XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Als de 300 vrij snel wordt gehaald ben ik al lang los :D Ik verwacht een redelijk traag herstel, wat op zich wel een sterk teken is. De volatiliteit moet eerst omlaag voor een echt herstel.

Ja ik ook wel of het moet heel raar lopen natuurlijk :D
Ik heb geen trackers dus ik weet niet hoe de fondsen dan zullen staan.
Ing is bijv. al 120% opgeveerd vanaf het dieptepunt paar weken geleden.
Maar op mt/lt posities wil ik toch wel ruim boven de 50% winst zitten wil ik ze van de hand doen.

Ja ik ook wel of het moet heel raar lopen natuurlijk :D
Ik heb geen trackers dus ik weet niet hoe de fondsen dan zullen staan.
Ing is bijv. al 120% opgeveerd vanaf het dieptepunt paar weken geleden.
Maar op mt/lt posities wil ik toch wel ruim boven de 50% winst zitten wil ik ze van de hand doen.

Tracker is gelijk aan de ontwikkeling van de AEX. Op 300 heb ik bijna 40% winst.

Met individuele aandelen kan je veel grotere winsten maken maar ook de pech hebben dat jouw aandelen net de bleeders blijven terwijl de rest omhoog knalt.

Ken en kende redelijk veel traders maar als 10 tot 15% op lange termijn significante winsten maakt dan is het veel.

Nu is handelen met trackers ook een vorm van traden natuurlijk maar het risico is een stuk beperkter. Met individuele aandelen is de neiging te wisselen veel groter en daarmee vaak ook de kosten en kansen op foutieve trades.

Heb een tijd geleden vrij lang in USG gezeten, veel mee verloren, vooral met de Turbo's. Nu weer wat gewone aandeeltjes gekocht (500 stuks op EUR 6,06), ben benieuwd of het nog wat wordt.

De vooruitzichten van de uitzendmarkt voor de korte termijn zijn alles behalve goed, maar daar doe ik het natuurlijk niet voor. Koers/winst ratio USG is ten opzichte van 2008 zeer laag, maar die kan natuurlijk zeer sterk stijgen als 2009 erg slecht wordt.

USG probeert het komende jaar haar schuldpositie verder te verbeteren door besparingen. Deze schuldpositie is nu al binnen de perken. Zolang deze niet kritiek wordt en de uitzendbranche aan het einde van 2009 weer gaat herstellen kan mijn aankoop nog best wel aardig uitpakken (het aandeel stond halverwege 2007 EUR 37,50). Het blijft natuurlijk een gok.

Verdere mogelijke aankopen die ik wil doen:

- Boskalis (zeer goede financiële positie, sterke marktpositie, alleen wel een risico op lagere marges en een verder verslechterende markt, maar weer wel veel herstelpotentieel bij een herstellende economie)

- ASML (idem erg sterke financiele positie en goede marktpositie, eveneens een grotere gevoeligheid t.o.v. conjunctuur, maar daardoor dus ook meer winstpotentieel).

Bij een opleving van de economie gaan de uitzenders wel als eerste mee doorgaans.
Aan die prijs van usg zul je geen buil vallen op termijn lijkt me zo.

Aegon :D Heb nog de partij van 2,00 staan whoppa! :D

Aardige rally ook op Wallstreet, ook al moet die stijging ook afgezet worden tegenover de dalende dollar.

AEX morgen misschien een licht plusje en dan eens zien of de winsten van de laatste weken vastgehouden kunnen worden. AEX heeft nog wel wat in te halen t.o.v. sommige andere Europese indices.

Ff een vraagje van mij tussendoor, als je een sprinter koopt he dan zit daar een stukje 'geleend' geld van de ING bij. Hoeveel rente betaal je daar nou precies over?

Ben sinds vorige week weer liquide. De rally op de Europese indices is een stuk minder heftig geweest door o.a. een verzwakkende dollar en nu de USA-indices weer terug lijken te vallen en de autobedrijven wederom op de rand van de afgrond staan lijkt het me tijd dat het hier ook weer terugzakt.

Had iets meer verwacht van de laatste bear marketrally maar met een verzwakkende dollar was het lastig om door te stoten naar de 235 - 240.

Laatst bewerkt:
Ben sinds vorige week weer liquide. De rally op de Europese indices is een stuk minder heftig geweest door o.a. een verzwakkende dollar en nu de USA-indices weer terug lijken te vallen en de autobedrijven wederom op de rand van de afgrond staan lijkt het me tijd dat het hier ook weer terugzakt.

Had iets meer verwacht van de laatste bear marketrally maar met een verwakkende dollar was het lastig om door te stoten naar de 235 - 240.

Uiteraard. Had je belegd in ws had je hooguit 7% winst gemaakt door die zwakkere dollar. :o

lekker begin van de week zeg

Man, een min van 11,63% .

-1 !

Handel jij op dit moment ook nog?

dergelijke volatiliteit blijf je komende tijd nog wel houden hoor ;)

en weer 2% tjes in de plus.

over vix nog even

bhvixgroot31_03.gif

Laatst bewerkt:
gaat lekker vandaag. wel gap nu, dus die zal nog wel gevuld gaan worden wellicht. niettemin lekkere stijging :)

aex-15min-upd020409(3).png

not cool
ik wil dat hij weer naar 190 gaat want ik wil dan mijn aandelen kopen
200 is ook goed maar ik heb denk ik de trein gemist :')

Niks gemist, de AEX was gisteren nog op weg naar sub 210. Deze opleving zal niet van lange duur zijn. Leuk dat de ISM wat aantrekt maar het banenverlies wordt nu gewoon genegeerd.

Als GM een Chapter 11 bedrijf wordt zullen er nog aardig wat werklozen bij komen. Dat hangt nog boven de markt en zal voor een aardige klap omlaag zorgen.

ja idd het ging even goed (slecht met de beurs dus) maar altijd op het moment dat ik denk van woehoew op naar de 190 en aandeeltjes kopen dan stijgt hij weer :o
ik hoop dat je gelijk hebt want ik volg de beurs nu al maanden elke dag en ik wordt er toch wel hongerig van :D

edit:
aex + 5% !!
en randstad op + 12% wtf
en ik lees vandaag in de metro dat het dieptepunt van de daling van de uitzendkrachten nog niet voorbij is. What's wrong with the aex?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven