AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Ik vind 330 geen goede indicatie van hoe de economie er voor staat. Fundamenteel is er nog niets verbeterd. Het westen heeft alleen maar hogere schulden gekregen sinds het begin van de crisis, daarnaast is Griekenland bijna failliet en zitten er nog een aantal EU-landen in zware problemen(o.a Spanje).

Dat betekent overigens niet dat de AEX niet naar de 400 kan, want dat kan zomaar. De opgaande AEX van de laatste maanden doet mij echter denken aan de greater fool theory.

http://en.wikipedia.org/wiki/Greater_fool_theory

Zeker. Er zijn nu hele volksstammen die niet de beurs op gaan omdat ze denken dat zo crisis 2 de bocht om komt zetten.
Mocht ie over een paar maanden gaan crashen dan hebben we later weer een mooi moment om heerlijk goedkoop in te kopen :D

Long nog altijd.upgaande trend is nog intact. Daarna eerder zijwaarts dan een diepe 2e W poot denk ik.

lijkt me crap.
rente is enorm laag. Mensen sluizen geld naar de beurs. Waar moet de overheid even dat geld vandaan halen? met paar honderd miljoen duw je geen index richting verdubbeling namelijk.

lijkt me crap.
rente is enorm laag. Mensen sluizen geld naar de beurs. Waar moet de overheid even dat geld vandaan halen? met paar honderd miljoen duw je geen index richting verdubbeling namelijk.

Paar honderd miljoen?

Het laatste jaar zijn er honderden miljarden het systeem ingepompt. De eerste zeepbellen duiken alweer op (bv. China)!

Die waren bedoeld om de leningen op peil te houden omdat banken onderling elkaar niet vertrouwden en geen geld meer uitleenden. Het is geen geld waar aandelen van zijn gekocht.

Ik ga gewoon uit van een W-crash. Zodra de rentes worden verhoogd en dat moet dit jaar wel, want je kan niet eeuwig laag blijven, dan ga ik er vanuit dat er een hoop geld weer van de beurs afgehaald wordt.

Overigens zitten we ook al sinds half september tussen de 300-350. Echt stijgen doet de beurs niet meer, ondanks het feit dat veel mensen denken dat de crisis voorbij is.

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:46 ----------

Paar honderd miljoen?

Het laatste jaar zijn er honderden miljarden het systeem ingepompt. De eerste zeepbellen duiken alweer op (bv. China)!

Grappig dat je China als zeepbel noemt, hoezo denk je dat?

Die waren bedoeld om de leningen op peil te houden omdat banken onderling elkaar niet vertrouwden en geen geld meer uitleenden. Het is geen geld waar aandelen van zijn gekocht.
Ik doelde meer op het goedkope geld die massaal in de obligatie- en aandelenmarkt gaan zitten. Ook gaan er geruchten dat met die stimuleringsplannen weldegelijk grote hoeveelheden aandelen zijn gekocht.
Grappig dat je China als zeepbel noemt, hoezo denk je dat?
Er zijn indicaties dat de inflatie zorgen wekt, maar vooral ook de vastgoedmarkt in China krijgt trekken van een zeepbel:
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/...0_zeepbel_china_bovenaan_risicolijst_2010.xml
http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/miMedia/2009/week28/vr_1000_beurs_hans.avi_plain.xml
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/01/10/AR2010011002767.html
http://www.fondsnieuws.nl/themas/em...-analistenrapport-bubble-dreigt-in-china.html

Je hebt gelijk inderdaad. China is overrated. Daarnaast bestaat de helft van hun index uit financiële dienstverlening. Erg mooie afspiegeling van de economie.

Beleg je zelf ook?

Je hebt gelijk inderdaad. China is overrated. Daarnaast bestaat de helft van hun index uit financiële dienstverlening. Erg mooie afspiegeling van de economie.

Beleg je zelf ook?

Nope, wel van plan in de toekomst. Moet me er eerst iets meer in gaan verdiepen.
Mijn broer belegt wel dagelijks en heeft al wat mooie redementjes gepakt. Maarja, hij is er dan ook 24/7 mee bezig.:o

Nope, wel van plan in de toekomst. Moet me er eerst iets meer in gaan verdiepen.
Mijn broer belegt wel dagelijks en heeft al wat mooie redementjes gepakt. Maarja, hij is er dan ook 24/7 mee bezig.:o

Wanneer is ''in de toekomst''?

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/beleggen-voor-dummies/1001004002722974/index.html

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/the-intelligent-investor-rev-ed/1001004001896108/index.html

Deze twee raad ik je aan om te lezen. De eerst is echt de basis van het beleggen en de tweede gaat over de manier waarop je echt geld verdient.

lijkt me crap.

$600 miljard (am. billion) is geen paar honderd miljoen hoor :)

citaat uit het artikel:
The Federal Reserve or the Treasury, Biderman said, could have easily manipulated the stock market by purchasing $60 to $70 billion worth of futures of the S&P 500 Index on a monthly basis.

Ik zou er echt niet van staan te kijken als de The Federal Reserve hier gewoon achter zit.

Laatst bewerkt:
zelfs al zouden ze erachter zitten dan hebben ze die aandelen gewoon gekocht omdat alle aandelen toen ver onder hun werkelijke waarde stonden.
Op termijn MOESTEN die aandelen gewoon stijgen. Banken zullen wrs ook wel weer dividend uitkeren op termijn. En tussen de termijn dat ze dividend uitkeren en nu zal de waarde tenopzichte van de huidige koers ook stijgen. Instellingen gaan immers niet denken "oei nu vlug mijn aandelen verkopen want de bank keert terug dividend uit". Of die bodem nu daar stond of nog eens 50 punten lager dat ging niet veel uitgemaakt hebben.

$600 miljard (am. billion) is geen paar honderd miljoen hoor :)

citaat uit het artikel:
The Federal Reserve or the Treasury, Biderman said, could have easily manipulated the stock market by purchasing $60 to $70 billion worth of futures of the S&P 500 Index on a monthly basis.

Ik zou er echt niet van staan te kijken als de The Federal Reserve hier gewoon achter zit.

De bedrijven die wereldwijd genoteerd staan maken -uitzonderingen daargelaten- gewoon winst. Veel bedrijven hebben een flinke terugloop gezien tijdens de crisis in hun winsten of boekten een verlies, maar boeken nu gemiddeld genomen winsten die niet onderdoen voor de jaren daarvoor. (aantal sectoren blijven nog achter)
Waarom zouden de koersen van deze bedrijven (die veel concurrentie hebben zien wegvallen ook) moeten blijven dalen denk je?
Natuurlijk zijn er bedrijven die absurd hoog genoteerd staan en uitverhouding met hun werkelijke waarde, maar om nu te zeggen dat veel indexen vol met lucht zitten .. nee vind ik niet.
Dus dat de Am. overheid alles heeft opgepompt vind ik een wat zwak argument. En mocht het zo zijn dan denk ik eerder dat ze er beter van worden omdat de meeste bedrijven die nu nog genoteerd staan vrij solide zijn.

Laatst bewerkt:
Wanneer is ''in de toekomst''?

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/beleggen-voor-dummies/1001004002722974/index.html

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/the-intelligent-investor-rev-ed/1001004001896108/index.html

Deze twee raad ik je aan om te lezen. De eerst is echt de basis van het beleggen en de tweede gaat over de manier waarop je echt geld verdient.

Waarschijnlijk binnen een jaartje of twee. Ligt er ook aan of ik wel de tijd wil vrijmaken om me er serieus in te verdiepen, ben de laatste tijd met andere dingen bezig. :o

M.b.t. die boeken, vooral de tweede ziet er interessant uit. Zal er eens een kijkje naar nemen!

Beng, alles naar beneden (behalve de dollar, het geld moet ergens naartoe he...)
De vraag is natuurlijk hoe ver het zal dalen.
Puur technisch gezien zijn er een aantal indicatoren die erop wijzen dat de correctie nog niet ten einde is. Tijd voor puts?

-3%. :thumbup:

---------- Toegevoegd om 17:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

Dollar gaat ook hard trouwens, tijdje terug 1.52, nu 1.37.

---------- Toegevoegd om 17:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:03 ----------

Beng, alles naar beneden (behalve de dollar, het geld moet ergens naartoe he...)
De vraag is natuurlijk hoe ver het zal dalen.
Puur technisch gezien zijn er een aantal indicatoren die erop wijzen dat de correctie nog niet ten einde is. Tijd voor puts?

TA heb ik niet zoveel vertrouwen in, tenzij je op heel korte termijn handelt. Een termijn van maximaal een uur.

Ik denk ook niet dat er nu een harde daling komt. Alhoewel een ritje naar 300 niet uitgesloten is en dat is toch al vrij fors. Een echte crash verwacht ik pas na de zomer als de rentes verhoogd worden.

Laatst bewerkt:
-3%. :thumbup:

---------- Toegevoegd om 17:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

Dollar gaat ook hard trouwens, tijdje terug 1.52, nu 1.37.

---------- Toegevoegd om 17:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:03 ----------

TA heb ik niet zoveel vertrouwen in, tenzij je op heel korte termijn handelt. Een termijn van maximaal een uur.

Ik denk ook niet dat er nu een harde daling komt. Alhoewel een ritje naar 300 niet uitgesloten is en dat is toch al vrij fors. Een echte crash verwacht ik pas na de zomer als de rentes verhoogd worden.

dit zou wel eens kunnen idd. FF morgen afwachten en anders stap ik weer ff uit.

dit zou wel eens kunnen idd. FF morgen afwachten en anders stap ik weer ff uit.

Heb vanmorgen op een piek in de daling de boel verkocht........net op tijd want nu is het bloedbad aan het worden........ik zie die 300 punten sneller komen dan verwacht. Nou ff bericht over de werkgelegenheid afwachten vanmiddag

TA is vrij betrouwbaar, vooral door het feit dat er zoveel volgers zijn natuurlijk. Als laat ons zeggen 75% gebruik maakt van TA, dan moet het systeem meer winnaars dan verliezers opleveren. Tenminste, als je alle signalen juist leest, want dat is voor velen een probleem (ik wil niet beweren dat ik er alles van ken, ben me er ook nog in het verdiepen).
Je moet goed zoeken naar de goede reward:risk-entries, en een strikte stop-loss aanhouden. Ook op voorhand een profit target bepalen waar je je aan houdt. Natuurlijk zijn er nog veel meer regels om rekening mee te houden, maar houdt je verliezen klein en laat de winnaars stijgen, dat vind ik persoonlijk nog de beste raad ;)

Terug
Naar boven