XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Gvd vanmorgen 2000euro misgelopen doordat ik mijn verkooporder van tomtom 1 cent te hoog had geplaatst, ondertussen koers weer 40 cent gezakt..:o:o:o

Ik heb een paar vragen over obligaties, en dan met name de etf's daarachter. Ik ben van plan om iets meer dan de helft van mijn beleggingsgeld in een obligatie etf te stoppen om zo wat stabielere rendementen te halen.

1. Waar komen de rendementsverschillen in de volgende etf vandaan? http://www.morningstar.nl/nl/etf/snapshot/snapshot.aspx?id=0P0000869A (iShares Euro Government Bond 15-30yr UCITS ETF) Ik snap dat obligaties op lange termijn wat risicovoller zijn, en dus hoger rendementen kunnen halen. Maar in 2014 zie ik een rendement van 31% staan. Waar komt deze plotselinge stijging ineens vandaan? En komt die koersstijging alleen maar doordat mensen volop obligaties aankochten in dat jaar, of heeft het meerdere oorzaken?

2. Het gemiddelde rendement over voorgaande etf is vanaf 2008 t/m 2015 9,2%. Is het zo maar mogelijk dat bijvoorbeeld in 2016 het rendement op deze etf -20% is? Zijn bijvoorbeeld de afgelopen jaren uitzonderlijk goede jaren geweest om te beleggen in obligaties?

3. Stel ik wil € 5000 in obligaties stoppen. Zou het dan een goede keus zijn om €3500 in deze etf te stoppen: http://www.morningstar.nl/nl/etf/snapshot/snapshot.aspx?id=0P00008699&tab=1 (iShares Euro Government Bond 7-10yr UCITS ETF) en € 1500 in de etf uit vraag 1. Dus het grootste deel in 7-10 jarige obligaties, minder risico en minder rendement. En een wat kleiner deel in zeer langlopende obligaties met grote koersschommelingen. Wat vinden jullie hiervan? En zijn er vergelijkbare betere etf's? Ik ga beleggen met Binck bank.

obligatieprijzen zijn afhankelijk van de huidige marktrente van soortgelijke obligaties.

als jij obligatie x koopt met 7% rente en 2 jaar later wordt eenzelfde obligatie voor 9% afgesloten dan is die eerdere obligatie minder waard dus, daar kunnen die rendementsverschillen vandaan komen

obligatieprijzen zijn afhankelijk van de huidige marktrente van soortgelijke obligaties.

als jij obligatie x koopt met 7% rente en 2 jaar later wordt eenzelfde obligatie voor 9% afgesloten dan is die eerdere obligatie minder waard dus, daar kunnen die rendementsverschillen vandaan komen

Dat snap ik, maar ik vond 31% stijging terwijl de rente misschien 0,5% omlaag is gegaan zo veel...

Tiens, bear market lijkt realiteit te worden en broto is foetsie. Toch blij dat ik geduld heb geoefend, alles hangt nu weer van de fed af. Ben benieuwd hoe ze de komende tijd gaan reageren...

Tiens, bear market lijkt realiteit te worden en broto is foetsie. Toch blij dat ik geduld heb geoefend, alles hangt nu weer van de fed af. Ben benieuwd hoe ze de komende tijd gaan reageren...

Ben al langer foetsie, klees de tijd niet meer dus volg het allemaal niet. Heb al mn boel lang verkocht.

Je hebt een hoop bull gemist sowieso. Wie vanaf april 2015 kocht is 15% kwijt maar wie verl eerder kocht staat nog steeds in plus.

Kweet nu niet wat er allemaal gaande is, maar bearmarkets kunnen koopopportuniteiten zijn. Bel 20 moet nog bijna 5% dalen om van een berenmarkt te spreken.

Toch goed om te zien dat je wel nog een abo hebt op dit topic terwijl niet meer op De Tijd. Ik had ook al aandelen in de bull market maar had ze al eerder verkocht. Daarna steeds gewacht op correctie, dus het komt nu allemaal mooi uit. De fed zal mogelijk moeten reageren om Obama's economie nog te redden tot aan de verkiezingen, dus kan er na een correctie idd alweer wat verbetering optreden. Prijzen zijn voor sommige aandelen in elk geval al interessant aan het worden, cash ligt klaar.

Laatst bewerkt:
Het is wel om te janken nu, 9% in 2 weken dalen

Ik ga het gewoon lekker aanhouden, dit verlies ga ik nu niet pakken en de vooruitzichten zijn wel weer iets beter geloof ik

Iemand ervaring met CFD's?

Ben van plan aandelen Shell te kopen, heb hem al als opdracht erin gezet, zodra de koers op 19.00 komt worden ze aangekocht, alleen komt die daar steeds net niet op. iemand ervaring hiermee? is 19.50 ook een goed aanschaf?

Kan ik met 10 euro 'beleggen' om eens voor de lol te kijken of het wat is? Of is er een minimale inleg van X?

nee en nee. als je fatsoenlijk transactiekosten wil dekken zodat deze niet al je rendement in de weg staan moet je al eerder aan een paar duizend denken

Zijn er ook site's of boeken voor de absolute beginner?

Kan ik met 10 euro 'beleggen' om eens voor de lol te kijken of het wat is? Of is er een minimale inleg van X?

Je kan vr de lol beleggen, een ing aandeeltje is ong 10 euro. Maar je zal sowieso paar euros verliezen.
Wat je wel kan doen is een schaduwportefeuille openen, een fictief account. Daar kan je ook vr 10 euro spelen of voor een miljard. Dat is zeer leuk, want zo zie je elke dag hoeveel potentieel geld je zou gewonnen hebben moest je echt beleggen.

Net de tijd gekocht.
Elke dag weer kwaliteitsnieuws. Op oa basis daarvan nieuwe aandeeltjes kopen.
En vooral de muh shiller types een nieuwe a**hole rippen.

Chinezen grootste aandeelhouder van Accor
Een Chinese hotelgroep is de grootste aandeelhouder geworden van Accor, Europa's grootste hotelgroep AC -0,91% en wereldwijd lid van de top vijf met ketens als Novotel, Ibis en Sofitel. Sébastien Bazin, CEO van Accor ziet geen probleem, 'het is een teken van vertrouwen in Accor', klinkt het. Einde januari meldde Jin Jiang dat het 5,5 procent van de aandelen had verworven, dat belang is nu gestegen tot 6,05 procent.

Volgens Bazin is de intrede van Jian Jiang 'vriendschappelijk' en hebben de Chinezen hun move vooraf gemeld, maar wat hun precieze intenties zijn is niet duidelijk. Jin Jiang kocht vorig jaar de eveneens Franse groep Louvre Hotel (Campanile, Kyriad) over van Starwood. Accor van zijn kant sloot einde januari een strategisch akkoord met een andere Chinese groep, Huazhu Hotels. De Fransen kochten 10,8 procent van het kapitaal.

Begin vorig jaar viel een Franse-Belgisch icoon, Club Med, in handen van het Chinese Fosun.

Followthe big money. Doorgaans maken ze goeiekeuzes. Alsze hun belang optrekken, verwachten ze dat het een mooie investering is met toekomst.

Terug
Naar boven