XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
:roflol:

Blijkbaar niet rond 330 gesloten zoals ik eerder aannam door gewring op einde van de handelsdag. Morgen openen we wat lager naar mijn gevoel maar echt dalen zullen we niet doen. Vanaf woensdag verwacht ik terug te gaan naar 320 zone.

Persoonlijk zou ik met grote positie uitstapmogelijkheden opzoeken en die wishfull thinking laten voor wat het is. De trend voor de komende maanden (maak daar misschien maar gelijk de rest van 2010 van) is alweer gezet, volatiliteit ten top.

Als Aegon en ING met goede cijfers komen zie ik de aex niet zo snel naar 320 droppen.

de dow is alweer aan het zakken.....nog "maar" 3,8%..........morgen gaat de aex iig naar beneden.

Kwamen die niet 16 mei ofzo?

Men mag trouwens leren inzien dat de woekerwinsten van de voorbije decennia voorbij zijn voor de banken en verzekeraars. De koersen van 2007 worden dan ook niet meer gehaald de eerste tientallen jaren.

De euro staat alweer op slechts 1,28$, geen sterk teken he? Kan zo zijn dat een van de PIGS deze week nog aankondigt al gebruik te moeten maken van het noodfonds. Moet je eens kijken of de hele reliefrally dan nog overeind blijft. Zoals ik al zei, waan van de dag. Die financials die vandaag zo spectaculair stegen kunnen tegen vrijdag alweer makkelijk 2/3e van die stijging verloren zijn op matige dalingen. Ik blijf ervan, wat een gerommel. Zoek jezelf wat kwaliteit dat niet zo afhankelijk is van al dat geschommel of blijf er helemaal af als je geen gevoel hebt met de markt. Dat is mijn mening. ;)

---------- Toegevoegd om 20:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------

de dow is alweer aan het zakken.....nog "maar" 3,8%..........morgen gaat de aex iig naar beneden.

Was al onder de 3% hoor net. Niet dat dat per se een correlerende aex van -2% betekent morgen, maar toch. Dat geschommel van de euro valt me veel harder op, uitkijken daarmee.

Men mag trouwens leren inzien dat de woekerwinsten van de voorbije decennia voorbij zijn voor de banken en verzekeraars. De koersen van 2007 worden dan ook niet meer gehaald de eerste tientallen jaren.

;)

---------- Toegevoegd om 20:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------

Was al onder de 3% hoor net. Niet dat dat per se een correlerende aex van -2% betekent morgen, maar toch. Dat geschommel van de euro valt me veel harder op, uitkijken daarmee.

BOTS

http://www.z24.nl/bedrijven/finance..._pakt_op_slechtste_dag_alsnog_25_miljoen.html
http://cbs2chicago.com/business/Goldman.Sachs.earnings.2.1643980.html

Haha :D

Het feest voor de banken is voorbij inderdaad. De grootste winst is behaald met pakketjes hypotheken.

Ach, het valt heus wel mee. In economisch sterke tijden werken grote bedrijven inefficiënt en dat is bewezen.
De loonkost bij banken is dan al gauw honderden miljoenen euro's hoger dan noodzakelijk.
ING bijvoorbeeld ging 7000 banen schrappen. Reken maar eens uit hoeveel kosten je daarmee kan drukken. Dat gaat al snel om een paar 100 miljoenen euro's die daarmee bespaard worden. Door deze besparing kunnen ze veel van hun vestigingen sluiten en verkopen/verhuren wat nog eens kosten drukt + winsten oplevert. Denk maar aan KBC die momenteel het hoogste gebouw in Gent aan het bouwen is om hier zijn hoofdkantoor te vestigen.
Er zijn daarbuiten nog tal van mogelijkheden om uit te breiden in andere landen de komende jaren dus volgens mij liggen die winsten over x aantal jaar terug even hoog of zelfs hoger dan vlak voor de crisis. Je vergeet daarbij nog eens dat heel veel mensen en bedrijven tijdens de crisis en nu nog heel voorzichtig zijn en hun aankopen/investeringen uitstellen. Deze mensen/bedrijven moeten ooit toch die aankopen/investeringen doen en dan kan het heel snel gaan. Denk maar aan het financieel hefboomeffect.

Grappig dan ook dat mensen nu instappen omdat "het vroeger op 600-700" stond. Terwijl het gewoon niet te vergelijken valt.

en... opent negatief.. voor zover het "geweldige plan" :D
gisteren iets te positief gereageerd, ook de mensen op de financials zitten nu hun winsten al terug te pakken.. :rolleyes:
zie die nog wel tot -3% gaan of mss zelfs -4/-5% als er een belangrijke pipo iets negatiefs over plan gaat zegge :D

Laatst bewerkt:
Natuurlijk worden winsten gepakt, dat kon je verwachten. Erg veel zal het nog niet dalen hoor, tenzij er inderdaad een leukerd met aangenaam nieuws aankomt. :D Eerst eens kijken of we überhaupt onder de 330 gaan.

Griekenland neemt al een eerste 20 miljard op en de schrik in Azië blijft hangen, kan nog leuk worden.

Gaan we onder laagste punt vandaag (net boven 330) dan overweeg ik wat shorts en raad ik anderen aan posities wat af te bouwen in financials etc. Nu gewoon even aankijken.

Laatst bewerkt:
en... opent negatief.. voor zover het "geweldige plan" :D
gisteren iets te positief gereageerd, ook de mensen op de financials zitten nu hun winsten al terug te pakken.. :rolleyes:
zie die nog wel tot -3% gaan of mss zelfs -4/-5% als er een belangrijke pipo iets negatiefs over plan gaat zegge :D

hehe wat zei ik? :D

ageas NV 2,1360 -6,32%
Dexia 3,6690 -5,19%
Bekaert 128,6500 -3,85%
KBC Group 31,9450 -3,71%

http://www.tijd.be/beurzen/11773

Nou smurf, ik zei het je toch gisteren... Had dan gisteren verkocht en desnoods vanavond weer aangekocht. Dit zat eraan te komen, alhoewel, het is zeker nog geen catastrofe. Nu kan je evengoed de cijfers van morgen afwachten.

kon het trouwens niet laten om om half 4 ing en asmi weer te kopen.......6,43 en 17,70......de aex is weer enorm aan het knallen laatste half uur :D

yup idd, het zat er mss wel aan te komen maar ik hou niet zo van risico's nemen terwijl mijn aandelen al in het rood staan. Ik hou mn hart al vast voor morgen als ze met de cijfertjes komen :D

Hoeveel euro's stoppen jullie erin gemiddeld?

90% van je geld maar naar mij moet je wrs niet luisteren want ik zit al een half jaar op de beurs en tot nu toe heb ik nog altijd geen cent winst gemaakt dus ik schaam me wel een beetje :')
ING is dan ook een aandeel voor op lange termijn en ik kan het geld wel nog 1.5 jaar laten staan.
Het nadeel van al je geld er in 1 keer inpompen is dat je op momenten zoals deze dus echt baalt dat je geen geld meer over hebt om aandelen bij te kopen.
Het voordeel is dat als je op het juiste moment met al je geld instapt je het meeste winst kan halen.

Terug
Naar boven