'Marktreactie was overdreven,' zegt Serge Mampaey…:
http://youtu.be/kvG0WO02C9g
---------- Toegevoegd om 18:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:34 ----------
Waarom ING en geen alternatief?
Waarom niet spreiden?
Bedoel je een andere bankaandeel? Ja da kon ook. Kbc, bnp paribas etc.
Ik weet v kbc en ing dat ze gezond zijn.
V delta loyyd of bnp paribas ben ik minder begaan. Is louter toevallig.
Spreiden as in, iets anders dan financials kopen?
Nah. Ik speel ook nie voor 100k, dan zou ik voorzichtiger zijn en over sectoren heen kopen.
Voor een relatief mager bedrag van 10k wil ik liever pinpointen. Een koersval verwacht ik niet, dus vindt het al bij al nog vrij veilig, maar een spike verwacht ik wel.
Dan eet ik gwn mn winsten op, ik herbeleg het niet. Met 10k durf ik meer risk pakken. Bij 30k zou ik zeker anders spelen

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:40 ----------
De fundamenten van de markt zijn volgens JP Morgan het belangrijkst om aandelen te verkiezen. Zowel in Europa als de VS zijn aandelen nog niet duur. De koers-winstverhoudingen van respectievelijk 14,1 en 16,2 liggen zowat op het historisch gemiddelde. Wall Street is terecht iets duurder: de bedrijven boeken er hogere winstmarges, meer omzetgroei en de balansen zijn nooit zo sterk geweest. ‘De gemiddelde balans in de VS bestaat voor 30 procent uit cash. Dat laat ruimte voor overnames of de inkoop van eigen aandelen’, besluit Juvyns.
Ook de dividendrendementen zijn aantrekkelijk. Europese aandelen bieden een gemiddeld dividendrendement van 3,3 procent. Dat is 1,9 procentpunt hoger dan het gemiddelde rendement op bedrijfsobligaties, een record. Zolang het renteverschil zoveel in het voordeel van aandelen speelt, zullen de beurzen geld blijven lokken.
Aldus jp morgan
---------- Toegevoegd om 19:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------
Macronieuws vdg:
09.31 uur: Dominique Barbet, econoom bij BNP Paribas, is enthousiast over de tweede toename op rij van het consumentenvertrouwen in Frankrijk. Het cijfer ging van een herziene 88 (eerder 87) in november naar 90 in december. 'Het hoogste cijfer sinds juni 2012', klinkt het. Al voegt de econoom er meteen aan toe dat dit cijfer nog altijd 1 punt onder het langetermijngemiddelde ligt. 'Maar de trend is duidelijk opwaarts'.
10.30 uur: Nog wat economisch nieuws uit het VK. Daar bedroeg de PMI in december 55,8, een cijfer waar de meeste Europese landen enkel kunnen van dromen, maar wel duidelijk onder de 58,6 van november en tevens het laagste cijfer sinds mei 2013.
10.28 uur: Zoals steeds verbergt een gemiddelde grote verschillen. Zo zette Ierland met 61,0 het beste cijfer van de eurozone neer, Spanje haalde 54,3 en ook de Duitse economie deed het goed. Met 52,0 zat Berlijn ook 0,6 punten boven een eerdere raming. De economie in Frankrijk en Italië blijft krimpen. De trend bij onze zuiderburen is wel positief (zie 09.31 uur), terwijl Italië met 49,4 op zijn laagste groeiniveau in 13 maanden is beland.
10.20 uur: De PMI-index van Markit die zopas is vrijgegeven, wijst op een tragere groei in de eurozone. In december bedroeg de PMI wel 51,4 tegenover 51,1 in november. Een cijfer boven 50 wijst op groei.
15.46 uur: De Amerikaanse dienstensector is in december iets minder snel gegroeid dan aanvankelijk gedacht:
Al da koersschommelingen is zever. Gwn kopen bij koersval, klaar.
Were all gonna make it brahs
---------- Toegevoegd om 19:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------
Meningen van detijd abbonnees over ing
Ligt m.i. ook aan de automatische stop-losses - 5%. Eens die duik gemaakt slaat de algehele paniek toe. Tot - 6,85% daar straks; Hopelijk komen nu de aankooporders. Volume tot 50% hoger dan op een normale dag.
Niet vergeten dat enkele dagen geleden aankopen zijn gedaan aan 11,95 €. 55 miljoenstuks extra, door het opnemen van ING in 2 nieuwe indexen. Ik veronderstel nog steeds dat deze organisaties hun huiswerk hebben gemaakt en dat het aandeel dus MINSTENS die prijs waard is. De lage koers van vandaag, getriggerd door paniekverkoop, is dan ook de oorzaak dat een stel automatische verkooporders ( - 5%) in gang is gezet; Morgen terug stijging met 3%. Jammer genoeg zal het wachten zijn op de kwartaalcijfers om te zien dat ING het uitstekend doet en zal doen in de toekomst.
What cani say, volledig agree

---------- Toegevoegd 7 January 2015 om 02:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst 6 January 2015 om 19:36 ----------
Dow stijgt. Ik zap naar cnbc. 'Yeah man good times are coming, were all gonna make it brahs, usa usa usa!, its all good mayne, das it''
Dow jones daalt (nu 17.300). 'Vix trough the roof, up the fukking ass, were all doomed, take your profits and dash nigguh, sell off armageddon.
En das nie typisch amerika peisk, maar retarded human logic zoals getoond door de media. Rustige tonen worden letterlijk en figuurlijk overschaduwt door de shouters.
En toch blijf ik kijken naar da crap