AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.481
In een neergaande economie worden er denk ik niet echt meer auto's gekocht dan wanneer alles booming is lijkt mij. ;)

GM kan zelfs zo failliet gaan volgens mij, ik zou er ook afblijven.

Ja hij kan het weten, maar ook hij kane er naast zitten.

In de krant stond stukje van Warren Buffet dat je juist nu moet investeren in dat soort bedrijven.Hij kan het weten toch ?:cool:

als je dan toch al wilt gaan bodemvissen moet je zoeken naar bedrijven in de technologie, media, telecom bv en niet in bedrijven die zwaar afhankelijk zijn van de huidige conjuctuur...

ten tweede is het gebruik van een stoploss wel heel hard aan te raden wanneer je gaat bodemvissen. Zit je ernaast dan heb je alsnog minimaal verlies...

Laatst bewerkt:
  • #1.485
In de krant stond stukje van Warren Buffet dat je juist nu moet investeren in dat soort bedrijven.Hij kan het weten toch ?:cool:

Ik denk dat de markt toch niet hard zal stijgen, dus tijd zat om in te stappen.

Voor hetzelfde geld fl*kkeren er nog een paar banken om en staat de DJI op 6500 en de AEX op 150.

Zijn er uberhaupt nog stabiele investeringen mogelijk waar groei "verzekerd" is?
Waarvan de kans dat failliet gaan nihil is, zelfs in deze tijden?

Zijn er uberhaupt nog stabiele investeringen mogelijk waar groei "verzekerd" is?

Ik denk dan aan een bedrijf als Royal Dutch Shell, maar dan wel voor de langere termijn.

Hier een leuk artikel over of je zou moeten investeren omdat Warren Buffet het zegt/ ook doet:

http://www.marketwatch.com/news/sto...5FC-4C05-8D5C-ED202E2B44C3&dist=SecMostMailed

Hij zou er zelf voordeel bij hebben als mensen die aandelen nu gaan kopen omdat hij ze zelf ook heeft, om de prijs wat op te drijven. :rolleyes:

Zijn algemene beleggingsmotto vind ik dan wel weer goed: "Be fearful when others are greedy, and be greedy when others are fearful."

Laatst bewerkt:

ja ;)

Leuk artikel of je dan ook aandelen moet kopen, als hij het zegt:

http://www.marketwatch.com/news/sto...5FC-4C05-8D5C-ED202E2B44C3&dist=SecMostMailed

Hij zou er zelf voordeel bij hebben als mensen die aandelen nu gaan kopen omdat hij ze zelf ook heeft, om de prijs wat op te drijven. :rolleyes:

Zijn algemene beleggingsmotto vind ik dan wel weer goed: "Be fearful when others are greedy, and be greedy when others are fearful."

Je mag niet vergeten dat een man als Buffett zijn eisen kan stellen en onder bepaalde gunstigere voorwaarden kan inkopen, iets wat een kleine belegger nooit kan. Bovendien weet hij zelf ook niet of de markt nog veel gaat dalen, wel weet hij dat je op lange termijn een grote zekerheid hebt, daar komt voor hem nog eens bovenop dat hij vaak nog gegarandeerde rendementen kan halen (kijk maar eens naar zijn GM deal bv).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je mag niet vergeten dat een man als Buffett zijn eisen kan stellen en onder bepaalde gunstigere voorwaarden kan inkopen, iets wat een kleine belegger nooit kan. Bovendien weet hij zelf ook niet of de markt nog veel gaat dalen, wel weet hij dat je op lange termijn een grote zekerheid hebt, daar komt voor hem nog eens bovenop dat hij vaak nog gegarandeerde rendementen kan halen (kijk maar eens naar zijn GM deal bv).

Uhm.. Dat is precies wat in dat artikel staat.. ???

Haha sorry heb het artikel niet gelezen en ik had je eerste zin van die post verkeerd geïnterpreteerd :o

ah, komt erop neer dat ik gelijk heb toch :p

Haha, ja dat wel. Netjes van je. Ik heb die zin ook maar even aangepast, was nogal rare constructie.

Iemand pronostiekje voor morgen? :p
Ik ga me er toch aan wagen :

Ik vermoed een vrij neutrale opening maar bij opening van amerika worden we verder meegesleurd in het rood, ik heb niet veel vertrouwen op enkele cijfers die maandag worden bekendgemaakt...
Dinsdag van hetzelfde, woensdag iets stabieler en donderdag voor bv umicore een fikse opleving van 10 tot 15%. Naar het einde van de week wordt het rustiger, als er weer bloedrode cijfers komen zijn die voor morgen en/of overmorgen.

Enfin, puur mijn gedacht he. :D

ing zakt verder :p
zou niet weten welke bedrijven er gaan stijgen
ik weet ook niet hoe je dat kan zien

Best linke shit die banken momenteel.
Kans is aanwezig dat het gerucht van een handelaar er voor gaat zorgen dat er een run op ING komt. dan is het linke soep, zou aangeven dat men ook geen vertrouwen heeft in de hulp die de nederlandse staat wil aanreiken.
Eigenlijk wel van de zotte, want een dergelijke run is helemaal niet nodig, met die steun. Helaas als zelfs een relatief kleine groep dat niet in ziet heeft een bank al een groot probleem.

Doet me sterk denken aan het verhaal van fortis met de ontwikkelingen van de laatste dagen. Zakt morgen verder weg uiteraard. Laten we hopen dat zo'n run uitblijft en de boel stabiliseert. Echter zou het mij niet verwonderen dat dit nog een serieus staartje krijgt, een kapitaalinjectie van 9 miljard is niet niets en bovendien bleef Nederland voorlopig toch ferm gespaard ivm andere landen.

En hoe zit het eigenlijk met het investeren in bedrijven die voornamelijk in groene energie zitten? Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Btw. vrijdag Shell, Arcelor Mittal en Tom Tom gekocht, let wel dit is voor de langere termijn. Leek mij een goede investering :)

• #1.500
RDS en AM kan ik nog begrijpen, maar waarom T2?

Terug
Naar boven