MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Momenteel geen Turbo handel in een aantal Turbo's door een technische storing bij ABN AMRO
Vanwege een technische storing bij ABN Amro is er momenteel in een aantal Turbo's geen handel mogelijk. Turbo’s op Nederlandse onderliggende waarden, zoals de AEX index, zijn wel verhandelbaar.

Dat bedoelde ik dus laatst met de praktijken van de Abn Amro. Het wordt ze te heet onder de voeten nu de AEX onderuit klapt en opeens is er weer een technische storing. Toch vreemd dat veel van die storingen plaatsvinden bij klappen omhoog of omlaag.

Huidige staat van de markt :

- Citigroup zou dicht tegen omvallen staan
- Autobranche USA krijgt voorlopig geen steun en kan omgevallen zijn voordat Obama president is.
- Veel grote retailers in de USA sluiten 10 of meer winkels, sommige retailers zelf 100 of meer
- USA is gesloten op laagste punt in 5 jaar, Europese beursen staan in veel gevallen ook op 5 year lows.
- Staatsschuld Nederland laatste maanden versneld toegenomen
- FED geeft aan dat de recessie minimaal een jaar duurt
- Iedere dag duizenden ontslagen bij grote bedrijven wereldwijd.
- Chinese bedrijven kloppen bij hun overheid aan voor steun

Heb de situatie zelf verkeerd ingeschat door te snel long te gaan. Als of de autobranche in de USA failliet gaat of Citigroup omvalt kan het allemaal nog veel lager. Als beide scenario's waarheid worden schaf ik een schuilkelder aan en ga ik hamsteren bij de Appie Hein.

De 'grap' is dat de USA voor een groot gedeelte de crisis aan zichzelf te danken heeft. Lage accijnzen op olieproducten heeft er toe geleid dat er geen enkele noodzaak was om zuinige auto's te fabriceren. Zelfs toen de olieprijs naar $80 ging waren de effecten nog niet voelbaar en kochten de Amerikanen als gekken hun SUV's of andere benzineslurps. Pas toen de olieprijs acceleeerde naar niveau's boven de $100 werd de pijn echt gevoeld en zag je gelijk een versnelling richting een recessie. Nu wordt de auto-industrie neergezet als een industrie die het aan zichzelf te danken heeft dat ze ten onder gaan maar de Amerikanen wilde toch echt zelf die benzineslurpers aanschaffen.

Laatst bewerkt:
Huidige staat van de markt :

- Citigroup zou dicht tegen omvallen staan
- Autobranche USA krijgt voorlopig geen steun en kan omgevallen zijn voordat Obama president is.
- Veel grote retailers in de USA sluiten 10 of meer winkels, sommige retailers zelf 100 of meer
- USA is gesloten op laagste punt in 5 jaar, Europese beursen staan in veel gevallen ook op 5 year lows.
- Staatsschuld Nederland laatste maanden versneld toegenomen
- FED geeft aan dat de recessie minimaal een jaar duurt
- Iedere dag duizenden ontslagen bij grote bedrijven wereldwijd.
- Chinese bedrijven kloppen bij hun overheid aan voor steun

Heb de situatie zelf verkeerd ingeschat door te snel long te gaan. Als of de autobranche in de USA failliet gaat of Citigroup omvalt kan het allemaal nog veel lager. Als beide scenario's waarheid worden schaf ik een schuilkelder aan en ga ik hamsteren bij de Appie Hein.

De 'grap' is dat de USA voor een groot gedeelte de crisis aan zichzelf te danken heeft. Lage accijnzen op olieproducten heeft er toe geleid dat er geen enkele noodzaak was om zuinige auto's te fabriceren. Zelfs toen de olieprijs naar $80 ging waren de effecten nog niet voelbaar en kochten de Amerikanen als gekken hun SUV's of andere benzineslurps. Pas toen de olieprijs acceleeerde naar niveau's boven de $100 werd de pijn echt gevoeld en zag je gelijk een versnelling richting een recessie. Nu wordt de auto-industrie neergezet als een industrie die het aan zichzelf te danken heeft dat ze ten onder gaan maar de Amerikanen wilde toch echt zelf die benzineslurpers aanschaffen.

Wat brengt 2009?

Minimaal stagnatie en dat is geen sterk uitgangspunt in het huidige klimaat. Zolang de bevolking groeit en de werkloosheid in de meeste landen toeneemt is stagnatie ook achteruitgang.

Denk zelf dat de recessie tot ver in 2009 duurt, de indicatoren staan er nu zo slecht voor dat het minimaal 3/4 jaar duurt voordat je een serieuze opleving hebt. Maar goed de beurs loopt meestal een halfjaar vooruit op de ontwikkelingen dus bij een kleine draai van indicatoren als werkloosheid, retail sales, huizenverkoop etc zal de boel wel omhoog spuiten.

Minimaal stagnatie en dat is geen sterk uitgangspunt in het huidige klimaat. Zolang de bevolking groeit en de werkloosheid in de meeste landen toeneemt is stagnatie ook achteruitgang.

Denk zelf dat de recessie tot ver in 2009 duurt, de indicatoren staan er nu zo slecht voor dat het minimaal 3/4 jaar duurt voordat je een serieuze opleving hebt. Maar goed de beurs loopt meestal een halfjaar vooruit op de ontwikkelingen dus bij een kleine draai van indicatoren als werkloosheid, retail sales, huizenverkoop etc zal de boel wel omhoog spuiten.

Dat half jaar kan zelf oplopen tot een jaar hoor.

Ben benieuwd of de 218 het gaat houden. Zoniet is het alleszins al een mooi instapmoment voor aandeeltjes, wat ik dan ook al deels ga doen. ;) Niets mis voor voor de LT. Tegen midden 2009 staan we weer boven de 350 met aex en met mijn 'topaandeeltjes' hopenlijk nog hoger.

Dat half jaar kan zelf oplopen tot een jaar hoor.

Ben benieuwd of de 218 het gaat houden. Zoniet is het alleszins al een mooi instapmoment voor aandeeltjes, wat ik dan ook al deels ga doen. ;) Niets mis voor voor de LT. Tegen midden 2009 staan we weer boven de 350 met aex en met mijn 'topaandeeltjes' hopenlijk nog hoger.

De recessie kan wel twee jaar of langer doorlopen maar er zijn genoeg indicatoren om in te schatten of de recessie zijn laagste punt gehad of niet. Het ging mij er om dat de beurs in principe vooruit loopt op de ontwikkelingen in de reeele economie en gemiddeld is dat zo'n half jaar.

Was gisteren ingestapt maar ook voor midden lange termijn of lange termijn hou ik stoplosses aan. Jammer dat gisteren gelijk de boel in elkaar donderde.

De recessie kan wel twee jaar of langer doorlopen maar er zijn genoeg indicatoren om in te schatten of de recessie zijn laagste punt gehad of niet. Het ging mij er om dat de beurs in principe vooruit loopt op de ontwikkelingen in de reeele economie en gemiddeld is dat zo'n half jaar.

Was gisteren ingestapt maar ook voor midden lange termijn of lange termijn hou ik stoplosses aan. Jammer dat gisteren gelijk de boel in elkaar donderde.

Ik weet wat je bedoelde en daarop antwoordde ik dus dat de beurs soms zelf tot 12 maanden kan voor lopen op de realiteit. :roflol:

Ik snap niet waarom je gisteren instapte. Was vrij duidelijk dat we alleszins nog tot 218 kunnen gaan daar daar de eerste steun na 231,5 lag.

Als je dan toch al aandelen wilt kopen moet je niet met stoplosses werken maar opties kopen om je aankoop veilig te stellen. Het verlies maak je dan vanzelf goed via de optie dus je kan het zien als een verzekering.

Opties kopen heeft natuurlijk geen enkel nut als de koers nog niet gestegen is, tenminste niet t.o.v. een redelijk strakke stoploss. Deze markt of welke markt ook valt niet te timen maar in principe had ik verwacht dat vanuit de oversold situatie van gisteren wel een bounce zou komen. Het leek er ook heel even op toen de USA positief opende voor de DJ maar dat was zeer snel over.

Stoploss voor aandelen heeft altijd goed gewerkt eigenlijk, zou met puts er onder echt niks wijzer zijn geworden. Behalve dan dat ik de aandelen kan behouden natuurlijk en geen transactiekosten hoef te maken. Maar bij een verdere daling kost de uitoefening van de put net zo goed geld. Dan ben ik liever gelijk los.

Laat mij 1 put zien die bij aankoop goedkoper is dan een strakke stoploss.

12 maanden vooruit lopen op de realiteit is overigens zeer lastig. Indicatoren zijn in de meeste gevallen al 'lagging' en als je al vooruit kan kijken dan is het hooguit enkele maanden. 6 maanden vooruit kijken is voor bedrijven al lastig, laat staan dat je het macro economisch kan doen over een periode van 12 maanden.

aex plust 10%:)
(vorige week 11% gedaald uit mn hoofd)

en vandaag -6,75
overnight op 231 dus morgen erbij weer 10 eraf..
vix weer flink omhoog http://finance.yahoo.com/q?s=^vix

AEX de plus in, meest gestoorde markt ooit en dat wil wat zeggen. Tussen 1998 en 2004 was het ook een vrij geflipte markt maar deze bewegingen zijn enorm lastig om op te traden. Of je moet echt pure daghandel doen.

AEX de plus in, meest gestoorde markt ooit en dat wil wat zeggen. Tussen 1998 en 2004 was het ook een vrij geflipte markt maar deze bewegingen zijn enorm lastig om op te traden. Of je moet echt pure daghandel doen.

Ja, en ik denk dat de daytraders die de index goed weten in te schatten (voornamelijk techn. analyse dus), best goeie winsten kunnen voorleggen. Wat wil je, als het soms 7-8% of meer één bepaalde richting uitgaat.

Zijn nu toch enkel de pro's die winst kunnen maken (als daytraders dan), tenzij je je er als amateur de hele dag mee kunt bezighouden.

Of zie ik dat verkeerd???

Zijn nu toch enkel de pro's die winst kunnen maken (als daytraders dan), tenzij je je er als amateur de hele dag mee kunt bezighouden.

Volgens mij moet je er sowieso veel tijd instoppen als je er wat uit wil halen, pro of amateur. Maar da's eigenlijk met alles zo, neem nu BB, met paar keer kwartiertje per week trainen kom je er ook niet.

als amateur kan het ook, als je tijd ervoor hebt.

maar vergeet niet, vandaag ook weer, allemaal zeer rare patronen, dus of de pro's hier wat mee kunnen...je moet niet denken dat pro's geldmachines zijn die elke dag geld uit de beurs trekken he :P

maar als amateur moet je er wel hele tijd op zitten idd.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Properly ****ed. 8.500 miljard aan garanties waarvan dus al 3.200 miljard is uitgegeven door de FED, FIDC en het ministerie van financieen.

Nederland doet het overigens ook niet echt lekkker met een toename van zo'n € 100,- miljard bij de staatsschuld alleen al in de laatste paar maanden. Gedeelte van dat geld komt vanzelf terug als Fortis en ABN Amro de verkoop in gaan maar een gedeelte komt misschien nooit meer terug als een aantal banken kopje onder gaan.

Laatst nog een leuke winst behaald op fortis, ging ineens 20procent omhoog :P

Had 2500aandelen :)

Voor een 18jarige is het iig een leuke winst

Terug
Naar boven