AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Heb gewoon goede ervaringen met degiro. Leuke ETFs die je maandelijks gratis kan aankopen. En als je aankoopbedragen wat groter zijn per maand( ikzelf bijvoorbeeld 1600 euro per maand) en je betaalt dan 3 euro per aankoop als je buiten de kernselectie is dat nog geen drol kwa %. Dat is echt verwaarloosbaar. App werkt ook gewoon prima en de app is duidelijk en best uitgebreid. Belangerijkste is consistent inleggen met lage lopende kosten.
Ik ken ook niemand die slechte ervaringen heeft me Degiro.

Ik vind het automatisch inleggen bij Trade Republic fijn, ook omdat je daar dus maar 1x transactiekosten voor betaald.

Ik vind het automatisch inleggen bij Trade Republic fijn, ook omdat je daar dus maar 1x transactiekosten voor betaald.
Dit zou ik ook wel prettig vinden. Ik ben niet bekend met Trade Republic maar zal mij er vanmiddag eens in verdiepen. Een standaard aankoop zoals de S&P is dan makkelijk gedaan. Niet dat het nu met DeGiro veel tijd of moeite kost natuurlijk.

Dit zou ik ook wel prettig vinden. Ik ben niet bekend met Trade Republic maar zal mij er vanmiddag eens in verdiepen. Een standaard aankoop zoals de S&P is dan makkelijk gedaan. Niet dat het nu met DeGiro veel tijd of moeite kost natuurlijk.
Ja wij hebben gewoon een maandelijkse aankoop in een aantal fondsen zoals OA S&P. Puur passief DCA, geen omkijken aan.

Vind het zelf wel fijn om er actief mee om te blijven gaan. Het kan zomaar zijn dat tijdens een automatische aankoop de markt bezig is met een kleine terugtest. Ik kan dan zelf beslissen om nog een dag of 2 of 3 te wachten met aankopen om net die ene of enkele procenten mee te snoepen. Ik laat niet graag voor mij beslissen wat dat betreft. En dan denk je " wat is die ene procent nou". Doe dat 10x per jaar en over vele jaren met wat grotere bedragen en je schrikt rot wat je laat liggen.

Klopt. 2,5 bijna sinds aankoop.
Ik ben benieuwd. Ik heb geen interesse in Shell als los aandeel of sowieso niet in energie/luchtvaart/mobiliteit. Maar na jouw aankoop hou ik ze nu wel in de gaten om te kijken hoe ze reageren op zulke spanningen. Daar leer ik van en die ervaringen zijn nooit verkeerd.

Ik ben wat aan het uitvogelen om mijn ETF verdeling meer naar mijn wensen aan te passen. Als S&P500 ETF zit ik nu te denken aan Vanguard S&P 500 UCITS ETF (EUR) (VUSA), deze heeft 0,07% aan lopende kosten en outperformt de S&P500 lichtelijk, er is voor zover ik kan achterhalen bij mijn bank geen betere keuze, het enige nadeel is dat het een distribuerende ETF is met een dividend van ca 1,1%. De handeling van zelf herbeleggen vind ik geen probleem meer, alleen de dividendlekkage zou eventueel een issue moeten zijn. Maar zelfs al houd ik niets aan het dividend over dat is het door de lage lopende kosten de de outperfomance al de beste keuze, dus ik zou niet weten waarom niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Ik vind die EFTs nogsteeds wel verwarrend hoor... Ik stel het nog even uit

Ik ben wat aan het uitvogelen om mijn ETF verdeling meer naar mijn wensen aan te passen. Als S&P500 ETF zit ik nu te denken aan Vanguard S&P 500 UCITS ETF (EUR) (VUSA), deze heeft 0,07% aan lopende kosten en outperformt de S&P500 lichtelijk, er is voor zover ik kan achterhalen bij mijn bank geen betere keuze, het enige nadeel is dat het een distribuerende ETF is met een dividend van ca 1,1%. De handeling van zelf herbeleggen vind ik geen probleem meer, alleen de dividendlekkage zou eventueel een issue moeten zijn. Maar zelfs al houd ik niets aan het dividend over dat is het door de lage lopende kosten de de outperfomance al de beste keuze, dus ik zou niet weten waarom niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
VUSA en VWRL zijn voor zover ik weet de heilige graag op subreddits als het gaat om FIRE behalen.

Wat is er verwarrend aan en wat ga je dan wel met je geld doen?
Ligt 99% aan mezelf heb dan steeds een kwartiertje om wat uit te zoeken en als dan later weer kwartiertje heb moet ik bijna opnieuw beginnen + gewoon wat meer angst dan voorheen, eerder leerde ik van fouten maar dit keer zou ik wel graag fouten willen vermijden

Ligt 99% aan mezelf heb dan steeds een kwartiertje om wat uit te zoeken en als dan later weer kwartiertje heb moet ik bijna opnieuw beginnen + gewoon wat meer angst dan voorheen, eerder leerde ik van fouten maar dit keer zou ik wel graag fouten willen vermijden
Schrijf dingen op en denk niet te ingewikkeld.

Koop gewoon voor een klein bedrag een S&P500 of all world ETF en kijke hoe alles werkt, daar kan je geen echte fouten mee maken.

Terug
Naar boven