MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
  • Topic Starter Topic Starter
RDS 3,5% hoger na de cijfers. :)

Nu de komende 1,5 week doorstoten naar de 27,-. :p

/edit:
1,38 erbij maakt 5,6%. :D

Laatst bewerkt:
En toch de boel maar verkocht, 5,6% is wel absurd veel.

Goede trade. Van 0,25 --> 0,65. 600,- winst. :)

Nice one Jeroen!

Thanks. Op day high verkocht. :)

Verder kan ik iedereen eerder genoemd boekje; Optiedronken aanraden! Leest heerlijk weg. :)

MT CALL MEI 2008 58,00 binnen voor 1,35.

Kijken wat MT gaat doen de komende 2,5 week. Ik zie ze de 60 wel bereiken. :)

Weet iemand of de limiet optie tijdens een aankoop bij binckbank geldt voor een limiet om te kopen of verkopen? Ik kocht heineken aandelen en wist nou niet zeker dat wanneer ik 38 bij limiet zette dit het limiet was om het X aantal aandelen te kopen, wanneer de 38 was gehaald of dat mijn aantal aandelen werd verkocht wanneer de 38 was gehaald. Echt serieus , elke uitleg zegt weer wat anders op elke site.

De limiet is wat je max. voor een aandeel wilt betalen.

Zou daarbij heel goed de bied en laat koersen in de gaten houden.

Maar waarom wil je perse voor een dikke 38,- aandelen Heineken kopen terwijl je voor pak 'em beet 6.80 een turbo long met stop loss van 34,10 kan hebben?

Voor elk aandeel heineken kan je een 5,6 turbo's hebben. Zo profiteer je dus 5,6x zo veel van een stijging van heineken als je zou doen met een aandeel.

/edit:
En waarom Heineken? Niet dat adviezen zaligmakend zijn, maar onderstaan advies plus een blik op het koersverloop lijkt het mij persoonlijk niet zo'n heel goed plan. :)

Update: 2-5-2008
Sinds 11 januari 2008 heeft Heineken een Negatief advies (rend: 8.2%). Als gevolg van een stijging van 0.62% werd woensdag een slotkoers neergezet op EUR 37.39. In totaal is het aandeel de afgelopen 5 dagen met 0.62% gestegen.
Heineken laat de laatste dagen een zwakke koersontwikkeling zien. Deze past in het huidige negatieve trendbeeld en heeft als richtpunt EUR 35.45. Naar verwachting zal dit niveau slechts een tijdelijk vangnet zijn waarna de dalende trend zich kan voortzetten.
Er werden woensdag geen steun- of weerstandniveaus doorbroken. Steun is gevormd op EUR 36.56, weerstand op EUR 39.35.

De enige die ik tot nu toe gevonden heb die hier voor in aanmerking komt is Garmin. Apple heb ik ook gekocht, maar op lange termijn zal Apple waarschijnlijk niet meer zoveel groeien als Apple. Garmin heeft op dit moment een PEG ratio van 0,50 en Apple een PEG ratio van 1,30. Maar goed wat understandable voor mij is, hoeft dat voor jou niet te zijn natuurlijk.

Ik heb ook Intel, AMD en Nvidia onderzocht, maar de toekomst voor die bedrijven is voor mij te onzeker.

Als je nog tips of waarschuwingen hebt hoor ik het graag :D

met alle respect voor je keuzes, maar ik zou nooit in een garmin of apple beleggen (hooguit misschien inmicrosoft omdat ze zo onaantastbaarr zijn), simpelweg omdat techbedrijven aan turbulentie en (snelle) veranderingen onderhevig zijn en de winsten daardoor niet met een hoge zekerheid te voorspellen zijn in tegenstelling tot een coca-cola of proctor-gamble en je weet dat de koers op den duur altijd de onderliggende business volgt (lees:winsten).. je moet beleggen in saaie en voorspelbare bedrijven die producten of diensten leveren die mensen nu en in de toekomst nodig zullen hebben..buffett haalt altijd de volgende 4 criteria aan:
- understandable business ( product/service)
-long-term favourable prospects (costumers)
-honest and competent management
- reasonable price
houd deze filter aan bij je handelen op de beurs en je zult een mooi rendement halen

twee bedrijven die aan deze criteria in mijn ogen voldoen: geberit en belimo uit zwitserland

uiteindelijk komt het, net zoals met andere dingen in het leven, neer op gezond verstand en zelfbeheersing

als je interesse hebt kan je ik wel een paar pdf's verzenden over value investing, maar ook over technische analyse, micro-economics, stock market principes etc...is wel int engels allemaal

voor MrJ en EricR heb ik ook wat lekkers aangaande derivaten

laat maar weten

Tele Atlas stijgt dagelijks, is nu heel ff gedaald maar komt goed.

Wacht op de overname :D

met alle respect voor je keuzes, maar ik zou nooit in een garmin of apple beleggen (hooguit misschien inmicrosoft omdat ze zo onaantastbaarr zijn), simpelweg omdat techbedrijven aan turbulentie en (snelle) veranderingen onderhevig zijn en de winsten daardoor niet met een hoge zekerheid te voorspellen zijn in tegenstelling tot een coca-cola of proctor-gamble en je weet dat de koers op den duur altijd de onderliggende business volgt (lees:winsten).. je moet beleggen in saaie en voorspelbare bedrijven die producten of diensten leveren die mensen nu en in de toekomst nodig zullen hebben..buffett haalt altijd de volgende 4 criteria aan:
- understandable business ( product/service)
-long-term favourable prospects (costumers)
-honest and competent management
- reasonable price
houd deze filter aan bij je handelen op de beurs en je zult een mooi rendement halen

twee bedrijven die aan deze criteria in mijn ogen voldoen: geberit en belimo uit zwitserland

uiteindelijk komt het, net zoals met andere dingen in het leven, neer op gezond verstand en zelfbeheersing

als je interesse hebt kan je ik wel een paar pdf's verzenden over value investing, maar ook over technische analyse, micro-economics, stock market principes etc...is wel int engels allemaal

voor MrJ en EricR heb ik ook wat lekkers aangaande derivaten

laat maar weten

Ik weet heel goed wat de beleggingsfilosofie van Buffett is, maar je moet begrijpen dat een "understandable" voor iedereen anders is. Warren Buffett heeft veel verstand van o.a. financiële bedrijven, maar ik zal ze op dit moment niet kunnen evalueren. Technologie aan de andere kan heb ik meer verstand van en ik kan op dit moment met zelfvertrouwen een paar beleggingen doen op dat gebied.

Over turbulent gesproken, ik denk dat de financiële bedrijven wel wat riskanter zijn dan (sommige) technologische bedrijven. In mijn ogen zijn de laatsten gestraft voor dingen waardoor ze slechts op de korte termijn geraakt worden, terwijl veel financiële bedrijven winsten hadden (van complexe financiële producten) die nooit meer terug zullen komen.

Warren Buffett is niet 100% kwantitatieve analyse. Hij is ook beinvloed door de filosofie van Philip Fisher , als je zijn boek leest (common stocks, uncommon profits) dan kun je misschien wat meer onderbouwing zien voor mijn beleggingen.

Buffett kocht Coca-Cola op een moment dat er nog veel groei in zat en Gillette ook (overgekocht door P&G), dat soort beleggingen nu maken is veilig, maar ik verwacht geen grote rendementen.

LOL. Mijn Mei calls TT 26,00 zijn in 2 dagen van 'nagenoeg leeg' naar 'mooie winst' gegaan. De expiratie is op vrijdag de 16e, maar ik hou ze nu nog even aan, getuige ondermeer dit bericht:

Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - TomTom krijgt op 14 mei 2008 toestemming van de Europese Commissie (EC) voor de overname van Tele Atlas. Dat schrijft persbureau Bloomberg woensdag op basis van onbekende bronnen die 'direct betrokken zijn bij de zaak'.

De toestemming zal daarmee een week voor het aflopen van de officiele deadline voor de goedkeuring, op 21 mei, vallen. Volgens Bloomberg zal de goedkeuring voor de overname door de EC 'onvoorwaardelijk' zijn.

Woordvoerder Taco Titulaer van TomTom wil desgevraagd tegenover Betten geen commentaar geven op het bericht van Bloomberg. Wel herhaalde hij dat het bedrijf 'een constructieve dialoog' met de Commissie voert en de uitkomst daarvan met vertrouwen tegemoet ziet.

De woordvoerder van de Europese Commissie is vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.

TomTom biedt in totaal EUR 30 per aandeel, wat Tele Atlas een waardering meegeeft van EUR 2,9 miljard.

Verder in aanloop naar de ING cijfers van de 14e wat goedkope Juni calls 27,00 opgepikt. Nu alleen nog een Staples dat een knockout bod van 9,50 eruit gooit voor CXP en mijn half jaar is weer goed. :D

LOL. Mijn Mei calls TT 26,00 zijn in 2 dagen van 'nagenoeg leeg' naar 'mooie winst' gegaan. De expiratie is op vrijdag de 16e, maar ik hou ze nu nog even aan, getuige ondermeer dit bericht:

Verder in aanloop naar de ING cijfers van de 14e wat goedkope Juni calls 27,00 opgepikt. Nu alleen nog een Staples dat een knockout bod van 9,50 eruit gooit voor CXP en mijn half jaar is weer goed. :D

Kerel, hou me op de hoogte, we zitten beiden in Atlas :)

Ik niet, alleen TT. ;)

Maar mijn net voor sluiting gekochte puts staan morgen dik op winst vrees ik, denk dat ik van die winst maar wat juni Calls TA aanschaf.

Denk morgen eerst een klein rondje winstnemingen van TT (klein, want vergeet niet, ze komen van de 68 euro af) om daarna weer verder te plussen tot 26,00 voor TT op vrijdag.

En als woensdag echt de overname officiele goedkeuring krijgt, 28, 29 of maybe wel 30 euro voor TT?

Verder jammer dat ik het niet aandurfde MT nog een dagje langer vast te houden en vandaag het niet aandurfde te shorten. :)

cxp is op zich wel positief nu nu ventress open lijkt te staan voor biedingen.
eerder was hij nogal gesloten vond ik en leek de strategische studie het enigste te zijn waar hij over wilde praten. we'll see :)
beurs kan rare bewegingen maken namelijk ;)

J, versta geen kneit van wat je allemaal bedoelt :D Maar leuk dat je zo goed gaat.

Bij mij loopt het langs geen kant, zo'n 200euro verlies (op m'n 1300). Vandaag wat turbo short gekocht van inbev (morgen resultaten)

Ik weet heel goed wat de beleggingsfilosofie van Buffett is, maar je moet begrijpen dat een "understandable" voor iedereen anders is. Warren Buffett heeft veel verstand van o.a. financiële bedrijven, maar ik zal ze op dit moment niet kunnen evalueren. Technologie aan de andere kan heb ik meer verstand van en ik kan op dit moment met zelfvertrouwen een paar beleggingen doen op dat gebied.

Over turbulent gesproken, ik denk dat de financiële bedrijven wel wat riskanter zijn dan (sommige) technologische bedrijven. In mijn ogen zijn de laatsten gestraft voor dingen waardoor ze slechts op de korte termijn geraakt worden, terwijl veel financiële bedrijven winsten hadden (van complexe financiële producten) die nooit meer terug zullen komen.

Warren Buffett is niet 100% kwantitatieve analyse. Hij is ook beinvloed door de filosofie van Philip Fisher , als je zijn boek leest (common stocks, uncommon profits) dan kun je misschien wat meer onderbouwing zien voor mijn beleggingen.

Buffett kocht Coca-Cola op een moment dat er nog veel groei in zat en Gillette ook (overgekocht door P&G), dat soort beleggingen nu maken is veilig, maar ik verwacht geen grote rendementen.

met understandable bedoel ik dat je wel moet snappen waarin je belegt, als je een beetje verstand hebt van IFRS en US GAAP dan was je weggebleven van Bear en consorten....
ik neem aan dat je longterm bent en dan gaat het om een bedrijf met een duurzame business die over 5 jaar en 20 jaar meer winst maakt dan vandaag.als je zulke filters gebruikt dan vallen bijna alle tech bedrijven buiten de boot.. ik weet dat over 20 jaar nog steeds coca cola, geberit, gillette de dienst uitmaken in hen resp. industrieen..voor een goede prijs leg ik mijn hele net worth in een bedrijf als coca cola of geberit

check eens geberit of anglo irish bank.. fantastische ondernemingen

Terug
Naar boven