AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
In 1998 werkte de noodgreep van liquiditeiten naar de markt brengen overigens wel. Maar toen ging het maar enkele miljarden en de mogelijke val van 1 hedgefund (LTCM). Die had hefbomen toegepast waardoor er vele tientallen miljarden uitgezet konden worden op posities die meer dan duizend miljard waard waren.

Het zegt genoeg dat de FED nu maar liefst 200 miljard (mogelijk) in de markt weg zet aan leningen. Er is nu geen positie ingenomen van 1.000 miljard via en hefboomwerking maar er dreigt nu werkelijk 1.000 miljard aan slechte leningen verloren te gaan.

LTCM hadden ze gewoon moeten laten klappen in 1998. Nu zal er altijd gedacht worden dat de FED wel de markten gaat redden. Wat vandaag dan ook gebeurde. Alleen is nu het risico op alsnog een blow-out van de hypothekenmarkt vrij substantieel.

Morgen alles omhoog maar meer geld in een reeds overspoeld systeem waar inflatie een groot risico is zal zelfs op korte termijn een zeer groot gevaar zijn. De slechte leningen verdwijnen er in ieder geval niet door, alleen geeft het de banken meer lucht. Wat ze verliezen aan slechte leningen kunnen ze nu compenseren met geld wat geleend wordt van de FED. Maar dan nog moet dat geld wel weer terug worden betaald. De ene lening vervangt dus eigenlijk de andere.

• Topic Starter Topic Starter
Opening net boven de 440 maar zakt iets terug naar 438,50. Zit te twijfelen of er een ritje naar binnen gaat komen zo. S&P futs staan iig in de min.

Opening net boven de 440 maar zakt iets terug naar 438,50. Zit te twijfelen of er een ritje naar binnen gaat komen zo. S&P futs staan iig in de min.

Als hier geen nieuwe rally op komt is het een teken van zwakte. Risico op nieuwe test lows van januari is nu vrij groot.

AEX dik 2% in de plus nu. De weekopties AX2 P 430 is wel heeeeel erg goedkoop nu.

Om terug te komen op de posting over manipulatie van de markten. Momenteel wordt bij iedere benadering van de lows van januari een bericht in de wereld gebracht dat de markten moet redden.

- Buffets plan om de obligatieverzekeraars wat lucht te geven
- Reddingsplan van banken voor diezelfde obligatieverzekeraars.
- FED strooit met geld
- Renteverlaging geruchten

Het houdt natuurlijk een keer op met al die reddingen. Ook al kan voorlopig de toegenomen liquiditeit zorgen voor wat dagen in de plus. Maar fundamenteel lost het strooien met geld nooit wat op, het zorgt er hooguit voor dat de problemen vooruit worden geschoven.

AEX dik 2% in de plus nu. De weekopties AX2 P 430 is wel heeeeel erg goedkoop nu.

Eigen risico maar weekopties zijn een luchtbel. Daar loopt heel hard de verwachtingswaarde uit en je moet dan echt hopen dat de markt ook snel draait na aankoop. Anders zit je straks met waardeloze zooi terwijl de markt toch daalt.

Toch maar een gokje genomen met de AX2 P 430.

30% rendement nu. S&P futs bijna 0,30% in de min dus hou deze nog even aan.

Toch maar een gokje genomen met de AX2 P 430.

30% rendement nu. S&P futs bijna 0,30% in de min dus hou deze nog even aan.

Er hangt in ieder geval wel wat in de lucht, als ze nu gaan sellen kan het heel hard omlaag gaan. Zit nog steeds te wachten op een tweede blow-off eigenlijk. Probleem is dan alleen dat de steunniveau's overal er aan gaan en instappen voor een rebound zeer listig kan zijn. Zo gingen tussen 2000 en 2003 genoeg traders nat.

Noodingreep FED geeft mij het idee dat 1 of meerdere grote banken op omvallen staan. Als dat gebeurt is de beer volledig los. Ook al hoef je daar niet blij mee te zijn, meltdown van banken en het financiele systeem zal iedereen raken.

En hoe zou je dan zo'n klap op de beurs persoonlijk kunnen opvangen? Long op commodities en short op de index?

/edit:
Even een stom vraagje tussendoor he, een sluitingsverkoop van je opties kan je niet limiteren? Dat is gewoon hoeveel er voor geboden wordt? :o

Laatst bewerkt:
als ik even terug kijk naar mijn vorige post, zie ik (achteraf) dat long op hamon goed was al was het maar voor een dag (was te verwachten, stijging zonder volume). Ook long op de bel20 zou voorlopig nog goed zijn geweest. En goud heb ik op tijd verkocht. En ik deel Ericr's gedachte, voorlopig hou ik even cash.

Alle NL fondsen in de VS negatief op CXP na. Krijgen we dan toch het 2e overnamebod morgen al?!

Corporate Express 12,20 7,84 +0,30

Zou lekker zijn, heb er 600 turbo's op zitten en in totaal 20 Call opties 8,40 (Maart en Juni). Dat gaat lekker worden bij een bod van 9,50 of hoger. :D

En zo te zien gaat morgen mijn goedkope AX2 P 430 opties het ook lekker doen (vandaag geen winst gepakt @ 50% rendement en sta nu weer precies op 0% :o ). Zie AEX wel zakken naar de 432 zodat ik er nog wel wat op pak.

Als nu ook goud richting de 1000,- gaat ben ik helemaal gelukkig. :D

VS in de min, netjes na die 200 miljard die er is ingepompt:roflol:

Laat de aex morgen maar lekker in de min gaan, alleen dat ****ing TomTom mag wel weer eens omhoog. Wat een k*t bedrijf is dat.

Laatst bewerkt:
LOL 115% rendement overnight op mijn AX2. :D

Lekker wakker worden zo.

/edit:
150% al. En goud richting 990. :)

Laatst bewerkt:
Netjes, let wel op dat bij een zijdelingse bewegende beurs de lucht er snel uitloopt.

Verkoop het ook binnen zeer korte tijd na opening. Winst = winst heb ik nu wel geleerd.

Niets voelt zo k*t aan als winst niet pakken en daarna een groot verlies te moeten nemen. :p

Ik doe het de laatste tijd meestal andersom. Klein verlies pakken om daarna te zien dat ik vrij grote winsten had kunnen pakken. Markt draait zo snel dat je er echt dicht bovenop moet zitten.

Zo en eruit op 2,50. 4 opties gekocht op 1,- dus 150% winst toch? :D

Wil trouwens ook mijn TL op zowel goud als zilver vandaag of anders morgen verkopen. Heb flink wat cash nodig om mijn 10x C Maart CXP @ 8,40 te kunnen kopen bij overname. Heb je toch 8400 voor nodig.

Laatst bewerkt:
AEX daalt gewoon verder door. Alle winst van de 200 miljard rally is alweer bijna verdampt. USA-futures staan er ook vrij beroerd voor.

Yep en goud omhoog. Nog even naar de 995 en ook daar pak ik mijn winst. Zoveel mogelijk cash in huis voor CXP straks. :D

Terug
Naar boven