Fitness Seller

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
8u25: De Chinese cijfers ogen dubbel. Het economie groeide in de periode tussen juli en september met 7,3 procent. De Chinese groei klopt zo de verwachtingen van analisten, die uitgingen van een relatief zwakke groei van 7,2 procent. Maar anderzijds is de kwartaalgroei de traagste expansie sinds het eerste kwartaal van 2009. Meer uitleg vindt u hier.

De Chinese cijfers ogen dinsdagochtend dubbel. Het bruto binnenlands product (bbp) groeide in de periode tussen juli en september met 7,3 procent. De Chinese groei klopt zo de verwachtingen van analisten, die uitgingen van een relatief zwakke groei van 7,2 procent. Maar anderzijds is de kwartaalgroei de traagste expansie sinds het eerste kwartaal van 2009.

---------- Toegevoegd om 08:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:47 ----------

Apple is een sick aandeel
Met een brutowinstmarge die 1 procentpunt werd opgetild van 37 naar 38 procent wist Apple helemaal onderaan de resultatenrekening zijn nettowinst per aandeel met een vijfde op te krikken van 1,19 tot 1,43 dollar per aandeel. De cashmachine bleef ondertussen op volle toeren taren: in het vierde kwartaal groeide de cashberg met 13,3 miljard dollar.

Ze hebben nu 120 miljard ofzo? Wat kan ie allemaal doen ermee :p

---------- Toegevoegd om 11:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:50 ----------

Mirin jobra?
12u41: Het bericht van Reuters over mogelijke extra ECB-stimulus via de aankoop van bedrijfsobligaties, doet de beurzen stijgen en de euro dalen. 'De mogelijke aankoop van bedrijfsobligaties wordt binnen de ECB besproken en de technische voorbereiding is al bezig', schrijft collega Wouter Vervenne.

Twijfels over Dexia en Axa Bank Europe
Als er Belgische banken zijn die zondag een onvoldoende dreigen te krijgen voor de stresstest van de ECB, moet in de eerste plaats gekeken worden naar Dexia en AXA Bank Europa, zeggen bronnen.

Maar de twee banken zouden niet meteen een plan moeten opstellen om hun kapitaal te versterken, omdat ze de voorbije maanden al maatregelen genomen hebben. De stresstest baseert zich op de kapitaalbuffers van de banken eind 2013.

AXA Bank Europe, een bank naar Belgisch recht, overkoepelt de bankactiviteiten van de Franse verzekeraar AXA in Belgi en Hongarije. Het zwaartepunt van de bank ligt in Belgi, maar vooral Hongarije zou aan de basis liggen van de minder goede score in de stresstest. AXA Bank Europe had ook activiteiten in Tsjechi en Slovakije, maar die zijn stopgezet omdat de resultaten teleurstellend waren.

AXA Bank werkt sinds begin dit jaar aan een herstructureringsprogramma om de kosten te drukken en de rendabiliteit te verhogen. Een onderdeel van dat plan is een personeelsvermindering met 17 procent. De bank heeft de voorbije maanden ook haar portefeuille risicovolle gestructureerde producten versneld afgebouwd. AXA Bank kan voor een eventuele kapitaalversterking terugvallen op AXA, een van de grootste verzekeringsgroepen ter wereld. De vennootschap AXA Bank Europe verhuisde eind vorig jaar van AXA Holdings Belgium naar de Franse moedermaatschappij.

Dexia zou in de stresstest eveneens een onvoldoende hebben gekregen, maar heeft de voorbije maanden ook corrigerende maatregelen genomen. De inkrimping van de balans is versneld en risicovolle producten zijn verkocht. De kapitaalratios van Dexia zijn daardoor verbeterd. Eind 2012 hebben de Belgische en de Franse overheid samen nog 5,5 miljard euro vers kapitaal in Dexia gepompt. Dexia zit sinds eind 2011 in een uitdoofscenario. Daarmee is voor een stuk rekening gehouden in de Europese stresstest.

De ECB delibereert de volgende dagen nog over de resultaten van de stresstest waaraan 130 Europese banken werden onderworpen. De resultaten van de test worden zondag gepubliceerd.

---------- Toegevoegd om 21:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:56 ----------

Ing stond vorige donderdag op bijna 10 euro (paniekreactie daling)
Nu staat het op 11,10

en jij denkt dat ing een dikke +20 doet op een positieve stresstest?

5 a 10 procent max, maar niet enkel door stresstest masr ook als reactie op de positieve resultaten binnenkort, of de verwachtingen. Piek was dit jaar 11,85 euro dus binna 12 euro, ergens in september. 13 euro of close to zit er wel in. (Resultaten zijn toch ook in oktober, nie?)

---------- Toegevoegd om 22:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------

11.41 uur: Minstens elf banken zouden gefaald hebben in de Europese stresstests van 130 banken uit de eurozone. Dat meldt althans het Spaanse nieuwsagentschap EFE. Het zou onder meer gaan om drie Griekse, drie Italiaanse en twee Oostenrijkse banken. EFE heeft het ook over 'mogelijk n Belgische bank'. De resultaten van de stresstests worden zondag om 12 uur bekend gemaakt.

Lol, everyone gets a pass :p
Hopelijk wel meer details dan enkel pass vs niet pass

unilever :o

*pooooof*

KBC (+1,8) presteert beter dan de markt. ABN AMRO start de opvolging van de bank met een koopadvies en een koersdoel van 50 euro. Dat is goed voor 25 procent opwaarts potentieel. 'Dankzij de rendabele activiteiten in Belgi en Tsjechi, genereert KBC voldoende kapitaal om de staatssteun eind 2015 volledig terug te betalen. Vervolgens komt een bruto dividendrendement in zicht van 6,3 procent.'

De beurs kloppen kan je leren
Is de beurs te kloppen? Ja, beweert de Belg Frederik Vanhaverbeke. In zijn boek Excess Returns gaat hij op zoek naar het magische ingredint dat beurslegendes als Warren Buffett, Benjamin Graham, Joel Greenblatt en George Soros verbindt.

Beleggen is een late roeping voor Frederik Vanhaverbeke, beheerder van een obligatiefonds bij KBC Asset Management en in zijn vrije tijd auteur van beleggingsboeken. Een aantal ongelukkige beleggingsbeslissingen aan het eind van de jaren 90 zet de West-Vlaming ertoe aan het anders aan te pakken. Als doctor in de ingenieurswetenschappen beet hij zich met academische overgave vast in de beschikbare beleggingsliteratuur, boeken van en over topbeleggers als Warren Buffett, Seth Klarman, Walter Schloss en George Soros. Doel van al dat studiewerk? Leren hoe de groten het doen en een antwoord vinden op een cruciale vraag: Hoe kan de beurs geklopt worden?

Dat op zich is al een ambitieus opzet. Studie na studie toont aan dat de gemiddelde belegger al moeite heeft om de toonaangevende beursindexen bij te houden, laat staan ze te kloppen. Toch is het mogelijk, zegt Vanhaverbeke. Succesverhalen van beleggers als Buffett, Greenblatt en Soros zijn niet terug te brengen tot geluk, eenmalige toevalstreffers waar ze jarenlang op teren of een significante financile hefboom. Over periodes van tien tot zestig jaar zijn ze met gespreide aandelenportefeuilles in staat om consistent beter te doen dan de markt. Buffett heeft de voorbije 57 jaar de markt geklopt met een gemiddeld meerrendement van 12 procent per jaar. Joel Greenblatt, bekend van The Little Book That Beats The Market, is nog zo'n uitschieter. Over eenperiode van 20 jaar haalde hij een gemiddeld rendement van 40 procent. Dat is geen toeval.

Blijkbaar worden ideeen rond aandelen gedomineerd door 4 a 5 man. Topkek. Duidelijk signaal dat een domein niet matuur is en progressie niet mogelijk.

De beurs kloppen kan je leren Is de beurs te kloppen? Ja, beweert de Belg Frederik Vanhaverbeke. In zijn boek Excess Returns gaat hij op zoek naar het magische ingredint dat beurslegendes als Warren Buffett, Benjamin Graham, Joel Greenblatt en George Soros verbindt. Beleggen is een late roeping voor Frederik Vanhaverbeke, beheerder van een obligatiefonds bij KBC Asset Management en in zijn vrije tijd auteur van beleggingsboeken. Een aantal ongelukkige beleggingsbeslissingen aan het eind van de jaren 90 zet de West-Vlaming ertoe aan het anders aan te pakken. Als doctor in de ingenieurswetenschappen beet hij zich met academische overgave vast in de beschikbare beleggingsliteratuur, boeken van en over topbeleggers als Warren Buffett, Seth Klarman, Walter Schloss en George Soros. Doel van al dat studiewerk? Leren hoe de groten het doen en een antwoord vinden op een cruciale vraag: Hoe kan de beurs geklopt worden? Dat op zich is al een ambitieus opzet. Studie na studie toont aan dat de gemiddelde belegger al moeite heeft om de toonaangevende beursindexen bij te houden, laat staan ze te kloppen. Toch is het mogelijk, zegt Vanhaverbeke. Succesverhalen van beleggers als Buffett, Greenblatt en Soros zijn niet terug te brengen tot geluk, eenmalige toevalstreffers waar ze jarenlang op teren of een significante financile hefboom. Over periodes van tien tot zestig jaar zijn ze met gespreide aandelenportefeuilles in staat om consistent beter te doen dan de markt. Buffett heeft de voorbije 57 jaar de markt geklopt met een gemiddeld meerrendement van 12 procent per jaar. Joel Greenblatt, bekend van The Little Book That Beats The Market, is nog zo'n uitschieter. Over eenperiode van 20 jaar haalde hij een gemiddeld rendement van 40 procent. Dat is geen toeval. Blijkbaar worden ideeen rond aandelen gedomineerd door 4 a 5 man. Topkek. Duidelijk signaal dat een domein niet matuur is en progressie niet mogelijk.

ben je nou gewoon aan het trollen of ben je gewoon echt achterlijk?

Ideen rond kopen/ verkopen komen altijd van graham soros, buffet en andere zogenaamde gurus. Das overduidelijk een retarded manier om kennis op te doen over iets. Deftige mature onderwerpen kennen 100den auteurs of zelfs 1000den auteurs.

Als jij je kennis laat bepalen door max 5 man, dan volg je meer een bullshit discipline. Dat is een universele waarheid

mainstream ideen over verkopen en kopen staan in geen enkele mate gelijk aan finance als wetenschap. Als je echt denkt dat buffet en co. de financile wetenschap domineren zit je met je hoofd meters diep in de anus van die gare nieuwssites waar jij al die zooi vandaan haalt

De enige reden waarom gurus steeds in het nieuws komen is omdat het een leuk verhaal is om te vertellen dat buffet iets goed vindt want wauw die buffet verslaat de markt, in plaats van een stelling met solide kwantitatieve ondersteuning, zonder ad hominem gewauwel(in principe is het hele idee van koop/verkoop momenten sowieso vrij kansloos als je in een efficiente markt gelooft)

maarja, dat krijg je ervan als je al je conclusies deduceert uit nutteloze nieuwsberichtjes en vervolgens deze conclusies postuleert als zijnde de enige en absolute waarheid.

---------- Toegevoegd om 22:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:36 ----------

welke "kennis" heb je het berhaupt over? wanneer je moet kopen en verkopen? welk bedrijf goed of slecht is? je lult maar wat man.

Ik heb het niet over finance als wetenschap. Kan jij wel lezen? Citeer mij eens waar ik het over finance als wetenschap heb.
Stropoppen aanvallen is voor kutmongolen, dus als je de mong**l wilt uithangen, val je mama dan lastig.

Ik heb het over ideen van 'de gemiddelde belegger' rond aandelen. Zij volgen enkel een graham, soros en buffet en daarmee basta. Dat is niet serieus.

En ik neem aan dat jij een kaaskop bent als je nog nooit hebt gehoord van detijd. Google het dan, is niet veel moeite. Detijd is vergelijkbaar met de financiele dagblad in nederland. 400 euro abbo, 200 voor studenten.

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------

in principe is het hele idee van koop/verkoop momenten sowieso vrij kansloos als je in een efficiente markt gelooft)

Je moet wel een serieuze r*tard zijn als je gelooft dat alle markten efficient zijn. Bel 20 is dow jones niet.

Ing was week geleden quasi 9 waard, nu 11 volgens de markt terwijl er niks van nieuws kwam over ing.

Of kijk naar bepaalde russische aandelen, waar de markt hen zelfs een negatieve waardering aan toekennen (petrobas ofzo, ik zal het voor u kr opzoeken).

Soms faalt de markt overduidelijk en dergelijke momenten zijn je koopkansen.

---------- Toegevoegd om 21:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

wanneer je moet kopen en verkopen? welk bedrijf goed of slecht is?

Ja op beide vragen. Ik zal het u eens in klare jip en janneke taal eens uitleggen voor je autistische brein.

Voordat mensen aandelen gaan kopen, willen ze zich eerst graag daarover informeren. Mensoen doen dit door te luisteren naar zogenaamde experts.
Wie zijn dan de zogenaamde experts? Buffet, soros, graham en nog wat andere clowns.

En ik zeg daarop: dit is niet serieus. Je hebt veel meer dan hen nodig. Je moet elke dag ermee bezig zijn. Je moet het ademen en dromen.

Ik zou met veel plezier allerhande wetenschappelijke artikels lezen, 2 per dag lijkt me haalbaar.
Uiteindelijk ga ik toch beginnen met bovenstaande clown en zal ik hopen dat hij refereert naar degelijke wetenschappelijke artikels (en gn crap van behavioral finance vb) en dat ik van daaruit mn plan kan trekken.

:roflol: Het ademen en dromen, als je wil falen moet je vooral dat doen.

Ik heb het niet over finance als wetenschap. Kan jij wel lezen? Citeer mij eens waar ik het over finance als wetenschap heb.

je hebt heel algemeen over kennis, onderwerpen en ideen, aangezien de kennis van finance zich bevindt in de wetenschap en niet in nieuwsartikeltjes lijkt me dit geen foute aanname

Ideen rond kopen/ verkopen komen altijd van graham soros, buffet en andere zogenaamde gurus. Das overduidelijk een retarded manier om kennis op te doen over iets. Deftige mature onderwerpen kennen 100den auteurs of zelfs 1000den auteurs. Als jij je kennis laat bepalen door max 5 man, dan volg je meer een bullshit discipline. Dat is een universele waarheid

Ik heb het over ideen van 'de gemiddelde belegger' rond aandelen. Zij volgen enkel een graham, soros en buffet en daarmee basta.

dus als een gemiddelde belegger 5 man volgt betekent dit dat de hele kennis rond beleggen enkel bestaat uit diezelfde groep mensen, slaat natuurlijk nergens op. nogmaals in de echte wetenschap zijn er vast wel 1000en auteurs te vinden over zogenaamde "mature onderwerpen"

Je moet wel een serieuze r*tard zijn als je gelooft dat alle markten efficient zijn.Bel 20 is dow jones niet. Ing was week geleden quasi 9 waard, nu 11 volgens de markt terwijl er niks van nieuws kwam over ing. Of kijk naar bepaalde russische aandelen, waar de markt hen zelfs een negatieve waardering aan toekennen (petrobas ofzo, ik zal het voor u kr opzoeken). Soms faalt de markt overduidelijk en dergelijke momenten zijn je koopkansen.
nooit van common risk of beta gehoord? ing kan beïnvloed worden door market wide factoren zonder dat er individueel nieuws hoeft te zijn.

Ja op beide vragen. Ik zal het u eens in klare jip en janneke taal eens uitleggen voor je autistische brein. Voordat mensen aandelen gaan kopen, willen ze zich eerst graag daarover informeren. Mensoen doen dit door te luisteren naar zogenaamde experts. Wie zijn dan de zogenaamde experts? Buffet, soros, graham en nog wat andere clowns. En ik zeg daarop: dit is niet serieus. Je hebt veel meer dan hen nodig. Je moet elke dag ermee bezig zijn. Je moet het ademen en dromen. Ik zou met veel plezier allerhande wetenschappelijke artikels lezen, 2 per dag lijkt me haalbaar. Uiteindelijk ga ik toch beginnen met bovenstaande clown en zal ik hopen dat hij refereert naar degelijke wetenschappelijke artikels (en gn crap van behavioral finance vb) en dat ik van daaruit mn plan kan trekken.
best grappig dat je zelf zogenaamde gurus weerlegt maar zelf enkel je kennis haalt uit een krant en nu al denkt dat je de ultieme waarheid over elk onderwerp in pacht hebt.

ik zou zeggen lees een universitair tekstboek, daar refereert men altijd naar shitloads aan artikelen.

behavioural finance is trouwens gewoon een legitieme tak van wetenschap, er worden zelfs nobelprijzen in de economie voor uitgedeeld.

en btw

moet wel een serieuze r*tard zijn als je gelooft dat alle markten efficient zijn

(en gn crap van behavioral finance vb)

:roflol::roflol: niet in efficiente markten geloven en tegelijkertijd behavioral finance als onzin wegzetten :roflol: hoe hypocriet kan je zijn hahaha godver

waar komen prijsveranderingen dan vandaan?

de illuminatie natuurlijk

petrobas is trouwens Russisch volgens jou? taalgevoel van een aardappel haha

Euhm, het omgekeerde lijkt me waar. Hoe meer kennis je hebt, des te beter je keuzes.

Kennis is zwaar overschat. Als je er dagelijks mee bezig bent dan ga je jezelf alleen maar patronen inbeelden en zogenaamde goede koop en verkoopmomenten. Een paar goede bedrijven kopen op een moment dat iedereen met zn kennis denkt dat koersen verder zullen dalen en in zn broek schijt. En dan jaren en jaren vasthouden. Dat is goed beleggen. Dat is meer emotie onder controle hebben en geduld dan kennis en er dagelijks mee bezig zijn.

Alleen een domme belegger is 24/7 bezig met zijn BAH portefeuille. Traden daarentegen is wel bijna 24/7 bezig zijn. Als je belegt doe je dat omdat je vertrouwen hebt in de koersontwikkeling van het bedrijf waarin je belegt. Stoploss aanleggen om evetueel koersverlies op te vangen of puts te kopen of calls te schrijven dient hooguit de strategie te zijn om je risico te beperken.

Veel handelen in een BAH-portefeuille is een recept voor verliezen. Dividenddata zijn data die je kan noteren net zoals data kwartaal of jaarcijfers. Op ieder nieuwsfeitje handelen maakt je geen belegger dan ben je gewoon niet meer dan een trader.

Wa zit jij hier allemaal te zeveren :roflol: Ik geloof helemaal niet dat ik de 'ultieme waarheid' in pacht heb.

newsflash, je bent een simpele mong**l.
als je kennis afhangt van schoolhandboeken, dan ben je ook niet legit
100 broscience en cafe praat

je post wel allemaal heel autoritair voor iemand die denk dat ie bescheiden is

newsflash, je bent een simpele mong**l.

Terug
Naar boven