MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Investeer dat geld in je eigen man. Lees,wat over de vlora en vauna van aandelen.

Open voor jezelf een fictieve portefeuille en volg wat gratis nieuws via iex.nl en kijk of het je bevalt. Dan kan je voor real beginnen met 2k of meer. (Ondertussen kan je dus sparen).

Wil je trouwens day to day traden of beleggen op een langere termijn? Want mijn advies geldt enkel voor de 2de.

tja wat moet ik zeggen.. 500 euro is alles wat ik momenteel heb

Als dat al je spaargeld is kun je 200 euro in een ETF stoppen. Dat is een fonds dat een beursindex zoals de dow jones of de aex volgt. Dan heb je een redelijk gespreide portefeuille, weinig kans op extreme fluctuatie en de kosten zijn via de giro 0,- voor dat soort beleggingen. De kans dat je meer dan 100,- verliest als je op dit moment met 200.- in een AEX ETF stapt is extreem laag terwijl dat bij beleggingen in individuele aandelen wel een mogelijkheid zou zijn.

Dan kun je macro nieuws bijhouden zoals de aankomende vergadering van de ECB en het effect op de beurs in de gaten houden.

Beleggen in individuele aandelen en zeker opties is op dit moment vanwege kosten en grotere risico's niet handig, maar een fictieve belegging bijhouden kan altijd.

Laatst bewerkt:
Etf tracker voor bel 20 (???)
http://www.tijd.be/beurzen/Lyxor_UCITS_ETF_BEL_20_TR.60168051

Is lyxor enige etf voor bel 20??
Als er andere zijn, wat is dan het verschil?

---------- Toegevoegd om 02:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:00 ----------

Waarom heeft diene lyxor een hoge koers/winstverhouding??

---------- Toegevoegd om 03:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:02 ----------

Ik lees net iets dat heel belangrijk is.

Er bestaan 2 soorten trackers, de fysieke trackers die effectief de onderliggende waarden aankopen en dus gedekt worden door echte aandelen, obligaties enz.

Daarnaast zijn er zgn. synthetische trackers. Deze laatste kopen de onderliggende waarden niet aan, maar werken door een swap aan te gaan met een bank. Er is dus een groot risico bij deze tegenpartij die deze swap verzorgt, want de tracker zelf is niet gedekt door fysieke waarden.

Alle Lyxor trackers zijn dus swap based en de tegenpartij is Société Générale. Dit heeft als consequentie dat deze ETF's dus een hoger risico hebben dan fysieke trackers zoals de meeste iShares trackers.

Met dit in het achterhoofd zou ik er toch twee keer over nadenken om een Lyxor ETF te kopen.

Well f**k me sideways.

En ik lees dat je op de buitenlandse trackers dubbel belasting brtaalt. 2X 25%!

---------- Toegevoegd om 07:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:11 ----------

Heerlijk voorbeursnieuws.

Ageas vangt iets meer voor Britse dochter
Na een beroerd 2014 start Ageas positief: de verzekeraar ontvangt iets meer dan initieel aangekondigd voor zijn Britse levensverzekeraar en kan zo een meerwaarde van 25 à 30 miljoen boeken.

Resultatenseizoen binnenkort. Ageas, kbc en ing gaan de verwachtingen inlassen of kloppen, as usual.

Feels good mayne.

Benieuwd naar de koersreactie straks

Laatst bewerkt:
Etf tracker voor bel 20 (???)
http://www.tijd.be/beurzen/Lyxor_UCITS_ETF_BEL_20_TR.60168051

Is lyxor enige etf voor bel 20??
Als er andere zijn, wat is dan het verschil?

Het lijkt de enige te zijn. Blijkbaar niet veel vraag naar bel20 etf. Je moet ook een behoorlijk grote omzet hebben om tegen lage kosten dit product te kunnen aanbieden. Kopers zijn defensieve beleggers dus je kan geen turbo/sprinter prijzen gaan vragen. Dat verklaart ook waarom hij synthetisch is, dat is met minder geld samen te stellen doordat je alleen calls en puts koopt. De kosten zijn wel wat hoger, maar dat is niet te voorkomen bij kleinere fondsen. Het risico is overigens exact hetzelfde. Als je een call en put koopt van hetzelfde aandeel, is dat een swap. Je exposure (risicoblootstelling), is dan gelijk aan die van het fysieke aandeel; want is de call out of the money, dan is je put in the money, en andersom. Alleen hoef je nu niet aandelen Apple van 100 dollar per stuk te kopen, alleen opties van een paar euro met lange looptijd.

Waarom heeft diene lyxor een hoge koers/winstverhouding??

De tabel is uit 2009, waren flinke k/w verhoudingen toen.

Well f**k me sideways.

En ik lees dat je op de buitenlandse trackers dubbel belasting brtaalt. 2X 25%!
onmogelijk, is absurd veel. In NL betaal je iig niks.

.....

Als dat al je spaargeld is kun je 200 euro in een ETF stoppen. Dat is een fonds dat een beursindex zoals de dow jones of de aex volgt. Dan heb je een redelijk gespreide portefeuille, weinig kans op extreme fluctuatie en de kosten zijn via de giro 0,- voor dat soort beleggingen. De kans dat je meer dan 100,- verliest als je op dit moment met 200.- in een AEX ETF stapt is extreem laag terwijl dat bij beleggingen in individuele aandelen wel een mogelijkheid zou zijn. Dan kun je macro nieuws bijhouden zoals de aankomende vergadering van de ECB en het effect op de beurs in de gaten houden. Beleggen in individuele aandelen en zeker opties is op dit moment vanwege kosten en grotere risico's niet handig, maar een fictieve belegging bijhouden kan altijd.

en hoeveel winst zou ik daar mee maken op jaarbasis?

en hoeveel winst zou ik daar mee maken op jaarbasis?

Niet veel omdat het een defensieve belegging is. Denk aan -10-+10% in 75% van de gevallen. +25% als de economie onverwachts hard aantrekt (misschien wordt QE door de ECB een groot succes terwijl olieprijzen naar 30 dollar zakken) en -25% als we deflatie krijgen en er een Litouwse bank omvalt.

Een verlies van 100,- of 50% gaat alleen gebeuren als een oorlog tussen een NAVO lidstaat en Rusland uitbreekt, Iran of Noord Korea een kernwapen afvuren op Amerika of Europa, een echt rampscenario waarvan de kans heel erg klein is.

Maar voor alles geld dat hoe groter kans op winst, hoe groter ook de kans op verlies.

Laatst bewerkt:
Thx pcvyper.
Mss keer zoeken naar een andere etf binnen eu.

En ja, belgie heeft een dubbele rv vr buitenlandse aandelen op het dividend :( (25 en 15 )

http://m.trends.knack.be/economie/f...fing-op-dividenden/article-normal-216385.html

---------- Toegevoegd om 15:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:37 ----------

Klein positief belgie nieuws

Kleinste toename werkloosheid in drie jaar tijd
Vlaanderen telde in december 229.697 werkzoekenden, oftewel 0,06 procent meer dan een jaar geleden. Het is drie jaar geleden dat er maar zo weinig werklozen bijkwamen.

Kzie iex.nl app nu, holy shit, alles kleurt bloedrood. Tot min 2%.
Eig is grieks scenario best erg. Als zij van de euro ontsnappen, gaat mss andere landen het ook willen. :(

---------- Toegevoegd om 15:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:47 ----------

Usa kleurt rood, maar fundamenteel zijn ze stronger as ever
http://www.wsj.com/articles/nissan-...ember-capping-record-year-1420457354?mod=e2tw

-

Laatst bewerkt:
14.10 uur: ING-econoom Carsten Brzeski over de Duitse inflatie:

'For the ECB today’s drop in German inflation will not make things any easier. In fact, chances are high that Eurozone headline inflation (to be published on Wednesday) has dropped into negative territory in December, for the first time since October 2009.'

'While recent events in Greece have probably encouraged QE-opponents at the ECB to increase their resistance, negative headline inflation would clearly feed deflationary fears of the QE-proponents. It is obvious that falling inflation and the new Grexit debate will definitely not take the bite out of the QE-discussion at the next ECB meeting on 22 January.'

Zoveel verschillende bear en bull scenarios. Komende weken zal het erg volatiel verlopen i guess.
Kopen bij alle koersvallen. Were all gonna make it brahs

17.40 uur: Ook Aedifica heeft nabeurs nieuws, al is het hier wel goed nieuws. De vastgoedvennootschap zet zijn Duitse ambities in de verf met de oprichting van een kantoor bij onze oosterburen. Het gaat voorlopig weliswaar om een eenmanskantoor, maar het illustreert wel dat het Aedifica menens is met zijn Duitse expansie.

Klees gelijk nooit neg nieuws over aedifica. Wat een bazen.

-

Laatst bewerkt:
9u40: 'Stock picking' is voor losers. Dat is toch de boodschap die we kunnen distilleren uit de recordtoeloop bij de Amerikaanse fondsengigant Vanguard, 's werelds grootste 'passieve' belegger.

2014 was weerom een moeilijk jaar voor 'stock picking': vorig jaar klopte maar 40 procent van de Belgische aandelen een simpele belegging in de Bel20-korf. En de tijd dat beleggers in zwijm vielen voor 'sterbeheerders' lijkt voorbij: 2014 was het jaar waarin 'obligatiekoning' Bill Gross van zijn voetstuk viel en ook Warren Buffett kan zich niet veel misstappen meer veroorloven voor hij het eeuwige predikaat 'superbelegger' mag opbergen.

Mijn ageas en kbc versus etf bel 20 en ik eet da laatste op.
2015 wordt de jaar v bankaandelen en vastgoedaandelen. Mss ook wa nutsbedrijven ma da ik me nie riskeren int real.

---------- Toegevoegd om 22:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:45 ----------

12.45 uur: Consternatie bij het Russische hefboomfonds Blackfield Capital. Diens oprichter, de 29-jarige Kim Karapetyan - waarvan geen foto's te vinden zijn -, heeft de rekeningen van het fonds geplunderd en is in rook opgegaan. Het einde dreigt voor Blackfield, dat de voorbije jaren de aandacht trok met exuberante feestjes.

god***domme :roflol:

‘Dips zijn koopgelegenheden'
De neergang van de beurzen bij de jaarstart, vormt een ideale gelegenheid om de aandelen posities wat op te krikken. Dat stelt de vermogensbeheerder JP Morgan Asset Managemen.

Kga 100% akkoord.
Daarom ga ik morgen 100 ing aandeeltjes opslaan.

Vandeweek een koersval van 5%, lekker goedkoop.

'Marktreactie was overdreven,' zegt Serge Mampaey…: http://youtu.be/kvG0WO02C9g

---------- Toegevoegd om 18:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:34 ----------

Waarom ING en geen alternatief?

Waarom niet spreiden?

Bedoel je een andere bankaandeel? Ja da kon ook. Kbc, bnp paribas etc.
Ik weet v kbc en ing dat ze gezond zijn.
V delta loyyd of bnp paribas ben ik minder begaan. Is louter toevallig.

Spreiden as in, iets anders dan financials kopen?
Nah. Ik speel ook nie voor 100k, dan zou ik voorzichtiger zijn en over sectoren heen kopen.
Voor een relatief mager bedrag van 10k wil ik liever pinpointen. Een koersval verwacht ik niet, dus vindt het al bij al nog vrij veilig, maar een spike verwacht ik wel.
Dan eet ik gwn mn winsten op, ik herbeleg het niet. Met 10k durf ik meer risk pakken. Bij 30k zou ik zeker anders spelen :)

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:40 ----------

De fundamenten van de markt zijn volgens JP Morgan het belangrijkst om aandelen te verkiezen. Zowel in Europa als de VS zijn aandelen nog niet duur. De koers-winstverhoudingen van respectievelijk 14,1 en 16,2 liggen zowat op het historisch gemiddelde. Wall Street is terecht iets duurder: de bedrijven boeken er hogere winstmarges, meer omzetgroei en de balansen zijn nooit zo sterk geweest. ‘De gemiddelde balans in de VS bestaat voor 30 procent uit cash. Dat laat ruimte voor overnames of de inkoop van eigen aandelen’, besluit Juvyns.

Ook de dividendrendementen zijn aantrekkelijk. Europese aandelen bieden een gemiddeld dividendrendement van 3,3 procent. Dat is 1,9 procentpunt hoger dan het gemiddelde rendement op bedrijfsobligaties, een record. Zolang het renteverschil zoveel in het voordeel van aandelen speelt, zullen de beurzen geld blijven lokken.

Aldus jp morgan

---------- Toegevoegd om 19:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Macronieuws vdg:

09.31 uur: Dominique Barbet, econoom bij BNP Paribas, is enthousiast over de tweede toename op rij van het consumentenvertrouwen in Frankrijk. Het cijfer ging van een herziene 88 (eerder 87) in november naar 90 in december. 'Het hoogste cijfer sinds juni 2012', klinkt het. Al voegt de econoom er meteen aan toe dat dit cijfer nog altijd 1 punt onder het langetermijngemiddelde ligt. 'Maar de trend is duidelijk opwaarts'.

10.30 uur: Nog wat economisch nieuws uit het VK. Daar bedroeg de PMI in december 55,8, een cijfer waar de meeste Europese landen enkel kunnen van dromen, maar wel duidelijk onder de 58,6 van november en tevens het laagste cijfer sinds mei 2013.

10.28 uur: Zoals steeds verbergt een gemiddelde grote verschillen. Zo zette Ierland met 61,0 het beste cijfer van de eurozone neer, Spanje haalde 54,3 en ook de Duitse economie deed het goed. Met 52,0 zat Berlijn ook 0,6 punten boven een eerdere raming. De economie in Frankrijk en Italië blijft krimpen. De trend bij onze zuiderburen is wel positief (zie 09.31 uur), terwijl Italië met 49,4 op zijn laagste groeiniveau in 13 maanden is beland.

10.20 uur: De PMI-index van Markit die zopas is vrijgegeven, wijst op een tragere groei in de eurozone. In december bedroeg de PMI wel 51,4 tegenover 51,1 in november. Een cijfer boven 50 wijst op groei.

15.46 uur: De Amerikaanse dienstensector is in december iets minder snel gegroeid dan aanvankelijk gedacht:

Al da koersschommelingen is zever. Gwn kopen bij koersval, klaar.
Were all gonna make it brahs

---------- Toegevoegd om 19:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

Meningen van detijd abbonnees over ing

Ligt m.i. ook aan de automatische stop-losses - 5%. Eens die duik gemaakt slaat de algehele paniek toe. Tot - 6,85% daar straks; Hopelijk komen nu de aankooporders. Volume tot 50% hoger dan op een normale dag.

Niet vergeten dat enkele dagen geleden aankopen zijn gedaan aan 11,95 €. 55 miljoenstuks extra, door het opnemen van ING in 2 nieuwe indexen. Ik veronderstel nog steeds dat deze organisaties hun huiswerk hebben gemaakt en dat het aandeel dus MINSTENS die prijs waard is. De lage koers van vandaag, getriggerd door paniekverkoop, is dan ook de oorzaak dat een stel automatische verkooporders ( - 5%) in gang is gezet; Morgen terug stijging met 3%. Jammer genoeg zal het wachten zijn op de kwartaalcijfers om te zien dat ING het uitstekend doet en zal doen in de toekomst.

What cani say, volledig agree :)

---------- Toegevoegd 7 January 2015 om 02:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst 6 January 2015 om 19:36 ----------

Dow stijgt. Ik zap naar cnbc. 'Yeah man good times are coming, were all gonna make it brahs, usa usa usa!, its all good mayne, das it''

Dow jones daalt (nu 17.300). 'Vix trough the roof, up the fukking ass, were all doomed, take your profits and dash nigguh, sell off armageddon.

En das nie typisch amerika peisk, maar retarded human logic zoals getoond door de media. Rustige tonen worden letterlijk en figuurlijk overschaduwt door de shouters.

En toch blijf ik kijken naar da crap :D

-

Laatst bewerkt:
Holy shit
http://www.forexlive.com/blog/2015/...ing-bonds-before-greek-elections/?mobile=true

Zegt ie nou om gn bonds te kopen of gn griekse bonds?

Als ie da 2de bedoelt, dan gaat ecb dus quasi zeker bonds kopen.
Als ie da eerste bedoelt, dan weet hij dus al dat ecb bonds gaat kopen maar ecb kan nu dus van gedachte veranderen.

99,999% zeker nu dat ecb shit gaat kopen.
Aka
Kuuuupppppeeeeuuuuuhhhh :D

Alvast al degiro geopend for maximum profits. Come at me efficient markets en shiller, come at me

---------- Toegevoegd om 07:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:12 ----------

07.35 uur: Uit een rondvraag van Reuters moet blijken dat de Chinese economie het vierde kwartaal van 2014 'slechts' met 7,2 procent is gegroeid, tegen 7,3 procent in de periode juli-september. Daardoor zou de expansie van het bbp van de Volksrepubliek over het hele jaar onder de overheidsdoelstelling van 7,5 procent belanden en dat is dan meteen het zwakste groeicijfer in 24 jaar. Met een toename van 7,2 procent in het 4de kwartaal zet de economie sowieso zijn magerste kwartaalcijfer sinds einde 2009 neer. Het definitieve cijfer komt op 20 januari, dan wordt duidelijk of de ondervraagde economen te pessimistisch of te optimistisch waren.

Toch spannende tijden.

20 januari gaan markten bloedroodgaan
22 januari: dark green
25 januari: ??? (griekenland)

---------- Toegevoegd om 07:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:21 ----------

Een crisis los je niet op door geld te printen
‘Super Mario’ Draghi, de voorzitter van de Europese Centrale Bank (ECB), werd enkele jaren geleden als de redder van de eurozone bejubeld. Dat enthousiasme is gaan liggen nu de Europese economie ter plaatste trappelt. Daarom wil Draghi de ECB massaal geld laten drukken om overheidsobligaties op te kopen. Een experiment met meer risico’s dan voordelen.

http://m.tijd.be/9584916.art

Ericr, this u ??

Maar een crisis kan je wel verdoezelen door geld te printen... zie VS

Crisis in usa is dus nog op gang, maar verdoezeld?

Geld printen op korte termijn leidt wel tot sickening bullish sentimenten. Ook al zou het de eco niet helpen (not agree ma is mn mening), weet je wel.dat de aandelenkoersen zullen opveren. Dus pro qe of anti qe, ge zou stom zijn om gn stocks te kopen :p

Terug
Naar boven