Fitness Seller

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
Pfffff, AIG gered en gedeeltes Lehman overgenomen door Barclays.

Nou, krijgen we dan nu eindelijk die rally naar 460? ;) :P

heb ze gekocht op 8.012 beetje te vroeg :(

Ach op zich is €8 al 2 euro onder de prijs die bijvoorbeeld ABP voor 50 miljoen aandelen betaalde.

ben aan het twijfelen om er nog bij te kopen staan op 7.35 nu

rt 7,17

zit er zelf ook aan te denken iets op te pikken. pff dacht ik op 8,90 al en vanmorgen ook weer. en gisteren op 6,80. lol het is lastig. soms moet je ook weer niet teveel denken.
Net tomtom ook weer een ritje gemist. Had order ingelegd net onder 14. Had ik ze vanmorgen regelmatig voor kunnen hebben. schieten ze door naar bijna 15 en weer terug naar 14,40. :eek:

• #1.086
AEX Index 356,9800 -3,83%
Fortis NV 6,6900 -10,01%

*kras.

Zit wel te denken om een lage hefboom turbo te pakken met een stoploss op 300 ofzo.

• #1.088
Op de AEX?

Azie ging weer gezellig keihard omlaag na de sell-off in de USA gisteravond. De 350 zal vandaag wel getoucheerd worden en misschien wel gebroken. Had ik nou maar die december put 350 gekocht :D

Hoi Eric.

Ga jij voor de december 350 put, ik voor de december 450 call.

Net nog 100 fortis aandelen gekocht...

• #1.091
Azie ging weer gezellig keihard omlaag na de sell-off in de USA gisteravond. De 350 zal vandaag wel getoucheerd worden en misschien wel gebroken. Had ik nou maar die december put 350 gekocht :D

Jouw put staat op 150.000 winst, mijn call op 50.000 verlies. :o

Net nog 100 fortis aandelen gekocht...

Heb geen geld meer om te middelen. Laatste was een paar 100 aandelen rond de 7.90. Nu gemiddeld voor 10,09 per aandeel in Fortis.

Straks weer dividend en als 't wat rustiger wordt in de markt er wat calls over schrijven. Iets wat ik de laatste 3 dagen had moeten doen. ;)

Heb 1 ding geleerd van de periode 2000-2004, 'it will get a whole lot worse before it gets any better'. Als de Amerikaanse overheid met honderden miljarden moet ingrijpen dan voltrekt zich er een financiele ramp van ongekende omvang. De totale schade is inmiddels al meer dan duizend miljard. Het grootste gedeelte van die schade is geld dat gewoon verbrand is en dus geen bijdrage meer levert aan de economie. Alleen de uitgeleende gelden zoals overbruggingskredieten zullen voor een gedeelte terugkomen maar juist dat uitlenen aan bodemloze putten als AIG is 1 van de redenen dat deze crisis is begonnen.

Nooit middelen, cut your losses. Ben zelf meestal iets te snel met verlies nemen maar liever een klein verlies dan een positie die op zoveel verlies staat en alleen nog gered kan worden door een nieuw risico te nemen met het aankopen van een nieuw pakket aandelen.

Leuk topic!

Misschien iets leuks voor sommigen hier om naar te kijken:

Voor een project bij m'n MSc Finance ben ik op zoek naar DE 'market beating strategy'.

We weten allemaal dat apen beter voorspellingen hebben gedaan dan menig senior analist, maar de markt kan verslagen worden. En dan ben ik niet op zoek naar de dingetjes als 'sell in May and go away' of het januari effect, maar innovatieve dingen.

Voorbeeldjes:
- bedrijven met een vrouw als CEO doen minder irrationele dingen en nemen eerder hun winst zonder hebzucht naar meer.
- getest is dat sponsoren van de olympische spelen vanaf de bekendmaking in maart de markt verslaan.

Leuk trouwens dat mogelijke toekomstige werkgevers om beurten failliet gaan :)

• #1.096
Nooit middelen, cut your losses. Ben zelf meestal iets te snel met verlies nemen maar liever een klein verlies dan een positie die op zoveel verlies staat en alleen nog gered kan worden door een nieuw risico te nemen met het aankopen van een nieuw pakket aandelen.

Fortis valt niet om en zal met der tijd herstellen. Dat geldt denk ik voor de meeste aandelen van (relatief) gezonde bedrijven.

Met opties is het wel handig snel je verlies te nemen (of op tijd je winst). :)

Zover vind ik die stoploss niet meer. Zolang je niet elke dag kan kijken zou ik geen hoge hefbomen nemen.

ja daar heb je gelijk in...al vind ik turbo's niet echt een "lange" termijn instrument.

Terug
Naar boven