XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
:roflol: Vrijdag had obama het er ook over dat het allemaal de schuld van de eurozone was.......Die vent is goed de weg kwijt

---------- Post toegevoegd Mon 8 Aug 2011 om 21:45 ----------

zakt alweer :D

wel fijn dat de benzine weer stukken goedkoper gaat worden :)
Ja, jij en je tankpas ;)

Japan is here, inmiddels heeft de AEX al bijna 15 jaar geen enkel rendement opgeleverd. Shocking. Iedere gulden toen ingelegd is nu dus hetzelfde waard als toen, dat is meegerekend met inflatie gewoon een verliespost dus. Geld op de bank had meer opgeleverd in die 15 jaar.

PPT in reverse op het einde. :D

hhmm funny :D

Dow sloot vrijdag op 11.444

vandaag:
Dow -5.55%
S&P 500 -6.66%

Morgen -7.77 % ???

Laatst bewerkt:
Japan is here, inmiddels heeft de AEX al bijna 15 jaar geen enkel rendement opgeleverd. Shocking. Iedere gulden toen ingelegd is nu dus hetzelfde waard als toen, dat is meegerekend met inflatie gewoon een verliespost dus. Geld op de bank had meer opgeleverd in die 15 jaar.

Klopt, maar als je ingestapt was op de juiste momenten en ook weer uitgestapt had je nog prima kunnen verdienen. 2003 en 2009 lagen er kansen. 2003 was ik te jong, 2009 te bang, maar van fouten leer je.

investeren er hier nog DBBers in Zilver of goud?

Wat zijn mijn beste opties? Zit te denken aan een bedrag rond de 2000€

Met 2000 euro koop je niet veel goud. :D Dan zou ik eerder in zilver beleggen, dan kan je tenminste nog wat meer kopen. Ik zou zelf overigens helemaal niet edelmetalen beleggen.

Naar mijn mening is het een bubble, wel een bubble die nog ver opgeblazen kan worden trouwens.

en daar gaan we weer. Ik heb er zin in vandaag.

MARKET COMMENT: AEX opent tussen 12 en 18 punten lager
Dinsdag 9 augustus 2011 07:49
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent dinsdag naar verwachting van een handelaar om 7.30 uur tussen de 12 en de 18 punten lager. "Het beeld verandert met de minuut, zo onrustig is het, maar het wordt zeker niet beter. De bandbreedte waarbinnen de AEX dinsdag in de prognoses opent, is wijd. De openingscalls voor de ons omringende indices zijn wel iets beter dan een half uur terug, maar nog steeds fors lager. De Amerikaanse volatiliteitsindex is opgelopen naar 48. De markten gooien en masse de handdoek in de ring", aldus deze handelaar. De AEX sloot maandag op 283,36. (ANS)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

http://www.beurs.nl/nieuws/binnenland/3116538/market-comment-aex-opent-tussen-12-en-18-punten-lager

update:

Beurskrach voorzien op Damrak
Dinsdag 9 augustus 2011 07:50
AMSTERDAM (ANP) - De beurs in Amsterdam maakt zich dinsdag op voor heuse beurskrach, in navolging van de forse koersduikelingen in Azië en New York.
,,We voorzien een beurskrach 2011. De AEX zal naar verwachting tussen 12 en 18 punten lager openen. De bodem is er onderuit'', aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer.
Volgens Koenders is de crisis compleet. ,,Op de markten ontwaakt het realisme dat de Verenigde Staten snel in een recessie kunnen geraken, de wereldeconomie stilvalt en........

http://www.beurs.nl/nieuws/binnenland/3116540/beurskrach-voorzien-op-damrak

Laatst bewerkt:
Lijkt goed te gaan met de AEX nu, maar ik ze het nog wel in de min eindigen

Lijkt goed te gaan met de AEX nu, maar ik ze het nog wel in de min eindigen

druk dan maar ff op f5.........280 en zakkende. sommigen dachten misschien dat 282 de bodem was......:D
Ik zeg: ER IS GEEN BODEM :eek:

edit: 275...........we vallen

Laatst bewerkt:
juist de goede kant. Ik moet kopen onder de 200......moeten nog wel ff verder naar beneden :D

Als het onder de 200 komt kan het dit keer wel eens goed fout gaan. Nu is dat natuurlijk al behoorlijk laag maar grote kans dat tegen die tijd de paniek zo groot is dat het gelijk sub 150 gaat.

Het moet natuurlijk eerst nog maar gebeuren, buiten de schuldenberg zijn de fundamentals beter dan in 2008. Die fundamentals kunnen wel snel naar de klote zijn als het vertrouwen echt volledig weg ebt.

dan zou ik zowiezo wachten tot het wat rustiger is. Kan nog wel ff duren......

Fondsen hou ik zowiezo niet van

Ik wilde al instappen in de beurs, maar nu die zo laag staat ga ik zeker niet meer lang wachten. Even afwachten tot er een bodem in zicht lijkt te komen (voor zover je dat kan zien) en dan ga ik een aardig bedrag er in pompen.

http://one.iex.nl/monitor

Ik gebruik deze vaak. Ook erg handig. Realtime alle koersen.

Thx.

BTW de AEX zit as we speak in vrije val en de meeste sites zijn overbelast...

Laatst bewerkt:
Als het onder de 200 komt kan het dit keer wel eens goed fout gaan. Nu is dat natuurlijk al behoorlijk laag maar grote kans dat tegen die tijd de paniek zo groot is dat het gelijk sub 150 gaat.

Het moet natuurlijk eerst nog maar gebeuren, buiten de schuldenberg zijn de fundamentals beter dan in 2008. Die fundamentals kunnen wel snel naar de klote zijn als het vertrouwen echt volledig weg ebt.

true.

zag net ff 272. Nu weer ff kleine bounce omhoog

---------- Post toegevoegd Tue 9 Aug 2011 om 10:07 ----------

Ik wilde al instappen in de beurs, maar nu die zo laag staat ga ik zeker niet meer lang wachten. Even afwachten tot er een bodem in zicht lijkt te komen (voor zover je dat kan zien) en dan ga ik een aardig bedrag er in pompen.

Thx.

BTW de AEX zit as we speak in vrije val en de meeste sites zijn overbelast...

weet je al wat je wil gaan kopen?

edit: 271. Ik denk dat we vandaag de 265 nog wel gaan zien.......misschien zelfs wel ff een handelsstop

:eek:267,5.......ik zeg circuit braker

266

Laatst bewerkt:

Persoonlijk zou ik me niet teveel zorgen maken als ik aandelen had en de beurs zakt van 200 naar 150 (tenzij ik financial posities had gekozen). Uiteindelijk weet je dan zeker dat vroeg of laat die fondsen weer omhoog gaan komen. Of bedrijven moeten bij bosjes omvallen, maar behalve de finacials lijkt me dat niet erg waarschijnlijk. Of wel?

weet je al wat je wil gaan kopen?

Nee nog niet echt. Op dit moment misschien Shell, als het na een correctie door de lagere olieprijs nog wat lager staat. En iets meer speculatief misschien ING, daar kan je over een paar dagen leuke winsten mee maken (tenzij de pl**ris echt volledig uitbreekt natuurlijk). Als ik me wat meer heb ingelezen wil ik ook wat meer over de grens kijken maar op dit moment zijn Nederlandse fondsen misschien zo slecht nog niet.

PS Laagste punt op dit moment 269,5. :eek:

Als dit zo doorgaat vandaag kunnen we de 10% daling wel eens gaan halen. Ik weet nog dat ik toen de beurs een paar maanden geleden rond de 360 stond ook overwoog om in te stappen. Gelukkig niet gedaan. :D

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik me niet teveel zorgen maken als ik aandelen had en de beurs zakt van 200 naar 150 (tenzij ik financial posities had gekozen). Uiteindelijk weet je dan zeker dat vroeg of laat die fondsen weer omhoog gaan komen. Of bedrijven moeten bij bosjes omvallen, maar behalve de finacials lijkt me dat niet erg waarschijnlijk. Of wel?

Nee nog niet echt. Op dit moment misschien Shell, als het na een correctie door de lagere olieprijs nog wat lager staat. En iets meer speculatief misschien ING, daar kan je over een paar dagen leuke winsten mee maken (tenzij de pl**ris echt volledig uitbreekt natuurlijk). Als ik me wat meer heb ingelezen wil ik ook wat meer over de grens kijken maar op dit moment zijn Nederlandse fondsen misschien zo slecht nog niet.

PS Laagste punt op dit moment 269,5. :eek:

Als dit zo doorgaat vandaag kunnen we de 10% daling wel eens gaan halen. Ik weet nog dat ik toen de beurs een paar maanden geleden rond de 360 stond ook overwoog om in te stappen. Gelukkig niet gedaan. :D

ing is altijd een leuke geweest. Verder ben ik altijd fan geweest van ASML en ASMI (AMX)

Heb nu vijf keer een massale sell-off meegemaakt en iedere sell-off wordt heviger en heviger lijkt het.

Heb 1987 ook bewust meegemaakt maar volgde toen amper de beurs, alleen de achtergrond zoals de sjacheraars als Milken en Boesky die heel Wallstreet op hun kop gezet hadden in de jaren er voor.

In 1998 de Azie-crisis, relatief milde sell-off.

In 2000 de dotcom bubble die klapte en ondanks de grote koersval op alle beursen geen sell-off die onverwacht was. Een bubble klapt op den duur

In 2001 de sell-off wegens 9/11 maar ook door diverse boekhoudschandalen. Daarna 1 lange sell-off die duurde tot ergens in 2003.

In 2008, begin 2009 de sell-off wegens de hypotheekcrisis en de daarop volgende bankencrisis. 1 van de scherpste sell-offs ooit maar toch een herstel in de lente van 2009

Nu dus weer een sell-off en tot nu toe een sell-off die nog scherper is dan het begin van de sell-off in 2008.

Ik weet niet of deze sell-off aanhoudt natuurlijk maar er komt een punt dat een sell-off eindigt in massale paniek. De laatste echte crash was in 1987 daarna is het iedere keer redelijk gecontroleerd een sell-off die maanden of soms jarenlang duurde. Maar die controle is een keer voorbij natuurlijk als er geen geld meer geleend kan worden, overheden ook geen ruimte meer hebben voor stabilisatie en pensioenfondsen genoodzaakt worden om grote delen van hun portefeuille te verkopen.

Overigens zitten we al sinds 2000 in 1 lange sell-off. Sinds 2000 is iedere top na het herstel lager dan de vorige top. Als je dat doortrekt kom je uit op waarden tussen 100 en de 150 omdat in ieder sell-off wel iedere keer een nieuw laagste punt wordt bereikt.

Heb nu vijf keer een massale sell-off meegemaakt en iedere sell-off wordt heviger en heviger lijkt het.

Heb 1987 ook bewust meegemaakt maar volgde toen amper de beurs, alleen de achtergrond zoals de sjacheraars als Milken en Boesky die heel Wallstreet op hun kop gezet hadden in de jaren er voor.

In 1998 de Azie-crisis, relatief milde sell-off.

In 2000 de dotcom bubble die klapte en ondanks de grote koersval op alle beursen geen sell-off die onverwacht was. Een bubble klapt op den duur

In 2001 de sell-off wegens 9/11 maar ook door diverse boekhoudschandalen. Daarna 1 lange sell-off die duurde tot ergens in 2003.

In 2008, begin 2009 de sell-off wegens de hypotheekcrisis en de daarop volgende bankencrisis. 1 van de scherpste sell-offs ooit maar toch een herstel in de lente van 2009

Nu dus weer een sell-off en tot nu toe een sell-off die nog scherper is dan het begin van de sell-off in 2008.

Ik weet niet of deze sell-off aanhoudt natuurlijk maar er komt een punt dat een sell-off eindigt in massale paniek. De laatste echte crash was in 1987 daarna is het iedere keer redelijk gecontroleerd een sell-off die maanden of soms jarenlang duurde. Maar die controle is een keer voorbij natuurlijk als er geen geld meer geleend kan worden, overheden ook geen ruimte meer hebben voor stabilisatie en pensioenfondsen genoodzaakt worden om grote delen van hun portefeuille te verkopen.

Overigens zitten we al sinds 2000 in 1 lange sell-off. Sinds 2000 is iedere top na het herstel lager dan de vorige top. Als je dat doortrekt kom je uit op waarden tussen 100 en de 150 omdat in ieder sell-off wel iedere keer een nieuw laagste punt wordt bereikt.

heb alleen die van 87 niet mee gemaakt, maar verder deel ik die mening wel. Ik had toevallig gisteren ook die lijn getrokken.......Ben nu alweer benieuwd wat er gebeurt als amerika van start gaat vanmiddag.........

Terug
Naar boven