Fitness Seller

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Kan je Roa nog via de huisarts krijgen of alleen maar nog via de dermatoloog?

Kan je Roa nog via de huisarts krijgen of alleen maar nog via de dermatoloog?

Alleen via de derma. Je huisarts kan je een doorverwijzing geven naar een derma en dan kun je het mss krijgen. Je zult wss wel je huisarts zélf om een doorverwijzing naar de derma moeten vragen. Zo ging het bij mij iig, ik kwam er al jaren en jaren en al veel zalfjes/antibioticakuren etc gekregen, maar het kwam nooit in hem op om mij door te verwijzen... Ben blij dat ik er zelf naar heb gevraagd want ben nu maand bezig en begint al goed te werken. Dus, gewoon vragen!

---------- Toegevoegd om 16:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

Ik heb geen FAQ gezien en sorry maar heb nu even niet de tijd om 50+ pagina's door te lezen, dus hopelijk wil iemand mijn vraag beantwoorden hier.

Kun je nog gewoon groeien in spier/kracht tijdens je roa kuur? Mijn eerste maand was 40mg per dag (bij avondeten 2 capsules van 20mg). Begin morgen aan mijn 2e maand waarin ik 80mg p/d pak (bij ontbijt en bij avondeten 2 capsules van 20mg) voor 4 maanden (totale kuur 5 maanden dus). Wat ik heb gelezen zijn er best veel mensen die niet boven 40mg per dag komen dus ik weet niet of iemand ervaring heeft met een wat hogere dosis?

Ik heb nu nog niet het gevoel dat ik niet kan groeien ofzo, gaat opzich wel prima dusver. Maar vanaf morgen gaat de dosis dus verdubbeld worden.

Bijwerkingen: Droge lippen, beetje droge huid, droge ogen (waardoor ik graag ga slapen eigenlijk) en beeetje pijn in mijn rug (maar dat had ik voorheen ook al eens last van op specifieke plekken doordat ik weer een spiertje daar verrek ofzo. Ik verwacht dat dat wel weer weggaat uitzichzelf. Tijdens training heb ik er geen last van iig)

Alvast bedankt.

Heb ook al antibiotica voorgeschreven gekregen maar dat doet bij mij ook weinig. Hoop dat de huisarts het alsnog voorschrijft want ik hoor dat dermatoloog ook maandelijks bloed wil controleren en daar heb ik geen trek in.

mwa mijn derma doet dat niet hoor. Hoef niet echt bloed te prikken

Karon, doet de huisarts gewoon niet, nooit. Dat zei mijn derma. Krijg je alleen van derma na een doorverwijzing van de huisarts. Ik moest voor ik de kuur mocht doen bloed prikken om te kijken of mijn cholestorol goed was (was gwn goed, net als bij iedereen die jong (en sportief ) is), daarna begon. Na 1 maand roa weer prikken. Nu begin ik mijn 2e maand met hogere (de maximum) dosis, moet dan weer prikken na de 2e maand. En als het dan goed is hoef ik pas weer op het laatst een keer te prikken.

Maarja kans zit er wel in dat je bloed moet prikken, maar je hebt daar geen trek in? Valt echt reuze mee hoor bloed prikken, is 2sec max en voelt het echt amper, je laatste rep uitvoeren kost veel meer moeite ^^

Karon, doet de huisarts gewoon niet, nooit. Dat zei mijn derma. Krijg je alleen van derma na een doorverwijzing van de huisarts. Ik moest voor ik de kuur mocht doen bloed prikken om te kijken of mijn cholestorol goed was (was gwn goed, net als bij iedereen die jong (en sportief ) is), daarna begon. Na 1 maand roa weer prikken. Nu begin ik mijn 2e maand met hogere (de maximum) dosis, moet dan weer prikken na de 2e maand. En als het dan goed is hoef ik pas weer op het laatst een keer te prikken.

Maarja kans zit er wel in dat je bloed moet prikken, maar je hebt daar geen trek in? Valt echt reuze mee hoor bloed prikken, is 2sec max en voelt het echt amper, je laatste rep uitvoeren kost veel meer moeite ^^

Wil het gebruiken met Tren en Winstrol, als die derma dan mijn bloedwaarden ziet wordt ik er gelijk weer van af gehaald

Ik gebruikte testosteron, trenbolone en methyl tren en mijn bloed/leverwaardes waren nog steeds in orde toen ik bloed moest prikken voor de roa lol

AH okay. Ik ken die dingen niet, maar zoals Pleister zegt kan het dus wel soms.
En als het niet kan is dat een teken dat het niet helemaal veilig is, en je het in die combo dus niet moet gebruiken. Roaccutane is echt grof medicijn hoor, moet je niet onderschatten.

AH okay. Ik ken die dingen niet, maar zoals Pleister zegt kan het dus wel soms.
En als het niet kan is dat een teken dat het niet helemaal veilig is, en je het in die combo dus niet moet gebruiken. Roaccutane is echt grof medicijn hoor, moet je niet onderschatten.

Waar haal je deze onzin vandaan? Mijn dermatoloog gaf zelf aan dat bloedprikken eigenlijk niet eens noodzakelijk is maar dat het gedaan word puur voor de zekerheid. Bij 99% van de gevallen blijven de leverwaardes gewoon in orde.

Wat zei je toen hij vroeg of je aan de anabolen zat? Gewoon ontkennen?

Jip ontkennen. Anders is de kans groot dat ze zeggen dat de acné door de AAS komt en je daar eerst mee moet stoppen en erna pas mag terug komen.

---------- Toegevoegd om 12:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:05 ----------

Huisarts wist t btw wel maar bij de dermatoloog kun je het beste ontkennen aangezien hij bepaald of je de roa krijgt wel of niet. Alhoewel de kans groot is dat mijn huisarts in mijn dossier heeft gezet dat ik aas gebruikt maar daar heeft de dermatoloog niks over gezegt in ieder geval lol

Je huisarts mag niet zonder je toestemming je dossier naar een andere arts geven

Je krijgt gewoon een doorverwijs brief mee met dat je huisarts heeft geprobeerd je klacht te behandelen maar niet lukt etc en dat hij je doorverwijst voor een acne probleem.

Heb zelf 6 doosjes roa hier liggen :P

Waar haal je deze onzin vandaan? Mijn dermatoloog gaf zelf aan dat bloedprikken eigenlijk niet eens noodzakelijk is maar dat het gedaan word puur voor de zekerheid. Bij 99% van de gevallen blijven de leverwaardes gewoon in orde.

Gaat me meer om de mogelijke bijwerkingen die je kan hebben. Ik heb zelf iig nog nooit medicijn gehad met zoveel mogelijke bijwerkingen. Nouja meer persoonlijk wss

Heb het vroeger lang gebruikt top spul om de acne weg te krijgen! Maar ik werd er agresief van soms depresief zelfs , bij mij ****te het echt wel in men hoofd . Als ik nu roa gebruik en ik vertelhet niet aan mijn vriendin dan merkt zei het binnen 10dagen aan mijn humeur ... Terwijl tren test etc mijn gedrag niks beinvloed

Wat doen jullie met je overige roa dan? Terugbrengen ofso? Heb nog flink wat liggen en geen idee wat ik ermee moet doen

Terug
Naar boven