AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
En weer -20% met goud....

Dus jij gaat toch wel extra inkopen voor het goud, steven?

En weer -20% met goud....

Dus jij gaat toch wel extra inkopen voor het goud, steven?

Mja ik heb deze ochtend nog voor paar honderd euro ingekocht, wel zelfde SL e.d. he zodat je uiteindelijk alles in 1 pakket terug kan verkopen zodat je makelaarskosten bespaart ;)

Die gouddaling van gisteren.. Dit lijkt mij gewoon beetje manipullatief gedaan.. Bekijk de grafiek en oordeel zelf, wat zijn jullie meningen?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Voor de rest kan vndg goud mss nog wat zakken.. maar ik zie goud toch wel terug richting de 1000 gaan, 1000 acht ik wel als een limiet ongeveer.. mr das mijn mening dan ook.. feel free to comment

• Topic Starter Topic Starter
Las op IEX dat China bezig was met wat commidities te drukken. Stond dacht ik in dit draadje: IEX.NL: van beleggers, voor beleggers -columns, realtime koersen, nieuws, forums,agenda en meer-. Beleggen aandelen, beurs, AEX

Ander vraagje: Wanneer is het handig om winst te nemen? Stond bij met Platina op 40% winst 2 dagen geleden, nu is dat nog 5%. 't Zal vast wel weer aantrekken maar ben benieuwd hoe anderen dat doen.

Denk zelf er nu aan dat als ik meer dan 30% rendement op een aankoop heb en er niet 100% zeker van ben dat deze stijging de komende dagen doorzet ik verkoop en wacht op een dipje om weer terug te kopen.

Commodities is een bubble. Wel een vluchthaven omdat momenteel aandelen niet echt renderen maar op zich tekent zich er bij een hoop commidities gewoon een hausse af die niet gebaseerd is op fundamentele zaken. Soort van elkaar de waterballon overgeven en bij wie de ballon klapt is de lul.

Heb diverse boeken over hausses gelezen en wat er nu met veel commidities gebeurt is vergelijkbaar met eerdere hausses. Be it tulpen, trein-aandelen, tech-aandelen etc.

Goud is misschien nog enigzins gefundeerd aangezien de olieprijs oploopt en goud de curve lijkt te volgen van de olieprijs.

Olie maakt overigens ook een hausse door en ik verwacht zelf dat in de zomer $80-85 een normale prijs is. Gelet op mijn historie handel ik er weer eens niet op en loop ik een mooie winst mis.

Ik heb me winst genomen op m'n goud met 55% winst, nadien is goud nog wel een % of twee gestegen maar goed toch mooie winst.

Zoek eigenlijk terug iets om in te stappen. Turbo op den bel20 mss...? Voor enkele dagen. Long op USD? Short mss met de kijk op de volgende FED.? Long op Hamon of short op de financials? Pff weet ik veel :p

Ik heb me winst genomen op m'n goud met 55% winst, nadien is goud nog wel een % of twee gestegen maar goed toch mooie winst.

Zoek eigenlijk terug iets om in te stappen. Turbo op den bel20 mss...? Voor enkele dagen. Long op USD? Short mss met de kijk op de volgende FED.? Long op Hamon of short op de financials? Pff weet ik veel :p

Mm.. spijtig dat je uit goud bent gestapt.. 2,46% vandaag :) de 1000 is weer in zicht :cool:

en voor de rest.. ik zou momenteel niet long gaan op een index..

En waarom short met de kijk op de volgende fed?
Ik zou eerder long gaan net na de rate cut van de fed.. :D
als de fed rate cut doet gaat de index mss voor paar uur omhoog, maar veronderstel dat het de dag erna weer rood zal kleuren ofzo.. net als vorige keer..

Commodities is een bubble. Wel een vluchthaven omdat momenteel aandelen niet echt renderen maar op zich tekent zich er bij een hoop commidities gewoon een hausse af die niet gebaseerd is op fundamentele zaken. Soort van elkaar de waterballon overgeven en bij wie de ballon klapt is de lul.

Heb diverse boeken over hausses gelezen en wat er nu met veel commidities gebeurt is vergelijkbaar met eerdere hausses. Be it tulpen, trein-aandelen, tech-aandelen etc.

Goud is misschien nog enigzins gefundeerd aangezien de olieprijs oploopt en goud de curve lijkt te volgen van de olieprijs.

Olie maakt overigens ook een hausse door en ik verwacht zelf dat in de zomer $80-85 een normale prijs is. Gelet op mijn historie handel ik er weer eens niet op en loop ik een mooie winst mis.

Voor de KT zie ik long + commodities wel als een winstgever. Alleen moet je er op tijd uitstappen.

Maar wat vind jij een mooi moment om je winst te pakken? Heb nl. al redelijk wat laten liggen de laatste tijd.

Euro - Dollar 1,5285 0,55%
Goud 990,0600 2,63%
Crude Oil 104,1300 4,20%

Gaat hard nu.

Voor de KT zie ik long + commodities wel als een winstgever. Alleen moet je er op tijd uitstappen.

Maar wat vind jij een mooi moment om je winst te pakken? Heb nl. al redelijk wat laten liggen de laatste tijd.

Pff is moeilijk he..

Ik heb eens keertje gwn geen winst gepakt, gekocht, ging hij in plus, in min, en toen heb ik terug verkocht omdat ik teveel schrik had..

Eigenlijk de beste methode is om te zeggen (vind ik):

Ik heb dit aandeel nooit gehad, zou ik op deze moment dit aandeel willen kopen?

Als je het dan nog altijd zou kopen, dan kan je er best in blijven zitten
Als je het dan niet meer zou kopen, dan moet je beginnen twijfelen over verkopen :D

Ik heb vaak ook al winsten laten liggen.. maar ook soms op juiste momenten verkocht enzo.. mja, MrJ, als er een dag komt waarop jij perfect kan kopen op laagste punt en perfect verkopen op hoogste punt, dan ben je een paar weken na die dag de rijkste mens ter wereld denk ik :)
Perfect traden kan niemand denk ik :)

Perfect zal moeilijk zijn, maar beter dan een 300+ winst om te zien slaan naar en 1000,- verlies moet wel kunnen toch? :o

Daarom moet je soms ook winst pakken. Van winst nemen is nog niemand arm geworden, zei Ericr laatst nog;)

Maar het is gewoon erg moeilijk, gister stond mijn aex short op 220, paar minuten later stond ie al op 300, toen winst gepakt. En vandaag aex weer omhoog, dat was een ''perfect'' moment dus:)

Daarom moet je soms ook winst pakken. Van winst nemen is nog niemand arm geworden, zei Ericr laatst nog;)

Maar het is gewoon erg moeilijk, gister stond mijn aex short op 220, paar minuten later stond ie al op 300, toen winst gepakt. En vandaag aex weer omhoog, dat was een ''perfect'' moment dus:)

Naja, morgen maar eens 1000,- winst pakken op edelmetalen en deze na het weekend weer eens mooi verdelen. :)

Ander vraagje: Wanneer is het handig om winst te nemen? Stond bij met Platina op 40% winst 2 dagen geleden, nu is dat nog 5%. 't Zal vast wel weer aantrekken maar ben benieuwd hoe anderen dat doen.

Denk zelf er nu aan dat als ik meer dan 30% rendement op een aankoop heb en er niet 100% zeker van ben dat deze stijging de komende dagen doorzet ik verkoop en wacht op een dipje om weer terug te kopen.

Werk met een stop loss die je aanpast naarmate je meer of minder winst hebt. Is ook weer afhankelijk van het produkt dat je koopt natuurlijk. Bij opties bvb. kan je snel aan je stop loss zitten, als het onderliggende produkt zelfs maar enkele procentjes hoger of lager gaat.

Heb voor mijn ING turbo's (stop loss @ 21.20) maar een order ingesteld dat als de koers van ING onder de 21.25 komt, ik deze via een bestens order maar verkoop.

Lijkt me minder erg dan de stop loss laten aantikken.

Straks maar winst op goud en zilver pakken (65 en 60%). Is dat iig in de pocket.

Krijgen beleggers zoals jullie ook wel eens spam zoals onderstaande mailtjes???
Onderstaande 2 mails kreeg ik vannacht binnen, en geen idee wie daarachter schuilt... Normaal gesproken reageer ik niet op zulk soort mails, maar ondanks de slechte vooruitzichten voor vandaag op de amerikaanse markten, ben ik toch wel enigzins in de verleiding gebracht. Zeker als zaken 20x over de kop kunnen gaan :eek:

Hot News Tomorrow On MEDP!‏
From: Rico Connors (ricoeconnorsxuh360@gmail.com)
You may not know this sender.Mark as safe|Mark as unsafe
Sent: Thursday, March 06, 2008 12:23:58 PM
To: XXXX

MEDP rocks market. Thursday, March 6th, 2008MedSpas of America, Inc (MEDP.PK)Current: $0.005Target: $0.05 - $0.1 Shares will soar after news hits.

Tomorrows Trading Could Be Huge!‏
Van: Harriett MEDCALF (harriettmedcalfhk@gmail.com)
Deze afzender ken je mogelijk niet.Markeren als veilig|Markeren als onveilig
Verzonden: donderdag 6 maart 2008 1:06:41
Aan: XXXX

The big climber today is MEDP. Thursday, March 6th, 2008MedSpas of America, Inc (MEDP.PK)Current: $0.005Target: $0.05 - $0.1 Act fast and beat the news to the market tomorrow.

Heb voor mijn ING turbo's (stop loss @ 21.20) maar een order ingesteld dat als de koers van ING onder de 21.25 komt, ik deze via een bestens order maar verkoop.

Lijkt me minder erg dan de stop loss laten aantikken.

Straks maar winst op goud en zilver pakken (65 en 60%). Is dat iig in de pocket.

Je order zal gegaan zijn, stoploss is overigens net niet gehaald. Die turbohandel is wel listig, ze hebben waarschijnlijk geprobeerd om ING gewoon er doorheen te drukken. Straks een nieuwe poging.

Zelf loop ik gewoon weer te k*tten. Mijn favoriet Akzo maakt een mooie sprong en de calls die ik gisteren wilde kopen heb ik maar niet aangeschaft omdat ik gisteren geen tijd had om alles te volgen. I suck.

Krijgen beleggers zoals jullie ook wel eens spam zoals onderstaande mailtjes???
Onderstaande 2 mails kreeg ik vannacht binnen, en geen idee wie daarachter schuilt... Normaal gesproken reageer ik niet op zulk soort mails, maar ondanks de slechte vooruitzichten voor vandaag op de amerikaanse markten, ben ik toch wel enigzins in de verleiding gebracht. Zeker als zaken 20x over de kop kunnen gaan :eek:

Hot News Tomorrow On MEDP!‏
From: Rico Connors (ricoeconnorsxuh360@gmail.com)
You may not know this sender.Mark as safe|Mark as unsafe
Sent: Thursday, March 06, 2008 12:23:58 PM
To: XXXX

MEDP rocks market. Thursday, March 6th, 2008MedSpas of America, Inc (MEDP.PK)Current: $0.005Target: $0.05 - $0.1 Shares will soar after news hits.

Tomorrows Trading Could Be Huge!‏
Van: Harriett MEDCALF (harriettmedcalfhk@gmail.com)
Deze afzender ken je mogelijk niet.Markeren als veilig|Markeren als onveilig
Verzonden: donderdag 6 maart 2008 1:06:41
Aan: XXXX

The big climber today is MEDP. Thursday, March 6th, 2008MedSpas of America, Inc (MEDP.PK)Current: $0.005Target: $0.05 - $0.1 Act fast and beat the news to the market tomorrow.

NIEMAND???

Pump and dump aandelen. Nu was ik zelf niet vies een mooie shuffle maar dit is gewoon troep. Pennystocks die worden gehyped maar 0,0 waarde hebben.

Kijk eens naar de film Boilerroom zou ik zeggen.

Terug
Naar boven