AndroidHealthClinic

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Wat ik me afraag voor je lever ivm as en roa als je mariasistel neemt en roa wordt de roa dan onschadelijk gemaakt zoals Winny/Dbol etc.. Wie weet het antwoord op deze vraag ben zeer benieuwd

Dermatoloog wil mij geen roa voorschrijven, kreeg een of andere shampoo mee die niks doet

Ze doen net of ik om crack vraag.:mad:

Ik zit aan de ROA alleen mijn neus vindt het niet relax, zit helaas vol met wondjes die niet herstellen. (1x per dag wel een bloedneus)

Ga vanmiddag naar de huisarts daarvoor.
Ben benieuwd of ze de symptomen herkent, heb ook last van een droge huid in mijn gezicht en natuurlijk mijn lippen.

(heb via via meerdere doosjes te pakken gekregen, was ook wel nodig mijn schouders en triceps zaten redelijk vol met puistjes)

dat kan je krijgen ja

Ik zit aan de ROA alleen mijn neus vindt het niet relax, zit helaas vol met wondjes die niet herstellen. (1x per dag wel een bloedneus)

Ga vanmiddag naar de huisarts daarvoor.
Ben benieuwd of ze de symptomen herkent, heb ook last van een droge huid in mijn gezicht en natuurlijk mijn lippen.

(heb via via meerdere doosjes te pakken gekregen, was ook wel nodig mijn schouders en triceps zaten redelijk vol met puistjes)

Waarom zou je naar de huisarts gaan als je weet wat de oorzaak is?:o

Looking for: voorraadje Roa. pm.

Interessante thread! Ik ben zelf aan het kuren (6de maand) en de laatste 2 maanden is het verschil groot. Ik twijfel of ik nog even zou doorgaan maar ben zo goed als door mijn voorraad. Ik zie er echter tegen op weer via de huisarts of derma te moeten passeren. Iemand nog een doosje (of meerdere) 20mg?

snap dat hier geen prijzen besproken mogen worden, is ook niet mijn bedoeling. maar is roa overal zo kapot duur, nondeju zeg is niet te betalen dat spul. Is het bij de dermatoloog ook zo schandalig duur of valt dat mee?
Ben evt van plan het te gaan proberen een keer

(indien dit ook niet mag graag verwijderen aub en mijn excuses)

snap dat hier geen prijzen besproken mogen worden, is ook niet mijn bedoeling. maar is roa overal zo kapot duur, nondeju zeg is niet te betalen dat spul. Is het bij de dermatoloog ook zo schandalig duur of valt dat mee?
Ben evt van plan het te gaan proberen een keer

(indien dit ook niet mag graag verwijderen aub en mijn excuses)

3 consults bij de derma kost je ong 300,- En je hebt grote kans dat je roa niet meekrijgt. Roa zelf is ong 50-65 euro per doosje, valt mee als je het zo bekijkt.

3 consults bij de derma kost je ong 300,- En je hebt grote kans dat je roa niet meekrijgt. Roa zelf is ong 50-65 euro per doosje, valt mee als je het zo bekijkt.

voor hoeveel tabs?

die prijs :O man dat word geen roa voor mij denk ik zo, heb al iets goedkopere alternatieven gevonden maar nog steeds prijzig

Sinds 20 januari ook begonnen met Roaccutane, ondertussen 2 maanden verder en begin flinke irritatie te krijgen op me armen en op me vleugels.
Ook heb ik last van droge lippen, een droge huid, soms komt er wat bloed uit me neus (vooral in de nacht) en treed er gewrichtspijn op.

De acne daarentegen wordt wel aanzienlijk minder, begin er langzaam aan vanaf te komen, hoop in mei klaar te zijn en dan weer lekker zonnebanken net voor de zomer.

Weet iemand of je testosteron verlaagt wordt door dit medicijn ?

---------- Toegevoegd om 13:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:20 ----------

btw ik raad het product wel echt iedereen aan, het is alleen wel even doorbijten

Sinds 20 januari ook begonnen met Roaccutane, ondertussen 2 maanden verder en begin flinke irritatie te krijgen op me armen en op me vleugels.
Ook heb ik last van droge lippen, een droge huid, soms komt er wat bloed uit me neus (vooral in de nacht) en treed er gewrichtspijn op.

De acne daarentegen wordt wel aanzienlijk minder, begin er langzaam aan vanaf te komen, hoop in mei klaar te zijn en dan weer lekker zonnebanken net voor de zomer.

Weet iemand of je testosteron verlaagt wordt door dit medicijn ?

---------- Toegevoegd om 13:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:20 ----------

btw ik raad het product wel echt iedereen aan, het is alleen wel even doorbijten

welke dosering

oke dankje, na hoe lang begon je wat verschil te zien? ik denk dat ik zelf iets lager ga zitten en dan zie hoe het gaat, 20p/d

Uhm het is echt een heel langzaam traject wel hoor, ik begon na een maandje heel klein beetje resultaat te zien, maar dit was echt minimaal en het wordt echt geleidelijk aan steeds wat minder. Ik zou gewoon gelijk met 40mg beginnen, volgens mij kun je er dan net voor de zomer beetje vanaf zijn, je mag er namelijk niet mee in de zon. Dus zou er wel optijd mee beginnen en niet te laat.

heeft iemand hier folliculitis in het haar/haargrens gehad en roa gebruikt?

Uhm het is echt een heel langzaam traject wel hoor, ik begon na een maandje heel klein beetje resultaat te zien, maar dit was echt minimaal en het wordt echt geleidelijk aan steeds wat minder. Ik zou gewoon gelijk met 40mg beginnen, volgens mij kun je er dan net voor de zomer beetje vanaf zijn, je mag er namelijk niet mee in de zon. Dus zou er wel optijd mee beginnen en niet te laat.

ja was sws niet van plan het te lang te nemen, en ook niet te hoog.
Denk je dat 2 weken op 20mg nut heeft en dan evt verhogen naar 40?

zou me er eens over gaan inlezen, heb het eigelijk gekocht zonder er veel vanaf te weten :o

ik had achteraf de keuze voor roa niet moeten nemen
acne is wel zo goed als weg op af en toe een puistje in het gezicht bij slecht eten na

alleen kan ik tegenwoordig niet zonder een dagcreme op mn gezicht tegen de droge huid en droge ogen heb ik soms ook een periode

Terug
Naar boven