AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Doe je nooit meer zeg je. Heb je het in het verleden dan wel gedaan? En op welke site verhandelen jullie eigenlijk ?

Doe je nooit meer zeg je. Heb je het in het verleden dan wel gedaan? En op welke site verhandelen jullie eigenlijk ?

Ik was zo'n beetje een daytrader tussen 2000-2003. Maar ja beetje lastig combineren met werk :D

Was in die tijd mod op Eurobench (Guru platform). Dat hebben ze pas geleden opgeheven omdat er nog amper iemand kwam. In de hoogtijdagen was het daar razenddruk. Maar toen de verliezen voor de meesten zich eenmaal opstapelden ging het snel omlaag met dat forum. Ken diverse gasten die echt alles zijn kwijt geraakt, tot hun vrouw aan toe.

Daytraden als toen ga ik niet meer doen maar een ritje of wat beleggen in dividend uitkerende fondsen begint nu aantrekkelijk te worden.

Ik was zo'n beetje een daytrader tussen 2000-2003. Maar ja beetje lastig combineren met werk :D

Was in die tijd mod op Eurobench (Guru platform). Dat hebben ze pas geleden opgeheven omdat er nog amper iemand kwam. In de hoogtijdagen was het daar razenddruk. Maar toen de verliezen voor de meesten zich eenmaal opstapelden ging het snel omlaag met dat forum. Ken diverse gasten die echt alles zijn kwijt geraakt, tot hun vrouw aan toe.

Daytraden als toen ga ik niet meer doen maar een ritje of wat beleggen in dividend uitkerende fondsen begint nu aantrekkelijk te worden.

Het combineren met je werk begrijp ik. Voor Daytraden moet je gewoon de hele dag alles kunnen bekijken. Mag ik vragen wat voor ''type'' belegger jij bent, Eric?

Van daytraden wordt alleen je broker rijk is wat ik geleerd heb. Als ik vanaf nu beleg is het voor de lange termijn.

Broker rijk ? :)

Het combineren met je werk begrijp ik. Voor Daytraden moet je gewoon de hele dag alles kunnen bekijken. Mag ik vragen wat voor ''type'' belegger jij bent, Eric?

Ooit zeer agressief tegenwoordig afwachtend. Deed op Eurobench regelmatig mee met de daar bekende Shuffles. Zelfs landelijk bekend geworden door een rechtszaak tegen 1 van de grootste shuffelaars (Hercules)

Is zelfs een Wiki aan gewijd : Shuffle (economie) - Wikipedia :D

In die tijd zelf ook wel eens wat mini shuffles opgestart maar lang niet zo groot als Hercules het deed.

Van daytraden wordt alleen je broker rijk is wat ik geleerd heb. Als ik vanaf nu beleg is het voor de lange termijn.

Met daytraden heb ik een positief saldo, ruim zelfs. Maar met beleggen ging ik voor gaas omdat de sell-off vanaf de top gewoon knoerthard ging en 11 september er nog een tik achteraan gaf. Zat wel in vrij risicovolle aandelen, maar ook met Ahold of Aegon kan je op je plaat gaan.

EricR je linkje moet nog een haakje achter ;)

Zal dat eens doorlezen, Eric.

Hoe zit iedereen eigenlijk met zijn risicospreiding? Of geloven veel jongens hier in 1 bedrijf, zoals onze vriend met zijn treinrails in Afrika ( Kenia dacht ik )? :D

Hoe zit iedereen eigenlijk met zijn risicospreiding? Of geloven veel jongens hier in 1 bedrijf, zoals onze vriend met zijn treinrails in Afrika ( Kenia dacht ik )? :D

Je kan beter spreiden maar als je in opties stapt op de AEX is er weinig spreiding natuurlijk. Aandelen kan je beter niet los kopen als je echt gaat beleggen, een tracker op de AEX is dan al voldoende. Of een paar fondsen met een hoog dividendrendement zoals Fortis.

Met daytraden heb ik een positief saldo, ruim zelfs. Maar met beleggen ging ik voor gaas omdat de sell-off vanaf de top gewoon knoerthard ging en 11 september er nog een tik achteraan gaf. Zat wel in vrij risicovolle aandelen, maar ook met Ahold of Aegon kan je op je plaat gaan.

Ok je staat ruim in de plus, maar zijn er ook veel daytraders die jarenlang de indices verslaan? Je kunt er misschien heel snel rijk mee worden, maar ook heel snel arm heb ik het idee. Bij langetermijnbeleggers zijn er wel een hoop die de indices jarenlang verslagen hebben, waarvan Warren Buffet de bekendste.

Trouwens, hoe analyseerde je je aandelen bij het daytraden? Technische/fundamentele analyse, macro economisch of gewoon op gevoel?

Ok je staat ruim in de plus, maar zijn er ook veel daytraders die jarenlang de indices verslaan? Je kunt er misschien heel snel rijk mee worden, maar ook heel snel arm heb ik het idee. Bij langetermijnbeleggers zijn er wel een hoop die de indices jarenlang verslagen hebben, waarvan Warren Buffet de bekendste.

Trouwens, hoe analyseerde je je aandelen bij het daytraden? Technische/fundamentele analyse, macro economisch of gewoon op gevoel?

Totaal sta ik ruim in de min, helaas.

Bij het daytraden was het gedeeltelijk sentiment peilen en gedeeltelijk het afgaan op macro economische indicatoren. Maar bij pennystocks heb je dat amper nodig, dat is gewoon een gokkast. Bij Shuffelen was het dan meer pump and dump zelfs. Maar goed dat laatste mag niet meer :D Voor zover het ooit gemogen heeft.

Ik beleg op het moment voornamelijk in Turbo's; index en grondstoffen. Ik beleg meer op de lange termijn, dus ik neem zo min mogelijk risico. Ik schat in hoe de index zich zal bewegen de komende maanden en stel daarop mijn order samen. Meestal zit ik redelijk goed. Afgelopen weken ook, maar ik was wat kortzichtig bezig en had daarbij een plaatje voor mijn hoofd, zodat ik bleef zitten en dat heeft me nu wat geld gekost (olie).:D

Misschien ook nuttig om wat goedkope brokers te plaatsen in dit topic? Voor de beginners dan. Heb nu een account bij Interactive brokers, heel goedkoop, nauwelijks kosten per transactie.

Waar mensen zich druk om maken :D .

Terug
Naar boven