XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
We komen zo langzamerhand op het punt dat het vertrouwen helemaal inzakt. Het zou toch wel eens echt erg kunnen gaan worden, wie gaat er nu nog aandelen kopen? Ik ben erg benieuwd waar dit heengaat. Zou ik het nu hebben gepresteerd om vlak voor een sterke daling van huizenprijs een huis te hebben gekocht? Of pakt het juist goed uit en wordt mijn hypotheek door sterke inflatie steeds minder waard?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.202
Ga deze markt in ieder geval niet proberen te timen. Zolang het slechte nieuws blijft aahouden is de kans op een langdurige rally niet aanwezig. Wat nu goedkoop lijkt is morgen nog goedkoper.

AEX Index 327,5500 -7,62%
Dow Jones 10840,2300 -2,72%

Lopen we gvd alweer vele procenten meer de te zakken dan die gare k*tyanks!

Ja dat is wel zuur, maar DJ blijft nog wel wat langer open vandaag dus kan nog verder zakken.

Ik hoorde trouwens net een leuke conspiracy theory: Alan Greenspan zou expres de teugels destijds expres hebben laten vieren, zodat er ongebreideld ingewikkelde derivaten konden ontstaan die eigenlijk waardeloos zijn maar die zo gecompliceerd in elkaar zitten dat niemand het ziet. Zo konden ze hun eigen economische ellende zoveel mogelijk aan het buitenland verkopen.

Klinkt niet eens zo heel gek.

Ja dat is wel zuur, maar DJ blijft nog wel wat langer open vandaag dus kan nog verder zakken.

Ik hoorde trouwens net een leuke conspiracy theory: Alan Greenspan zou expres de teugels destijds expres hebben laten vieren, zodat er ongebreideld ingewikkelde derivaten konden ontstaan die eigenlijk waardeloos zijn maar die zo gecompliceerd in elkaar zitten dat niemand het ziet. Zo konden ze hun eigen economische ellende zoveel mogelijk aan het buitenland verkopen.

Klinkt niet eens zo heel gek.

Die waardeloze troep is van alle tijden met als hoogtepunt de koning der junkbonds Michael Milken in de jaren 80. Samen met Ivan Boesky gepakt voor fraude maar daarvoor had Milken door de handel in junkbonds diverse bedrijven overgenomen.

Boesky stond mede model voor het karakter Gordon Gekko in de film Wallstreet.

Het lijkt me dat mensen in de toekomst al die ingewikkelde constructies steeds meer gaan mijden. Er komt zo vaak ellende van, denk ook aan beleggingshypotheken enzovoort. Het is in het belang van de financiële wereld om alles zo gecompliceerd mogelijk te maken want zo houden ze immers meer mensen aan het werk in glimmende wolkenkrabbers. Uiteindelijk blijft het allemaal gegoochel met cijfertjes op papier waar niemand wijzer van wordt. Je kan die energie beter zoveel mogelijk steken in produceren van tastbare producten. De financiële wereld is niets meer dan een noodzakelijk kwaad om de economie te geleiden, maar waar op zichzelf niets nuttigs uitkomt.

Al die zakenauto's en vliegtuigen, dure pakken en dure restaurants worden allemaal betaald door ons, zonder dat we er een tastbaar product voor terugkrijgen. Tot op zekere hoogte nodig om te kunnen handelen, maar de echte economie drijft nog altijd om echte mensen die echte producten maken die je kunt eten, of waar je in kunt wonen bijvoorbeeld.

het gaat nog even door -8,36 rt

consorten van bush hebben tegen bailout gestemd. belooft nog wat. dj rond 5% -/-

edit schijnt nog dat stemmen gewijzigd kunnen worden. vage stemming daar ..

700 punten er af op de DOW, wow. Het is geen crash maar toch wel een minicrash vandaag. ****ing meltdown.

Hahah ik ga fortis kopen als hij op 1 euro staat. Maar even serieus. Fortis kan toch niet bankroet gaan? Kan me dit niet voorstellen.

Hahah ik ga fortis kopen als hij op 1 euro staat. Maar even serieus. Fortis kan toch niet bankroet gaan? Kan me dit niet voorstellen.

Alles kan failliet maar Fortis heeft wel een goede steunpilaar in de overheid nu.

Heb de sell-off meegemaakt van de top van de Nasdaq maar die viel te verwachten. Deze meltdown is veel heftiger, banken die omvallen is stukken listiger dan wat techbedrijven die klappen.

Is het nu de moment om Fortis aandelen te kopen of beter nog even wachten?

Ik wacht nog heel even, maar houd het scherp in de gaten.

Fortis 3,97

Zijn er sites waar je een virtuele portefeuille op kan houden?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.216
Yep, Binck bijv. :)

al me geld voor goud ingewisseld :P

Arg, turbo longs bestaan er niet eens meer van fortis, lol. Dan maar gewoon effecten. Hmm ik denk dat ik instap op 3,5. Wat jullie?

Terug
Naar boven