Nu 90% zeker dat er qe komt
Peter Praet zet deur open voor inkoop staatspapier
De kans op een soepelere monetaire politiek van de Europese Centrale Bank wordt steeds waarschijnlijker. Dat kan afgeleid worden uit een gesprek van ECB-directielid Peter Praet met Börsen Zeitung waarin hij zegt dat de lage olieprijs niet langer kan genegeerd worden.
'Ik geloof dat de implicaties van de (lagere) olieprijs erg belangrijk worden voor onze bijeenkomst in januari', aldus Praet in het gesprek dat integraal op de site van de ECB staat (...). Met de huidige olieprijzen zou de inflatie zelfs substantieel lager zijn dan tot nu toe verwacht werd. Dat geldt zeker voor volgend jaar en dat kan betekenen dat tijdens een groot deel van 2015 negatieve inflatie mogelijk is'.
'En op dit vlak lopen de meningen binnen de raad van bestuur van de ECB uiteen', gaat Praet verder. 'Sommigen zouden zeggen dat we dat ('tijdelijk fenomeen') opnieuw naast ons moeten neerleggen, zoals we dat in het verleden altijd deden. Anderen zouden kunnen zeggen - en ik neig naar deze argumentatie - dat we een toestand waarbij de inflatie negatief wordt en de inflatieverwachtingen erg fragiel, niet meer kunnen negeren'.
---------- Toegevoegd om 18:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:44 ----------
http://forum.fok.nl/topic/2183719
Lees dit maar eens door. Misschien dat het dan eindelijk duidelijk wordt voor je.
In 2014 is de situatie op de beurs verder verslechterd voor buy&hold beleggers. Aandelen zijn extreem duur. We zitten weer ongeveer op het niveau van voor de laatste financiele crisis en alleen tijdens de 1929 bubble en de dotcom bubble was de markt nog duurder.
Wat is dat voor idiote logica.
Alsof de beurzen op een bepaald punt komen en dan ineens naar beneden donderen.
Men moet een deftige reden opgeven waarom.
Niet zo van. Ahja, dow jones is 18.000 en in 1929 donderde het naar beneden op 18.000
Anyway, aandelen zijn helemaal niet duur. Cola is niet duur. Ageas is niet duur. Disney is niet duur.
Facebook en twitter zijn duur of de ganse dow jones aggregaat is duur naar historische normen maar zegt op zich ook niet veel. Gelijk shiller voorspeld, 5% rendement is nog steeds nice bij pe 20.
Maar again, ik koop geen dure aandelen
Dividend yield (zie plaatje hieronder) is ook belachelijk laag (<2% op de S&P500). De 10-jaar Treasury geeft nog steeds meer dan dat! Nu is dividendyield imo niet zo boeiend (een bedrijf kan ipv dividend uitkeren het geld ook investeren of eigen aandelen inkopen) maar omdat beleggen voor dividend tegenwoordig zo'n hype is noem ik het toch even.
Usa is belgie niet. Niet enkel is belgie goedkoper, ook hebben we een hoger dividendrendement.
ook koopt kinepolis, ageas, econocom koopt shitloads eigen aandelen in.
Vooralsnog wordt dit niet gevolgd door de overige PIGS. Het heeft er momenteel alle schijn van dat financiële markten zich weinig zorgen meer maken over bredere gevolgen van een eventuele Griekse default want bijna alle risico's zijn inmiddels naar de belastingbetalers van de eurozone landen geschoven via de bailout mechanismen en de ECB. Ik ben benieuwd wat 2015 gaat brengen op dit gebied.
Griekenland is geen probleem voor eu, dat is onderhand al gebleken?
2014 was geen goed jaar voor de euro, in elk geval in US$ termen. De ECB doet er alles aan om de waarde van de euro de grond in te trappen.
Euhm...who cares? Lage euro zorgt voor grotere koerswinsten voor sterk exporterende bedrijven.
Het stond in de sterren geschreven dat euro laag zou gaan en nu nog is het dalende. Das goe nieuws voor ab inbev aandelen.
Voor de rest, jah, wat kan ik zeggen, het is overduidelijk geschreven door een extreem bear phaggot. Je kan tussen de lijnen doorlezen dat het een negatief ingestelde type is, beetje gelijk u dus.
Anyway, hij voorspelt een 2% return op 20 jaar dus (2% annualy?). We zullen zien of het klopt

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------
Tis gedaan. Eind 2014 official.
Ing? Die staat op 10,80.
Lol @ ericr met zn sub 10. Jammer dat ie wegh is.
En wat amerika betreft
In New York is er traditiegetrouw nog een hele dag handel met oudejaar. 2014 was een sterk jaar: de Dow Jones won zo'n 9 procent, de bredere S&P500 liet zelfs 13 procent winst optekenen. Het verschil in de twee ligt in de zwak presterende oliesector, die met de giganten Exxon Mobil en Chevron zwaarder in de Dow Jones dan in de S&P doorwegen. Opvallend is dat veel kleinere aandelen de hausse gerateerd hebben: de Russell2000, de korf van 2.000 kleine en middelgrote aandelen, won slechts goed 4 procent.