicht aan het gloeien is..???

Stond ook 15+ ;)

Heb jij/jullie ook last gehad van warme/rode wangen, ik stond vanmorgen op en het lijkt wel of mijn gezicht aan het gloeien is..???
Ja, vreselijk. Tijdens de kuur leek ik op de Chinese vlag, maar dan zonder de sterren.

Ja, vreselijk. Tijdens de kuur leek ik op de Chinese vlag, maar dan zonder de sterren.

:laugh: Ben dus niet de enige.

Gisteravond HIT training gedaan, volgens mij dacht iedereen dat ik ging ontploffen toen ik klaar was.... :o

Heeft dat bij jullie de gehele kuur geduurd of alleen de eerste weken?!

---------- Post toegevoegd Fri 8 Mar 2013 om 15:52 ----------

Geen sterren wel puisten :roflol:

ot: ja ik heb ook zon rode gloed, ****ing irritant:rolleyes:

:p en het lijkt wel of ik hitte of minder goed kan verdragen, heb het veel sneller heet

Zweet sowieso snel, dus no clue hier...

Geen last van overdreven zweet gehad hier. Wel van irritatie door wat zweet op droge plekken(voorhoofd bv)

Iemand nog een flinke voorraad over van 20mg pillen?
Ik heb weer een voorraad nodig:)

straatwaarde haha:D

Ik heb al veel hier over gelezen. Op dit forum. Over dit middel.
Maar ik heel erg last van puistjes. Maar ben al 3 keer bij huisarts geweest. Maar je die wilt niet door Stuuren of dit middel geven.mijn vraag is dus. Hoe kan ik hier aan komen en hoe werkt precies en Hoelang duurt een kuur. Dus hoopt dat iemand mij dat kan uitleggen

Ik heb al veel hier over gelezen. Op dit forum. Over dit middel.
Maar ik heel erg last van puistjes. Maar ben al 3 keer bij huisarts geweest. Maar je die wilt niet door Stuuren of dit middel geven.mijn vraag is dus. Hoe kan ik hier aan komen en hoe werkt precies en Hoelang duurt een kuur. Dus hoopt dat iemand mij dat kan uitleggen

Ik neem aan dat de huisarts wilt dat je eerst alle andere dingen probeert? Als dat allemaal niet werkt stuurt hij je waarschijnlijk door naar de dermatoloog. Maar je kan ook gewoon een andere huisarts zoeken of eisen dat hij je doorstuurt, en dan zeg je dat de dermatoloog wel zal oordelen daarover.

Tijdsduur verschilt per persoon, ligt aan de hoeveelheid mg waarmee je start en waar je uiteindelijk op moet eindigen. Maar even googlen en weet je al genoeg: http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Roaccutane.aspx?mId=10704&rId=1409 :rolleyes:

Heb vandaag differin gel gekregen van de huisarts (adapaleen)
op de bijsluiter staat dat je dit niet tijdens zwangerschap, borstvoeding moet gebruiken en er staat ook probeer niet zwanger te raken als u dit medicijn gebruikt. Geldt dit zowel voor mannen als vrouwen?

Heb vandaag differin gel gekregen van de huisarts (adapaleen)
op de bijsluiter staat dat je dit niet tijdens zwangerschap, borstvoeding moet gebruiken en er staat ook probeer niet zwanger te raken als u dit medicijn gebruikt. Geldt dit zowel voor mannen als vrouwen?

Kan jij zwanger raken dan?

Zwanger MAKEN, begrijpend lezen, pinda

"Probeer niet zwanger te raken"

maar oke, hap happpp

Anyway, zit zit dinsdag op 40mg ed. Heb nu 5 weken 20mg erop zitten en progressie is zichtbaar aanwezig, lichte sides (droge lippen) zijn aanwezig maar niet echt erg tot nu toe.

Terug
Naar boven