AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
  • Topic Starter Topic Starter
Optieseries staan vast en afhankelijk van de uitgave door een market maker. Of je bij CXP hogere series krijgt is maar de vraag, risico voor de market maker is vrij groot gelet op een eventueel nieuw bod.

Ah ok, duidelijk. :)

Bearn Stearns... :help:

Bear Stearns krijgt noodinjectie van Fed en JPMorgan
Uitgegeven: 14 maart 2008 15:12

NEW YORK - De Amerikaanse zakenbank Bear Stearns krijgt een noodkrediet van de centrale bank van de staat New York en branchegenoot JPMorgan Chase. Volgens Bear Stearns is de liquiditeitspositie van de bank in de afgelopen 24 uur "ernstig verslechterd". Dat werd vrijdag bekendgemaakt.
ANP

Het nieuws zorgde voor een schokeffect op Wall Street. Het aandeel Bear Stearns dook 34 procent omlaag, terwijl de indices op Wall Street fors in de min doken.

Het is niet bekend hoe groot de lening is. De financieringsregeling heeft een looptijd van 28 dagen. JPMorgan heeft hiervoor een regeling getroffen met de Federal Reserve van New York. De zakenbank onderhandelt nog met Bear Stearns over de mogelijkheid voor een permanente financieringsovereenkomst.

Topman Alan Schwartz van Bear Stearns ontkende eerder deze week nog dat zijn bank krap bij kas zit. Schwartz zei toen dat het bedrijf voldoende liquiditeit heeft om de kredietcrisis door te komen.

nu.nl/beurs | Bear Stearns krijgt noodinjectie van Fed en JPMorgan

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En maandag was er nog niets aan de hand. :o

Gaat aardig mis in de VS, even afwachten wat er maandag gaat gebeuren.

Gaan idd geruchten rond van een rentedaling tot wel 1%. :eek:

Veel kan er toch niet meer af nu. 1% zal wel serieus overdreven zijn.

Dan houden ze nog 2% over zo uit mijn hoofd.

De AEX zal toch niet zakken hoop ik :o

Ik heb TL 424's, hoop dat de stoploss niet raakt :o

Aex zakt maandag wel, no worries.

De AEX zal toch niet zakken hoop ik :o

Ik heb TL 424's, hoop dat de stoploss niet raakt :o

Ai.

Serieus advies, nok met die turbohandel. ABN Amro knalt nou al meerdere malen de handel dicht met als excuus een storing. Ik heb heel kort wat met turbo's gedaan maar als ik wil speculeren op bewegingen hou ik het voortaan wel bij opties.

14-03-08 08090695 uw verkoop CALL AEX APR08 430.00 2 19,6
14-03-08 08090528 uw aankoop CALL AEX APR08 430.00 2 18,85
12-03-08 08089535 uw verkoop CALL ING JUN08 22.00 50 1,5
10-03-08 08088473 uw aankoop CALL ING JUN08 22.00 50 1,25

Voorbije week twee trades uitgevoerd op Euronext.

Heb aan longzijde gehandeld omdat ik short op dat moment te risicovol vond, ondanks de negatieve trend.
ING verkocht aan opening na de mooie rally Dow overnight. Had beter nog effe gewacht maar verwachte terug druk op de handel na openingsgap. Afspraak is afspraak.
AEX vrijdag iets te vroeg gekocht, verkocht bij AEX op 439. Laatste stukje stijging richting 442 gemist maar ook de terugklap nadien.

Volgende week wordt spannend!

Ai.

Serieus advies, nok met die turbohandel. ABN Amro knalt nou al meerdere malen de handel dicht met als excuus een storing. Ik heb heel kort wat met turbo's gedaan maar als ik wil speculeren op bewegingen hou ik het voortaan wel bij opties.

Een vriend van me heeft hetzelfde advies gegeven. :o
Heb nog wat turbo's en zodra ik ze kwijt kan zal ik dat zeker doen!

Ai.

Bwa mn turbo's op goud gingen redelijk goed tot nu toe ;)

Nog een vraagje, kent iemand hier handelen met "punten"?

Bwa mn turbo's op goud gingen redelijk goed tot nu toe ;)

Nog een vraagje, kent iemand hier handelen met "punten"?

Tot een keer de handel dicht wordt gegooid vlak voor een SL. Ze flikken het nu regelmatig bij turbo's op de indices en grote fondsen. Dat zaakje stinkt.

Overigens gebeurde het bij de optiehandel een aantal jaren geleden ook. Eerst posities mooi afdekken (met als excuus een storing) en dan de handel openen als de AEX was ingestort of was gerallied. Heb dat alleen nu al tijden niet meer gezien.

Tot een keer de handel dicht wordt gegooid vlak voor een SL. Ze flikken het nu regelmatig bij turbo's op de indices en grote fondsen. Dat zaakje stinkt.

Overigens gebeurde het bij de optiehandel een aantal jaren geleden ook. Eerst posities mooi afdekken (met als excuus een storing) en dan de handel openen als de AEX was ingestort of was gerallied. Heb dat alleen nu al tijden niet meer gezien.

het systeem is zeker niet perfect :) maar ABN zal zijn eigen ruiten niet ingooien, ze verdienen er mooi aan :D
en ja.. als het in de buurt van de SL komt, zat je verkeerd hé..

maar ieder zijn mening hierover natuurlijk

Dit is vanuit het IEX forum al aangekaart bij de AFM dacht ik.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven