AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Hoewel het in de wallet rood kleurt zijn dit wel goede momenten om te kopen. Het is wel te hopen dat een echte recessie vermeden wordt.

Morgen even overleggen over we een extra aankoop S&P gaan doen, vandaag was wel echt diep rood.

Hoezo? Ik zie het dan als een lange kortingsactie waar ik mijn GAK weer mooi naar beneden kan halen.
Begrijpelijk. Een echte recessie heeft wat meer gevolgen dan onze crypto/aandelen portefeuille die rood kleurt. Mensen die hun baan verliezen en geen uitweg meer zien en dergelijke. En hoewel dat nog steeds vele kansen biedt voor hen die voorbereid zijn is het toch pijnlijk.

Begrijpelijk. Een echte recessie heeft wat meer gevolgen dan onze crypto/aandelen portefeuille die rood kleurt. Mensen die hun baan verliezen en geen uitweg meer zien en dergelijke. En hoewel dat nog steeds vele kansen biedt voor hen die voorbereid zijn is het toch pijnlijk.

Ik maak me enkel druk om diegene die bij mij aan tafel eten.

Mijn zaakjes zijn geregeld en in mijn werkgebied is altijd werk, altijd. Tuurlijk zullen er ook gevolgen voor mij( ons) zijn. Maar daar kan ik mijzelf op aanpassen, heb geen leningen, geen lease, geen hypotheek, nagenoeg geen abbonementen( enkel tina magazine voor mm dochter en disney plus)
ik leef met een zeer ruime marge.

Ik zie een recessie als een real life materialistische terugtest. Niks anders als op een chart. Even de boel uitflushen.

Recessie schreeuwen ze al ik weet niet hoe lang. Dat zal nu ook wel weer meevallen. De printer gaat straks weer aan en dan is het weer brrrr

Federal Reserve Bitcoin Meme GIF

Op korte termijn wel. Maar over lange periodes (10/15/20) jaar blijft dit toch wel overeind staan imo.
Ja, maar een voorbeeld uit de jaren negentig geeft aan dat het ook bij de S&P weleens kan tegenvallen. De top van 2000 is in 2007 kortstondig weer aangetikt, maar pas in 2013 is de koers daar weer echt bovenuit gekomen. In de tussentijd heeft de S&P een dip van 55% meegemaakt.

Startisch gezien gaat time in the market beats timing the market voor de meeste momenten wel op en kan je dus het best lumpsum instappen, maar om een beetje minder risico te lopen kan je toch beter DCA doen.

Ja, maar een voorbeeld uit de jaren negentig geeft aan dat het ook bij de S&P weleens kan tegenvallen. De top van 2000 is in 2007 kortstondig weer aangetikt, maar pas in 2013 is de koers daar weer echt bovenuit gekomen. In de tussentijd heeft de S&P een dip van 55% meegemaakt.

Startisch gezien gaat time in the market beats timing the market voor de meeste momenten wel op en kan je dus het best lumpsum instappen, maar om een beetje minder risico te lopen kan je toch beter DCA doen.

Mijn DCA strategie werkt prima. Heb vanaf 91/92 euro gekocht( etf) elke maand. Ook de dure 110/112€ maanden. Toch is mn GAK maar 97€. Icm met de equal weigt en een paar tactische etfs sta ik nog prima in het groen.

Als je daarbij in de grotere dips een redelijke lump sum kan bijleggen (zoals ik de afgelopen weken heb gedaan) om die GAK te verlagen/verstevigen is deze strategie bijna onverslaanbaar kwa risk/reward/rust in het hoofd.

Maar dit is uiteraard een persoonlijke overweging. Ik ben en blijf de intelligent investor strategie simpelweg volgen.

Mijn DCA strategie werkt prima. Heb vanaf 91/92 euro gekocht( etf) elke maand. Ook de dure 110/112€ maanden. Toch is mn GAK maar 97€. Icm met de equal weigt en een paar tactische etfs sta ik nog prima in het groen.

Als je daarbij in de grotere dips een redelijke lump sum kan bijleggen (zoals ik de afgelopen weken heb gedaan) om die GAK te verlagen/verstevigen is deze strategie bijna onverslaanbaar kwa risk/reward/rust in het hoofd.

Maar dit is uiteraard een persoonlijke overweging. Ik ben en blijf de intelligent investor strategie simpelweg volgen.

Ik weet niet exact wat die strategie is, maar als je voor DCA kiest ipv lumpsum geef je dus eigenlijk toe dat voor individuen time in the market beats timing the market in de praktijk toch niet de te prefereren visie is.

Toch een extra maandinleg S&P gepakt, als het weer 10% zakt doen we het nog een keer.

Voelt allemaal wel erg onzeker nu zolang Trump in zijn emoties zit als een ongesteld meisje van 14.

Toch een extra maandinleg S&P gepakt, als het weer 10% zakt doen we het nog een keer.

Voelt allemaal wel erg onzeker nu zolang Trump in zijn emoties zit als een ongesteld meisje van 14.
Je doet er toch nooit goed aan, het kan altijd beter. Gewoon niet meer naar kijken tot het volgende koop moment.

Zijn ook brokers die automatisch kopen als je geld overmaakt. Heb je er helemaal geen omkijken meer

Je doet er toch nooit goed aan, het kan altijd beter. Gewoon niet meer naar kijken tot het volgende koop moment.
Dit is oh-zo belangrijk als het op beleggingen/investeringen/crypto aan komt. Aan- en verkopen zijn nooit exact perfect, wees blij met gerealiseerde winst en door naar de volgende.

Terug
Naar boven