MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
15.28 uur: De industrile productie in de Verenigde Staten kende dus zijn sterkste groei in bijna twee jaar in september. De productie in de mijnen, fabrieken en energiecentrales steeg met 1 procent nadat ze in augustus nog met 0,2 procent was gedaald. Het gaat om de sterkste stijging sinds november 2012 en bovendien hadden economen maar p een groei van 0,4 procent gerekend. Nieuwe aanvragen voor een werkloosheidsuitkering zakten met 23.000 tot 264.000, aldus het ministerie van Werk. Dat wijst dan toch weer op een aantrekkende economie. Woensdag gaf een tegenvallende consumentenverkoop een omgekeerd signaal.

---------- Toegevoegd 17 October 2014 om 03:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst 16 October 2014 om 17:03 ----------

Google legde op het eerste gezicht een traditiegetrouw een stevig kwartaalrapport voor. De omzet steeg met 20 procent naar 16,52 miljard dollar (12,9 miljard euro). Dat is echter iets minder dan de 16,6 miljard dollar waar het analistenleger op Wall Street op rekende. De winst per aandeel steeg van 5,63 naar 6,35 dollar, ook iets onder de verhoopte 6,54 dollar.

Mooie resultaten.

---------- Toegevoegd om 12:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:19 ----------

En het is weer fors terug aan het herstellen. Sterke stijgingen voor ing en kbc, maar staan nog steeds wel paar euros lager dan op hun piek op 30 september.

---------- Toegevoegd om 12:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------

En het is weer fors terug aan het herstellen. Sterke stijgingen voor ing en kbc, maar staan nog steeds wel paar euros lager dan op hun piek op 30 september.

-

Laatst bewerkt:
15.19 uur: Wall Street heeft nu helemaal geen reden om straks lager te openen - niet dat het zo zal zijn want de futures staan hoger - want na goede huiscijfers blijkt dat het aantal nieuwe aanvragen voor een werkloosheidsuitkering tot het laagste niveau in 14 jaar is gedaald.

Alles kaat koet

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:45 ----------

*weidmann says german stimulus not needed, could backfire

:(

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:52 ----------

http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0I612V20141017?irpc=932

Holy shit

Ergens beleggen voor dummies gratis downloadbaar? Of heeft iemand nog andere goede boeken over beleggen?

Adviseurs willen je vaak eigen fondsen van de bank aansmeren zodat ze zelf fees kunnen cashen terwijl die fondsen het bijna altijd slechter doen dan de index, niet naar luisteren. Als je een leek bent gewoon een indextracker kopen. Amper kosten en vaak beter (risico rendement verhouding) dan zelf aandelen kiezen of een actief fonds kopen. Is ook relatief veiligere keuze als je echt voor lange termijn vermogensopbouw gaat.

Qua boeken zou ik beginnen met misschien wat stukken van een universitair tekstboek over efficiente markten en hoe prijzen bepaald worden adhv rentes en cashflows zodat je snapt wat de drijvende krachten zijn achter markten en aandelenprijzen(een index is ook niks anders dan een gewogen aggregaat van vele aandelen).
Dan een beetje nuanceren met een boek over behavioral finance, irrational exuberance van robert shiller is een goede. Dan snap je dat de academische theorie niet perse hoeft op te gaan en dat vooral op korte termijn waarderingen vooral gedreven worden door irrationeel gedrag van mensen.

Als je dan wil leren stockpicken kan je idd beginnen met the intelligent investor oid.

...

Indexen die bloedrood kleuren, een slachtpartij op de beurzen en grondstoffen- en obligatiemarkten die vermorzeld worden. Als je er de headlines van de afgelopen beursweek op naleest, zou je denken dat Halloween dit jaar wat vroeger valt. Toch bieden de horrortaferelen die we de jongste dagen hebben gezien ook kansen, zeggen de meeste beurswatchers.

Steekvlammen op de beurs
Laten we even de schade van de voorbije week opmeten. Zeggen dat beleggers werden opgeschrikt door hevige turbulentie is een understatement van jewelste. De belangrijkste Europese aandelenmarkten kregen de voorbije week de zwaarste klappen in drie jaar te verwerken. Momenteel noteert de brede Stoxx600-beursgraadmeter ruim 7 procent onder het niveau van begin deze maand. Zonder de stevige rebound van gisteren hadden we op een verlies van meer dan 9 procent gezeten. Ook Brussel moest eraan geloven. De Bel20 verloor in oktober meer dan 7 procent. Dat zet nog maar eens de beurswijsheid in de verf dat als het fout loopt in oktober, het meteen ook grondig fout gaat.

Maar niet alleen de aandelenbeleggers hadden het moeilijk. Zowat alle activaklassen kregen op hun donder: in Londen viel de prijs voor een vat ruwe Brent-Noordzeeolie naar 83,78 dollar. Dat is het laagste peil in vier jaar. Ook andere grondstoffen zoals bijvoorbeeld koper gingen onderuit. Bovendien joeg het nieuws dat Griekenland af wil van het noodplan van Europa en het IMF de obligatiemarkten de stuipen op het lijf. Het vooruitzicht op een nieuwe portie euro-stress joeg niet alleen de rente op Grieks staatspapier de hoogte in, ook de Spaanse en Portugese obligaties kwamen onder zware druk. Verontruste beleggers zochten hun toevlucht in veiliger geacht staatspapier van landen zoals Duitsland of de VS. Ook Belgi wordt tot die club gerekend. Door de vlucht naar veiliger oorden daalde de Belgische tienjaarsrente naar een historisch dieptepunt.

Wat veroorzaakt de verkoopgolf?
De salamicrash van deze week - elke dag werd een plak beurswaarde van de markten gesneden - draait in feite rond een cruciale vraag: komt er weer een wereldwijde groeivertraging of niet? De voorbije twee jaar gingen beleggers er steevast van uit dat dat het economische herstel er hoe dan ook ging komen. De Amerikaanse centrale bank bleef maar geld in de markten pompen en Mario Draghi, de voorzitter van de Europese Centrale Bank hamerde erop dat hij alles zou doen om de eurozone overeind te houden. Dat kon gewoon niet fout lopen, redeneerden de markten.

Maar de jongste tijd was iedereen al heel wat minder zeker van zijn stuk. Sinds begin deze maand ging er geen dag voorbij of we kregen verontrustend nieuws. De Duitse economie die met een spectaculaire groeivertraging kampt, Draghi die plots aarzelt extra stappen te doen om de Europese groei te ondersteunen, en het IMF dat zijn vooruitzichten voor de wereldeconomie verlaagt. Beleggers vroegen zich steeds wanhopiger af of ze niet te veel op de feiten vooruit waren gelopen.

Ook deze week werden we getrakteerd op nog maar eens portie slechte berichten, vult econome Anna Stupnytska van de Amerikaanse fondsengigant Fidelity aan. Wijst de kelderende olieprijs niet op een lagere economische groei? Is de Europese Centrale Bank haar geloofwaardigheid niet aan het verliezen in haar aanpak van de crisis? Kunnen de zwakkere Europese cijfers de Amerikaanse economie niet aantasten? Al die vragen samen hebben tot de perfecte storm geleid die je deze week op de beurzen zag.

Moeten we naar de exit hollen?

Ondanks de slechtnieuwsshow van de voorbije dagen is er volgens strategen en economen geen reden tot paniek. Het gaat inderdaad niet goed met de Europese economie. Maar dat weten we al langer dan vandaag, merkt Luc Aben op, de hoofdeconoom van Van Lanschot Bankiers. Bovendien zijn aandelen nog lang niet zo schreeuwerig duur als in het begin van de jaren 2000. En als je doorheen alle volatiliteit kijkt, merk je dat het economische klimaat zeker niet dramatisch slecht is.

Stupnytska zit op dezelfde golflengte. Kijk gewoon naar de cijfers: die rechtvaardigen de recente duik van de markten niet. Voor de Amerikaanse economie zien de voorlopende indicatoren er nog altijd vrij goed uit. Het klopt natuurlijk wel dat we deze week enkele tegenvallende data uit de VS voorgeschoteld kregen. Maar beleggers lijken te vergeten dat die indicatoren wel al op heel hoge niveaus stonden. Europa heeft het wel moeilijker. Maar ik denk niet dat we in een recessie terechtkomen. De lagere rente en de goedkopere euro zullen de bedrijven hier een duw in de rug geven. Tel daar de steunmaatregelen van de ECB bij - ook al bestaat daar veel onduidelijkheid over- en de kans is heel groot dat we rond de jaarwisseling een economische ommekeer en een hogere inflatie zien.

Kan deze brand worden geblust?
Goed, beleggers moeten dus nog niet wanhopen. Maar dat betekent nog niet dat de rust daarmee heel snel zal weerkeren op de financile markten. We zullen wellicht nog een poos met hevige koersschommelingen moeten leven, is de boodschap. De ebola-crisis en de spanningen in Oekrane en het Midden-Oosten geven de beleggers tegenwoordig het gevoel dat de wereld in brand staat. Reken daar de makkere economische groei bij en je begrijpt meteen waarom de volatiliteit op de beurs nog niet onmiddellijk weg is, zegt Jan Bronselaer, de hoofdeconoom van Delta Lloyd Bank.

Luc Aben van Van Lanschot is dezelfde mening toegedaan. De kans bestaat dat we de markten nog even alle richtingen zullen zien uitschieten. Abnormaal is dat niet: de VIX- en de VDAXindexen, zeg maar de angstbarometers van de beurs, wijzen al een tijdje op zwaar weer. En omdat het resultatenseizoen nog niet op volle toeren loopt, moeten we nog even wachten op katalysatoren die op de beurs tot een herstelbeweging kunnen leiden.

We geloven niet dat we in een berenmarkt belanden, zegt Stupnytska van Fidelity. Volgens ons zitten we nog altijd op het juiste spoor naar economisch herstel. En vergeet niet dat een deel van de koersdalingen van de voorbije dagen ook een technische oorzaak had. Veel professionele investeerders, zoals hefboomfondsen, maakten van de beurszwakte gebruik om enkele van hun posities in aandelen af te bouwen. Dat veroorzaakte een sneeuwbaleffect op de markten.

Om zeker te zijn dat die negatieve spiraal wordt doorbroken, zullen de centrale banken wel nog duidelijk moeten maken dat ze effectief alles in het werk zullen stellen om de economie te ondersteunen, merkt Stupnytska op. Zeker ECB-voorzitter Draghi heeft op dat vlak nog werk, want de markten zijn hun vertrouwen in hem aan het verliezen. Het mag inderdaad niet meer te lang duren, vindt ook Bronselaer. Anders gaat de onzekerheid op de beurzen zich alsnog in zwakkere groei en tegenvallende bedrijfsresultaten vertalen.

Biedt dit kansen voor beleggers?
Als je geschoren wordt, moet je blijven zitten, luidt het clich. Anders gezegd: begin niet blindelings al je aandelen buiten te gooien als een verkoopgolf over de markten rolt. Dat clich klopt ook vandaag, maar ik zou het anders formuleren, zegt Aben. Ik zou eerder durven te zeggen dat je nu op vinkentouw moet liggen om op mogelijke koopkansen in te spelen. Het is wel nog even wachten op een katalysator die de koersen weer hoger kan sturen. Dat kan van alles zijn: Berlijn dat zijn begroting aanpast om de economie weer aan te zwengelen, of Europese bedrijfsresultaten die beter blijken dan verwacht.

Ook Bronselaer en Stupnytska beschouwen de koersdalingen van de voorbije dagen veeleer als een koopgelegenheid. Op iets langere termijn gaan we nog altijd uit van een scenario waarbij de wereldeconomie een bescheiden groei kent terwijl de inflatie laag blijft. De centrale banken moeten dus maatregelen blijven nemen om die groei op peil te houden en een verdere terugval van de inflatie te vermijden. Voor aandelen is dat een gunstige omgeving. Producenten van verbruiksgoederen (denk aan de Unilevers en de Procter & Gambles van deze wereld, red.) en cyclische aandelen kunnen het nog goed doen in dit klimaat.

Jan Bronselaer van Delta Lloyd ziet wel iets in financile waarden. Die noteren vandaag tegen hun boekwaarde en zijn dus aantrekkelijk geprijsd. Als de Europese Centrale Bank de stresstests voor de sector tot een geloofwaardig einde kan brengen, kan dat een kantelpunt vormen. Niet alleen voor de financile aandelen trouwens, ook voor de rest van de aandelenmarkten. De meer conjunctuurgevoelige (cyclische) effecten kunnen daar ook van genieten. Maar beleggers moeten wel beseffen dat we nog altijd in een wereld met een lage economische groei leven, en dat de risicos hier dus groter zijn.

Dat is meteen ook de reden waarom Aben van Van Lanschot nog altijd de meer defensieve aandelen verkiest. Die bieden vaak nog altijd een rendement van 5 tot 6 procent. Maar je moet wel selectief te werk gaan. Kies bijvoorbeeld voor ondernemingen die weinig schulden torsen. Als de rente weer de hoogte ingaat, kunnen zijn overeind blijven.

Kuuuppppeeeeuhhhh

China pompt extra miljarden in banksysteem
De Chinese centrale bank is van plan nog eens 200 miljard yuan (circa 25,6 miljard euro) in het bankensysteem te pompen. Daarmee wil de People's Bank of China de economische groei een extra zetje in de rug geven.

Muh muh...muh gains.

baseer jij eigenlijk ook echt beslissingen op die retorische opiniestukjes?

Jazeker, maar niet enkel dat. Ecbs beslisseingen wegen zwaarder door. Ik verwacht dat ecb wel hypotheken zullen opkopen a la fed omdat ik verwacht dat inflatie dalende gaat zijn in eu. En dus verwacht ik tegen 2015 dat bel 20 en aex zal stijgen tot respectievelijk 3500 en 440.

Als fed en chinas nationale bank hun geldkraan gaan opendraaien, dan geeft dat aan dat er meer economische groei zal zijn. Dat soort algemene positieve macronieuws geeft een mooie duw naar boven van de algemene grote indexen.

Ik heb nooit een aandeel gekocht op basis van 'tips' van enkelingen. Wel lees ik wel 100den van dergelijke opiniestuks en droge feiten artikels en dan krijg ik wel een bepaalde idee/gevoel rond een aandeel. Dat speelt zeker een rol in mn aankoop, ook die opiniestuks.
Ik ga gn financial kopen omdat een delta loyyd f**got zei om een financial te kopen. Ik ben het wel van plan omdat er binnenkort de stresstest gaat komen en ik ben 99 zeker dat ing en kbc een goede rating gaat krijgen en dat zal potentieel een grote stijging geven.

Laatst bewerkt:
-

Laatst bewerkt:
Jazeker, maar niet enkel dat. Ecbs beslisseingen wegen zwaarder door. Ik verwacht dat ecb wel hypotheken zullen opkopen a la fed omdat ik verwacht dat inflatie dalende gaat zijn in eu. En dus verwacht ik tegen 2015 dat bel 20 en aex zal stijgen tot respectievelijk 3500 en 440. Als fed en chinas nationale bank hun geldkraan gaan opendraaien, dan geeft dat aan dat er meer economische groei zal zijn. Dat soort algemene positieve macronieuws geeft een mooie duw naar boven van de algemene grote indexen.
en waarop baseer jij al die verwachtingen?

en waarop baseer jij al die verwachtingen?

Ik lees in de tijd dat ecb een inflatiedoel heeft van 2 procent.
Officiele cijfers zijn zo dat sommige eu landen (en laatste kwartaal ook belgie) officieel in een deflatie zitten. Landen die niet in een defaltie zitten, hebben een erg lage inflatie en het is ook dalende.
De tijd zegt dat er daardoor druk komt op ecb om ook aan quantitative easing te doen a la fed. Dat is hun laatste optie.

Fed heeft onlangs 1000 miljard gepompt in de economie of ze zijn er al mee bezig.

We zien nog wel wat dat geeft. Ik hoop dat het niet zoveel effect creert op de inflatiecijfers. Dan zal ecb geen andere optie hebben dan hun bazooka boven te halen.

De tijd zegt dat vooral duitsland zoiets niet zien zitten...maar duitsland zal ook niet eeuwig moeilijk doen als de deflatiespook meer en meer eu inpalmt.

---------- Toegevoegd om 21:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:25 ----------

Dacht dat deflatie vooral in de zuidelijke eurozone landen gebeurd (nog niet gecheckt alleen)

Belgie hoort daar nu ook bij

http://www.demorgen.be/binnenland/belgie-lijdt-aan-deflatie-a2070080/

(Ook al valt het al bij al wel mee, kheb veel nuanceringen gelezen van economisten in de tijd). Maar algemene trend is ook dalende.
Ecb gaat niet wachten tot we allemaal in een deflatie zitten. Na 3 kwartalen op rij dalende gaan ze prolly wel hun bazooka inzetten.

---------- Toegevoegd om 21:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

Dacht dat deflatie vooral in de zuidelijke eurozone landen gebeurd (nog niet gecheckt alleen)

Belgie hoort daar nu ook bij

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2104586

Da was frontpage primeur nieuws in de tijd :p
Good old angstzaaierij

(Ook al valt het al bij al wel mee, kheb veel nuanceringen gelezen van economisten in de tijd). Maar algemene trend is ook dalende.
Ecb gaat niet wachten tot we allemaal in een deflatie zitten. Na 3 kwartalen op rij dalende gaan ze prolly wel hun bazooka inzetten.

en als iedereen die info en verwachtingen heeft is dat ondertussen dan niet ingeprezen? en als dit niet het geval is en jouw verwachtingen anders zijn, waarom denk je dat je het beter weet?

en als iedereen die info en verwachtingen heeft is dat ondertussen dan niet ingeprezen? en als dit niet het geval is en jouw verwachtingen anders zijn, waarom denk je dat je het beter weet?

Bel20 en aex is klein, de koersen zijn daarin zeker ondergewaardeerd. Grote institionele beleggers hebben geen flauw idee wat er allemaal speelt in bel 20 en aex. Ga naar marketwatch en probeer eens info te zoeken naar bel20 of aex. Er staat daar niks op.

Er stond eens een grote pagina in de guardian over lotus bakeries in de zaterdag editie. Een positieve artikel. Maandag schoot het aandeel 10 procent hoger. Al die britten die er nog nooit van hoorden vonden het blijkbaar een superb aandeel en het is de eerste keer dat ze ervan horen. Zo onbekende is belgie.

Solvay maakt 'shit' voor de iphone 6 en tientallen andere producten. Marketwatch rapporteerde erover met als titel 'onbekende belgische bedrijft maakt shit voor iphone 6'. Amerikanen weten niet eens van het bestaan van solvay zeg maar. Relatief grote aandeelhouders zijn gewoon kleine beleggers.

Ik geloof niet dat aandelen van bel20 of aex vaker dan normaal correct geprijsd staan. Van nasdaq en dow jones verwacht ik dat wel. Er is gwn 1000x meer aandacht in nasdaq dan in bel 20. Men zegt dat bel 20 ook gwn een spookstad is. Aan en verkoop is quasi dood of stervende.

Ing stond max op 12 euro bijna ergens in september. Zonder enige negatieve bedrijfseigen nieuws (wel neg macro nieuws) is het gedaald naar 9 euro. Vrijdag sterk hersteld naar 10,60 maar nog steeds een dikke 1,3 euro onder de piek. Je leest niet anders dan goed nieuws over ing en ivm de stresstest, maar aandeel zit nu 1,5 euro onder zn piek. Ik ben 70 zeker dat het tegen 28 oktober de 13 euro kan aantikken. Is 10,60 de juiste marktprijs daarvoor? Why, het stond maandenlang op 11 euro en nog steeds een begeerd aandeel. Waarom zou de markt 10,60 het juist inschatten? Wat ing betreft snapt de narkt er geen drol van en is het 13 euro waard tegen eind oktober.

Laatst bewerkt:
grootte en bekendheid hoeven niet perse te correleren met efficintie. verder stel je dat de markt irrationeel is maar denk je deze wel in te schatten adhv je eigen rationele verwachtingen, dat klopt niet he

Ik denk dat een twitter/facebook/apple correcter geprijsd staan dan ing of ucb. Ik ga geen sweeping generalisaties maken, maar hier geloof (ik onderstreep geloof) dat de mate van correctheid wel mooi afhangt van de mate van hun aandacht. Tim cook zou een scheet laten en marketwatch zou daarrond een artikel wijden ivm apples koers (semi srs)

Je 2de punt snap ik niet zo goed. Ik volg je redenering wel, maar ga er niet mee akkoord. Ik geloof dat de markt idd irrationeel hebben gereageerd de woensdag en donderdag. Donderdag zie je min 5 procent, vrijdag zie je plus 5 procent. Voor een ing aandeel is dat niet normaal. Moest ik atm 5k hebben, had ik donderdag nog 5k ingezet op ing, omdat ik geloof dat het veel meer waard is. Nu staat het op 10,6 en nog zou ik het behouden. En de markt zal mij binnenkort gelijk geven. Ing gaat grosso modo 13 worden.
Sommigen wachten ermee omdat ze bang zijn, onzeker, ze durven niet te kopen. Die fags zullen pas kopen na de stresstest. Ik geloof nu al dat de stresstest positief gaat uitdraaien, maar veel kleine beleggers durven niet (veronderstel ik)

maar waarop baseer je dan de rechtvaardiging van de prijs van ing onder welke omstandigheden dan ook? hoe zou jij weten welke prijs correct is en welke niet?

-Historische informatie: stond maandenlang op 11 euro. Onlangs sterk gedaald zonder reden, dus verwacht ik een stijging naar zn oorspronkelijke prijs

- begeerte van aandeel: velen zeggen: buy that shit yo, buy it!

- koers winst verhouding: staat op 10? (Dacht ik). Betrekkelijk laag. Wordt dus zeker aangeprezen en mensen zullen vroeg of laat volgen

-Pos niuews op ing komt, koers reageert naar boven. Neg nieuws komt er niet, en koers daalt naar beneden. Onterecht. Markt zal dus de oude positieve nieuws deze week voor een deel herinrekenen(net zoals ze vrijdag hebben gedaan).

Van ing 'gok' ik dus dat het laag geprijst staat en heb ik schijt van wat de markt er nu van vindt. Ik zal zien of ik gelijk heb tegen eind oktober.
Koersdoel 13 euro!

---------- Toegevoegd om 22:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

Morgen gaan alle aandeelhouders opgelucht ademhalen.

Porosjenko: 'akkoord met Rusland over gas en grens'
De Oekraense president Petro Porosjenko zei tijdens een televisieuitzending dit weekend dat er een akkoord is met Rusland over de levering van gas en het herstel van de controle over het oostelijke grensgebied.

Bel 20 1 procent plus yo! (Laten we hopen van niet want ik moet nog mn geld van ing overboeken naar binck :()

Mate van aandacht? Je weet dat ING maar ook andere AEX-aandelen gewoon handelsvolumes hebben die dagelijks in de honderden miljoenen euro loopt? Dat iedere institutionele belegger in Europa alle ins en outs kent van dit soort bedrijven? Dat veel van de bedrijven in de AEX gewoon behoren tot de grootste bedrijven in hun sector en soms zelfs tot de grootste bedrijven wereldwijd?

AEX bevat geen obscure bedrijfjes die een te kort aan aandacht hebben. Op Marketwatch zoeken naar info over die bedrijven is vrij zinloos, Marketwatch heeft een focus op USA-stocks.

AEX is niet klein en zeker niet ondergewaardeerd, het is hooguit een index van een relatief klein land. Maar wel met grote bedrijven die zeker niet onbekend zijn bij degenen die hoofdzakelijk de prijs bepalen op aandelenmarkten.

...
Nah.
Soms gaat een eu bedrijf ook noteren op euro stoxx of zelfs op een amerikaanse index. Ze doen dat omdat er daar meer actie is. Ze staan meer in de spotlights.

Hoe lager je afglijdt van de indexen, hoe minder mensen wakker liggen van je organisatie. En aex is gwn niet zo groot als vb eurostoxx.
Uiteindelijk kopen mensen ook datgene wat ze kennen. Detijd wijdde daarover eens een artikel. Amerikaan koopt amerikaanse aandelen, belg koopt belgische etc.
Ik zie belgie en nederland wel als 2 nobodies en ideaal om een graantje te pikken.

Of aex ondergewaardeerd is, no idea, maar ing wel.

Al deze onzin toont weer eens aan dat jij vooral een nobody bent die er weinig van begrijpt. Ga alsjeblieft eens meer lezen en dan niet al die kut artikeltjes die je hier constant post.

Terug
Naar boven