XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
wil je het pad van een trader bewandelen zul eerst een aantal zaken onder die knie moeten hebben. Aangezien traders puur op technische analyse afgaan zou je het onderstaande rijtje opvolgen om zodoende je einddoel te bereiken. En geloof me maak het rijtje echt anders kost het je handen vol geld en ik kan het weten ???

1. welke indicatoren ga je gebruiken
  2. je eigen handelssysteem
  3. op welke timeframe ga je handelen
  4. welke leverage ga je gebruiken
  5. moneymanagement
  6. psygologie tijdens het handelen
  7. demo vs live account

Ik hou het voorlopig bij aandelen.
enige wat ik gebruik is tradermonitor;dat i.c.m wat gezond verstand is beter dan gaan gokken op indexen.

Nog mensen aan het handelen??

Beurs was afgelopen flink ongesteld met 3 rode dagen van 2%.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.045
Was op vakantie toen mijn sep 12 calls USG in the money waren, niet gesloten dus. Hopen op een wondertje in de zin van overname nieuws de komende week. :o

En tsja, Mittal heeft flink ingeleverd de laatste dagen. Helaas is dat fonds alleen al goed genoeg voor een weging van 15% in de AEX. Verder wel een flinke daling, maar nog geen paniek. Die gekke yanks alweer bijna in de plus, dus maandag ook weer groen hier. ;)

indien nog niet vermeld:
www.investopedia.com

uitgebreide knowledge base over alle termen en meer
beursnieuws, real time updates over aandelen, stock simulator (voor wie niet met echt geld durft te spelen) die echte koersen hanteert

Ik ben tijdelijk gestopt met traden.

Ik wil long gaan met turbo's, maar het is een gekke beurs op het moment, weet niet meer wie en wat ik moet geloven...

• #1.048
Freddy en Fannie overgenomen door de VS zelf. Jammer voor de aandeelhouders (op naar 0,01 :o ) maar goed voor de rest van de financiele wereld.

Dus opluchtingsrally voor zeker de financials morgen, AEX weer close boven de 400. ;)

Mooi draadje op IEX: http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&topic=1174335

Illuminati schreef:

Tja, ik vind het altijd vervelend Jos Koets te moeten tegenspreken, maar ga dit nu wel doen.

In de USA wordt het misschien lastiger om een hypotheek te krijgen, maar dat is verdomme terecht. Niet iedere yokel zou een huis moeten kunnen kopen.

De banken die hypotheken in de USA originaten moeten die kunnen funden anders staat de boel stil (zoals nu deels).

Wat de overheid bereikt is dat GOEDE hypotheken kunnen worden geherfinancierd via F&F en dat F&F goed schuildpapier gaan uitgeven. En dat dit een liquide markt wordt, een soort vliegwiel.

Het belangrijkste probleem was namelijk dat ook goede debiteuren geen hypo meer konden krijgen de laatste tijd (tegen normale condities).

Op deze manier worden de normale banken enabled goeie hypo's te schrijven en worden mensen die geen hypo kunnen betalen (en die dat voorheen ook niet hadden moeten mogen)weer tot huur gedwongen (goed voor de voorraad trouwens).

Effect op banken en rente in Nederland ? nulkommanada, hooguit positief. Een markt is een vliegwiel en zodra de amerikaanse markt beter gaat lopen, gaan wij er minder last van hebben.

Macro gezien zal de US rente wat gaan stijgen, maar niet direct. Wellicht gaat Trichet dan niet verlagen. Maar als ik nu de dollar bekijk (alweer aan het aantrekken, nu 1,4253, verwacht men eerder een rentedaling in Europa dan in de USA.

Dus deposito rente ? Liquiditeit blijft nog een issue, dus blijven die 5+% deals wel bestaan vooralsnog. De banken zelf worden hier niet solider door.

• #1.049
image001.jpg

;)

nog iemand tips voor morgen ? heijmans is misschien interessant, maar ik kijk het morgen nog ff aan wat die doet

Noodoperatie om Fannie Mae en Freddie Mac te redden en natuurlijk gaan ze daar op stijgen, alleen ze vergeten dat dit aangeeft dat de crisis nog veel groter is dan eerder werd aangenomen. Dus feesten maar omdat de USA-economie zo goed als naar de klote is, de kater komt later.

• #1.052
nog iemand tips voor morgen ? heijmans is misschien interessant, maar ik kijk het morgen nog ff aan wat die doet

Voor de ochtendrally ben je te laat, futures staan zeer dik in de plus.

FTI 403,5500 2,78%

Maybe rond een uurtje of 10 even short?

• #1.053
Noodoperatie om Fannie Mae en Freddie Mac te redden en natuurlijk gaan ze daar op stijgen, alleen ze vergeten dat dit aangeeft dat de crisis nog veel groter is dan eerder werd aangenomen. Dus feesten maar omdat de USA-economie zo goed als naar de klote is, de kater komt later.

Hoi beertje. Misschien is deze noodgreep wel het begin van het einde van de kredietcrisis?

Er zullen vast nog wel wat banken omvallen en er zal nog pak em beet 450 miljard afgeschreven moeten worden, maar dat is al min of meer ingecalculeerd. ;)

Hoi beertje. Misschien is deze noodgreep wel het begin van het einde van de kredietcrisis?

Er zullen vast nog wel wat banken omvallen en er zal nog pak em beet 450 miljard afgeschreven moeten worden, maar dat is al min of meer ingecalculeerd. ;)

Het begin van het einde inderdaad. Het einde van het financiele systeem dat we nu kennen dan en niet het begin van het einde van de kredietcrisis.
Dit is een noodgreep die zijn invloed op de Amerikaanse economie zal hebben. Buiten die 450 miljard die afgeschreven gaat worden komen er nu weer enkele tientallen miljarden bij die door de belastingbetaler in de USA moeten worden opgebracht.

• #1.055
We gaan het zien. Voor vandaag iig een ritje omhoog op de beurzen. De S&P fut staat ook op 2,8% in de plus. :)

• #1.056
Rally!

AEX Index 403,3800 3,64%
Fortis NV 9,7500 6,93%
ING Groep NV Cert. 21,8250 5,92%
Aegon NV 8,3750 5,79%
ArcelorMittal 45,8200 5,33%

plaatje in mn album is wel grappig bezien vrijdag en vandaag :D

het is me wat :cool:

Voor de ochtendrally ben je te laat, futures staan zeer dik in de plus.

FTI 403,5500 2,78%

Maybe rond een uurtje of 10 even short?

had maandag een 200 euro kunnen verdienen als ik ze vrijdag had gekocht :o had ze bijna gekocht ook nog op vrijdag! balen :(

• #1.060
had maandag een 200 euro kunnen verdienen als ik ze vrijdag had gekocht :o had ze bijna gekocht ook nog op vrijdag! balen :(

Tsja, als je vrijdag 17.15 50 dagcalletjes 395 had gekocht a ,10 had je dan 5 roodjes winst ofzo.

Dus helaas, als telt niet. ;)

Terug
Naar boven