AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
FTI 439,3500 -1,77%

Dude......

Dat heb je met bear market rally's. Het is net een spoorwegovergang, 'pas op er kan nog een trein lansgskomen!'. Ben in de bear market tussen 2000 en 2003 vaak genoeg uitgeschud, toen ging het van 700+ naar 218. Denk niet dat het dit keer zo hard omlaag blijft gaan maar reken maar op een hoge volatiliteit de komende maanden. Sell the rally's wordt een sport en dat gaat vreten aan winsten en sentiment. De dag dat de capitulatie getekend wordt komt dichterbij.

• Topic Starter Topic Starter
Dat heb je met bear market rally's. Het is net een spoorwegovergang, 'pas op er kan nog een trein lansgskomen!'. Ben in de bear market tussen 2000 en 2003 vaak genoeg uitgeschud, toen ging het van 700+ naar 218. Denk niet dat het dit keer zo hard omlaag blijft gaan maar reken maar op een hoge volatiliteit de komende maanden. Sell the rally's wordt een sport en dat gaat vreten aan winsten en sentiment. De dag dat de capitulatie getekend wordt komt dichterbij.

Op ING na zit ik long op goud/zilver ed dus dat zit wel goed. Zou het alleen zeer jammer vinden dat mijn TL @ 21.20 eruit gehaald wordt. :(

Op ING na zit ik long op goud/zilver ed dus dat zit wel goed. Zou het alleen zeer jammer vinden dat mijn TL @ 21.20 eruit gehaald wordt. :(

Meer dan 4% er af bij ING is vrij fors maar als het morgen doorgaat met dalen zie ik het somber in.

Leuk die hoge hefbomen maar verder natuurlijk erg risicovol. Grote kans dat ze vandaag net boven je SL blijven hangen maar dan morgen gelijk met een gap omlaag openen.

Naja, had ik ze maar direct moeten verkopen met een goede winst en niet nog een nachtje vast willen houden.

Wijze les weer.

Naja, had ik ze maar direct moeten verkopen met een goede winst en niet nog een nachtje vast willen houden.

Wijze les weer.

Dat is inderdaad een wijze les. Winst pakken wordt je niet armer van.

Die homo van een Frank van Dongen (Cees Smit) heeft trouwens mijn trein-analogie ook gebruikt :

En aangezien de uptrend gebroken is... U weet het, met een crisis op de beurs is het altijd zoals op een bord bij de spoorwegovergang staat: wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan er altijd nog een komen.
IEX.NL: van beleggers, voor beleggers -columns, realtime koersen, nieuws, forums,agenda en meer-. Beleggen aandelen, beurs, AEX

Zijn stukje is van 8:45, mijn posting ook. Grappig.

Goud long gaat goed. Zit al op 18,4% in de plus. Zijn edelmetalen trouwens wel eens in een diep gat gevallen ? Ik bedoel dan zoiets als de internet bubble. Ik heb geprobeer er iets over te vinden, maar ging beetje moeizaam.

Kaartje vanaf 1974:

[Link niet meer beschikbaar]

Thanks , bro ga dat even rustig doorlezen. Ik heb trouwens genoeg van de schaduw profielen en wil een klein bedrag gaan investeren. Heb nu 200 euro overgemaakt, maar is dat wel een goed startkapitaal? Ik lees veel dingen over beginners die rond de 2 a 5 ruggen zitten, maar zo rijk ben ik ook weer niet. :D

Heb trouwens 20 euro goed geinvesteerd. :)

Beleggen voor dummies
M. k*nis
:D

Laatst bewerkt:
Goud is gelet op de inflatie amper gestegen natuurlijk, ergo goud volgt de inflatie redelijk strikt.

TotalReturn.jpg

TotalRealReturn.jpg

Daarmee niet gezegd dat er niet goed aan goud valt te verdienen maar een dalende dollar en oplopende inflatie zijn hooguit voor de korte termijn handige uitgangspunten om nog van een verdere stijging van goud uit te gaan. Mocht de inflatie weer dalen en dollar weer stijgen zal ik zelf als eerste short in goud gaan.

Nog een grafiekje :

zeal081905a.gif

Nu is dit maar tot 2005 en is goud daarna doorgestegen maar olie dus net zo goed. In feite kan je zeggen dat goud trailing is t.o.v. olie. Als de olieprijs dus mocht dalen is het een mooie tijd om van dat traling effect te profiteren.

Jep goud gaat idd goed, tot de 1000 zie ik het nog gaan.. dus nog een dikke % erbij.. of het dan nog veel hoger gaat gaan weet ik niet echt.. Ik denk eerder dat zo 1000 dollar als magische limiet voor goud gaat aanzien worden (voor een tijdje..) Wat denken jullie ervan?
EricR, jij hebt tijdje geleden gezegd dat als goud de 1000 raakt je dan ging shorten? Of vergis ik mij hierin?

Jep goud gaat idd goed, tot de 1000 zie ik het nog gaan.. dus nog een dikke % erbij.. of het dan nog veel hoger gaat gaan weet ik niet echt.. Ik denk eerder dat zo 1000 dollar als magische limiet voor goud gaat aanzien worden (voor een tijdje..) Wat denken jullie ervan?
EricR, jij hebt tijdje geleden gezegd dat als goud de 1000 raakt je dan ging shorten? Of vergis ik mij hierin?

Nu olie doorknalt ga ik op $ 1.000 nog niet shorten. Mocht richting de zomer de olieprijs consolideren en daarna weer terugzakken overweeg ik zeker een goudshortpositie in te nemen.

Dit is ook niet echt bemoedigend natuurlijk :
,Plosser: Fed 'sees more inflation that we'd like to see'

Shorten op een anti inflatievluchtmiddel heeft weinig zin. Maar inflatie, olie etc loopt op den duur terug. Dan is het een mooie tijd om van het trailing effect van de goudprijs te profiteren.

Ik hou zowel goud als zilver goed in de gaten maar blijf er tot nu toe nog long in zitten.

Wil trouwens van mijn ING af. 500 Turbo's ruilen tegen een potje whey? :o

Is goed, krijg mijn whey toch gratis. :D

64jcif.jpg

En dat terwijl ik vrijdag nog op 1200 euro winst stond:(

Het gaat bij mij nu ook waardeloos met de IShares die ik heb gekocht. -10% ongeveer.

Sta nu alweer op 530 euro, winst gepakt op aex short, 300 euro:)

Ik heb meer goud ingekocht net..
Misschien zakt goud vandaag nog wel wat terug maar ik zie het zeker terug richting de 1000 gaan..

Ik zie de 2% gisteren als een soort schrikbewind, goud wordt aanzien als vluchthaven..
Bekijk de grafiek, dit is écht geen toeval.. maar mannipulatie ;)
Mijn conclusie? Er een van de dagen zal het nog een paar keer lekker rood kleuren!!
Mja, hoe schrik je het beste mensen af die in goud willen gaan als vluchthaven? => koersdaling.. en dat is gisteren gebeurd.. maar toch, ik blijf erbij dat de koersdaling van gisteren geen problemen kan geven om terug richting de 1000 te gaan, ik zag het eerder als een mogelijkheid om terug bij te kopen :D

voor de rest ga ik wsl short gaan zodra er nog een dagje herstel komt, of zodra de fed weer in de rate begint te snoeien ;) dan gaan we na de kleine stijging, shorten

Terug
Naar boven