MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Dat zeg of insinueer ik toch nergens?

De reden waarom ik zo tegen hem tekeer ga is omdat ik niet wil dat deze smurf straks komt janken dat hij centjes is verloren, hij ziet alles veel te rooskleurig en naïef in en bovendien zijn vele dingen die hij zegt totaal verkeerd.

Nee jij kraakt alles af van wat hij zegt.
Iedereen heeft zijn eigen kijk op bepaalde dingen.
Beleggen kun je niet leren het is een gevoel en inzicht, dat heb je of dat heb je niet.
En zonder geluk kom je ook niet ver.
Zo als jij praat is het net of dat iedereen die economie heeft geleerd, goed is in beleggen.

Heftige week, bijna alleen maar omlaag. Weet wat de aanjager moet zijn voor een stijging maar alles is nu wel erg oversold. De financials zullen de kar niet meer trekken maar bedrijven als Shell, Arcelor, Unilever etc moeten toch wel 10-20% kunnen herstellen.

Dat is waar maar ik zie fortis niet zomaar van de beurs verdwijnen en bedrijven die de grootste verliezen geleden hebben zullen de grootste winsten pakken.
Stel je voor.. 0.6 per aandeel en over 3 jaar op 6 euro staan. Dat is bijna een vertientdubbeling van je kapitaal en nog niet eens zo onrealistisch! En zelfs op korte termijn is er tijdens rallies een kans dat het terug stijgt naar 1.2 euro wat ook niet mis is dan :D
Als het morgen een even zware dag is en maandag ook negatief is dan zit die 0,6 er wel in dus ik hoop er toch op :D Ik ga er niet met een al te groot bedrag in want ik wil zoals je zegt ook nog beleggen in echte bedrijven. Arcelor mittal al zeker als dat aandeel nog eens goed wil doordalen maar daar wacht ik rustig mee af want voor meer dan 12 euro/aandeel doe ik het niet en heel mss nog tomtom ook maar ik vind het zo een raar aandeel. Hoe kan een bedrijf als tomtom even laag staan als de financials terwijl het echt van torenhoog komt? Verder zie ik nog wel. Ik wil uiteindelijk een 3tal of 4tal bedrijven in mijn portefeuille hebben :D

Nee jij kraakt alles af van wat hij zegt.
Iedereen heeft zijn eigen kijk op bepaalde dingen.
Beleggen kun je niet leren het is een gevoel en inzicht, dat heb je of dat heb je niet.
En zonder geluk kom je ook niet ver.
Zo als jij praat is het net of dat iedereen die economie heeft geleerd, goed is in beleggen.

Natuurlijk kraak ik alles af wat hij zegt als alles wat hij zegt praktisch fout is, dat mag toch? Ik heb even aangeduid wat mij in zijn vorige post bijvoorbeeld niet "oke" leek, dan kan jij eens zeggen waar hij gelijk heeft.

-De grootste dalers hoeven zeker niet de grootste stijgers te worden. Behaalde resultaten in het verleden zijn geen zekerheid voor resultaten in de toekomst.
- Fortis binnen een paar jaar op 6+? Dat is wel onrealistisch, waarom heeft EricR al beknopt aangegeven.
- Wederom blijkt hij niet door te hebben dat de waarde / aandeel niet per se een realistische waardeaanduiding van een onderneming hoeft te zijn en dus kan het sterk over- of ondergewaardeerd zijn, daar is T2 een mooi voorbeeld van geweest en door oa een te dure overname en het vertrouwen dat below zero ligt momenteel betalen ze daarvoor nu de prijs met hun koers.
-Met een kleine portefeuille maar 4 aandelen opnemen is veel te risicovol, zeker voor smurf als ik hem hoor praten over MT, T2 en Fortis.

Of moet ik zeggen dat hij gelijk heeft omdat ik hem niet wil kwetsen?

Ik weet niet waarvan jij het haalt dat ik denk dat iedereen die economie heeft geleerd goed is in beleggen, maar het zal je zeker een edge geven.

Maar klaas, ik denk dat het al langer duidelijk is dat je gewoon altijd een weerwoord zoekt op mijn posts puur omdat ik ze post, niet zozeer door de inhoud ervan, want ik denk dat je best wel weet dat ik mijn gelijk wel gehaald heb nu en smurf meermaals de gekste dingen komt brabbelen (wat verder mag, hij heeft er verder amper ervaring etc. van, dat komt wel).

AEX krabbelt zich langzaam omhoog, een korte rally is niet uitgesloten.

bijna 210 zelfs

hier nog een leuk plaatje :o

InvestorMind.gif

http://forum.dutchbodybuilding.com/...n-beurs-topic-148483/index65.html#post3591223

De Nederlandse versie van dat plaatje.

Heb ergens rond 10 ingeslagen, ook al is het natuurlijk de vraag of de bodem nu echt is neergezet. Denk persoonlijk van niet maar er is wel aardig wat ruimte voor een korte rally.

Heb je zelf nog ingeslagen, Shutter? Aardig wat aandelen die nieuwe lows hebben gehaald de laatste week en nu een stevige rebound maken. Vind de rebound van Aalbers tegenvallen, die stevenden af op de lows van 2003 en bij een nieuwe klap omlaag denk ik dat ze wel door hun lows heengaan. Misschien tegen die tijd maar een plukje oppikken.

Laatst bewerkt:
Sta nu mooi weer 25cent in de winst per aandeel bij aegon :) Twijfel als ik nu verkoop of dat ik nog even houd maar denk dat het morgen ook nog wel wat stijgt.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...n-beurs-topic-148483/index65.html#post3591223

De Nederlandse versie van dat plaatje.

Heb ergens rond 10 ingeslagen, ook al is het natuurlijk de vraag of de bodem nu echt is neergezet. Denk persoonlijk van niet maar er is wel aardig wat ruimte voor een korte rally.

Heb je zelf nog ingeslagen, Shutter? Aardig wat aandelen die nieuwe lows hebben gehaald de laatste week en nu een stevige rebound maken. Vind de rebound van Aalbers tegenvallen, die stevenden af op de lows van 2003 en bij een nieuwe klap omlaag denk ik dat ze wel door hun lows heengaan. Misschien tegen die tijd maar een plukje oppikken.

Ik heb nog niet veel posities uitgebouwd.
Hier en daar prille signalen dat het beter gaat. Wel weer veel volatiliteit met aegon aan kop. Emotie voert nog de boventoon.
Morgen een dagje in de min denk ik als de euforie enigzins wegebt.
Even aankijken hoe stabiel het overeind blijft of dat de winst snel weggegeven gaat worden zoals vorige week.
Overigens zie ik de toekomst long bezien positief tegemoet.

nog een laatste nieuwtje wat ik net las:

US STOCKS: Sources noting that Dow and Nasdaq both enjoyed slight lift
after a report said Barney Frank expects the uptick rule to be
reinstated. Dow is up 4.75%, Nasdaq is up 5.85%.

Vandaag ing verkocht op 2,85 k*t k*t k*t! Had het ingekocht op 2,47 opzich redelijk.. maarja had meer gekunt! :mad: Twijvel om morgen op nieuw te kopen wat denken jullie?

Winst is winst. (ja duh :D)
Even oppassen om niet te hebberig te worden.
Gemiste winst is soms nog een groter klote gevoel dan op verlies staan maar je hebt een mooi ritje gemaakt in principe.
Voor de lt zul je overigens nog altijd erg goed zitten onder de mits dat er geen rare dingen gebeuren uiteraard. ;)

Winst is winst. (ja duh :D)
Even oppassen om niet te hebberig te worden.
Gemiste winst is soms nog een groter klote gevoel dan op verlies staan maar je hebt een mooi ritje gemaakt in principe.
Voor de lt zul je overigens nog altijd erg goed zitten onder de mits dat er geen rare dingen gebeuren uiteraard. ;)

Idd je word gouw hebberig :p Maar zit te twijfelen morgen bijkopen of wachten tot het weer flink naar beneden gaat. Ben nog niet zo lang bezig dus moet alles nog ff leren.

arcelor mittal bijna terug door laagste koers.
Wie voorspelt de rest van de week op de aex? :D
en wie koopt er ook arcelor mittal als ze de 12 doorbreken?

Wel prettig dat die AEX nu al meer dan een week zo'n 2 a 4% onder de koers hangt waarbij ik op winst kom te staan. Is het niet AM dat de boel omlaag trekt dan is het wel een underperformance t.o.v. de andere indices dat roet in het eten gooit.

AM heeft overigens aangegeven de zaken op orde te hebben, verwacht wel een rebound op korte termijn.

VS in tha plus.
Cijfers woningbouw van vandaag waren vrij aardig te noemen.

n4w861.jpg

Een groot gedeelte van de derivatenmarkt in al zijn glorie. 20 biljoen (20.000 miljard) dollar dekt dus even een waarde af van 683 biljoen dollar.

Maar goed dat de markt voor een zeer groot gedeelte bestaat uit interest rate swaps, derivaten die een stuk minder risicovol zijn dan bijvoorbeeld CDS of opties.

Om het in perspectief te zetten :

1. The entire GDP of the US is about USD 14 trillion.

2. The entire US money supply is also about USD 15 trillion.

3. The GDP of the entire world is USD 50 trillion. USD 1,144 trillion is 22 times the GDP of the whole world.

4. The real estate of the entire world is valued at about USD 75 trillion.

5. The world stock and bond markets are valued at about USD 100 trillion.

6. The big banks alone own about USD 140 trillion in derivatives.

7. Bear Stearns had USD 13+ trillion in derivatives and went bankrupt in March. Freddie Mac, Fannie Mae, Lehman Brothers and AIG have all 'collapsed' because of complex securities and derivatives exposures in September.

8. The population of the whole planet is about 6 billion people. So the derivatives market alone represents about USD 190,000 per person on the planet.

Trillion = biljoen = 1.000 miljard

Leuk om te weten dat alle uitstaande derivaten een waarde vertegenwoordigen van $ 190.000 dollar per persoon op deze wereld.

Aardig om te zien hoe de CDS en commodity swaps explosief in waarde stijgen in een sterk dalende markt sinds de zomer 2007.

Boskalis Westm.,Kon. € 14,0350 -5,93%

En dat met een winstrecord.

Het zal eens niet zo zijn, op € 10 na bijna in de plus en de AEX zakt weer terug. Heb een middenlange termijn visie maar dat de AEX precies afbuigt op het moment dat ik in de plus kom te staan is wel grappig.

Overigens middenlange termijn visie die kan draaien naar korte termijn als er nu echt een spurt omhoog komt. Maar zo te zien gaat het eerste herstel op de beurzen een proces van maanden worden en in die tijd zal de AEX ook maar moeizaam omhoog kruipen.

Terug
Naar boven