XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
ing is altijd een leuke geweest. Verder ben ik altijd fan geweest van ASML en ASMI (AMX)

Ja dat zijn mooie, vooral ASML, ASMI krijgt veel kritiek over slecht beleid en heeft ook minder mooie cijfers laten zien.

Heb nu vijf keer een massale sell-off meegemaakt en iedere sell-off wordt heviger en heviger lijkt het.

Heb 1987 ook bewust meegemaakt maar volgde toen amper de beurs, alleen de achtergrond zoals de sjacheraars als Milken en Boesky die heel Wallstreet op hun kop gezet hadden in de jaren er voor.

In 1998 de Azie-crisis, relatief milde sell-off.

In 2000 de dotcom bubble die klapte en ondanks de grote koersval op alle beursen geen sell-off die onverwacht was. Een bubble klapt op den duur

In 2001 de sell-off wegens 9/11 maar ook door diverse boekhoudschandalen. Daarna 1 lange sell-off die duurde tot ergens in 2003.

In 2008, begin 2009 de sell-off wegens de hypotheekcrisis en de daarop volgende bankencrisis. 1 van de scherpste sell-offs ooit maar toch een herstel in de lente van 2009

Nu dus weer een sell-off en tot nu toe een sell-off die nog scherper is dan het begin van de sell-off in 2008.

Ik weet niet of deze sell-off aanhoudt natuurlijk maar er komt een punt dat een sell-off eindigt in massale paniek. De laatste echte crash was in 1987 daarna is het iedere keer redelijk gecontroleerd een sell-off die maanden of soms jarenlang duurde. Maar die controle is een keer voorbij natuurlijk als er geen geld meer geleend kan worden, overheden ook geen ruimte meer hebben voor stabilisatie en pensioenfondsen genoodzaakt worden om grote delen van hun portefeuille te verkopen.

Overigens zitten we al sinds 2000 in 1 lange sell-off. Sinds 2000 is iedere top na het herstel lager dan de vorige top. Als je dat doortrekt kom je uit op waarden tussen 100 en de 150 omdat in ieder sell-off wel iedere keer een nieuw laagste punt wordt bereikt.

Hoe ging dat eigenlijk na de krach van '87? Ik kan het me nog vaag herinneren. Er zijn toen toch niet massaal faillissementen geweest van grote bedrijven of wel? *typt beurskrach 1987 in op Wikipedia*

Zolang het bedrijf dat een aandeel vertegenwoordigt niet failliet gaat is een krach in principe geen ramp, het aandeel zal zijn waarde na betrekkelijk korte tijd weer herwinnen. Ja het is waar dat op een termijn van 15 jaar de AEX weinig heeft opgebracht, maar dat komt in feite alleen maar omdat hij een paar jaar onrealistisch hoog heeft gestaan. Als je het geduld hebt om op een laag punt in te stappen maak je bijna gegarandeerd winst (denk ik dan).

mmm nog paar minuten en de beurs is weer groen....kijken voor hoelang

Ik heb alle pret weer gemist, toch eens eerder op bed gaan en eerder opstaan.

Het is groen, dat is toch al positief nieuws.

Niks positiefs aan een overgewaardeerde beurs.

Je moet leven in het moment van de beurs. In vergelijking met de voorbije jaren en met het zicht op de komende jaren staat de beurs nu ondergewaardeerd dus ik zie veel potentieel, vooral voor bankaandelen. Goed instapmoment dus.

In vergelijking met voorbije jaren wel ja, omdat de beurs al jaren overgewaardeerd is.

Na aanvankelijk herstel gaan we nu weer richting een nieuw dieptepunt voor de AEX.

Gaat weer goed.

nu ben ik benieuwd of we morgen groen of rood gaan zien. Ik zet in op zeker nog een rode dag. Misschien wel weer tot het weekend

edit: -4,5% nu.......

Laatst bewerkt:
Gaat lekker in VS inderdaad.

Zwarte donderdag, Armageddon!!!

Zwarte donderdag én vrijdag. Zou mooi zijn.

Terug
Naar boven