XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
mijn callss zijn ook naar de kanker

denk dat ik ga stoppen met beleggen, heb al veel te veel verloren

in het begin won ik veel, maar dat was voor de zomer, de aex bleef maar stygen, ik ga een tijdje tussenuit

wat had je voor calls dan?
aex vandaag opnieuw mooie stijging.

Zo, gaat lekker. Mijn aandelen met een aankoopwaarde van 4000 euro zijn nu 5000 euro waard. :)

daar kan appie niet tegenop.. :D

Zo, gaat lekker. Mijn aandelen met een aankoopwaarde van 4000 euro zijn nu 5000 euro waard. :)

hoop voor jou dat alles nu verkocht is... Morgen duiken we opnieuw verder. Macb en ik hebben al een bescheiden winstje van vandaag, al was ik zo dom mn short vlak voor sluiting nog te verkopen (de dow jones begon traditiegetrouw pas richting te kiezen na europese sluiting), maar morgen stap ik mss weer in.

Iemand verder nog dikke winsten gemaakt laatste dagen met rally?

hoop voor jou dat alles nu verkocht is... Morgen duiken we opnieuw verder. Macb en ik hebben al een bescheiden winstje van vandaag, al was ik zo dom mn short vlak voor sluiting nog te verkopen (de dow jones begon traditiegetrouw pas richting te kiezen na europese sluiting), maar morgen stap ik mss weer in.

Iemand verder nog dikke winsten gemaakt laatste dagen met rally?

Nee, alles is niet verkocht. :nowai: Ik ga toch voor de lange termijn, dus het interesseert me niet zoveel wat er nu gebeurt.

Rare redenering... Zal je nog weten te zeggen hoe het was met de bodemkoopjes :D

Iedereen heeft andere doelstellingen. Sommigen bekijken het op erg korte termijn (daytraders), anderen hebben een lange-termijnvisie. Whatever works for you (and makes you happy).

Duitse industriele orders kelderen in september
06-11-2008 12:17:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aantal industriele orders in Duitsland is in september met 8% gedaald vergeleken met de maand augustus, een teken dat de grootste economie van Europa hard wordt getroffen door de wereldwijde economische teruggang, zo meldt het ministerie van Economische Zaken donderdag.

Het betreft de grootste daling in industriele orders sinds 1991. Economen gingen vooraf gemiddeld uit van een daling met 2,6%

Huizenprijzen Groot-Brittannie vertonen recorddaling
06-11-2008 11:51:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De huizenprijzen in Groot-Brittannie zijn in oktober op jaarbasis het sterkst gedaald in ten minste 25 jaar tijd. Dat blijkt donderdag uit cijfers van de Halifax Bank of Scotland plc.

De huizenprijzen daalden volgens Halifax met 2,2% in de maand oktober en met 13,7% op jaarbasis in het afgelopen kwartaal, de grootste terugval sinds het cijfer wordt gemeten in 1983.

Halifax vergelijkt het jaarcijfer op kwartaalbasis, om maandfluctueringen uit te sluiten. In oktober zijn de huizenprijzen met 14,9% gedaald ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder.

De prijsdalingen waren scherper dan economen hadden voorspeld. Zij waren gemiddeld uitgegaan van dalingen van 1,6% op maandbasis en van 13,4% op jaarbasis.

"De omstandigheden in de huizenmarkt blijven zwaar door de druk op de inkomens van huizenbezitters en de teruggang in beschikbare hypotheekfinancieringen sinds afgelopen zomer", aldus Martin Ellis, chief economist bij Halifax.

Alles naar de klote.

Dus wie een huis wil kopen of bouwen, best nog paar maanden of jaartje wachten, het wordt nog goedkoper! Intrest op lening zal wel andere kant uitgaan, maar als die prijzen hard genoeg kelderen, loont het zeker van te wachten.

Mag wel ook. Waar ik woon zijn veel huizen in 10 jaar tijd 2 tot zelfs 4 x over de kop gegaan.

In mijn schaduwporto een volatileitsspread opgenomen met een put 260 en een call 300. Fictieve winst van 1582 euro, ook al moet je dan wel 2400 euro investeren.

is ook niet meer normaal wat sommige "denken" voor hun huis te kunnen krijgen, doe toch es normaal

Iedereen blut? Beurs is bijna terug op de lows en sectoren die nog niet volledig gesloopt waren worden nu ook naar de klote geholpen. Economie trekt misschien met 1 a 2% samen maar de winsten van grote bedrijven nemen gelijk af met 50% of meer. In veel gevallen zelfs aanzienlijke verliezen. Ergens is het systeem toch verrot.

Plukje Dom Dom gekocht en ook de grootste daler in de Midkap (AMG) ingeslagen. Kan allebei nog lager natuurlijk maar heb nog een leuk bedrag aan de zijlijn staan als de boel echt klapt.

zelf tnt, amg, en zit te denken aan plukje aegon (vorige keer te schijterig om ze onder de 3 op te pikken :D )

Ook nog wat Bam gekocht op 5,38. Denk dat overal nog wel 10 a 15% vanaf kan maar dan is het ergste voorlopig wel voorbij. Een bear market rally is in aantocht lijkt me, VIX staat weer redelijk hoog.

Timing was dus ruk en alles heeft de stoploss geraakt. Ben weer liquide. Kost wat geld maar dan heb je ook niks.

Terug
Naar boven