Fitness Seller

Beleggingen & De Beurs

Bezoekers in dit topic

Dit is de tijd om inte stappen :D , Net Bam gekocht en nu maar eens kijken of we iets van ING op kunnen kopen.
 
Dit is de tijd om inte stappen :D , Net Bam gekocht en nu maar eens kijken of we iets van ING op kunnen kopen.

Mwah, ik denk dat de beurzen nog wel wat meer gaan zakken.
 
Hoogste slotstand van CUV was volgens mij 0,76. Het negatieve beurssentiment + het gezeik met ACM heeft de koers geen goed gedaan. Desalniettemin heb ik er nog wel vertrouwen in dat het uiteindelijk goed gaat komen met dit aandeel. Ben zelf 2 jaar geleden ingestapt net onder de 0,20.

ik heb er ook nog wel vertrouwen in. ben de eerste keer ingestapt op 0,64, omdat hij maar bleef stijgen tot 0,76 toen ging ie weer terug naar de 0,20. alleen haat ik het dat binckbank zoveel kosten rekent namelijk €15+0,15% per transactie:mad: en dan is het ook nog eens zo dat als ik probeer te kopen op 0,23 dat ie dan pas uitgevoerd wordt op 0,24, wat kan je hier aan doen ? daytrader nemen voor €8 per maand of toch beter niet???
 
En de Dow gaat open. Benieuwd wat ze gaan doen, de rente is wel met 0,75% omlaag gegaan door de FED.
 
-0.75 basispunten is wel een signaal dat de economie behoorlijk in het slop zit in de USA. Er is al redelijk wat dreiging verdisconteerd in de markt maar zo'n noodingreep om de liquiditeit te verhogen is niet echt hoopgevend. Een kort herstel en een nieuwe sell-off als er geen indicatoren zijn die verbetering aanduiden.
 
Nou, we zitten weer een beetje in de plus. Jammer dat ik momenteel geen geld heb, anders zou ik het in de AEX pompen.
 
Gewoon geduld hebben, de lauwe reactie op die renteverlaging zegt genoeg. Als de financials in de USA slechte resultaten laten zien kan er nog veel meer vanaf.
 
Gewoon geduld hebben, de lauwe reactie op die renteverlaging zegt genoeg. Als de financials in de USA slechte resultaten laten zien kan er nog veel meer vanaf.

Ik denk dat beleggers al een beetje hebben ingecalculeerd dat de Amerikaanse financials vrijwel allemaal slechte cijfers zullen presenteren. Als je puur naar de cijfers kijkt van de Nederlandse economie is er niet veel aan de hand, dus de lage AEX stand zal zich vroeg of laat herstellen van deze bijna extreem lage stand. Het is inderdaad natuurlijk wel mogelijk dat hij eerst nog wat verder wegzakt, maar vroeg of laat zal de paniekbeweging stoppen en zullen de koopjesjagers de overhand krijgen.

Ik denk dat beleggers de komende jaren ook nog een beetje moeten wennen aan het feit dat de USA niet meer dicterend is, de economie in de rest van de wereld kan nu al veel beter op eigen benen staan zonder de VS.

En op dit moment ziet het er met een winst van 2,5% op de AEX naar uit dat de daling in ieder geval voorlopig gekeerd is.
 
Mijn slechts presterende fonds heb ik iig vanmorgen bijgekocht op z'n laagste punt in 1,5 jaar. Vandaag alweer binnen een paar uur 15% ervan goedgemaakt. :D
 
Steeg die dollar maar :(. Ik heb vrij veel geld staan in een dollarrekening, al een jaar of 4, toen ik wachtte tot de dollar terug ging stijgen tot 1.3 euro oid zoals vroeger... ach die naieviteit :o
 
Herstellen van een trendbreuk is lastig als er geen goede economische berichten in aantocht zijn. De trend laat een bear market zien die voorlopg nog niet ten einde is. TA sucks maar veel handeleren houden zich er wel aan. Steunniveau's zijn naar de klote en door de weerstanden beuken zal lastig worden als resultaten en indicatoren gaan tegenvallen.
 
Steeg die dollar maar :(. Ik heb vrij veel geld staan in een dollarrekening, al een jaar of 4, toen ik wachtte tot de dollar terug ging stijgen tot 1.3 euro oid zoals vroeger... ach die naieviteit :o

Jezus, haal dat er dan alsnog af, die dollar blijft de komende jaren alleen nog maar dalen.
 
Gewoon geduld hebben, de lauwe reactie op die renteverlaging zegt genoeg. Als de financials in de USA slechte resultaten laten zien kan er nog veel meer vanaf.

Bank of America, Wachovia profits nearly wiped out

Bank of America is de grootste bank van Amerika als ik me niet vergis, 95% winstafname in het 4e kwartaal en nog staat het aandeel bijna 4% in de plus op dit moment. Something smells fishy...
 
En op dit moment ziet het er met een winst van 2,5% op de AEX naar uit dat de daling in ieder geval voorlopig gekeerd is.

Kan ook gewoon een tijdelijk herstel zijn, eerst 6% dalen dan 2,5% stijgen is in mijn ogen nog geen reden om positief te zijn. Vooral als je kijkt naar de dalingen van de afgelopen maanden.
 
De reetk*t valt gewoon in goede aarde, ook al is zo'n paniekmaatregel allesbehalve positief te noemen. De dollar wordt er alleen maar minder waard door en de olie voor de USA des te duurder.
 
Ok, macro economie is niet mijn sterkste kant maar als ik kijk naar de p/e ratio's in Amerika zijn ze voor mij nog te hoog om in te stappen. Vooral bedrijfen als google en Apple, maarja dat zijn nou eenmaal gehypte bedrijven.
 
Ok, macro economie is niet mijn sterkste kant maar als ik kijk naar de p/e ratio's in Amerika zijn ze voor mij nog te hoog om in te stappen. Vooral bedrijfen als google en Apple, maarja dat zijn nou eenmaal gehypte bedrijven.

P/E ratio's voor techbedrijven liggen altijd hoog in de USA.

Probleem van de USA is dat in beste retailmaand (december) de verkopen terugliepen. Denk niet het op korte termijn beter wordt. Markt kijkt dan wel vooruit maar een renteverlaging heeft tijd nodig om door te werken. Als de cijfers van grote bedrijven blijven tegenvallen en daarbij ook nog eens de indicatoren op rood springen dan is dit maar een tijdelijke halt aan de daling.
 
Wat ik mij afvraag is wie van jullie nu als een gek gaat inkopen? :)
 
Back
Naar boven