Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Logisch ook dat de daling doorzet, er zijn steeds minder partijne die de handel onderhouden. De marktpartijen die overgaan in staatshanden moeten hun risicovolle posities zoveel mogelijk sluiten en de marktpartijen die reeds om zeep zijn gegaan kunnen al helemaal geen posities aanhouden.
Dit moet leiden tot een afgeslankt financieel systeem maar een systeem met aanmerkelijk minder spelers zal ook minder volatiel zijn en tegelijkertijd minder stijgingsmogelijkheden kennen. Je kunt niet aan de ene kant honderden miljarden aan een systeem ontrekken en dan verwachten dat er aan de andere kant even honderden miljarden terugvloeien in de markt. Hans Klok zou deze verdwijntruc in ieder niet kunnen nadoen.

Ik heb finance gestudeerd, maar ben vooralsnog geen actieve belegger, ik wacht tot ik met miljoenen van de bank mag spelensophiej zei:Hallo,
zomaar een hersenspinsel;
Wie kan in lekentaal 'de beurs' uitleggen?
Ik vind dat hele aandelen best interessant en nu met die inelkaar stortende banken e.d. is het nu niet slim om aankopen te doen?
Het enige wat ik ervan weet is laag kopen, hoog verkopen.
Kan je bv. voor de lol eens 100,- erin steken en kijken wat het doet?
Of moet je toch wel minimaal 1000 doen?
Heeft iemand aandelen e.d.? Vertel vertel

Net getracht wat lekentaal op te schrijven, nuked Duke 'em dicht
Ik heb finance gestudeerd, maar ben vooralsnog geen actieve belegger, ik wacht tot ik met miljoenen van de bank mag spelen
Bedenk altijd dat rendement gelijk staat aan risico, wil je die 100 euro vertienvoudigen betekent dit dat je enorme risicos moet nemen en de kans groter is dat je alles kwijt raakt. Namelijk speculeer je met derivaten (letterlijk: afgeleiden, bijvoorbeeld een optie op een onderliggend aandeel) zeer specifiek op een sterke beweging van een fonds. Wanneer deze beweging er komt is je rendement veel groter dan alleen de procentuele stijging van het onderliggende, echter bij een tegenovergestelde beweging, of geen enkele beweging sta je met lege handen. Koop je het onderliggende aandeel zelf, dan heb je een meer waardevast effect, waarbij het rendement natuurlijk exact de procentuele stijging van het desbetreffende aandeel is.
Hoe de beurzen als geheel werken is een complex verhaal dat te maken heeft met verdisconteerde toekomstige winstgevendheid en natuurlijk vraag een aanbod, het is allemaal gebasseerd op verwachtingen van 'de markt'.
Succes

Magnusje zei:
van Sophiej's topic...
Betwijfel dit toch sterk?
Of ben ik zo achter dat ik denk dat het wettelijk maximum nog altijd op 4,25% (+ eventuele aangroeipremies enzo, maar daar kom je niet mee tot 6%...) ligt in België?
explain please![]()