MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
... Nah. Soms gaat een eu bedrijf ook noteren op euro stoxx of zelfs op een amerikaanse index. Ze doen dat omdat er daar meer actie is. Ze staan meer in de spotlights. Hoe lager je afglijdt van de indexen, hoe minder mensen wakker liggen van je organisatie. En aex is gwn niet zo groot als vb eurostoxx. Uiteindelijk kopen mensen ook datgene wat ze kennen. Detijd wijdde daarover eens een artikel. Amerikaan koopt amerikaanse aandelen, belg koopt belgische etc. Ik zie belgie en nederland wel als 2 nobodies en ideaal om een graantje te pikken. Of aex ondergewaardeerd is, no idea, maar ing wel.

:headbang:

Het grootste private bedrijf ter wereld staat genoteerd aan de AEX. Het grootste staalbedrijf ter wereld eveneens. De belangrijkste producent van lithografiemachines komt uit Nederland en staat op de AEX. Kan nog wel even doorgaan en bijvoorbeeld Heineken, Philips, TNT Express noemen maar je hebt blijkbaar amper enige notie van de marktkapitalisatie van die bedrijven en de bekendheid die ze ook buiten Nederland genieten.

Daarnaast is de AEX samen met de BEL20 gewoon onderdeel van Euronext, het grootste Europese handelsplatform.

ING is verder gewoon een bank, een bank is niet zo snel ondergewaarder. Eerder overgewaardeerd. Het zijn geen bedrijven met grote groeipotentie en amper sexy zoals techbedrijven dat wel kunnen zijn. Een bedrijf dat innoveert en hoge groei laat zien zal een hoge k/w verhouding hebben, een bedrijf in de financiele sector dat het moet hebben van goede ratio's wordt als relatief saai gezien en zal een veel lagere k/w verhouding hebben. Nog saaiere bedrijven zullen soms zelfs meer EV hebben dan hun beurswaarde uitdrukt.

Als jij zo slim bent, waarom ben je dan niet rijk?

En wat lees 'jij' zoal allemaal, mr 1 alinea

---------- Toegevoegd om 13:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:14 ----------

15u00: Het Franse Oddo zet KBC op 'kopen', het koersdoel stijgt van 44 naar 50 euro. Het beurshuis schat het brutodividendrendement van KBC voor 2016 in op 6,3 procent, op basis van een winstuitkeringsratio van 50 procent. 'Zet KBC de payout op 60 procent, dan komt het dividendrendement uit op 7,9 procent', voegt Oddo eraan toe. Oddo verwacht dat KBC volgend jaar de Vlaamse steun zal terugbetalen, waardoor een eerste dividend mogelijk wordt over het boekjaar 2015.

Up up up

Slechte cijfers van computergigant IBM leiden opnieuw tot verlies op de aandelenbeurzen in Europa. De AEX stond rond 14.00 uur zo'n anderhalf procent lager.
IBM kwam eerder dan gedacht met de kwartaalcijfers. Het bedrijf maakt 18 procent minder winst en geeft de schuld aan de plotseling inzakkende vraag in september.
"We zagen een duidelijke vertraging in september in koopgedrag van onze klanten, en onze resultaten wijzen ook op ongekende snelle veranderingen in onze industrie", zegt IBM-topman Ginni Rometty.

Bevestiging

Beleggers zien de slechte cijfers als een bevestiging dat de groei van de wereldeconomie vertraagt.
IMF-topvrouw Christine Lagarde waarschuwde eerder dat de kans op een nieuwe recessie in de eurozone is toegenomen. De afgelopen weken daalden de beurskoersen wereldwijd vanwege de tegenvallende economische verwachtingen.
nos.nl

:headbang:

Het grootste private bedrijf ter wereld staat genoteerd aan de AEX. Het grootste staalbedrijf ter wereld eveneens. De belangrijkste producent van lithografiemachines komt uit Nederland en staat op de AEX. Kan nog wel even doorgaan en bijvoorbeeld Heineken, Philips, TNT Express noemen maar je hebt blijkbaar amper enige notie van de marktkapitalisatie van die bedrijven en de bekendheid die ze ook buiten Nederland genieten.

Daarnaast is de AEX samen met de BEL20 gewoon onderdeel van Euronext, het grootste Europese handelsplatform.

ING is verder gewoon een bank, een bank is niet zo snel ondergewaarder. Eerder overgewaardeerd. Het zijn geen bedrijven met grote groeipotentie en amper sexy zoals techbedrijven dat wel kunnen zijn. Een bedrijf dat innoveert en hoge groei laat zien zal een hoge k/w verhouding hebben, een bedrijf in de financiele sector dat het moet hebben van goede ratio's wordt als relatief saai gezien en zal een veel lagere k/w verhouding hebben. Nog saaiere bedrijven zullen soms zelfs meer EV hebben dan hun beurswaarde uitdrukt.

Groei is gay. Teveel risico voor mijn doen. Kijk naar netflix. Groeit minder dan verwacht plus hbo concurrentie en het dondert 30% naar beneden. Ik houd het liever low profile. Groeien doen ze wel hoor. Kijk naar kbc tss 2012 en nu. Zeker 100% profit. Zo saai is da nie.

En ja, kblijf erbij dat aex gay is. Mcdonalds, disney, coca cola, ibm. en hippe aandelen gelijk twitter, fb, apple en alibaba. Dat zijn de grote jongens. Aex is een dwerg vgl met hen.

Groei is gay. Teveel risico voor mijn doen. Kijk naar netflix. Groeit minder dan verwacht plus hbo concurrentie en het dondert 30% naar beneden. Ik houd het liever low profile. Groeien doen ze wel hoor. Kijk naar kbc tss 2012 en nu. Zeker 100% profit. Zo saai is da nie. En ja, kblijf erbij dat aex gay is. Mcdonalds, disney, coca cola, ibm. en hippe aandelen gelijk twitter, fb, apple en alibaba. Dat zijn de grote jongens. Aex is een dwerg vgl met hen.

vond dat dit anders redelijk te verwachten viel. is namelijk altijd met dat soort 'producten'.

Als jij zo slim bent, waarom ben je dan niet rijk? En wat lees 'jij' zoal allemaal, mr 1 alinea
:roflol: Ben je beledigd? Je kraamt allerlei onzin uit, daarvoor hoef je niet rijk te zijn om dat te ontkrachten.

Heb mijn sporen op de beurs wel verdiend, ook genoeg op mijn bek gegaan trouwens. In 2009 defintiief tot de conclusie gekomen dat particulier investeren of traden amper lonend is t.o.v. de tijd die je er in moet steken. Daarmee niet gezegd dat je er geen winst uit kan halen maar buiten hausse periodes waarin bijna iedereen winst maakt is het voor particuliere beleggers en traders gewoon steeds minder aantrekkelijk geworden om te traden of beleggen.

Heb aardig wat particuliere beleggers gekend, mede ook omdat ik enkele jaren moderator was op een grote beleggingschat. Er was maar een heel klein groepje dat op langere termijn echt succesvol was, zelfs de knapste koppen gingen nog vaak genoeg nat en hadden amper rendement t.o.v. de geleverde inspanning. Maar succes met stock picking, je bent beter af met saai een index volgen via een tracker maar vooral blijven denken dat je op basis van wat onzinnige aannames de bewegingen van een aandelenkoers kan voorspellen.

Als je wat wil lezen kan je maar beter beginnen met 'The Intelligent Investor' van Benjamin Graham. Het wordt dan wel redelijk saai als belegger maar het is op langere termijn wel lonender dan leven bij de waan van de dag.

Khad het op bascross eric.
Hij is 1 alinea man, niet jij.
Mss heb je zn post net gemist op vorige pagina

Wat zouden jullie doen met imtech aandelen, en die claimerechten?

Grote kans dat dat bedrijf geen zak meer waard is als dit achter de rug is? Enige gezonde afdeling is verkocht en enorme schuldenlast.

• Like
Waarderingen: LM
Kheb liever recente wetenschappelijke literatuur ipv da standaard prutswerk waar elke noob en pro ernaar refereert. Zehma kga da lezen en opeens de code kraken van.aandelen. dat is algemene bullshit, kmoet daar niks van weten. Ik wil bedrijfseigen specifieke nieuws en elke dag up to date zijn. De tijd/trends is voldoende daartoe.

Liefst ook recente wetenschap literatuur en ik trek vervolgens mn plan wel met de referenties. Kheb een instappunt wel nodig.

-

Laatst bewerkt:
Kheb liever recente wetenschappelijke literatuur ipv da standaard prutswerk waar elke noob en pro ernaar refereert. Zehma kga da lezen en opeens de code kraken van.aandelen. dat is algemene bullshit, kmoet daar niks van weten. Ik wil bedrijfseigen specifieke nieuws en elke dag up to date zijn. De tijd/trends is voldoende daartoe.

Liefst ook recente wetenschap literatuur en ik trek vervolgens mn plan wel met de referenties. Kheb een instappunt wel nodig.

Welke wetenschappelijke literatuur heb jij gelezen dan :roflol:

Heb aardig wat particuliere beleggers gekend, mede ook omdat ik enkele jaren moderator was op een grote beleggingschat. Er was maar een heel klein groepje dat op langere termijn echt succesvol was, zelfs de knapste koppen gingen nog vaak genoeg nat en hadden amper rendement t.o.v. de geleverde inspanning. Maar succes met stock picking, je bent beter af met saai een index volgen via een tracker maar vooral blijven denken dat je op basis van wat onzinnige aannames de bewegingen van een aandelenkoers kan voorspellen.

Ok, we zullen zien, tot volgend jaar en de jaar daarop.

Ik doe het vooral om de dividenden. Als ik een aandeel koop, dan koop ik het van een sterke merk. Als de koers niet beweegt of daalt, dan behoud ik het zolang als ik maar wil en dividenden ontvang. Ing gaat nergens heen, kan ik mooi geld opstrijken.

Ik voorspel dat ing richting 13 zal gaan tegen eind oktober. Dit is een duidelijke voorspelling.
Kom keer terug in dit thread op 28/29/30 oktober, ok :)

---------- Toegevoegd om 13:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:51 ----------

Welke wetenschappelijke literatuur heb jij gelezen dan :roflol:

Ik vraag er juist naar.

Via mn ugent kan ik tot van alles geraken op web of science en google scholar, dus geef eens paar mooie grote reviews

Ik voorspel een crash, dit jaar nog. :devil:

Ok, we zullen zien, tot volgend jaar en de jaar daarop.

Ik doe het vooral om de dividenden. Als ik een aandeel koop, dan koop ik het van een sterke merk. Als de koers niet beweegt of daalt, dan behoud ik het zolang als ik maar wil en dividenden ontvang. Ing gaat nergens heen, kan ik mooi geld opstrijken.

Ik voorspel dat ing richting 13 zal gaan tegen eind oktober. Dit is een duidelijke voorspelling.
Kom keer terug in dit thread op 28/29/30 oktober, ok :)

---------- Toegevoegd om 13:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:51 ----------

Ik vraag er juist naar.

Via mn ugent kan ik tot van alles geraken op web of science en google scholar, dus geef eens paar mooie grote reviews
Ik denk niet dat jij ook maar het simpelste begrijpt wat daar op staat, sla een schoolboekje open zou ik zeggen

Daarmee niet gezegd dat je er geen winst uit kan halen maar buiten hausse periodes waarin bijna iedereen winst maakt is het voor particuliere beleggers en traders gewoon steeds minder aantrekkelijk geworden om te traden of beleggen.

We zitten nu al in een bullmarkt. Kijk naar bel 20 en aex. Kijk naar alle individuele aandelen sinds 2013. 90 zijn allemaal gestegen. Een random aap kan winst maken.

Dit zal niet zo blijven duren en stockpicken is voor homos. Dan ist best dat je gwn voor stabiele, hoge dividend aandelen gaat. Vastgoedaandelen en sterke merken met mooi dividend. Voila, das voldoende. Een pareltje vinden in een normaal gewaardeerd markt kan niemand.

---------- Toegevoegd om 13:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:58 ----------

Ik denk niet dat jij ook maar het simpelste begrijpt wat daar op staat, sla een schoolboekje open zou ik zeggen

Ok, u kennis komt van algemene schoolboeken onzin, cool.

---------- Toegevoegd om 14:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:59 ----------

Buffet op zn doos. Kek
IT-reus IBM schokt beleggers maandag met een winstwaarschuwing. Ook voor 's werelds beste belegger Warren Buffett is het nieuws een onaangename verrassing. Buffett had drie jaar geleden zwaar ingezet op een comeback van 'Big Blue' met zijn eerste technologiedeal ooit.

Stockpicken is voor idioten jongens

Dit soort aandelen moet je kopen

K den

Stockpicken is voor idioten jongens

Dit soort aandelen moet je kopen

K den

In een bullmarkt is alles goe. Maar ing 1 van de betere omdat ge van zoiets een sickening dividend krijgt en een sterke naam hebt. Tgaat nie om de grootste koerswinst om die dan volgende week terug te verkopen.

voor de duizendste keer. is dat al niet ingeprezen dan en zo nee waarom denk je dat je het beter weet?

waarom probeer ik het eigenlijk nog

16u15: De Europese Centrale Bank (ECB) heeft vandaag voor het eerst pandbrieven gekocht sinds ze die maatregelen begin september aankondigde. Pandbrieven zijn bankobligaties gedekt door een onderpand. De aankoop van pandbrieven moet de kredietverlening stimuleren en de te lage groei en inflatie opkrikken. Ze maken deel uit van een pakket maatregelen die de komende jaren tot 1.000 miljard euro in de economie kunnen pompen. De ECB kocht gisteren Franse en Spaanse pandbrieven, zeggen ingewijden.

Im in my stocks car, vroom vroom

---------- Toegevoegd om 15:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:56 ----------

voor de duizendste keer. is dat al niet ingeprezen dan en zo nee waarom denk je dat je het beter weet?

waarom probeer ik het eigenlijk nog

Nee, tis niet ingeprijsd, ik weet dat want ik ben een guru.

Now shut the f**k up en geniet van de stock trein richting €€€€€ ville.
Heeft u een ticket moneer?

Terug
Naar boven