MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Did i rustle some jimmies? Iwj 2014, Hij kan het niet laten om ook voorspellingen te doen... Maart 2014 7 mei 2014 Ja, iwj, het is een voorspelling and boy were u wrong :) @Pcvyper: gebruik het negeerfunctie als mijn posts je niet aanstaan. Daarvoor is ze bedoeld. Ik ga hier mooi blijven posten op aandeel gerelateerd nieuws. Verschil tss eu en vs in een notendop. Resultaten zijn ook al binnen: http://pbs.twimg.com/media/B6F5lkaCIAAu83T.jpg:large[/url] Ik ben 80% zeker. Bazooka komt eraan. Binnenkort dus voor 1 a 2000 euro kbc/ing kopen. Voor 1 ding houd ik mn hart vast voor 2015. Renteverhoging van de fed. Totaal geen idee hoe de beurzen zullen reageren. En is de bullforce van ecb wel sterker dan de bearforce van de fed? Naar mijn weten gaat de rente in eu nog heel lang laag blijven, dus wat boeit het wat de fed doet... Mss zien we dit jaar een bear usa en een bull eu :) Zz shows over. Bel 20 geeindigd op 3288. Bijzonder saai jaar. In 1 maand gestegen v 2800 naar 3200 en dus 11 maanden zijdelangsbewogen. Fail jaar voor index beleggers op bel 20 :)[COLOR=Silver] [SIZE=1]---------- Toegevoegd om 13:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ----------[/SIZE] [/COLOR] My n**ga krugman, jolly times voor hem. Ripping the austrian ecofags a new one :)[/QUOTE]

uhm waar zit ik precies fout? in de ene post zeg ik dat de boel overgewardeerd is, wat overigens nog steeds zo is, en in de andere post geef ik zelf al aan dat je het nooit zeker weet itt jou met je ing naar 13 onzin.

@iwj: Jij impliceerde dat het gedaan zou zijn met de bullmodus, enerzijds in maart 2014 en mei 2014. 10 en 7 maanden later is de dow jones higher than ever, ook nasdaq kende een zware bullmodus.

Dow jones is gestegen met 30% en heeft een shiller p/e van 18+

Bel 20 staat op 15 en is met 12% gestegen.

En shiller voorspelt een gemiddeld rendement van 5% als het op 20 staat? Dat is nog steeds huge als je het vergelijkt met wat de banken je geven :)

Jij belegt in aandelen bascrossie? Fo real? Im proud son.
Ma zijn de vs aandelen niet te duur dan? Ja je kan goedkoper kopen als ze dalen maar in vs hebben ze shitload bullmomenten gehad dus heb je maandelijks duurder en duurder gekocht. Maar jah, je hebt geen glazen bol he :)
Ik hoop dat je de surge van 17.000 naar 18.000 niet hebt gemist...het kon zo even maar plaatsvinden voordat je automatische 100 euro belegging naar je fonds werd verstuurd.

---------- Toegevoegd om 14:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:12 ----------

Aha, een safe and sound methode omdat het door vele slimme mensen wordt gebruikt.

Maar qe is niet goed....ook al wordt het gebruikt door vele slimme mensen.

Ja, misschien moet je Yellen en Draghi even bellen om te vertellen dat het een stel noob-fags zijn.

Fucking flapdrol. Jij bent zo delusional dat je zelf echt gelooft dat jij de materie beter begrijpt dan zij. Misschien kun je vanwege Dunning Kruger niet inzien waarom jouw kennis gebrekkig is, maar het feit dat jij denkt het even beter te weten dan Y en D zou zelfs jou aan het denken moeten zetten.

Hoe slim je bent of goed je stof begrijpt blijkt uit de beredenering en niet perse uit de conclusie. En uit jouw posts en ideeen blijkt dat je zelfs basale financiele kennis mist. Zelfs als je met je neus op de feiten wordt gedrukt blijf je in de superioriteit van je eigen idee geloven. En dat populaire muh, fags, noobs, maakt het er al helemaal niet beter op.

Wat deed je ook al weer voor werk? Of sta je bijna op afstuderen op je 27e? Al ergens in een tradingroom stage gelopen iig op deze leeftijd?

Laatst bewerkt:
Ik weet niks van beleggen maar waarom associëren mensen beleggen altijd met veel geld verdienen of snel rijk worden ? Terwijl gem rendement ergens rond de 5 a 10% ligt ?

gemiddeld tien, maar snelle jongens als broto pakken een veelvoud daarvan

Ik weet niks van beleggen maar waarom associëren mensen beleggen altijd met veel geld verdienen of snel rijk worden ? Terwijl gem rendement ergens rond de 5 a 10% ligt ?
omdat je er theoretisch heel snel rijk van kan worden. in de praktijk ligt lange termijn rendement vaak idd rond die percentages

---------- Toegevoegd om 18:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------

voor elk succesverhaal dat je hoort van traders e.d. zijn 2 verhalen die minder succesvol aflopen

omdat je er theoretisch heel snel rijk van kan worden. in de praktijk ligt lange termijn rendement vaak idd rond die percentages ---------- Toegevoegd om 18:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ---------- voor elk succesverhaal dat je hoort van traders e.d. zijn 2 verhalen die minder succesvol aflopen
Vind 10% gemiddeld percentage voor de lange termijn nog vrij hoog. Maarja, wat zie jij als een lange periode? 5-10 jaar? Verder is het gehanteerde risicoprofiel natuurlijk cruciaal om iemands rendement te beoordelen.

Vind 10% gemiddeld percentage voor de lange termijn nog vrij hoog. Maarja, wat zie jij als een lange periode? 5-10 jaar? Verder is het gehanteerde risicoprofiel natuurlijk cruciaal om iemands rendement te beoordelen.

Inderdaad, en inflatie. vanaf 1928 tot 2010 haalde de dow 11%, maar daarin zitten de gloriedagen van het Amerikaans kapitalisme en een hogere inflatie dan nu gemiddeld.

Het is niet te zeggen wat de komende 50 jaar gaan brengen. Misschien het einde van de Amerikaanse hegemonie, misschien stijgt het nog veel harder door. Bovendien beleggen wij op een termijn van enkele decennia en dan kan er van alles gebeuren.

Ja, misschien moet je Yellen en Draghi even bellen om te vertellen dat het een stel noob-fags zijn.

Fucking flapdrol. Jij bent zo delusional dat je zelf echt gelooft dat jij de materie beter begrijpt dan zij. Misschien kun je vanwege Dunning Kruger niet inzien waarom jouw kennis gebrekkig is, maar het feit dat jij denkt het even beter te weten dan Y en D zou zelfs jou aan het denken moeten zetten.

Wtf, ik ben het die pro bernanke, yellen en draghi is. Iwj, jij en bascross (the 3 stooges) en eric r is er tegen. Jij wel het minst van al tegenover, maar je liet je wel enerzijds uitschijnen dat koersen mede door qe stijgen (klopt) maar dat de economie daarmee niet gebaat is (lel)

En ja, formele theorie erachter is niet mn cup of tea, maar dat is ook niet zo interessant. Het gaat om de voorspelde effecten. (Op bbp, pmi, vragenlijsten etc)

Qe moet gwn zorgen voor betere cijfers. Waarom dat dat zo is, is voor theoretici en.zal me aan de reet roesten.
Qe = hogere aandelen waarden en een betere economie.
Evidebtie 1: usa en uk.
Evidentie 2: eu

Das al wa telt.

U mad cause im stylin on ya
Mad phaggot

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:48 ----------

Omdat rijkste mensen op aarde allemaal met aandeeltjes spelen.
Imo wel foutieve associatie, true.

5 a 10% Jaarlijks op slapend geld is wel mooi. Kan je mooi rentenieren op je aandeeltjes.

Laatst bewerkt:
En ja, formele theorie erachter is niet mn cup of tea, maar dat is ook niet zo interessant. Het gaat om de voorspelde effecten.

wat je bedoelt te zeggen is dat elk aandeel anders is en je gewoon moet doen wat voor jou aandelen werkt?

klinkt sensationeel

wat je bedoelt te zeggen is dat elk aandeel anders is en je gewoon moet doen wat voor jou aandelen werkt?

klinkt sensationeel

Dat is helemaal niet wat ik zeg.

Qe werkt. Maar waarom? Dat is voer voor theoretici.
Gaat helemaal niet over aandelen.

r*tard pcvyper gelooft dat enkel menswetenschappers voorspellingen mogen maken, want zij snappen.de theorie erachter.
Dat is behoorlijk retarded redeneren, maar dan.zitten.we meer in de wetenschapsfilosofische tour op, so f**k that.

Om het ontopic te houden.
30% op ing!!!!' (Jaja, niet alles, diversifieren mofuggas)
1 palmolie aandeel en 1 bankaandeel.
Zo moet dat

---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:58 ----------

Jammer: sickening positief nieuws uit vs en toch gaat dow jones 0,3 lager. Gangbare ad hoc verklaring van de tijd is: '''beleggers nemen winst omdat het nu even.welletjes is geweest''''

Anyway, dat boeit toch niet veel. Wat wel boeit:

De Amerikaanse consument, sinds jaar en dag één van de grootste steunberen van de wereldeconomie, zwaait 2014 immers sterk uit. Dat leert althans de index van het onderzoeksbureau Conference Board, dat sinds 1967 de vinger aan de pols van de consument houdt. De Conference Board-index verstevigde na een dipje in november deze maand weer van 92,9 punten. Dat is iets minder dan het legertje Wall Street-economen verwachtte, maar niets zorgwekkend: de consumentenbarometer blijft zo dicht tegen z'n hoogste peil in zeven jaar noteren.

Dat consumption tough...
Sensationeel!

Wtf, ik ben het die pro bernanke, yellen en draghi is. Iwj, jij en bascross (the 3 stooges) en eric r is er tegen. Jij wel het minst van al tegenover, maar je liet je wel enerzijds uitschijnen dat koersen mede door qe stijgen (klopt) maar dat de economie daarmee niet gebaat is (lel)

En ja, formele theorie erachter is niet mn cup of tea, maar dat is ook niet zo interessant. Het gaat om de voorspelde effecten. (Op bbp, pmi, vragenlijsten etc)

Qe moet gwn zorgen voor betere cijfers. Waarom dat dat zo is, is voor theoretici en.zal me aan de reet roesten.
Qe = hogere aandelen waarden en een betere economie.
Evidebtie 1: usa en uk.
Evidentie 2: eu

En wat weet je over de langeretermijneffecten? inflatie?
En volatiliteit van koersen doordat bangige obligatiebeleggers nu de aandelen opzoeken?

De 'formele theorie' is helemaal gericht op het in kaart brengen van de gevolgen simpele ziel. Ook andere gevolgen dan alleen de op dit moment duidelijk zichtbare.

en je blijft ook maar terugkomen op QE. Dat is zo'n abstract onderwerp, met zelfs voor de beste economen onbekende gevolgen, vandaar dat het als laatste redmiddel wordt gebruikt.

Over de wijze van beleggen van bascross had je opmerkelijk weinig te melden. hoe minder hoe beter in jouw geval, dat wel.

Wat met langetermijneffecten. Over hoeveel jaar praten we?
En inflatiedoel blijft ergens tussen 0 en 2. Wat boeit inflatie mbt tot mn aandelen?

En het was jij die impliceerde dak geen eco kennis heb en dat ik yellen en co niet moest dissen.
Daarom zei ik ook tegen u: ik diss hen niet en ik moe geen phd in eco hebben om te weten dat qe voor een bullmarkt gaat zorgen.

En ik heb idd niks te zeggen op bascross zn manier van aandelen beleggen. Verschillende wegen leiden naar rome ofcourse. Leuk voor hem als hij in een tracker stapt en maandelijks geld erin pompt. Ok.

U irate

---------- Toegevoegd om 23:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:04 ----------

Ik ben vergeten mn #noair hashtag toe te voegen opt pos nieuws uit amerika.

Welke site raden jullie aan om te beleggen als beginner? Robeco?

Welke site raden jullie aan om te beleggen als beginner? Robeco?

De Giro. Is ingericht op online orders en voor de kleine particulier gemakkelijk. Ook de kosten zijn daar het laagst.

Blijf in ieder geval weg bij de grote banken, die rekenen veel te hoge tarieven.

Robeco Direct beter niet. Als je een meer gevestigde naam wil zou ik voor Binck gaan. Die zijn goedkoper.

Robeco kan meer vragen en meer verdienen door, door hun gemanagede portefeuilles aan te bieden ipv losse transacties te faciliteren en daar zijn ze dan ook meer op gericht.

En bij Robeco heb ik eens als student een sollicitatie gehad om op de beleggingsadvies afdeling van Robeco Direct te komen werken (daar zitten allemaal studenten), en het hoofd sales, een of andere vetz*k met Rolex los om de pols zat ongeïnteresseerd om zich heen te kijken als ik antwoord op zijn vragen gaf. Al met al vind ik Robeco Direct niks; te duur oa doordat ze 100 studenten in dienst hebben om telefonisch 'advies' geven en op bonussen gerichte cultuur met een stel HBO sales mannetjes aan het hoofd van de 'advies' afdeling voor particulieren. (niks mis met hbo verder)

Laatst bewerkt:
Nu 90% zeker dat er qe komt

Peter Praet zet deur open voor inkoop staatspapier
De kans op een soepelere monetaire politiek van de Europese Centrale Bank wordt steeds waarschijnlijker. Dat kan afgeleid worden uit een gesprek van ECB-directielid Peter Praet met Börsen Zeitung waarin hij zegt dat de lage olieprijs niet langer kan genegeerd worden.

'Ik geloof dat de implicaties van de (lagere) olieprijs erg belangrijk worden voor onze bijeenkomst in januari', aldus Praet in het gesprek dat integraal op de site van de ECB staat (...). Met de huidige olieprijzen zou de inflatie zelfs substantieel lager zijn dan tot nu toe verwacht werd. Dat geldt zeker voor volgend jaar en dat kan betekenen dat tijdens een groot deel van 2015 negatieve inflatie mogelijk is'.

'En op dit vlak lopen de meningen binnen de raad van bestuur van de ECB uiteen', gaat Praet verder. 'Sommigen zouden zeggen dat we dat ('tijdelijk fenomeen') opnieuw naast ons moeten neerleggen, zoals we dat in het verleden altijd deden. Anderen zouden kunnen zeggen - en ik neig naar deze argumentatie - dat we een toestand waarbij de inflatie negatief wordt en de inflatieverwachtingen erg fragiel, niet meer kunnen negeren'.

---------- Toegevoegd om 18:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:44 ----------

http://forum.fok.nl/topic/2183719

Lees dit maar eens door. Misschien dat het dan eindelijk duidelijk wordt voor je.

In 2014 is de situatie op de beurs verder verslechterd voor buy&hold beleggers. Aandelen zijn extreem duur. We zitten weer ongeveer op het niveau van voor de laatste financiele crisis en alleen tijdens de 1929 bubble en de dotcom bubble was de markt nog duurder.

Wat is dat voor idiote logica.
Alsof de beurzen op een bepaald punt komen en dan ineens naar beneden donderen.
Men moet een deftige reden opgeven waarom.
Niet zo van. Ahja, dow jones is 18.000 en in 1929 donderde het naar beneden op 18.000 :roflol:

Anyway, aandelen zijn helemaal niet duur. Cola is niet duur. Ageas is niet duur. Disney is niet duur.

Facebook en twitter zijn duur of de ganse dow jones aggregaat is duur naar historische normen maar zegt op zich ook niet veel. Gelijk shiller voorspeld, 5% rendement is nog steeds nice bij pe 20.
Maar again, ik koop geen dure aandelen :)

Dividend yield (zie plaatje hieronder) is ook belachelijk laag (<2% op de S&P500). De 10-jaar Treasury geeft nog steeds meer dan dat! Nu is dividendyield imo niet zo boeiend (een bedrijf kan ipv dividend uitkeren het geld ook investeren of eigen aandelen inkopen) maar omdat beleggen voor dividend tegenwoordig zo'n hype is noem ik het toch even.

Usa is belgie niet. Niet enkel is belgie goedkoper, ook hebben we een hoger dividendrendement.
ook koopt kinepolis, ageas, econocom koopt shitloads eigen aandelen in.

Vooralsnog wordt dit niet gevolgd door de overige PIGS. Het heeft er momenteel alle schijn van dat financiële markten zich weinig zorgen meer maken over bredere gevolgen van een eventuele Griekse default want bijna alle risico's zijn inmiddels naar de belastingbetalers van de eurozone landen geschoven via de bailout mechanismen en de ECB. Ik ben benieuwd wat 2015 gaat brengen op dit gebied.

Griekenland is geen probleem voor eu, dat is onderhand al gebleken?

2014 was geen goed jaar voor de euro, in elk geval in US$ termen. De ECB doet er alles aan om de waarde van de euro de grond in te trappen.

Euhm...who cares? Lage euro zorgt voor grotere koerswinsten voor sterk exporterende bedrijven.
Het stond in de sterren geschreven dat euro laag zou gaan en nu nog is het dalende. Das goe nieuws voor ab inbev aandelen.

Voor de rest, jah, wat kan ik zeggen, het is overduidelijk geschreven door een extreem bear phaggot. Je kan tussen de lijnen doorlezen dat het een negatief ingestelde type is, beetje gelijk u dus.

Anyway, hij voorspelt een 2% return op 20 jaar dus (2% annualy?). We zullen zien of het klopt :roflol:

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------

Tis gedaan. Eind 2014 official.

Ing? Die staat op 10,80.
Lol @ ericr met zn sub 10. Jammer dat ie wegh is.

En wat amerika betreft

In New York is er traditiegetrouw nog een hele dag handel met oudejaar. 2014 was een sterk jaar: de Dow Jones won zo'n 9 procent, de bredere S&P500 liet zelfs 13 procent winst optekenen. Het verschil in de twee ligt in de zwak presterende oliesector, die met de giganten Exxon Mobil en Chevron zwaarder in de Dow Jones dan in de S&P doorwegen. Opvallend is dat veel kleinere aandelen de hausse gerateerd hebben: de Russell2000, de korf van 2.000 kleine en middelgrote aandelen, won slechts goed 4 procent.

Ik ben ook wegh. Ik kom weer terug zodra jij uit dit topic(en hopelijk van dbb) bent verbannen.

brotoscience, hoe komt het volgens jou dat iedereen het eigenlijk met je oneens is? als het nou over IS gaat, de beurs of het feit dat je je thaise internetvriendin laat bespioneren als ze een dag niet online is, iedereen is het altijd en overal met je oneens en vindt je vaak ook nog eens een hele grote idioot.

waar denk je zelf dat dit door komt? denk jij zelf dat je veruit de slimste jongen op het internet bent en iedereen achterlijk is? slimmer dan mensen die in respectievelijke vakgebieden werken en/of studeren?

-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven