MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
3/4 van de bedrijven lossen de verwachtingen in, al jarenlang.
Maar 2015 wordt anders yo, wagt maar, aldus iwj.

Muh shiller en muh pe al 2 jaar lang, usa 30%, bel 20 15%, china 50%

Ecb gaat prolly geld pompen, but nobody knows maar volgens muh efficiency is het ingeprijsd :roflol:
Hoe kan dat nu als de markt 60/40 daarrond staat.

---------- Toegevoegd om 19:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:56 ----------

DShL8vu.jpg

Muh efficiency fail

Griekse politieke crisis schudt belegger wakker
De Grieken moeten op 25 januari opnieuw naar de stembus. Het Griekse parlement slaagde er maandag na de derde en laatste ronde niet in om een nieuwe president te verkiezen. De eurozone houdt zijn hart vast voor een mogelijke overwinning van de anti-besparingspartijen.

Mother of god...

Operation anti syrzia partij commence!

Griekenland kan op dat vlak wel leren van nederland. Herinneren jullie roemer nog :roflol:
Stond op nr 1 en tijdens debatten totaal afgezakt naar zn oude zetels niveau.

---------- Toegevoegd om 14:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:08 ----------

Nadat het 'njet' van het Griekse parlement duidelijk werd, gingen de Europese beurzen collectief lager. De Euro Stoxx50, de korf van vijftig steraandelen uit de eurozone, koerst 1,3 procent lager. Op de Brusselse beurs laat de Bel20 0,6 procent liggen. De beurs van Athene was logischerwijs de negatieve uitschieter, met een klap van 11 procent.

Ook op de obligatiemarkten laat de hernieuwe Griekse onzekerheid zich voelen: de Griekse tienjaarsrente schiet ruim een procentpunt hoger naar 9,56 procent, ook de Spaanse en Italiaanse rentes stijgen zo'n 10 basispunten.

As expected en valt goe mee.
Financials ook boven 1%

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

08.19 uur: Uit een rondvraag van Bank of America blijkt dat 67 procent van de grote beleggers aandelen de beste belegging vinden, tegenover slechts 4 procent overheidsobligaties. 'Wie voor 2015 volop op aandelen inzet, draaft dus met de kudde mee. En niemand is ooit rijk geworden met de kudde te volgen', waarschuwt collega Kurt Vansteeland.

Interdasting

hoi

u want to make some money ?

thats good man, thats real good.

now get outta the way

Griekenland gaat weken van politieke onzekerheid tegemoet. Loert door de Griekse perikelen ook een nieuwe eurocrisis om de hoek? ‘Dat risico is klein’, zegt Koen De Leus, senior econoom bij KBC.

Koen de leus, goto guy van ,media heeft gesproken, de fuarking tapijtenverkoper

bel20 en aex wel in groen geeindigd :)
maar niet mn bankaandelen :roflol:

-

Laatst bewerkt:
dow is duizend keer duurder dan bel20/aex en toch gaan ze duized keer hoger, met alle muh shillers en muh p/es ten spijt :roflol:

De Dow Jones gaat in de kabbelende ochtendhandel 0,1 procent hoger naar 18.065 punten. 's Werelds invloedrijkste beursbarometer lijkt zo een optie te nemen op een 39ste slotrecord van het beursjaar 2014. Ook Nasdaq koerst een fractie hoger, naar 4.802 punten.

Wat ab inbev nieuws

Patrinvest, het vehikel van de families Van Damme en van der Straten-Ponthoz, heeft een flink pakket aandelen van de bierreus AB InBev gekocht. Dat blijkt uit de insider- meldingen bij de beurswaakhond FSMA. Patrinvest kocht eind vorige week 790.318 aandelen voor een bedrag van 73,38 miljoen euro. Waarom de aankoop gebeurde, is niet bekend. Patrinvest is een van de vehikels boven de holding EPS, waarin de Belgische familiale aandeelhouders van AB InBev hun belang in de bierreus hebben ondergebracht.

De tijd rapporteerde een jaar geleden over een studie waarin ze aantonen omt grote geld te volgen. Meestal gaan de koersen hoger dan lager. Patriinvest kochtte ab inbev aandelen op 25 december, niet zo lang geleden

3 Het dividend verwent
Door de historisch lage rente zijn bedrijven die een hoog dividend combineren met stabiele en liefst stijgende cashflows enorm begeerd. Bedrijven met vaste inkomsten kunnen de coupons garanderen, terwijl een stabiele activiteit of reële activa een stootkussen bieden tegen economisch onweer. Het verklaart waarom bijvoorbeeld de Belgische vastgoedgroepen tot de allerbeste presteerders op het koersenbord horen, met een gemiddeld rendement van dik 15 procent. Of waarom cashflowmachines als AB InBev, Melexis en CFE tientallen procenten hoger gingen.

3. AB InBev aan de top
De grootste Belgische deal van het jaar staat op naam van AB InBev. De brouwer kocht begin dit jaar zijn Zuid-Koreaanse sectorgenoot terug van het investeringsfonds KKR voor 4,3 miljard euro.

ab inbev heeft shitloads aan cash en ik verwacht meer overnames van hen

Jaaroverzicht ab inbev

Het is bijna een wetmatigheid geworden sinds de overname van Anheuser-Busch in 2008. Als AB InBev een overname doet, beleeft het aandeel een topjaar op de beurs. 2014 was geen uitzondering.

Sta ons toe de ‘wetmatigheid’, die we voor het gemak de overnamewet van Brito zullen noemen, toe te lichten. Toen InBev in 2008 de megadeal met Anheuser-Busch deed, keek de markt nog met argwaan naar topman Carlos Brito. Zou hij zo’n deal, goed voor 45 miljard euro, wel kunnen verteren? Hij gaf de sceptici lik op stuk met een verschroeiende jacht op synergieën en kostenbesparingen. Het resultaat: het aandeel spurtte in 2009 120 procent hoger. De jaren nadien tekent zich een patroon af. Wanneer AB InBev
ABI 0,57%
geen overname doet, valt het groeiritme van de beurskoers terug tot 10 à 17 procent. Dat was het geval in 2010, 2011 en 2013. Gebeurt er wel een overname, gaat die curve fel omhoog. In 2012, toen AB InBev Corona-brouwer Grupo Modelo overnam, won het aandeel 39 procent. Beleggers vertrouwen erop dat Brito zijn kunstje van bij Anheuser-Busch telkens weer zal kunnen herhalen.

Dit jaar was de overname van een wat kleiner kaliber. In januari nam AB InBev de Koreaanse brouwer Oriental Brewery over voor 1,8 miljard dollar. Niet meteen een megadeal in vergelijking met de Anheuser of Grupo Modelo, maar voorlopig helpt ze het aandeel ook alweer aan een jaargroei van 23 procent.
Het aandeel kon echter niet meteen profiteren van die deal. Enkele dagen later legden analisten van UBS een bommetje onder de koers (1). Ze stipten AB InBev aan als een van de bedrijven die het meest was blootgesteld aan wat ze de ‘Fragile Five’ noemden. Dat waren vijf landen, Brazilië, India, Indonesië, Turkije en Zuid-Afrika, die af te rekenen hadden met een zorgwekkende kapitaalvlucht.
De beleggers die dat aangrepen om winst te nemen op het aandeel, keerden echter snel terug. Een maand later publiceerde het bedrijf sterke jaarresultaten (2). Daaruit bleek nog maar eens hoe sterk het bedrijf was in het puren van meer winst uit een volume bier dat ter plaatse trappelde. En stilaan raakte iedereen in de ban van het WK voetbal. Dat vond plaats in Brazilië, waardoor AB InBev als biersponsor van die voetbalhoogmis een thuismatch zonder weerga kon spelen.
Eind april stortte de Braziliaanse regering echter een koude douche over die vroegtijdig ingezette samba, door een fikse accijnsverhoging op bier aan te kondigen, die nog voor de start van het WK zou worden ingevoerd. Het aandeel, dat net de kaap van 80 euro had gerond, ging steil omlaag (3). Maar de Braziliaanse regering bond snel in, waardoor die paniek even snel verdween.
De zomer passeerde zonder spectaculaire gebeurtenissen, al ontsnapte het aandeel niet aan de beursmalaise in augustus. In oktober ging het aandeel ook mee ten onder met de algemene beurzen (5).
Het aandeel had in oktober ook last van het leeglopen van een speculatieballon, die in september was opgeblazen. Iedereen hoopte op een nieuwe sectorconsolidatie, nadat Heineken
HEIA -0,03%
beleefd maar kordaat de avances van SABMiller afwees. Velen zagen in die avances een defensief manoeuvre van ’s werelds nummer twee SABMiller, die in het vizier zou lopen van AB InBev. Toen de Wall Street Journal dan nog eens schreef dat Brito met banken aan het praten was over de financiering van ‘een’ deal, was het hek helemaal van de dam (4). Maar daarna werd het stil. Toen dan nog eens verschillende insiders bij de biergigant aan het traden sloegen, werd helemaal duidelijk dat een nieuwe megadeal voorlopig niet in de pijplijn zat.
Maar zelfs nu bleef het beperkt tot een korte inzinking. Op het moment dat we dit schrijven, schurkt het aandeel tegen de kaap van 95 euro aan. Op 21 november maakte het aandeel een opgemerkte sprong (6). Een echte reden daarvoor was er niet, behalve dan dat Carlos Brito bij hoge uitzondering nog eens met de pers sprak. Niet dat hij daarbij met nieuws uitpakte, maar het ontzag van de markt voor de figuur Brito is tegenwoordig zo groot dat er blijkbaar al een koerssprong komt als hij zijn mond nog maar opent.

voor 2015:

Brengt 2015 ons een nieuwe megadeal? Eigenlijk is het te vroeg. Anheuser-Busch in 2008, Grupo Modelo in 2012, dus zou de volgende pas voor 2016 zijn. Maar de cijfers leren ons dat de synergieën bij Grupo Modelo al grotendeels in 2015 worden gerealiseerd. Dus is er ruimte om al sneller in actie te komen. En dan is het afwachten of onze wetmatigheid stand houdt. Voorlopig hanteren slechts 4 van de 38 analisten die AB InBev volgen een koersdoel van meer dan 100 euro. Maar daar zitten wel kleppers als Goldman Sachs en JPMorgan bij.

http://www.youtube.com/watch?v=htE1nHHixaE

Risico voor ab inbev is mogelijk dit feit:

7 Wat met de Belgische bedrijven?
Van de Belgische genoteerde bedrijven is AB InBev het meest in Rusland aanwezig. Via dochter Sun InBev telt de groep zes brouwerijen in het land en is het de op een na grootste bierverkoper.

Maar ik peis dat het een niemendalle risico is omdat de markten de aandeel niet afgestraft hebben toen de crisis in rusland bezig was...

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:08 ----------

Voor 10-11 euro zijn ze een koopje :)

---------- Toegevoegd om 19:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------

Gaan de Duitsers de Griekse crisis aangrijpen om hun verzet tegen een soepeler beleid van de Europese Centrale Bank op te geven?
De Leus: ‘Dat zou kunnen. Al zal de ECB, met of zonder steun van de Duitsers, volgende maand sowieso stemmen voor de opkoop van staatsobligaties.’

Holy moses....deleus spreekt echt zeker van zichzelf.
brb mn ing posities verhogen
en mss wat kbctjes erbij....ik heb een leuk gevoel voor in januari. call it my aandeelintuition :)

P/e en shiller is compleet irrelevant op korte termijn kneusje

5 jaar is geen kortetermijn, charlatan

Jij hebt het steeds over historische periodes van max 1 jaar als je weer aankomt met je muh muh shiller. In 2012 was de boel helemaal niet zo duur als nu, zou ik prima ingestapt zijn

Je voelt je wel heel erg aangesproken. Je bent niet de enige die over muh shiller zevert. Bascross zei al in 2010 dat de aandelen(Welke precies, daar is ie (en jij) altijd onduidelijk over) te duur waren, en in 2011, en 2012, 13, 14. :Roflol:

Dow jones in 2013-2014 van 14k naar 16k.
2014-2015: 16k naar 18k

We zullen zien wat 2015 ons geeft :)

Laatst bewerkt:
2010 was een prachtige tijd. Een tijd waarin dit topic nog niet verkankerd werd door jouw dagelijkse rommel.

dit hele topic is om zeep geholpen door brotoscience

Even kijken naar bascross zn 2010 citaten:

Ik vind 330 geen goede indicatie van hoe de economie er voor staat. Fundamenteel is er nog niets verbeterd. Het westen heeft alleen maar hogere schulden gekregen sinds het begin van de crisis, daarnaast is Griekenland bijna failliet en zitten er nog een aantal EU-landen in zware problemen(o.a Spanje).

Dat betekent overigens niet dat de AEX niet naar de 400 kan, want dat kan zomaar. De opgaande AEX van de laatste maanden doet mij echter denken aan de greater fool theory.

Ik ga gewoon uit van een W-crash. Zodra de rentes worden verhoogd en dat moet dit jaar wel, want je kan niet eeuwig laag blijven, dan ga ik er vanuit dat er een hoop geld weer van de beurs afgehaald wordt.

Overigens zitten we ook al sinds half september tussen de 300-350. Echt stijgen doet de beurs niet meer, ondanks het feit dat veel mensen denken dat de crisis voorbij is.

Nog 2 weekjes wachten jongens, rentes worden zo verhoogd :roflol:

Ik denk ook niet dat er nu een harde daling komt. Alhoewel een ritje naar 300 niet uitgesloten is en dat is toch al vrij fors. Een echte crash verwacht ik pas na de zomer als de rentes verhoogd worden

Na de zomer....in 2010!! :Roflol:

Ik heb geen glazen bol. Maar ik sluit dat zeker niet uit. Alhoewel ik denk dat we lager gaan eindigen dan we nu staan. Het hangt voor een groot deel af van de rente, als die omhoog gaat dan kan het hard gaan. Vergeet niet dat een hoop mensen nu in aandelen zitten, omdat er toch niets beters te krijgen is. Zodra de rente weer omhoog zullen een hoop mensen toch kiezen voor minder risico.

Jep, via zichtrekeningen gaan we meer verdienen voor minder risico, efkes wachten op de renteverhogingen...

Ik snap echt niet waarom de beurs omhoog gaat op deze bagger. Er wordt weer een hoop geld in het systeem gepompt, maar verder verbetert er geen reet.

---------- Toegevoegd om 14:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:37 ----------

Overigens is het wel een goed idee om nu te verkopen, want dit is de laatste keer dat er zoveel geld beschikbaar wordt gesteld. Je kan niet eeuwig bezig blijven namelijk.

Jep, we kunnen niet eeuwig zo voort. Wel al een dikke halve decenia...maar het eindigt sebiet, best niet instappen !! :Roflol:

My favorite. Discussie tss el smurfo en bascross rond ing aandeel. El smurfo positief over ing en bascross, as per usual, erg negatief.

ING raad ik af . Hold is een advies om aandelen vast te houden, maar zoals ik al zei, die adviezen zijn niets waard.

Ing hold advies...? Blergh!

ING wordt genationaliseerd binnen twee jaar. Die voorspelling durf ik wel aan.

:Roflol: :roflol: :roflol:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik zie geen groei, dat is namelijk totaal niet logisch. Alle overheden hebben het de laatste tijd over bezuinigen. Alleen de VS ontkent nog, maar die zijn niet serieus te nemen.

ING zit tot aan hun nek in de rotzooi en dat gaat ze opbreken.

Rip ing :(

Overigens staat Belgie er ook heel slecht voor en ING zit ook met veel te veel miljarden in Belgie.

Rip belgie, rip ing :(

Beursguru bascross :roflol:

Bascross 2014

2010 was een prachtige tijd.

:Roflol:

Anyways, topic was zo goed als dood in 2012/2013. 1 a 2 posts om de week. Meestal ook gwn doemscenario posts van bassd of noobfags die vragen hoe je een effectenrekening opent.
Amper fundamenteel nieuws of bedrijfsspecifieke nieuws. Enkel ik post ze.
Edgy phaggots gelijk jij, iwj en pcvyper moeten dan zeveren over pe en shiller want het stoort jullie enorm dat de koersen stijgen terwijl je aan de zijlijn blijft lullen dat de crash nog zal komen of dat het risico niet waard is. Fox grapes. Het is toch irri he dat er zoveel positief nieuws is terwijl jullie 3 het tegenovergestelde wensen.

'Qe werkt niet!'
'Qe werkt wel, maar tis lucht!'
'Met het economie gaat goed, ma tis nie door qe. Aandelen stijgen en tis door qe'

#Rekt

---------- Toegevoegd 30 December 2014 om 00:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst 29 December 2014 om 23:53 ----------

Bascross 2012

Mijn jaarwinst is 0%, want alles is belachelijk overgewaardeerd. Verder zijn obligaties totaal niet interessant met de bedragen die ik gebruik. Overigens is je advies niet heel erg waardevol, want sinds dec vorig jaar heeft de AEX per saldo geen reet gedaan.

VS staat er ook slechter voor dan Europa. Lekker doorgaan met stimuleren.

Laag? We staan hoog. Eigenlijk is de beurs al sinds 1995 overgewaardeerd. Vergelijk maar eens met de jaren daarvoor. Internetbubble ftw.

Blijven posten bascross, pls :roflol:

-

Laatst bewerkt:
Je werd een paar dagen genegeerd, maar blijkbaar heb jij de hint niet door, verbaast me ook niks.

Ga weg. Niemand wil jou hier.

IEX heeft ook een mooi forum en fok.nl vast ook wel een beleggingstopic. Ga daar lekker je basale feitjes en obstinate meninkjes verkondigen.

Laatst bewerkt:
Did i rustle some jimmies?

Iwj 2014, Hij kan het niet laten om ook voorspellingen te doen...

alles begint er wel een beetje op te wijzen dat de agressieve bull markt van de laatste 5 jaar zo ongeveer op zijn einde loopt. Ben nog steeds wel van mening dat er fundamenteel niks mis is met de economie alleen de aandelenmarkt is gewoon flink overgewaardeerd momenteel.

Maart 2014

Ik ben het met je eens dat het momenteel allemaal wat aan de dure kant is. en ik denk ook dat het zeker mogelijk is dat de bullmarkt van de afgelopen vijf jaar binnenkort ten einde is. maar het blijft voorspellen, je weet niks zeker.

7 mei 2014

Ja, iwj, het is een voorspelling and boy were u wrong :)

@Pcvyper: gebruik het negeerfunctie als mijn posts je niet aanstaan. Daarvoor is ze bedoeld.
Ik ga hier mooi blijven posten op aandeel gerelateerd nieuws.

Verschil tss eu en vs in een notendop.

08.15 uur: De kans is reëel dat vandaag op de laatste volledige handelsdag van het jaar verschillende macro-economische cijfers de trans-Atlantische groeikloof zullen onderstrepen. In de eurozone publiceert de Europese Centrale Bank om 11 uur de geldgroei- en kredietcijfers voor november. De kans is groot dat de kredietverlening aan de privé-sector jaar op jaar opnieuw met zo'n 1 procent zal gedaald zijn, al vertraagt het 'krimptempo' wel enigszins.

Precies die zwakke kredietverlening is de reden waarom Draghi op 22 januari 2015 hoogstwaarschijnlijk zijn 'bazooka' zal bovenhalen en met de bulkinkoop van staatspapier zal beginnen. Doel is via de opkoop van overheidsobligaties beleggers en banken honderden miljarden cash in de handen stoppen, in de hoop dat dat geld zijn weg vindt naar 'productievere' investeringen zoals aandelen, bedrijfsobligaties of -kredieten.

In de Verenigde Staten lopen het gratis geld en de stimulusprogramma's op hun laatste benen. In het derde kwartaal groeide de Amerikaanse economie zelfs tegen het sterkste tempo in ruim een decennium. Vanmiddag weten we hoe sterk de Amerikaanse consument - de klassieke steunbeer van de wereldeconomie - het jaar uitzwaaide. Economen verwachten dat de vinger aan de pols van de Conference Board - de beste consumentenbarometer - na het dipje vorige maand in december herstelde tot 94 punten. Daarmee zou de index weer dicht tegen het hoogste peil in zeven jaar zitten.

Resultaten zijn ook al binnen:

10.08 uur: De Europese kredietverstrekking blijft op apegapen liggen. In de eurozone leren cijfers van de Europese Centrale Bank dat de kredietverlening aan de privé-sector jaar op jaar met 0,9 procent gedaald is. Wel vertraagt het 'krimptempo' enigszins. Ook de geldgroei komt groter dan verwacht uit. Toch lijken de cijfers niet meteen van aard om de ECB te doen afzien van extra stimulus in januari.

B6F5lkaCIAAu83T.jpg

Precies die zwakke kredietverlening is de reden waarom Draghi op 22 januari hoogstwaarschijnlijk zijn 'bazooka' zal bovenhalen en met de bulkinkoop van staatspapier zal beginnen. Doel is via de opkoop van overheidsobligaties beleggers en banken honderden miljarden cash in de handen stoppen, in de hoop dat dat geld zijn weg vindt naar 'productievere' investeringen zoals aandelen, bedrijfsobligaties of -kredieten.

Ik ben 80% zeker. Bazooka komt eraan. Binnenkort dus voor 1 a 2000 euro kbc/ing kopen.

Voor 1 ding houd ik mn hart vast voor 2015. Renteverhoging van de fed. Totaal geen idee hoe de beurzen zullen reageren. En is de bullforce van ecb wel sterker dan de bearforce van de fed?
Naar mijn weten gaat de rente in eu nog heel lang laag blijven, dus wat boeit het wat de fed doet...
Mss zien we dit jaar een bear usa en een bull eu :)

12.40 uur: De handelsvolumes op de Europese beurzen liggen 40 procent onder het 30-daags gemiddelde, meldt Bloomberg.

Zz shows over.
Bel 20 geeindigd op 3288.

Bijzonder saai jaar. In 1 maand gestegen v 2800 naar 3200 en dus 11 maanden zijdelangsbewogen.
Fail jaar voor index beleggers op bel 20 :)

---------- Toegevoegd om 13:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ----------

Krugman maait Europese besparingsrecept onderuit
In een column in The New York Times brandt Nobelprijswinnaar Paul Krugman het Europese besparingsrecept af. De Verenigde Staten kunnen een sterke groei realiseren omdat de besparingen daar net beperkt gebleven zijn, argumenteert Krugman.

My n**ga krugman, jolly times voor hem. Ripping the austrian ecofags a new one :)

Laatst bewerkt:
Bascross uitlachen, maar vervolgens zelf om 2 uur s'nachts alle post van hem doorspitten

En zelf hopeloos op een thaise forum zitten en klagen dat je ladyboy daar je al een week niet sms't
#rekt
Funny cause it's true.

http://www.thaivisa.com/forum/topic/694569-reliable-cheap-private-detectives-agency/
Je werd een paar dagen genegeerd, maar blijkbaar heb jij de hint niet door, verbaast me ook niks.

Ga weg. Niemand wil jou hier.

IEX heeft ook een mooi forum en fok.nl vast ook wel een beleggingstopic. Ga daar lekker je basale feitjes en obstinate meninkjes verkondigen.

True story.

Ik zie trouwens in die posts van mij nog steeds veel waarheid. Alleen zou ik op redelijke korte termijn nooit meer zulke ''voorspellingen'' doen. Dat heb ik de afgelopen jaren wel geleerd. Dat de beurs toen te hoog stond en nu nog steeds sta ik volledig achter. Waarom?

http://www.gurufocus.com/shiller-PE.php

Kijk waar het niveau sinds 2010 zit. 19 en hoger. Welk rendement kun je over een langere periode verwachten bij dergelijke waarderingen?

30d8knm.png

Zoals je kan niet zien bijster veel. In ieder geval niet het risico waard, ook gezien de hoge staatsschulden en de matige economische groei in het westen.

Overigens heb ik dit jaar 15% rendement gemaakt met mijn Vanguard S&P 500 tracker en 0% (!) met mijn iShares Europe tracker. Maandelijks leg ik daar geld voor in, dus het is niet zo dat ik niet beleg, zoals Brotoretard graag in dit topic post. Waarom toch beleggen? Door maandelijks geld in te leggen verspreid je het risico goed en is een koersdaling niet zo relevant, want dan kun je meer aandelen kopen voor minder geld.

Funny cause it's true.

Overigens heb ik dit jaar 15% rendement gemaakt met mijn Vanguard S&P 500 tracker en 0% (!) met mijn iShares Europe tracker. Maandelijks leg ik daar geld voor in, dus het is niet zo dat ik niet beleg, zoals Brotoretard graag in dit topic post. Waarom toch beleggen? Door maandelijks geld in te leggen verspreid je het risico goed en is een koersdaling niet zo relevant, want dan kun je meer aandelen kopen voor minder geld.

Een safe and sound methode die door verschillende mensen in de financiele sector in London die te druk zijn om actief een eigen portfolio te beheren maar wel hun eindejaarsbonus opzij willen zetten, wordt gebruikt, maar natuurlijk is dit volgens broto een r*tard-fag-noob-muhPE-manier. Of niet broto?

Dow jones is gestegen met 30% en heeft een shiller p/e van 18+

Bel 20 staat op 15 en is met 12% gestegen.

En shiller voorspelt een gemiddeld rendement van 5% als het op 20 staat? Dat is nog steeds huge als je het vergelijkt met wat de banken je geven :)

Jij belegt in aandelen bascrossie? Fo real? Im proud son.
Ma zijn de vs aandelen niet te duur dan? Ja je kan goedkoper kopen als ze dalen maar in vs hebben ze shitload bullmomenten gehad dus heb je maandelijks duurder en duurder gekocht. Maar jah, je hebt geen glazen bol he :)
Ik hoop dat je de surge van 17.000 naar 18.000 niet hebt gemist...het kon zo even maar plaatsvinden voordat je automatische 100 euro belegging naar je fonds werd verstuurd.

---------- Toegevoegd om 14:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:12 ----------

Een safe and sound methode die door verschillende mensen in de financiele sector in London die te druk zijn om actief een eigen portfolio te beheren maar wel hun eindejaarsbonus opzij willen zetten, wordt gebruikt, maar natuurlijk is dit volgens broto een r*tard-fag-noob-muhPE-manier. Of niet broto?

Aha, een safe and sound methode omdat het door vele slimme mensen wordt gebruikt.

Maar qe is niet goed....ook al wordt het gebruikt door vele slimme mensen.

Terug
Naar boven