Fitness Seller

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Ja weet ik.. las het vandaag nog een keer en dacht ff posten..

Citaat:
Renteverhoging op komst
De president van de ECB heeft onverwacht een duidelijke hint gegeven dat de rente mogelijk volgende maand wordt verhoogd. Trichet zei zich zorgen te maken over de hoge inflatie in de eurozone. De financiële markten schrokken toen hij sprak van een verhoogde alertheid. Volgens Trichet is de Europese economie gezond, alleen de inflatie is een probleem.

gaan we weer..

Uitspraak van de dag! :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Zorgwekkender is misschien de verlaging van de triple A status van MBIA en AMBAC naar 'AA'.

MBIA, Ambac Have Triple A Ratings Cut by S&P

Standard & Poor's cut top "AAA" ratings on bond insurance units of MBIA and Ambac Financial Group, citing diminished prospects for new business and declining financial flexibility.

Standard & Poor's cut the No. 1 and No. 2 companies in the business two notches to "AA" and said it may lower them further because they face potentially more losses from the deteriorating mortgage backed securities.

"The rating actions on the companies reflect our belief that these entities will face diminished public finance and structured finance new business flow and declining financial flexibility," the rating agency said.

The downgrade was expected after another major rating agency, Moody's Investors Service, on Wednesday warned it may cut the two largest bond insurers.

The loss of the top rating may cripple MBIA and Ambac's ability to write new insurance.

MBIA, the world's largest bond insurer, had guaranteed $668 billion in debt as of the end of the first quarter of 2008, while Ambac, the second largest insurer, has an insurance portfolio of $511 billion.

S&P also downgraded holding company ratings.

MBIA Inc was cut to "A-minus," the seventh highest investment grade level, from "AA-minus." Ambac Financial Group was lowered to "A" from "AA."

[Link niet meer beschikbaar]

20 gok calletjes AX1 487 met de gedachte dat de 14.30 cijfers positief zullen uitpakken.

14.30 USA : diverse werkgelegenheids cijfers:

a) Verandering in Non-agrarische banen, mei; verwacht wordt -60.000
b) Werkeloosheidspercentage, mei; verwacht wordt 5.1%
c) Specificatie: verandering in manufacturing banen; verwacht wordt -40.000
d) Groei in gemiddeld uurloon, mei; verwacht wordt 0.2% groei
e) Idem, op jaarbasis; verwacht wordt 3.4% groei
f) Werkuren per week, mei; verwacht wordt 33.7

http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&topic=1164772&Page=1

K*t, fail. :(

Werkloosheid VS stijgt sterker dan verwacht
06-06-2008 14:47:42
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - In de Verenigde Staten is de werkloosheid in mei gestegen met 5,5%, de scherpste maandelijkse stijging in 12 jaar. Dit heeft Amerikaanse Bureau of Labor Statistics vrijdag bekendgemaakt.

De toename is groter dan verwacht door economen, die rekenden op een percentage van 5,1%. Een maand eerder bedroeg de werkloosheid nog 5,0%.

Het aantal banen nam in de maand mei minder sterk af dan verwacht. Het Bureau of Labor Statistics meldde een daling van 49.000, waar economen waren uitgegaan van een daling met 60.000 banen.

In april daalde het aantal banen nog met 28.000, herzien van een eerder gemelde afname van 20.000.

Het gemiddeld uurloon, een belangrijke indicator voor de inflatie, steeg op maandbasis met 0,3%. In april steeg het gemiddeld uurloon nog met 0,1%.

De cijfers over de Amerikaanse banenmarkt worden gezien als een belangrijke indicator voor de ontwikkeling van de Amerikaanse economie. Zo is de banengroei een belangrijke aanjager voor de consumentenbestedingen. Zo'n tweederde van de Amerikaanse economie bestaat uit consumentenbestedingen.

Laatst bewerkt:
Die van die hypo is zeker een donder.. niet van die kleine bedragen ook.. zullen zeker een diepe impact hebben... en die calls.. :roflol: :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

+

Crude Oil 133,8900 4,37%

=

pwned?

Zo...

****, turbo long op de eur heeft net terug mijn aankoopprijs aangetikt (dus die -50% die ik had, had weer goed gemaakt geweest) helaas :(

ook mijn order op de aex turbo short, zou het zeer goed gedaan hebben, helaas is de openingsprijs blijkbaar nog boven mijn orderprijs gegaan. Dus die heb ik ook niet. :(

Nu heb ik een order geplaats op de bel20 short turbo, hopelijk haal ik die maandag wel binnen.

k*tdag, mijn halvering van mijn budget het weer ongedaan geweest, u sta ik hier met mijn 900€

Dow Jones 12238,0600 -2,91%
Nasdaq 2483,0900 -2,62%
S&P 500 Index 1365,1400 -2,77%

Dan zou je zeggen maandag een zwarte dag. Maar: Crude Oil 138,4900 7,95%

Dus RDS en Mittal zullen de index wel redelijk op hun plaats houden.

Naja, finnen tegen bodemprijzen volgende week?

Dow Jones 12238,0600 -2,91%
Nasdaq 2483,0900 -2,62%
S&P 500 Index 1365,1400 -2,77%

Dan zou je zeggen maandag een zwarte dag. Maar: Crude Oil 138,4900 7,95%

Dus RDS en Mittal zullen de index wel redelijk op hun plaats houden.

Naja, finnen tegen bodemprijzen volgende week?

Hoop dat de schade bepert blijft voor jou.

Maar vrees voor mindere tijden.

Duimen maar!

Naja, mijn opties op ING en TomTom waren toch al waardeloos (3k verlies...) blijven mijn RDS opties over. Mag hopen dat die maandag wel gaan knallen op deze nieuwe olierecords.

Verder nog wat in CXP maar dat is ongevoelig voor het sentiment.

Ik gok dus op winst op mijn RDS calls en van die winst mijn LT porto wat uitbreiden met 100/200 stuks ING of Fortis.

Althans, da's de theorie. :o

Welja, de VS gaat op day low (-3,10 voor DJ) de dag uit. Plunge Protection Team op vakantie ofzo?

Die zijn hun eigen boontjes aan het doppen.. :D

Naja, de 466 moest nog teruggetest worden toch? Maandag even doen, aanstampen en weer verder. De kredietcrisis is over, niet zeuren enzo. ;)

"Move along people! Nothing to see!"

we hebben wel een groot deel van de daling al meegepakt vandaag dus er zit al wel een 2 procent ingebakken.
als het nieuws van israel iran nu wat weggeebt is dan wel overdreven blijkt dan kan het wel meevallen met de daling.

ik hoop maandag wat usg op te pikken <14,5

ik spring ook nog eens binnen tijdens mn examens
ik heb nog steeds mn s&p short en die hou ik toch nog eventjes aan :D

je post ook nog eens :p

**** zeg wat heb ik toch verkeerde keuzes gemaakt (te veel vrije tijd, zit je der hele tijd over te piekeren). Had eerst een turbo short op de bel20, te vroeg verkocht (dacht dat het ging stijgen). Dan turbo long op de eur, dacht dat die ging stijgen tot er ineens -50% afwas, twee dagen later staat de euro op 1.58, sh*t man ik had hier mijn kapitaal met 50% zien stijgen. Nu heb ik hopelijk maandag mijn turbo short op de bel20 te pakken. Vrees er wat voor, orders na beurs lukken me niet goed. zo heb ik mijn turbo short gemist op de aex gisteren en mijn turbo long op goud.

Ik heb duidelijk te maken met het "te vroeg uitstappen" syndroom.

Als ik niet te vroeg uitgestapt had, had ik er een leuke vakantie voor deze zomer, helaas pindakaas geen vakantie dit jaar (what else is new :hahaha:)

Terug
Naar boven