XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
thats not the point moran.

punt is dat een simpele buy and hold u al geld kan opbrengen, terwijl ruud iets veel complexer impliceert als je zijn post leest.

Koop dan nu cola en in 5 jaar tijd zult ge ook winst maken, met een simpele buy and hold. Dan niet in koerswinsten, maar wel in de dividenden

Buy and hold had je buiten dividend ook weinig opgeleverd gerekend over 17 jaar als je geinvesteerd had in de AEX in 1997. Natuurlijk zijn er mooie jaren geweest qua divivendrendement maar ook behoorlijk magere jaren.

Stockpicking is verder alleen maar leuk als je een evenwichtige portefeuille kan opbouwen, buy and hold op basis van enkele aandelen is meestal amper lonend en zeer risicovol.

Je kunt toch niet zeggen dat je strategie werkt als je 'm hebt getest tegen historical data? Wat bedoel je precies?

Tenzij je gelooft dat de koers van coca cola grandioos anders zal zien dan de voorbije 5 jaar, zie ik niet in waarom een buy and hold niet kan werken bij coca cola.

Degenen die 5 jaar geleden in coca cola instapten en de aandeel gewoon behouden, hebben bewezen dat een simpele buy and hold wel werkt. (mits je natuurlijk ook de 'juiste aandelen' kiest maar das niet moeilijk te vinden als je enkel in de erg sterke merken belegt en terugkijkt naar de markt voor de kwartaalcijfers)

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:24 ----------

Buy and hold had je buiten dividend ook weinig opgeleverd gerekend over 17 jaar als je geinvesteerd had in de AEX in 1997. Natuurlijk zijn er mooie jaren geweest qua divivendrendement maar ook behoorlijk magere jaren.

Stockpicking is verder alleen maar leuk als je een evenwichtige portefeuille kan opbouwen, buy and hold op basis van enkele aandelen is meestal amper lonend en zeer risicovol.

jij rekent de crisisjaren ook erin, maar je kan zoiets ook zien aankomen. De bel 20 is niet in 1 dag van 4000 naar 1800 gegaan, dat duurde 6 maanden. Je kan zelf daarmee je conclusies trekken en op tijd afstappen, waardoor je je verliezen beperkt.

Ik zie niet in hoe het amper lonend en zeer risicovol kan zijn. Delhaize is een mooi voorbeeld.
2005 koers: 40 euro
2014 koers: 50 euro

Minimum koers: 30 euro (2012)
maximum: 70 euro (2007)

(strikt gezien is dit dan geen buy and hold meer als je 'tijdig' uitstapt en weer instapt ofcourse :p)

Waarom geven de beurzen ons geen liefde ? :(

08.07 uur: Het wordt afwachten hoe de beurzen reageren op het nieuws uit Portugal. Voorlopig lijkt er vooral sprake te zijn van opluchting over het feit dat er een eindelijk een oplossing is uitgedokterd voor het zwalpende Espirito Santo.

08.03 uur: Goeiemorgen! Wat een rustige dag moest worden, met enkel de tweedekwartaalresultaten van de Britse bank HSBC op het programma, zou wel eens een erg boeiende dag kunnen worden. Nu ja, boeiend. De ondergang in slow motion van de Portugese probleembank Banco Espírito Santo is afgelopen weekend uitgemond in een nationalisering van die bank.
Die dreigt de wankele gezondheid van de eurozone weer in de schijnwerpers te zetten. Portugal heeft namelijk zelf het geld niet om de goede stukken van Banco Espírito Santo, die worden afgesplitst van de 'bad bank', te herkapitaliseren. Er zou 4,9 miljard euro nodig zijn, en het betreffende overheidsfonds is amper 182,2 miljoen euro rijk. Portugal zal dus mogelijk de 4,5 miljard euro moeten aanspreken die nog overblijft van de reddingsboei van de trojka (de EU, het IMF en de ECB).

wel positief dagje voor de bankaandelen (ing +1%, kbc +2% :) )

17.45 uur: Korte vooruitblik op de beursdag morgen. Onder andere Arseus en Ageas publiceren hun kwartaalresultaten.
Analisten van KBC Securities verwachten dat Ageas het inkoopprogramma voor eigen aandelen zal hernieuwen, 'wat een sterk signaal zou zijn dat de schadeclaims beheersbaar zijn'. Ageas meldde vorige week al dat het 130 miljoen euro provisies uittrekt voor mogelijke schadeclaims van gedupeerde Fortis-beleggers.

Ageas morgen + 100.000%, marky my words

Laatst bewerkt:
Je hoeft inderdaad niet te hedgen als je op de bodem instapt en op de top uitstapt. Laat het nou net zo zijn dat er geen bel gaat op de bodem, noch op de top. Dat is de hele kunst van het beleggen, proberen de onzekerheid zoveel mogelijk uit je portefeuille te houden terwijl je toch rendement maakt.

Zoals Eric al aangeeft, buy and hold gaat je niks opleveren op de lange termijn. Behalve wat dividend dan.

Aex is ook wel een treurig voorbeeld voor indexbeleggen. S&P500 rendeert gewoon historisch iets van 8% annualized excl. Dividend
Passief buy and hold met een index is als relatieve leek een stukken betere strategie dan random handelen.

Je hoeft inderdaad niet te hedgen als je op de bodem instapt en op de top uitstapt. Laat het nou net zo zijn dat er geen bel gaat op de bodem, noch op de top. Dat is de hele kunst van het beleggen, proberen de onzekerheid zoveel mogelijk uit je portefeuille te houden terwijl je toch rendement maakt.

Zoals Eric al aangeeft, buy and hold gaat je niks opleveren op de lange termijn. Behalve wat dividend dan.

Je hoeft niet op de top uitstappen en instappen op de bodem, je kan nog steeds shitloads geld maken als je halverwege de top uitstapt.

Ik heb twitter verkocht aan 68 en 60 dollar.(gekocht aan 40 dollar). Top was bijna 80 dollar. Heb ik dan verlies gemaakt ? Er kwam heel veel negatief nieuws dat het een zeepbel was, meer dan normaal, aandeel was bearish voor paar dagen en toen had ik besloten om eruit te stappen. Nog beter was geweest als ik op de top uitstapte, maar van winst nemen word je nooit arm (kek).
Ik heb twitter nu ook gemist toen het op amper 30 dollar stond en nu staat het maybe op 45 dollar ofzo, maar huidig nieuws wijst er nu ook op dat het aandeel ook verder zal stijgen tegenover het volgende kwartaal dus eigenlijk ist nog steeds waard om een risico te pakken daarin. (5000 euro dan, niet u lifesavings want tis en blijft een zeepbel troep dergelijke internetaandelen, full aware of that)

Ik heb delhaize verkocht aan 45 euro (bijlange niet de top van 50 euro) en gekocht aan 40 euro (bodem was 38 euro). Mooie 500 euro profits van daar.

Ik heb bijna al mn aandelen verkocht toen het 5 a 10% hoger stond dan mn aankoop en altijd verkocht toen ze in dalende lijn zaten. Nooit met verlies verkocht, maar ook nooit gekocht opt bodem en verkocht opt top.

u get the picture denk ik

Dus neen, er gaat geen belletje rinkelen, maar als je het nieuws elke dag volgt, dan kunt ge zelf voor u eigen beslissen wanneer je in en uitstapt. Dat zal zelden opt boden en top zijn, maar dat hoeft ook niet om profits te maken.

Laatst bewerkt:

En dan hedgen dmv optiestrategieën?

En dan hedgen dmv optiestrategieën?

Ik hedge zelf altijd met opties en futures.

Soms ga ik ook wel eens een put short vlak voor expiratie ipv aandelen te kopen, trek je toch altijd de premies binnen als ze out of the money blijven. Gaan ze in the money dan moet ik de aandelen kopen, maargoed dat wilde ik toch al. Levert je toch elke maand een significant geldbedrag op. Combineer met puts long voor bull/bear spreads.

Zelfde voor calls schrijven als ik wil verkopen.

Maargoed dan koop je ze wel voor een hogere prijs en sta je direct in het rood, en als je ze alsnog wil kopen als die puts out of the money zijn betekent dat dat de aandelen ondertussen ook duurder zijn.

Laatst bewerkt:
Maargoed dan koop je ze wel voor een hogere prijs en sta je direct in het rood, en als je ze alsnog wil kopen als die puts out of the money zijn betekent dat dat de aandelen ondertussen ook duurder zijn.

Als ik ASML aandelen 67 euro waard vind en ze daarvoor wil kopen, kan ik net zo goed een put schrijven op strike 67 voor augustus. Trek ik de premie (wat toch altijd wel een aardig bedrag is) al komen de puts in the money moet ik de aandelen kopen voor 67 euro, maar dat wilde ik toch al doen dus wat dat betreft maakt dat niet uit. Natuurlijk koop je ze dan voor 67 euro terwijl ze tegen die tijd misschien 66 euro waard zijn, maar al had je de aandelen gehad was dat idem dito. Wat je vaak zal zien is dat de daling van de aandelen minder is dan de put-premie die je opstrijkt. En stijgen ze, dan heb ik de aandelen niet maar maak ik toch een aardige winst op de put-premie.

En als je er een out of the money put bij koopt hedge je nog een aanzienlijk deel van je risico weg.

Als ik ASML aandelen 67 euro waard vind en ze daarvoor wil kopen, kan ik net zo goed een put schrijven op strike 67 voor augustus. Trek ik de premie (wat toch altijd wel een aardig bedrag is) al komen de puts in the money moet ik de aandelen kopen voor 67 euro, maar dat wilde ik toch al doen dus wat dat betreft maakt dat niet uit. Natuurlijk koop je ze dan voor 67 euro terwijl ze tegen die tijd misschien 66 euro waard zijn, maar al had je de aandelen gehad was dat idem dito. Wat je vaak zal zien is dat de daling van de aandelen minder is dan de put-premie die je opstrijkt. En stijgen ze, dan heb ik de aandelen niet maar maak ik toch een aardige winst op de put-premie.

En als je er een out of the money put bij koopt hedge je nog een aanzienlijk deel van je risico weg.

Hedge jij maar een beetje :duh:

Prima redenatie inderdaad. Zo heb ik het ook altijd in het hoofd gehad. Helaas zijn er nog geen opties voor trackers, maar dat duurt niet lang meer.

http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/richarddejong/22782503/__Opties_op_trackers__.html

Voorlopig zijn het er waarschijnlijk zes, maar het is een begin.

Prima redenatie inderdaad. Zo heb ik het ook altijd in het hoofd gehad. Helaas zijn er nog geen opties voor trackers, maar dat duurt niet lang meer.

http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/richarddejong/22782503/__Opties_op_trackers__.html

Voorlopig zijn het er waarschijnlijk zes, maar het is een begin.

Probleem zit hem voornamelijk in het feit dat die trackers altijd de index/10 als prijs hebben en opties per 100 gaan op de index, nogal onhandig idd

Probleem zit hem voornamelijk in het feit dat die trackers altijd de index/10 als prijs hebben en opties per 100 gaan op de index, nogal onhandig idd

Heb je daar een bron van? In het verleden is het mij ook weleens opgevallen dat trackers soms index/10 zijn genoteerd, maar volgens mij is dat zeker niet bij alle trackers het geval.

Jeroendijk, wat is jouw koersdoel voor Imtech?

http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/imtech/

Het koersdoel van Imtech is volgens ABN Amro inmiddels € 0. Niet dat ik die koersdoelen erg serieus neem, maar het is wel opvallend.

Is ook niet altijd zo maar denk dat veel van die aanbieders dat doen omdat het gemakkelijk is. Je kan het rendement tov markt makkelijk checken en het is meer liquide (denk aan een nasdaq tracker die 400 kost ipv 4000)

markt is ook wel bezig met een vrije val de afgelopen paar dagen. als dit een flinke correctie wordt en het status quo blijft qua Rusland enzo waag ik me misschien wel aan wat indextrackers.

Beter gaat ie eerst wat zijwaarts want ik ben nu net een week op vakantie :roflol: beetje lastig om alles te volgen etc. (Zeker met beperkt internet)

Ik stel voor dat Jeroen "Het Orakel" Dijk hier elke ochtend, voorbeurs, zijn voorspelling doet voor de dag.

Dan neem ik de tegenovergestelde posities in. Gratis geld.
"Het orakel" spreekt:

- Imtech call order 0,36-0,40
(gaat weer hetzelfde gebeuren als afgelopen maand , iedereen verkoopt zijn orders en aandeel zal weer een flinke sprong maken)

- Aardgas call order 3,790 // Stop-loss order 3,600
(Dit is de M*therfucking toekomst, staat nu erg laag dus kopen,kopen, kopen.)

- USG people 9,75 call order // stop-loss order 9,65 (trend)
(Ligt wel een mooi aankoop momentje, zou order wel redelijk dicht afstellen met loss call.)
Verwachtingen zijn dat aankomende weken/maanden analisten hun verwachtingen bij gaan stellen.)

-Ishares AEX
(Deze nu kopen = 100% garantie voor winst.)
Staat verschijnlijk eind van de week weer op 405 +

Dit was 'm dan Ruud , speciaal voor jou !
Spreek je over 1 a 2 weken wel wat voor rendement er is behaald

Zal dit ook wel aan het eind van de week weer met een foto'tje bevestigen:roflol:
Uitgestopt
Klein beetje winst
Uitgestopt
Paar % verlies

En volgensmij is een imtech call die zo diep in het groen staat ziek duur met die implied volatility.
Ik denk dat ruud een goede strategie op het spoor is.

Ik kijk ook vooruit naar het fototje einde vd week

Bedankt Jeroen, ik heb weer een hoop winst gemaakt deze week door short te gaan waar jij long gaat.

Ik kijk uit naar je volgende update!

Ik ben eens begonnen met oefenen met Plus 500. Ik heb Coca Cola, aardgas en Shell. Ben eens benieuwd.

Plus500 is scam, maar gratis oefenen kan altijd.

Wat zou je aanraden dan als Broker?
Ik wil wel eens beginnen met 200 euro ofzo, de nieuwsberichten volgen en daar op inspelen

Terug
Naar boven