Fitness Seller

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Winst JPMorgan Chase daalt 85 procent

NEW YORK (AFN) - De winst van de Amerikaanse bank JPMorgan Chase is het afgelopen derde kwartaal fors gedaald. Dit kwam vooral door afschrijvingen op bezittingen als gevolg van de hypotheek- en kredietcrisis. In totaal moest 18,8 miljard dollar worden afgeschreven.

De nettowinst kwam uit op 527 miljoen dollar. Dat is 85 procent minder dan een jaar eerder, meldde de grootste bank in de Verenigde Staten gemeten naar marktwaarde woensdag.

JPMorgan Chase zette ongeveer 10 miljard dollar opzij voor mogelijke verliezen op slechtlopende leningen. Verder schreef de bank 3,6 miljard dollar af op risicovolle hypotheekbeleggingen. Ook werd 2 miljard dollar gereserveerd voor verliezen op subprime-hypotheken van de in september overgenomen bankactiviteiten van de Amerikaanse spaar- en kredietbank Washington Mutual. Ook werd een last geboekt van 640 miljoen dollar in verband met overnamekosten.

De totale baten namen met 5 procent af tot 14,7 miljard dollar. De cijfers zijn beter dan verwacht, want analisten gingen uit van een verlies. JPMorgan Chase krijgt waarschijnlijk een kapitaalinjectie van 25 miljard dollar van de Amerikaanse overheid.

Bron: ANP
Publicatiedatum: woensdag 15 oktober 2008 14:14:33
Copyright (c) 2008 - Algemeen Nederlands Persbureau ANP

---------------------

q3 cijfers zullen komende tijd wel sentiment bepalen. ik gok op een tijdje zijwaartse beweging 250-300
cocacola had bijv goede cijfers (+15% groei ) maar pepsi presteerde minder met winstdaling van-10%

Pfff en we zijn weer terug bij af. -5,3%

Weet iemand btw waar je een duidelijke grafiek kan vinden van de benzine prijzen van de afgelopen 10 jaar ofzo? Ik zoek me rot maar ik zoek denk ik niet goed.

nog wat inspiratie?
http://nqtrading.com/
This man(29-years-old) is most famous Japanese individual stock day trader named Takashi Kotegawa, his nickname is "B・N・F". He has increased his own fund from 1.6 million yen($13,600) to 18 billion yen($153 million) for 8 year or so (I have ever introduced his information to FF members in May).
http://nl.youtube.com/watch?v=vsgYDMsPZLo
http://nl.youtube.com/watch?v=oKxTag40os4&feature=related
http://nl.youtube.com/watch?v=ZgCkh2sf1vU&feature=related

Weet iemand btw waar je een duidelijke grafiek kan vinden van de benzine prijzen van de afgelopen 10 jaar ofzo? Ik zoek me rot maar ik zoek denk ik niet goed.

Accijns:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Benzineprijs:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op 3 mei 2008 publiceerde www.CNNMoney.com de prijzen in diverse landen van een gallon (3,79 liter) benzine.

Stijgende benzineprijzen spelen een rol in de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.

Maar in vergelijking met bijvoorbeeld Nederland vallen de prijzen in Amerika nog steeds erg mee. De duurste landen, met Nederland op de vijfde plaats en de Verenigde Staten op de 111e plaats:

* 1. Bosnië-Herzegovina $10,86
* 2. Eritrea $9,58
* 3. Noorwegen $8,73
* 4. Verenigd Koninkrijk $8,38
* 5. Nederland $8,37
* 6. Monaco $8,31
* 7. IJsland $8,28
* 8. België $8,22
* 9. Frankrijk $8,07
* 10. Duitsland $7,86
* ...
* 111. Verenigde Staten $3.45

De voordeligste landen (in dollars)

* 1. Venezuela 12 cents
* 2. Iran 40 cents
* 3. Saoedi-Arabië 45 cents
* 4. Libië 50 cents
* 5. Swaziland 54 cents
* 6. Qatar 73 cents
* 7. Bahrein 81 cents
* 8. Egypte 89 cents
* 9. Koeweit 90 cents
* 10. Seychellen 98 cents
* ...
* 45. Verenigde Staten $3,45

Leuke grafiekjes. Die ranglijst is per gallon zo te zien.

daling is weer ingezet, sta weer short (had ik beter kunnen blijven staan dus eigenlijk lol :P )

s kijken hoe die morgen opent :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.448
Zo, Binckbank belde of we nu maar mijn posities konden gaan sluiten (iets met rommelen met je VBR :o ).

Alle aandelen Fortis eruit. Vroeg 'ie ook nog of ik mijn geschreven oktober 6,80 calls wou terugkopen of de gok tot vrijdag zou nemen. :p

Vrijdag schiet omega pharma trouwens met zo'n goeie 5% omhoog naar mijn gevoel... komen morgen nabeurs met kwartaalcijfers.

Het wordt hoogtijd dat die ganse beurs eens in elkaar stort totdat er geen cent meer van overschiet.

Het wordt hoogtijd dat die ganse beurs eens in elkaar stort totdat er geen cent meer van overschiet.

zou mooi zijn idd :D

maar gaat redelijk wat zakken deze week. vooral zodra het laagste punt doorbroken is op 254 :D (halen we misschien morgen al :D )

Dow Jones 8799,2500 -5,50%
Nasdaq 1678,6600 -5,64%

:D

Dow Jones 8693,7200 -6,63%
Nasdaq 1652,4700 -7,11%

mijn nacht kan niet meer stuk :D

nou dat ik leuk wakker worden

rend: +40% :D

Terug
Naar boven